Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.26.06.10

Categorie:Experia Box V10
  • July 16, 2026
  • 138 reacties
  • 4558 keer bekeken
Toon eerste bericht

138 reacties

• Topper
  • August 13, 2026

Mag ik vragen hoe jij die melding hebt gekregen? Is dat een instelling die je ergens kunt doen?

Deze melding kwam via de "MijnKPN"-app ([berichten].

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

Tijdens onze vakantie kreeg ik een melding dat de V10 een update had gekregen.

---

Mag ik vragen hoe jij die melding hebt gekregen? Is dat een instelling die je ergens kunt doen?

Deze melding kwam via de "MijnKPN"-app ([berichten].

Ik heb in de MijnKPN-app geen melding over deze update gekregen. (Ik heb net de app voor de zekerheid nog even gecheckt.)

De vraag is dan ook ​@Thomas van KPN : Waarom krijgt de ene klant wél een melding over een update van de experiabox, en de andere klant niet?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Geen idee ​@Katana321, dit zou per update bepaald moeten zijn. Of je er een sms/e-mail over krijgt hangt van je communicatievoorkeuren af in je MijnKPN maar volgens mij zou je de notificatie in de app wel moeten krijgen. Ik neem hem mee!

• August 13, 2026

​@Henk2304, wat je nog zou kunnen proberen is om een keer je thuisnetwerk opnieuw op te bouwen. Dit kan door, in de webinterface, te kiezen voor Instellingen > Systeem > Reset thuisnetwerk.  Daarmee worden alle aangesloten Wifipunten gereset, en daarna je modem zelf. Zo kan alles even helemaal opnieuw samen opbouwen.

Dank voor de reactie, maar nee, toch maar niet. Ik heb dat soort oplossingen in het verleden wel eens geprobeerd, maar het levert (bij mij) nooit iets op en kost een boel werk. Zonder fatsoenlijke backup-mogelijkheden in de modeminterface zelf zie ik bij voorkeur af van dit soort resets.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

​@Henk2304, wat je nog zou kunnen proberen is om een keer je thuisnetwerk opnieuw op te bouwen. Dit kan door, in de webinterface, te kiezen voor Instellingen > Systeem > Reset thuisnetwerk.  Daarmee worden alle aangesloten Wifipunten gereset, en daarna je modem zelf. Zo kan alles even helemaal opnieuw samen opbouwen.

Dank voor de reactie, maar nee, toch maar niet. Ik heb dat soort oplossingen in het verleden wel eens geprobeerd, maar het levert (bij mij) nooit iets op en kost een boel werk. Zonder fatsoenlijke backup-mogelijkheden in de modeminterface zelf zie ik bij voorkeur af van dit soort resets.

Ik moet zeggen dat ik zelf er ook zeer grote twijfels over had, maar om de 6 a 7 dagen moet ik helaas hier een reset thuisnetwerk doen en hier leverde dat geen echte problemen op, het kan zijn dat je het een 2e keer moet doen , maar ik kan zelf dan weer 6 tot 7 dagen verder 

En het klopt eerst gaan de sw sw2 punten offline en daarna pas het modem , modem blijft eerst rood lampje branden daarna bouwt het netwerk zich weer op

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • August 16, 2026

Helaas na wederom 1 (dikke) week weer 3 van de 4 SW2's offline in de V10.
De SW2's werken nog gewoon, SSID's zijn gewoon nog in de lucht.

Was al duidelijk denk ik dat deze versie geen verbetering brengt voor de communicatie tussen SW en V10 maar de periode van 1 week blijkt dus cruciaal.

Daar heb ik dus ook al maanden - sinds de firmware updates van de BOX v10 en de SW2 punten (bedraad) - last van (ben gestopt met melden, want het lijkt alsof er niets mee wordt gedaan). Slechte zaak dat KPN niet snel met updates kan komen om dat op te lossen.

Erwin van KPN
Moderator

Ter info:  discussies over ons update beleid kunnen hier (constructief) gevoerd worden.

Off topic/niet inhoudelijke reacties worden verwijderd

• August 17, 2026

Wat is nou het beste om te doen? Wekelijks de boel updaten, of het aanschaffen van een Fritz box? Zeg het maar!

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een keuze die niemand voor jou kan maken ​@bravas, dat kan je alleen zelf. Als je daar meningen van anderen over wilt hebben kan je daar een eigen topic voor aanmaken. Deze Product Update is daar niet de plaats voor, hier gaat het alleen over de update.

Ronaldo-El-Grande
Deelnemer

Was al duidelijk denk ik dat deze versie geen verbetering brengt voor de communicatie tussen SW en V10 maar de periode van 1 week blijkt dus cruciaal.

En wederom na 1 week, afgelopen vrijdag weer hetzelfde verhaal.
Deze keer niet gekozen voor een herstart van het thuisnetwerk maar de hele V10 herstart:

Als ik nu via de Mijn KPN app naar Mijn Wifi netwerk ga, herkent de app niet meer dat ik op mijn thuisnetwerk zit:

Dit is uiteraard wel het geval. Er is in de SSID's niets gewijzigd.
Smartphone is al een keer herstart en ik heb het probleem zowel op iPhone als Android.

Heeft de app überhaupt voordelen ten opzichte van de Webgui?

Als dit niet veel voordelen biedt en als ik om dit te fixen mijn V10 naar fabrieksinstellingen moet terugzetten, dan laat ik dit wel gewoon zitten.

Wordt een beetje moe van altijd maar bezig te moeten zijn hiermee.​​​​​​

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer dat je weer moest herstarten ​@Ronaldo-El-Grande. Je hebt niet toevallig een VPN actief op zowel de Android als iPhone toestellen? Zo niet, wil je dan een eigen topic aanmaken wat de wifiscan betreft? Dan kunnen we dit daar verder onderzoeken. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 23, 2026

En wederom na 1 week, afgelopen vrijdag weer hetzelfde verhaal.
Deze keer niet gekozen voor een herstart van het thuisnetwerk maar de hele V10 herstart:

Als ik nu via de Mijn KPN app naar Mijn Wifi netwerk ga, herkent de app niet meer dat ik op mijn thuisnetwerk zit:

Dit is uiteraard wel het geval. Er is in de SSID's niets gewijzigd.
Smartphone is al een keer herstart en ik heb het probleem zowel op iPhone als Android.

Heeft de app überhaupt voordelen ten opzichte van de Webgui?

Als dit niet veel voordelen biedt en als ik om dit te fixen mijn V10 naar fabrieksinstellingen moet terugzetten, dan laat ik dit wel gewoon zitten.

Wordt een beetje moe van altijd maar bezig te moeten zijn hiermee.​​​​​​

Ik zelf gebruik de app zo min mogelijk, te veel verkeerde meldingen, ik gebruik dus de Webgui

• Helper
  • August 23, 2026

Hier lijkt de update ook voor wat meer stabiliteit te zorgen (3 bekabelde SW1 + V10). Na een reset van het thuisnetwerk (Instellingen > Systeem > Reset thuisnetwerk) lijken de SW1 langer dan 1 week overeind te blijven, dat is sowieso een grote verbetering!

Een paar dingen die me opvielen:

1. Devices roamen niet altijd naar de dichtstbijzijnde SW (PS5 in de woonkamer besluit met SW1 op zolder te contacten ipv SW1 op de begane grond)
  2. Vertraging tijdens het browsen. Soms laden websites niet of heel traag. Kan er geen pijl op trekken; het is net of de SW’s soms geen verkeer kunnen routeren?
  3. De home topologie pagina toont geen devices in Safari of Chrome op de Mac; javascript console vertelt mij:

Line: 224 in YAML and Line: 224 within the code block. Error Message: ensemble.storage.ethPorts[interface] is undefined. Check your syntax.. Code: d.connectionDetails.speed = ensemble.storage.ethPorts[interface].CurrentBitRateFormatted