Skip to main content
Beantwoord

Ik kom niet door de toestellening check, wat nu?

• 5 augustus 2025
  • 9 reacties
  • 147 keer bekeken

Hallo,
Ik wil graag een iPhone 16 Pro Max kopen met abonnement. Mijn salaris is ******* per maand en ik betaal ***** huur. Daarnaast wil ik €500 direct aanbetalen voor de telefoon. Toch zegt het systeem dat ik geen abonnement kan afsluiten. Ik begrijp niet waarom dit wordt geweigerd, want mijn inkomen is volgens mij voldoende.

Is dit normaal? Wat kan ik doen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Admin: inkomen gegevens afgeschermd ter bescherming van de privacy van de klant

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@annavdveen, is natuurlijk zuur dat je niet door de checks heen bent gekomen. Wat precies de redenen zijn is via de KPN Community lastig te zeggen. Daarvoor kun je dan toch het beste bellen met de klantenservice. 

Bekijk origineel

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 11249 reacties
  • 5 augustus 2025

Beste ​@annavdveen KPN doet een BKR-toetsing en daar kan uitkomen dat je te veel hooi op je vork gaat nemen als KPN jou een toestellening verstrekt en men wil niet dat je onder het bestaansminimum komt.

Bij de BKR kun je meer lezen over de toetsingsnormen en bij KPN kun je vie een terugbelafspraak, zie link of via X of via Facebook vragen naar de reden van de weigering.

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes

Om je concrete vraag te beantwoorden:

koop een goedkoper toestel en betaal deze zonder lening of koop een toestel dat goedkoper is dan €250 , daar kun je dan geld voor lenen zonder de BKR-toetsing.

PeterG
Superuser
  • 65285 reacties
  • 5 augustus 2025

Heb je misschien een hypotheek? Dan kan het wettelijk maximum voor je inkomen al bereikt zijn.

Het kan ook een duurder toestel zijn ​@JanD .

Er is voor een lening tot € 249,99 geen BKR check vereist. Toestel kan dus duurder zijn.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2973 reacties
  • 5 augustus 2025

Hoi ​@annavdveen, je kunt beter even de klantenservice belllen. Dan kunnen ze direct met je mee kijken waarom het niet lukt.  (Het is wel het duurste en nieuwste toestel).  
Gratis nummer: (0800) 0402 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 11249 reacties
  • 5 augustus 2025

Je hebt gelijk ​@PeterG ik heb het niet goed uitgelegd aan ​@annavdveen , waarvan wij nu graag een reactie verwachten.

@PeterG , ​@annavdveen betaalt huur zoals ze schrijft, dus geen hypotheek 

• 6711 reacties
  • 5 augustus 2025

Niemand gaat hier iets aan veranderen. Je zult gewoon een hoger bedrag meteen moeten betalen. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5276 reacties
  • 5 augustus 2025
Marlon92 schreef:

Niemand gaat hier iets aan veranderen. Je zult gewoon een hoger bedrag meteen moeten betalen. 

Dat hoeft niet hoor, mogelijk zijn er in korte tijd een hoop aanvragen gedaan en staat er een blokkade, of is er een andere reden waardoor topicstarter er niet doorheen komt waar omheen kan worden gewerkt. Maar uiteindelijk is er maar 1 oplossing en dat is contact met KPN opnemen om te vragen hoe het zit. Op dit forum (waar klanten elkaar helpen) ga je geen antwoord op je vraag krijgen waarom.

• 6711 reacties
  • 5 augustus 2025
Ik_Combineer schreef:

Dat hoeft niet hoor, mogelijk zijn er in korte tijd een hoop aanvragen gedaan ...

Het lijkt me dat da er helemaal niets mee te maken heeft.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5276 reacties
  • 5 augustus 2025
Marlon92 schreef:
Ik_Combineer schreef:

Dat hoeft niet hoor, mogelijk zijn er in korte tijd een hoop aanvragen gedaan ...

Het lijkt me dat da er helemaal niets mee te maken heeft.

Ik kan (en waarschijnlijk mag) niet vertellen hoe dat systeem werkt. Maar toen ik nog in de kpn winkel werkte waren er meerdere redenen waardoor iemand geen lening kon afsluiten maar dat eigenlijk wel zou moeten.

System says no moet natuurlijk wel gecontroleerd kunnen worden. 9/10 is dat ook terecht, maar helaas niet altijd. Daarom ook mijn advies om contact op te nemen met de klantenservice. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 11639 reacties
  • Antwoord
  • 11 augustus 2025

Hallo ​@annavdveen, is natuurlijk zuur dat je niet door de checks heen bent gekomen. Wat precies de redenen zijn is via de KPN Community lastig te zeggen. Daarvoor kun je dan toch het beste bellen met de klantenservice. 

Reageer