Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht

2331 reacties

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 16 januari 2022

Hoe kan ik een rollback doen van de firmware?

Sinds de laatste firmware upgrade van mijn Box 12 verlies ik meerdere keren per dag mijn verbinding, zowel bekabeld als via wifi. Dit speelt al een paar weken, maar dacht dat het wellicht iets in mijn netwerk was wat niet juist was. Daarom heb ik eerst alles nagelopen qua apparatuur, dingen losgekoppeld en meerdere resets gedaan van modem en andere hardware maar het blijft optreden. 

Als ik de logs bekijk van het modem zie ik dat ie gisteren (15-01) in totaal 16 keer de verbinding met kpn opnieuw opgezet heeft. Waarom is er niet direct een rollback van firmware gedaan? Dit is toch niet acceptabel als ISP? Daarnaast zijn er meldingen van een maand geleden die hier al naar verwezen, erg raar dat er nog geen oplossing is.

De vorige versie had ik een stabiele verbinding mee en daarnaast was de user interface van het modem niet zo enorm traag als dat het nu is. 

UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • 262 reacties
  • 16 januari 2022

Hier valt de verbinding ook uit.  Toen ik in mijn router keek stond er oa:

Jan 15 21:12:45 WAN_Connection: WAN(0) link down.

In de Box 12 was de uptime opnieuw gestart. Ik wil hierbij een rollback van de firmware aanvragen. Ik heb een tijdje alleen mijn router aan mijn aansluiting gehad en wil graag dat er weer de Box12 ertussen zit. Dat heb ik gisteren dus gerealiseerd met dit als resultaat.

Wil nog wel even mijn ongenoegen uiten de manier hoe dit aangepakt wordt. Het lukt KPN niet om een fatsoenlijke firmware te maken. Als dit net zo lang gaat duren als toen de DNS niet aangepast kon worden, dan kunnen we nog maanden wachten.

Hanna_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Oud Moderator
  • 2439 reacties
  • 16 januari 2022

Hallo @Mitchel_, als jij jouw profiel aanvult met jouw postcode en huisnummer dan kan ik voor jou ook de rollback aanvragen. 

@HDFreak, Jij gaat jouw Box12 vervangen voor een ander modem begrijp ik? Of zou je ook gebruik willen maken van de rollback? 

wjb
Superuser
  • 74576 reacties
  • 16 januari 2022
Hanna_ schreef:

@HDFreak, Jij gaat jouw Box12 vervangen voor een ander modem begrijp ik? Of zou je ook gebruik willen maken van de rollback? 

HDFreak schreef:

In de Box 12 was de uptime opnieuw gestart. Ik wil hierbij een rollback van de firmware aanvragen.

UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • 262 reacties
  • 16 januari 2022

Hoi @Hanna_  ik zou graag een rollback willen. Ik wil de Box12 weer terug zetten. Dankjewel.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 16 januari 2022
Hanna_ schreef:

Hallo @Mitchel_, als jij jouw profiel aanvult met jouw postcode en huisnummer dan kan ik voor jou ook de rollback aanvragen. 

@Hanna_ Heb mijn info bijgewerkt.

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 16 januari 2022

@HDFreak Ik heb een rollback voor je aangevraagd! :)

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 16 januari 2022

@Mitchel_ Ook voor jou heb ik een rollback aangevraagd! 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 16 januari 2022

@Rutger_  bedankt! Moet ik hier zelf nog iets voor doen en wanneer kan ik de rollback verwachten?

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 16 januari 2022

@Mitchel_ Je hoeft hier zelf niets voor te doen. 

Hoe lang het duurt durf ik niet precies te zeggen, omdat dit door een andere afdeling gedaan wordt. 

Maar je kunt hem in de loop van de week sowieso verwachten! 

UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • 262 reacties
  • 16 januari 2022
Rutger_ schreef:

@HDFreak Ik heb een rollback voor je aangevraagd! :)

Enig idee wanneer deze dan wordt uitgevoerd? Ik heb geen idee hoe zoiets werkt.

Wel dankjewel.

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 16 januari 2022

@HDFreak 

Rutger_ schreef:

Hoe lang het duurt durf ik niet precies te zeggen, omdat dit door een andere afdeling gedaan wordt. 

UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • 262 reacties
  • 16 januari 2022
Rutger_ schreef:

@HDFreak

Rutger_ schreef:

Dankje, moet ik nog wat doen of gaat het vol automatisch?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 januari 2022

Hallo. Ik wil ook graag een rollback aanvragen voor de box 12, verbinding valt minimaal 2 keer per uur uit sinds die nieuwe update. Dankjewel.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14762 reacties
  • 16 januari 2022

Hi @danadane, als ik jouw verbinding bekijk, zie ik slechts 1 volledige verbreking terug op de 7e. Verder is de lijn tot aan het modem volledig stabiel, wat gebeurt er precies aan jouw kant als de verbinding uitvalt? Wat doet het modem wel of niet?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 januari 2022

Hallo,

Hier ook graag een rollback. De verbinding valt meerdere keren per dag uit.

Nieuwe klant; slecht begin dit KPN.

Bedankt.

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 17 januari 2022
wjb schreef:

Het zou KPN sieren om IEDEREEN die vraagt om een downgrade naar firmware versie 312 daar gewoon in te voorzien, ongeacht de klachten.

Er is wel degelijk een probleem met de wifi bij firmware versie 448 die weggenomen kan worden met een downgrade. Ik vind het ongelooflijk dat KPN haar abonnees zo in de steek laat terwijl het mijns inziens een kleine moeite is gewoon even een downgrade te initiëren.

Dit probleem was er met 312 ook al alleen kon je daar nog de 5 GHz uit zetten als tijdelijke workaround.

Dat stuk is er in 448 niet en maakt dat je het harder merkt. Dit komt uit de bandsteering.

De eerder door Erik aangegeven "oplossing" om een los 2.4 GHz netwerk voor iot in de nieuwe firmware te zetten  is dan ook geen oplossing.

KPN moet gewoon kappen met firmware aanpassen. Kappen met superwifi en gewoon de verantwoordelijkheid bij de klant leggen ipv zeggen dat een klant per definitie achterlijk is wat merkbaar is aan de compleet lam getrapte interface en totale niet werkbaarheid van de modems.

wjb
Superuser
  • 74576 reacties
  • 17 januari 2022
Francoix schreef:

Dit probleem was er met 312 ook al alleen kon je daar nog de 5 GHz uit zetten als tijdelijke workaround.

In versie 312 kon je de SSID's (namen) van 2.4GHz en 5GHz wifi nog onafhankelijk van elkaar instellen en het feit dat die functionaliteit weg is in 448 in combinatie met de belabberd werkende bandsteering levert nu voor velen grote problemen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Stinger666, de rollback is voor je aangevraagd. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 januari 2022

Bij de installatie 2 maanden geleden heb ik op mijn box 12 al versie 448 gekregen (heel blij mee icm de superwifi) 

Nu kreeg ik zojuist een SMS met de mededeling dat mijn modem een update gaat krijgen.

Kan ik hierover meer informatie krijgen? Voor zo ver bekend zit ik reeds op de laatste versie (en die is stabiel) 

Ik krijg net een sms dat mijn modem vannacht een software update gaat krijgen.

Ik zit nu al op versie 448 als ik me niet vergis. Wat gaat deze update inhouden?

• 0 reacties
  • 17 januari 2022
pvandendungen schreef:

Ik zit nu al op versie 448 als ik me niet vergis. Wat gaat deze update inhouden?

Hallo @pvandendungen , heb je misschien om een ‘rollback’ van de software gevraagd naar de vorige versie?

Anders zou ik het ook niet weten, want ik heb ook versie 448 en ben dan benieuwd wat die update in gaat houden.

JanD schreef:
pvandendungen schreef:

Hallo @pvandendungen , heb je misschien om een ‘rollback’ van de software gevraagd naar de vorige versie?

Anders zou ik het ook niet weten, want ik heb ook versie 448 en ben dan benieuwd wat die update in gaat houden.

Beste Jan, nee ik heb geen rollback aangevraagd.

• 0 reacties
  • 17 januari 2022
pvandendungen schreef:
JanD schreef:
pvandendungen schreef:

Hallo @pvandendungen , heb je misschien om een ‘rollback’ van de software gevraagd naar de vorige versie?

Beste Jan, nee ik heb geen rollback aangevraagd.

Hallo @pvandendungen , laat het dan gewoon gebeuren en kijk morgen welke versie je dan hebt en wat er veranderd is en laat het vooral binnen dit topic even weten s.v.p.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 43 reacties
  • 17 januari 2022
pvandendungen schreef:

Ik krijg net ook een SMS binnen dat mijn Experiabox v12 wordt geupdate en ik zit op firmware 448. Ik heb wel om een downgrade gevraagd, maar is geweigerd door KPN zover (WiFi ruk, maar geen rebooting modem dus geen reden volgens KPN om te downgraden naar 312)

Betreft het een echte update naar een buildversie > 448? Ik houd jullie op de hoogte. Hopelijk geen rampenfirmware. Geen idee wat dit verandering van firmware gaat inhouden of enige vorm van change log.

Reageer