Skip to main content
Sticky

Nieuwe mobiele abonnementen: meer snelheid en meer data met SuperUnlimited+

Nieuwe mobiele abonnementen: meer snelheid en meer data met SuperUnlimited+
Toon eerste bericht

102 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 24 maart 2025

@netblade 

Dit maar proberen als we een speedtest willen doen?
KPN wil dit blijkbaar liever.

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 24 maart 2025
5Guru schreef:

@netblade 

Dit maar proberen als we een speedtest willen doen?
KPN wil dit blijkbaar liever.

Nouja ik ga niet nog een abonnement nemen, heb er al genoeg ;) 

Dan houd ik het wel bij mn klik en klaar sim van de concurrent die wel tegen de 1300mbit haalt op sommige plekken.

• 369 reacties
  • 24 maart 2025

Helaas zie ik in ons geval alleen maar nadelen. Superunlimited wordt 2,50 euro duurder per maand. Was 26,00 en wordt 28,50 per maand voor een 1 jarig contract. Misschien was ik een beetje naïef om te denken dat mobiele telefonie wat goedkoper zou worden of betere voorwaarden zou krijgen tegen een gelijke prijs. Overigens ben ik wel blij met de nieuwe combivoordelen.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Ik ben over!!

Ik wilde al graag een maandabonnement bij KPN, en die heb ik hierbij ook genomen, tezamen met het nieuwe KPN SuperUnlimited Plus abonnement (wilde een stuk flexibiliteit).

Echt fijn en ook prettig, dat ik vanaf nu vrijwel niet meer hoef na te denken wat ik doe met mijn iPhone, behalve de kosten buiten de bundels, zoals bijvoorbeeld de eventuele kosten van een 09XX nummer of aankoop via KPN Pay.

Ik vindt het een Super zet van KPN, om dit sterk concurrerende abonnement op de markt te zetten.
Het is zeker concurrent met het huidige Odido mobiele abonnement “Unlimited Premium”.

Want Odido Unlimited Premium kost (zonder kortingen) 49,50 euro per maand, terwijl KPN voor SuperUnlimited Plus maar 37,50 euro vraagt (zonder kortingen).
Een verschil van 12,- euro per maand, op basis van een 2-jarig contract.

Met Vodafone kun je het niet vergelijken, want die veranderd zijn mobiele abonnementen bijna nooit, want de laatste wijziging bij Vodafone ligt alweer een lange tijd achter ons.

Ook kan ik nu meer MB’s delen met mijn data abonnement van KPN, wat ook prettig is.

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 24 maart 2025

Beste KPN, ik heb in oktober mijn abonnement vernieuwd. Ik heb een SuperUnlimited (600 Mbps) abonnement en kan ik dit abonnement aanpassen naar de nieuwe SuperUnlimited+ ?

Een andere vraag: kun je met de SuperUnlimited+ ook vanuit je bundel bellen van NL naar Turkije?

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 24 maart 2025
MennoG78 schreef:

Het is tot op heden nog niet te kiezen.

Heb nu de oude vorm : KPN unlimited data en onbeperkt bellen/sms (deze heeft ook 75 gb in eu en snelheid staat gewoon open op het moment haal ik met speedtest 610 mbit down en up 195 met me mobiel.

Maar als ik het wil aanpassen kan dit niet.

Exact ook mijn vraag!

Ben verder ook benieuwd of je ook vanuit je bundel kunt bellen naar bijvoorbeeld Turkije (vanuit Nederland). Of krijgen we alleen maar 25GB data en daar moet je het mee doen?

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 24 maart 2025
rsnhakan schreef:

Beste KPN, ik heb in oktober mijn abonnement vernieuwd. Ik heb een SuperUnlimited (600 Mbps) abonnement en kan ik dit abonnement aanpassen naar de nieuwe SuperUnlimited+ ?

Een andere vraag: kun je met de SuperUnlimited+ ook vanuit je bundel bellen van NL naar Turkije?

Nee dit kan niet, je moet contractvrij zijn of geen contract hebben, vreemde logica maar zo werkt het blijkbaar.

Jasper van KPN
Moderator
rsnhakan schreef:

Binnen de looptijd van je abonnement kan je het wijzigen naar dezelfde generatie abonnement. De nieuwe versie is daarbij niet mogelijk inderdaad, die is pas mogelijk als je kunt verlengen.

rsnhakan schreef:

Daar verandert niets aan, dit gaat puur over de hoeveelheid data. Hier kan je zien wat de tarieven zijn om te bellen naar Turkije: Ik bel of sms van Nederland naar Turkije.

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 24 maart 2025
Jasper van KPN schreef:
rsnhakan schreef:

Binnen de looptijd van je abonnement kan je het wijzigen naar dezelfde generatie abonnement. De nieuwe versie is daarbij niet mogelijk inderdaad, die is pas mogelijk als je kunt verlengen.

rsnhakan schreef:

Daar verandert niets aan, dit gaat puur over de hoeveelheid data. Hier kan je zien wat de tarieven zijn om te bellen naar Turkije: Ik bel of sms van Nederland naar Turkije.

Begrijp mij niet verkeerd maar:

1. Wat mij betreft concurreert KPN niet met Odido of Vodafone met dit nieuwe abonnement. Wat heb ik aan dit abonnement als ik niet eens kan bellen in of naar Turkije zonder extra kosten te moeten maken?
  2. Mijn abonnement wordt nog steeds aangeboden dus wat mij betreft is het nog steeds dezelfde generatie? Jammer dit..

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 24 maart 2025
netblade schreef:

Nee dit kan niet, je moet contractvrij zijn of geen contract hebben, vreemde logica maar zo werkt het blijkbaar.

Bijzondere gang van zaken. Jammer dat ze hier niet goed over na hebben gedacht.

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 24 maart 2025
rsnhakan schreef:

Bijzondere gang van zaken. Jammer dat ze hier niet goed over na hebben gedacht.

Ik vermoed dat dit een administratief probleem is, nu heb ik alsnog wel een idee om dat op te lossen door gewoonweg een extra abonnentsvorm toe te voegen bij deze oudere abonnementen.

Maar daar zal KPN vast haar redenen voor hebben dat vooralsnog niet te willen doen

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 24 maart 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Het is zeker concurrent met het huidige Odido mobiele abonnement “Unlimited Premium”.

Want Odido Unlimited Premium kost (zonder kortingen) 49,50 euro per maand, terwijl KPN voor SuperUnlimited Plus maar 37,50 euro vraagt (zonder kortingen).
Een verschil van 12,- euro per maand, op basis van een 2-jarig contract.

Bij Odido “krijg” je dan echter wel 3 extra's...

...en valt het bellen vanuit Nederland naar de EU, Turkije en de VS wel binnen de bundel.

Wellicht heb je er niets aan maar je kunt je ook afvragen of je echt iets aan die hogere snelheid hebt.

En ik snap ook oprecht niet waarom je zoveel geld zou willen uitgeven voor een snelheid die je nooit maar dan ook echt nooit ten volle zal kunnen benutten. Het is onzinnig om te denken dat je met een abonnement van 1Gbps in de praktijk ook maar iets aan verschil zult merken t.o.v. bijvoorbeeld een 400Mbps abonnement. En ondertussen draait de geldmachine weer op volle toeren immers wel meer betalen maar in de praktijk niets extra's geleverd krijgen is dus niets anders dan meer betalen voor hetzelfde.

Mensen, denk na voordat je je laat verleiden tot zo’n superunlimited+ abonnement.

Ik denk dat je op een telefoon wellicht zelfs al voldoende hebt aan een 50Mbps abonnement.

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 24 maart 2025

Erg netjes verwoord ​@wjb, complimenten! Ik hoop dat KPN iets doet met deze reactie en hopelijk mogen ook “oude” SuperUnlimited klanten over indien ze toch besluiten deze abonnement aan te passen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 24 maart 2025

@wjb je hebt 100% gelijk. Zeker als je maandelijks niet veel geld overhoud.

Er zijn mensen met een Ferrari of dikke BMW. Die heb je ook niet nodig, zeker in Nederland.
Maar het is wel heel leuk! Jammer dat velen geen BMW mogen kopen bij KPN.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6479 reacties
  • 24 maart 2025
wjb schreef:

(...) Ik denk dat je op een telefoon wellicht zelfs al voldoende hebt aan een 50Mbps abonnement.

Zelf ik heb deze voor mijn telefoon en dit is meer dan zat hoor. Ik zal ook oprecht niet weten waarom ik zulke snelheden hoger dan 50mbit nodig zal hebben. Het is voor streaming meer dan zat, en ik kan niks bedenken anders dan '’handig voor de speedtestjes'’ waarom zulke gigantische snelheden nodig zijn. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36693 reacties
  • 24 maart 2025
wjb schreef:

Mensen, denk na voordat je je laat verleiden tot zo’n superunlimited+ abonnement.

Ik denk dat je op een telefoon wellicht zelfs al voldoende hebt aan een 50Mbps abonnement.

Dit zijn abonnementen voor mensen die veel geld willen uitgeven aan hun abonnement en kennelijk ook heel veel gebruik maken van mobiel internet. 

Zelf heb ik al 30 jaar prepaid, KPN probeert soms om mij te verleiden tot een mobiel abonnement. Afgelopen vrijdag ontving ik uit naam van KPN een voorstel om een abonnement te nemen bij dochter Simyo. BV 4 GB voor 7,50 per maand en en maar liefst 50 euro korting bij de start van het abonnement.    

Speciaal voor jou...

50,- korting

Als KPN klant krijg je nu 50,- Welkomstkorting op alle 2-jarige Sim Only abonnementen van Simyo. Wees er snel bij, dit aanbod geldt t/m 13 april 2025.

De prijsverschillen tussen KPN en Simyo zijn enorm. 

• 597 reacties
  • 24 maart 2025

Om dan vervolgens 5 maanden later “Teens Unlimited” aan te kondigen die al sinds November 2024 bestaat! Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed?

Hierin lijkt ook niets te zijn veranderd, prijs lijkt nog steeds het zelfde, de up- en downloadsnelheid is ook gelijk gebleven. Een nieuw abonnement is het hierom dus zeker niet.

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. leesbaarheid

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 24 maart 2025

Noordzee schreef:

De prijsverschillen tussen KPN en Simyo zijn enorm. 

Weet je dat wij één KPN mobiel abonnement hebben van 6GB en dat dat net goedkoper is dan een Simyo abonnement. 

Ik_Combineer schreef:

De vraag voor sneller mobiel internet is hier op het forum in ieder geval al een paar keer voorbij gekomen, dus er zal vraag naar zijn. Waar ik vooral blij ben is dat Turkije, Marokko en de VS in dit pakket erbij zit. Denk dat we daar een hoop klanten erg blij mee gaan maken.

Verder eindelijk een data only abonnement met unlimited. Kunnen we eindelijk 097 nummers zonder limiet.

Het is mij niet duidelijk of je in die extra landen ook kunt bellen / sms en vanuit je bundel. Dat zou wel handig zijn om te weten 😀

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 24 maart 2025
stedelingtilburg schreef:
Ik_Combineer schreef:

De vraag voor sneller mobiel internet is hier op het forum in ieder geval al een paar keer voorbij gekomen, dus er zal vraag naar zijn. Waar ik vooral blij ben is dat Turkije, Marokko en de VS in dit pakket erbij zit. Denk dat we daar een hoop klanten erg blij mee gaan maken.

Verder eindelijk een data only abonnement met unlimited. Kunnen we eindelijk 097 nummers zonder limiet.

Het is mij niet duidelijk of je in die extra landen ook kunt bellen / sms en vanuit je bundel. Dat zou wel handig zijn om te weten 😀

De bundels voor bellen gelden zo te zien enkel voor in de EU, de data abonnementen zijn losse bundels met daarbij hun eigen voorwaarden die alleen gelden op de data die er bij zit

MennoG78
Superuser
  • 2784 reacties
  • 24 maart 2025
netblade schreef:
MennoG78 schreef:
Jeroen van KPN schreef:

Klopt ​@MennoG78, Als je contractvrij bent, kan je kiezen voor de nieuwe abonnementen middels een verlenging. Zit je nog binnen contract, dan kies je uit de abonnementsvormen die bij jouw huidige contract hoort. 

ik ben al even contract vrij dus iets gaat niet goed bij jullie ;)

Waarschijnlijk moet je dan verlengen, omdat je nog in je oude abonnementsvorm wijzingen maakt, je krijgt pas de nieuwe vorm als je verlengt (kan ook met een maandabonnement overigens)

blijkt bug op de site te zitten waardoor dit nog niet kan via de mijn KPN omgeving.

Maar ik zie dat de oude vorm goedkoper is en voor bijna hetzelfde als je dan krijgt

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 24 maart 2025

Ik begrijp de openingspost sowieso niet, er wordt eerst gesproken dat huidige abonnees een hogere datasnelheid krijgen. paar posts daaronder alleen als je contractvrij bent en een nieuw contract aan gaat.
Misschien toch een beetje hoop dat ik naar de snelste variant over kan stappen.

Ten tijde dat ik verlengde met een toestel zat er geen extra korting op het abonnement, de prijzen blijven voor mij inclusief combivoordeel hetzelfde zo te zien.

MennoG78
Superuser
  • 2784 reacties
  • 24 maart 2025

maakt niet uit als ik het maar snap ;)

Mijn huidige abonnement is oude vorm inderdaad en heeft ook 600/200 mbit is meer dan genoeg.

en kan 75 gb in EU gebruiken ook meer dan overkill.

en 75 Gb delen met me vrouw en zoon is ook voldoende.

En 10 euro goedkoper als de nieuwe vorm. (ik heb nu al sim only)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Auteur
  • Moderator
  • 30844 reacties
  • 24 maart 2025

GerritS76 schreef:

Om dan vervolgens 5 maanden later “Teens Unlimited” aan te kondigen die al sinds November 2024 bestaat! Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed?

Hierin lijkt ook niets te zijn veranderd, prijs lijkt nog steeds het zelfde, de up- en downloadsnelheid is ook gelijk gebleven. Een nieuw abonnement is het hierom dus zeker niet.

Scherp! Niet nieuw, wél heel handig! Ik heb de tekst wat aangepast. 

@netblade en ​@MennoG78 als jullie met elkaar in gesprek zijn, is quoten niet nodig. Ik heb die vanwege de leesbaarheid verwijderd. Mocht je een specifiek stukje tekst willen benadrukken, quote dan een klein stukje tekst. Zo blijft het overzichtelijk!

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 670 reacties
  • 24 maart 2025

Die 100GB kunnen delen met SuperUnlimited+ vind ik wel interessant. Ik gok dat wij dan een Unlimited kunnen verlagen, waardoor we netto besparen. Maar dat moet ik nog even goed uitrekenen.

Reageer