Skip to main content

Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

• Topper
  • 33 reacties
  • 8 november 2022

Beste Kpn.

ik lees hier en daar dan mensen de nieuwe telefoon binnen hebben die veel later gebeld zijn dan  mij. Gaat er iets mis of is hier geen pijl op te trekken? Worden er dagelijks zendingen gedaan of 1x per week? Zit volgens mij nu in mijn 4e week. En zit dagelijks te kijken en te hopen op de post.nl app.
Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7090 reacties
  • 8 november 2022
GwenJoan schreef:

@marcia. Ok dankjewel. Betreft dit wel het toestel van mn dochter? Eindigend op 551? Dit moest nog geregeld worden. Want voor mijn eigen gsm was alles geregeld en wacht ik nog op de iphone 12

Ja, dat gaat over de omruil van dat nummer, @GwenJoan!

setvv schreef:
Marcia_ schreef:

​​​​​@setvv er loopt een ticket voor jou. Er wordt vanzelf contact met je opgenomen. 

Op wat voor termijn wordt er contact opgenomen? 

Hebben wij nu geen informatie over, @setvv. Zo snel mogelijk en iedereen die een melding heeft laat registreren, komt aan de beurt.

@Ilse0810 Er wordt eerst gecheckt of er inderdaad een verkeerde opslagcapaciteit is geleverd, zo ja dan wordt er telefonisch contact met je opgenomen. Er zijn nu 2 verschillende adressen bekend: een contractant-adres en een factuuradres. Welk adres is nu juist: waarvan je de postcode en huisnummer hebt genoteerd in jouw Forum profiel? Ik lees het graag even, dan geven we dat voor alle zekerheid alsnog door.

Als het verschil in adres niet klopt, raad ik je sowieso aan om het adres aan te passen via MijnKPN of onze klantenservice.

@MJI

MJI schreef:

wanneer compenseert kpn? 

👇🏾

Shyrin_ schreef:

Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
De compensatie wordt verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek. 

• Topper
  • 11 reacties
  • 8 november 2022

@shyrin , fijn, dank voor de terugkoppeling. Krijg ik dan ook een bevestiging? 

• 3 reacties
  • 8 november 2022

Een goedemiddag, ik heb al een aantal keer hier een bericht geplaatst, maar helaas nog geen bevestiging gekregen dat er melding gemaakt is. Ook ik heb sinds juli problemen met mijn IPhone en 4G. Ik heb hierover al 2x contact gehad met de klantenservice (29/9 voor het eerst), maar sindsdien niks meer gehoord. Kunnen jullie mij laten weten of ik ergens geregistreerd sta zodat er actie ondernomen kan worden? 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 8 november 2022

lees over toestel opsturen, maar ik heb toestel bij apple gekocht, en abbonement bij kpn,…. 

• Topper
  • 31 reacties
  • 8 november 2022

En we gaan de 4e week in. Nog een paar dagen om de telefoon te leveren. Heb er steeds minder vertrouwen in. 

Ook ik ervaar al maanden niet tot nauwelijks verbinding met KPN's 4G-netwerk. Ik kan slecht bellen en geen internet gebruiken.  Ik heb mijn gegevens ingevuld op het forumprofiel en hoor graag snel van jullie!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7090 reacties
  • 8 november 2022

Goedemiddag @FriKa Er is voor jou een melding geregistreerd, hoor. Eind oktober om precies te zijn. Ook jouw gegevens en melding worden meegenomen ter onderzoek en oplossing.

Bedankt voor je melding @Michelle Brode. Wil je controleren of VoLTE ook aan staat in jouw toestel en dat hier terugkoppelen? We lezen het graag voordat wij een melding registreren.

• Topper
  • 11 reacties
  • 8 november 2022

Als het goed is sta ik hier op de lijst!! Ben nog niet gebeld maar wat mijn grootste zorg is dat mensen die mij proberen te bellen vaak meteen naar de voice mail gaan!!! ( Iphone 11 probleem) hoe word dit opgepakt?

groet

E.Kanik

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 8 november 2022

goedendag, ik zit in de groep die voor (volgens mij) 4/6 oktober hoorde, er werdt destijds gezegd dat er binnen 14 dagen contact opgenomen zou worden maar dat gebeurde niet, en ik ontving 25 oktober een bericht dat het hun spijt en dat ik binnen 7 dagen gebeld zou worden. nou dat is nu al 7 dagen geleden verlopen, ik snap dat er veel mensen zijn die nog niet gebeld zijn maar ik krijg nu continu valse beloftes die me zeggen dat ik dan gebeld wordt maar dat gebeurt gewoon niet.

Forum|alt.badge.img+3
  • Topper
  • 302 reacties
  • 8 november 2022
Moensjaain schreef:

En we gaan de 4e week in. Nog een paar dagen om de telefoon te leveren. Heb er steeds minder vertrouwen in. 

Puinhoop is het en blijft het..

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 8 november 2022

Het is 10 dagen geleden dat mij werd verteld dat iemand van KPN contact met mij zou opnemen om een oplossing voor dit probleem te bespreken.zo spoedig

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 8 november 2022
mowie91 schreef:

Hi, ik heb nog altijd geen telefoontje gekregen. Hoe lang duurt het meestal voor dat je word gebeld?

Kan ik nog een reply hier op krijgen?

• 14 reacties
  • 8 november 2022

Wat een puinhoop is het, KPN onwaardig! Ruim 2 maanden heb ik exact zoals hier aangegeven mijn gegevens ingevuld. Er werd door KPN bevestigd dat dit juist werd ontvangen. 

Op 6 oktober ontving ik de volgende SMS: ‘Beste klant, allereerst onze excuses voor het feit dat je niet goed gebruik hebt kunnen maken van onze mobiele diensten met je toestel. Binnen nu en twee weken nemen we telefonisch contact met je op voor een update. Let op! We bellen je met een 088 nummer. We willen je nogmaals danken voor het geduld. Groet KPN.’

Na 2 weken heb ik meerdere keren met de KPN helpdesk gebeld. Mij werd toegezegd dat ik op de lijst stond. Gisteren sprak ik uiteindelijk de desbetreffende afdeling. Mijn IMEI nummer stond niet op de ‘lijst’ en ik zou vandaag om 14u door de supervisor worden teruggebeld.

Vandaag om 16:14 belde wen algemene collega met hetzelfde verhaal als gisteren. Opnieuw was een supervisor nodig. Ik zou, zoals blijkbaar hier op het forum genoemd, ook het IMEI nummer in mijn profie moeten invullen. Dat is voor het eerst dat ik dit zie/hoor, dus gedaan. De supervisor zegt mij toe zsm terug te bellen. Ik ben benieuwd wanneer dat is.

KPN, hoe lossen we dit op na meerdere loze beloftes en blijkbaar niemand die een antwoord heeft?

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 8 november 2022
MJI schreef:

lees over toestel opsturen, maar ik heb toestel bij apple gekocht, en abbonement bij kpn,…. 

Als jij een particulier abonnement heb ook al is het Sim only dan maakt dat niks uit voor deze regeling.

Toestel moet dus wel van jouw zijn en niet van je werkgever of bij een zakelijk abonnement zitten

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
mowie91 schreef:
mowie91 schreef:

Hi, ik heb nog altijd geen telefoontje gekregen. Hoe lang duurt het meestal voor dat je word gebeld?

Kan ik nog een reply hier op krijgen?

Kan ik niet met zekerheid zeggen, dus vandaar ook de tekst van mijn collega in het openingsbericht:

We controleren niet of je op de (bel)lijst staat
Daarbij hoort ook dat we van het Forum team niet kunnen aangeven wanneer je een telefoontje kunt verwachten. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Daar gaat met recht iets totaal verkeerd @Tojo3107. We gaan erachter aan voor je. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 8 november 2022

Ik zit in dezelfde situatie als Samir die zijn bericht een uur eerder poste. Ook ik heb het (2e) berichtje ontvangen dat  ik, met excuses, binnen een week gebeld zou worden en ook die week liep vorige week dinsdag af. Alhoewel ik het probleem voor KPN onderken begin ik mij zachtjes aan ook zorgen te maken maar ik blijf nog even vertrouwen houden.

Naar aanleiding van het bericht van Tojo3107 mbt. het imeinummer wat ik ook niet wist heb ik deze ook toegevoegd aan mij profiel. Ik hoop snel wat te horen.

• Topper
  • 18 reacties
  • 8 november 2022
Shyrin_ schreef:

@Peet123!

Klopt, onze technische dienst kijkt inderdaad of de gemelde problemen terug te zien zijn op het netwerk. Dat doen zij heel zorgvuldig en uiteraard met terugwerkende kracht.
Zien zij in de eerste instantie geen problemen terug, dan ontvang je per e-mail een vragenlijst om gedetailleerde informatie aan te kunnen leveren. Er volgt hoe dan ook een vorm van contact naar aanleiding van je melding.

Los van de melding over de bereikbaarheidsproblemen hebben wij niet nog apart een klacht van jou in behandeling. 
Op basis van je melding nemen wij tzt contact met je op. Het issue met de bereikbaarheidsproblemen is bij ons bekend, in onderzoek en we zijn momenteel bezig om een passende oplossing aan te bieden, dus een klacht indienen is niet nodig.

@Shyrin_  de klacht ging over hetzelfde, kort erna heb ik me hier gemeld toen ik las dat dat enige weg was. Wel vreemd dat die klacht niet meer te zien is terwijl ik niks meer hoorde/ reactie kreeg 

• Topper
  • 20 reacties
  • 8 november 2022

Ik heb nog even een vraag. Ik moet de iPhone 11 weer opsturen. Maar moet de telefoon terug naar de fabrieksinstellingen? Er staat alleen in de brief dat je zoek mijn iPhone moet uitzetten.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 853 reacties
  • 8 november 2022
WendyJ81 schreef:

Ik heb nog even een vraag. Ik moet de iPhone 11 weer opsturen. Maar moet de telefoon terug naar de fabrieksinstellingen? Er staat alleen in de brief dat je zoek mijn iPhone moet uitzetten.

Heb ik wel gedaan, gewoon naar Instellingen - Algemeen - helemaal onderin kiezen voor stel Zet over of stel iPhone opnieuw in. Uiteraard pas doen als je alles over gezet hebt natuurlijk. Als je gebruik heb gemaakt van de wizard tijdens het starten van je iPhone 12 krijg je nu op je 11 al een melding over het wissen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@WendyJ81. Al de data zal je al wel overgezet hebben neem ik aan. En verder zou ik het doen zoals Speedmaster aangeeft. 

Speedmaster schreef:
WendyJ81 schreef:

Heb ik wel gedaan, gewoon naar Instellingen - Algemeen - helemaal onderin kiezen voor stel Zet over of stel iPhone opnieuw in. Uiteraard pas doen als je alles over gezet hebt natuurlijk. Als je gebruik heb gemaakt van de wizard tijdens het starten van je iPhone 12 krijg je nu op je 11 al een melding over het wissen.

• Topper
  • 20 reacties
  • 8 november 2022
Speedmaster schreef:
WendyJ81 schreef:

Ik ben nog bezig met het overzetten. Ik ben daarop nu aan het wachten totdat dat klaar is. Dank je wel voor je reactie

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 853 reacties
  • 8 november 2022
P vd Werff schreef:

Ik zit in dezelfde situatie als Samir die zijn bericht een uur eerder poste. Ook ik heb het (2e) berichtje ontvangen dat  ik, met excuses, binnen een week gebeld zou worden en ook die week liep vorige week dinsdag af. Alhoewel ik het probleem voor KPN onderken begin ik mij zachtjes aan ook zorgen te maken maar ik blijf nog even vertrouwen houden.

Naar aanleiding van het bericht van Tojo3107 mbt. het imeinummer wat ik ook niet wist heb ik deze ook toegevoegd aan mij profiel. Ik hoop snel wat te horen.

Zou je IMEI nummer even verplaatsen in je profiel, het is nu voor iedereen leesbaar. Zet in het je profiel helemaal onderaan in Persoonlijke opmerkingen

CC @Jeroen_dB 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 8 november 2022
WendyJ81 schreef:
Speedmaster schreef:
WendyJ81 schreef:

Ik ben nog bezig met het overzetten. Ik ben daarop nu aan het wachten totdat dat klaar is. Dank je wel voor je reactie

Pas dus die laatste stap doen als alles goed staat op je nieuwe toestel