Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.15

Categorie:Experia Box V10
  • 7 januari 2025
  • 142 reacties
  • 8734 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.15
Toon eerste bericht

142 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8190 reacties
  • 8 januari 2025
Applmac schreef:

Hallo,

Mag ik uit “Ga je over van de oude firmware V1.01.00T04.3Intermediate naar deze versie, neem dan ook dit topic even door voor uitleg over de algemene verschillen tussen de oude firmware en de nieuwe Software.” concluderen dat het nu echt gaat gebeuren?

Wordt de intermediate eindelijk bijgewerkt? Of wordt dit geblokkeerd door de Experia Wifi punten?

Beste ​@Applmac de beste manier om sneller voor een update in aanmerking te komen is even geen wifipunten van KPN aan te sluiten en alleen de modem te gebruiken, zo heb ik begrepen. Eerst worden alle modems bijgewerkt zonder aangesloten randappatuur van KPN.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 96 reacties
  • 8 januari 2025
Erik van KPN schreef:
RonaldM01 schreef:

Na een SMS en e-mail over de update vannacht (nette communicatie!) had ik vanmorgen rond 8u nog steeds internet en iTV! 😅

Wel had ik een oranje servicelampje, de herstelknop deed niets (lang ingedrukt houden). Eerst uit en aan gezet, waarna ik nog steeds een oranje servicelampje had en dit keer ook een groen knipperend eco lampje. Na eerst even de hond uitgelaten te hebben, maar de paperclip gepakt. Die reset heeft alles weer 'normaal' gezet.

Issues

• *De webinterface van de v10 werkt ook, alleen via de MijnKPN app werkt 'Wifi netwerk beheren niet'. De pagina blijft laden en uiteindelijk krijg ik onderstaande melding. 
  • Mijn KPN telefoonnummer staat niet meer in het overzicht van de webinterface.

@RonaldM01, voor de wifi, gebruik jij de wifi van de V10 ook? Of staat die uit en gebruik je externe wifipunten? Als de wifi van de V10 wel gewoon aan is, dan zou de MijnKPN app hiervoor moeten werken. Wat verder nog een factor kan zijn is een openstaande wijziging op je vaste abonnement. Of als er een tweede vast abonnement aan je MijnKPN is gekoppeld. Daar raken de servicetools van in de war.

Voor je telefonie, daarvan heb ik bij andere klanten gezien dat onze servicetool voor vast bellen hielp. Deze kan instellingen aanpassen/resetten aan onze kant en dat dan synchroniseren met je modem. 

Bedankt voor je uitleg Erik, wifi was aan maar heb ik uiteindelijk weer uitgezet. Ik gebruik namelijk Devolo pluggen met eigen wifi. Maar ook met de eigen v10 wifi aan kreeg ik dat de pagina niet kon laden.

De telefonie wizard heb ik geprobeerd, maar op de een of andere manier wilde de pagina (Windows pc en android mobiel, Google Chrome browser) niet laden.

Dus na nogmaals met de paperclip aan de slag te zijn geweest zijn de telefoongegevens toch ingeladen. Ik kreeg trouwens vandaag pas de KPN brief over het controleren van de vaste telefoon na de modem update (gedateerd 23 dec). Misschien goed om die de volgende keer ook te mailen?

Maar kort samengevat het werkt nu 😊

• 13272 reacties
  • 8 januari 2025
JanD schreef:
Applmac schreef:

Hallo,

Mag ik uit “Ga je over van de oude firmware V1.01.00T04.3Intermediate naar deze versie, neem dan ook dit topic even door voor uitleg over de algemene verschillen tussen de oude firmware en de nieuwe Software.” concluderen dat het nu echt gaat gebeuren?

Wordt de intermediate eindelijk bijgewerkt? Of wordt dit geblokkeerd door de Experia Wifi punten?

Beste ​@Applmac de beste manier om sneller voor een update in aanmerking te komen is even geen wifipunten van KPN aan te sluiten en alleen de modem te gebruiken, zo heb ik begrepen. Eerst worden alle modems bijgewerkt zonder aangesloten randappatuur van KPN.

Waaruit blijkt dat de beste manier om voorlopig van alle nieuwe (test?)versies verschoond te blijven dus is om die (EW of SW1) Wi-Fi punten juist wel aangesloten te laten. Zoals ik al eerder zei, bij mij werkt alles goed met de oude niet-kpn software en het énige voordeel van de nieuwe software voor mij is mesh. Dat gaat voorlopig (zeker met de EW) niet gebeuren begrijp ik. Prima! 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23321 reacties
  • 8 januari 2025
RonaldM01 schreef:
Erik van KPN schreef:
RonaldM01 schreef:

Na een SMS en e-mail over de update vannacht (nette communicatie!) had ik vanmorgen rond 8u nog steeds internet en iTV! 😅

Wel had ik een oranje servicelampje, de herstelknop deed niets (lang ingedrukt houden). Eerst uit en aan gezet, waarna ik nog steeds een oranje servicelampje had en dit keer ook een groen knipperend eco lampje. Na eerst even de hond uitgelaten te hebben, maar de paperclip gepakt. Die reset heeft alles weer 'normaal' gezet.

Issues

• *De webinterface van de v10 werkt ook, alleen via de MijnKPN app werkt 'Wifi netwerk beheren niet'. De pagina blijft laden en uiteindelijk krijg ik onderstaande melding. 
  • Mijn KPN telefoonnummer staat niet meer in het overzicht van de webinterface.

@RonaldM01, voor de wifi, gebruik jij de wifi van de V10 ook? Of staat die uit en gebruik je externe wifipunten? Als de wifi van de V10 wel gewoon aan is, dan zou de MijnKPN app hiervoor moeten werken. Wat verder nog een factor kan zijn is een openstaande wijziging op je vaste abonnement. Of als er een tweede vast abonnement aan je MijnKPN is gekoppeld. Daar raken de servicetools van in de war.

Voor je telefonie, daarvan heb ik bij andere klanten gezien dat onze servicetool voor vast bellen hielp. Deze kan instellingen aanpassen/resetten aan onze kant en dat dan synchroniseren met je modem. 

Bedankt voor je uitleg Erik, wifi was aan maar heb ik uiteindelijk weer uitgezet. Ik gebruik namelijk Devolo pluggen met eigen wifi. Maar ook met de eigen v10 wifi aan kreeg ik dat de pagina niet kon laden.

De telefonie wizard heb ik geprobeerd, maar op de een of andere manier wilde de pagina (Windows pc en android mobiel, Google Chrome browser) niet laden.

Dus na nogmaals met de paperclip aan de slag te zijn geweest zijn de telefoongegevens toch ingeladen. Ik kreeg trouwens vandaag pas de KPN brief over het controleren van de vaste telefoon na de modem update (gedateerd 23 dec). Misschien goed om die de volgende keer ook te mailen?

Maar kort samengevat het werkt nu 😊

Dankjewel voor de terugkoppeling hier Ronald, je feedback over de brief nemen we uiteraard mee. Ik ben blij om te lezen dat het nu werkt. 🙂

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 9 januari 2025

Het gaat er niet zo zeer om dat het veel leeswerk is maar meer over het feit dat vorig jaar een update werd aangekondigd vanaf 9 december en we inmiddels een maand verder zijn en al weer een nieuwe update wordt aangekondigd terwijl er sinds 9 december bij mij niets is gewijzigd. Dit is natuurlijk erg verwarrend.

• 3095 reacties
  • 9 januari 2025
JanD schreef:

Eerst worden alle modems bijgewerkt zonder aangesloten randappatuur van KPN.

Eigenlijk zou het geen bal uitmaken zit ik me nu te bedenken. Klanten die nu nog de Intermediate firmware en Experia WiFi's/witte SuperWiFi's hebben, die hebben WiFi uitstaan op de Experiabox als het goed is. In dat geval kan de Experiabox best bijgewerkt worden naar de nieuwste firmware waarbij ook WiFi uit staat. WiFi blijft dan als het goed is gewoon werken via de Experia WiFi's of witte SuperWifi’s. 

wjb
Superuser
  • 74441 reacties
  • 9 januari 2025
Marlon92 schreef:

Eigenlijk zou het geen bal uitmaken zit ik me nu te bedenken. Klanten die nu nog de Intermediate firmware en Experia WiFi's/witte SuperWiFi's hebben, die hebben WiFi uitstaan op de Experiabox als het goed is. In dat geval kan de Experiabox best bijgewerkt worden naar de nieuwste firmware waarbij ook WiFi uit staat. WiFi blijft dan als het goed is gewoon werken via de Experia WiFi's of witte SuperWifi’s. 

De vraag is of daarna de Experia WiFi's en “super”WiFi's dan nog wel automatisch geupdate kunnen worden immers bij de upgrade van de Experia/KPN Box naar de nieuwe firmware wordt afscheid genomen van TR069 en overgeschakeld naar MQTT voor het beheer op afstand. 

Er worden dan ook geen port-forwardings meer aangemaakt richting andere KPN apparatuur binnen het thuisnetwerk.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 9 januari 2025

Ik zit op intermediate en wil graag naar de nieuwe software zodat ik de V10 wifi eindelijk ook kan gaan gebruiken en mijn zwarte super wifi punt elders kan neerzetten waar ik nu geen bereik heb. Wat mij betreft kan de update niet snel genoeg komen.

• 3095 reacties
  • 9 januari 2025
wjb schreef:
Marlon92 schreef:

De vraag is of daarna de Experia WiFi's en “super”WiFi's dan nog wel automatisch geupdate kunnen worden immers bij de upgrade van de Experia/KPN Box naar de nieuwe firmware wordt afscheid genomen van TR069 en overgeschakeld naar MQTT voor het beheer op afstand. 

Er worden dan ook geen port-forwardings meer aangemaakt richting andere KPN apparatuur binnen het thuisnetwerk.

Tja... daar heb je een punt misschien. Helaas hebben ze bij KPN nog nooit van backwards compatibility gehoord.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28340 reacties
  • 10 januari 2025

@JapiS, updates bouwen op elkaar voort. Dus vanaf het moment dat wij de eerste update naar de KPN Software voor de V10 aankondigden is het hele proces begonnen om iedereen met een V10 de update te geven. Maar, ondertussen ontwikkelen we wel verder aan verbeterde versies. En als er een verbeterde versie klaar is, dan gaan we met die versie verder. Ook als nog niet iedereen de update naar die vorige versie binnen heeft. 

Anders zouden we veel dubbel werk hebben in dat we dan eerst moeten afmaken dat iedereen naar de eerdere versie gaat, en ze dan nóg een keer update naar de nieuwere versie.

Je krijgt bericht van ons zodra jij aan de beurt bent voor een update. Krijg je geen bericht, dan ben je (nog) niet aan de beurt, en is een Product Update topic voor jou ook nog niet relevant. 

Jij hebt SuperWifi 2 aangesloten lees ik. We zijn nog niet begonnen met het updaten van klanten die ook SuperWifi 2 gebruiken. Op het moment zijn we nog alleen bezig met mensen die alleen een V10 hebben. Huishoudmigraties, zo noemen we het overzetten van mensen die V10 hebben in combinatie met een SuperWifi 2, volgen later. Precieze planning daarvoor is nog niet bekend. Als we die wel weten, dan melden we dat.

• 13272 reacties
  • 10 januari 2025

Het duurt dus maanden, zoniet jaren, voordat iedereen is overgezet. Want eerst moeten blijkbaar ook de EW en SW1 overgezet worden. En ook bij de Box 12 is, afgaande op diverse reacties op dit forum, nog niet iedereen overgezet, en dat is toch al een (paar?) jaar aan de gang. Ik hoef me, met vele anderen, voorlopig dus niet druk te maken, want met 2 EW's ben ik nog lang niet aan de beurt. 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

De modem is opnieuw opgestart, heeft een reset gedaan maar ik heb nog steeds:

Dus hij pakt de nieuwe update niet, en ik vind het ook best zo, ik heb het netwerk zo ingericht dat het zo blijft. Dit is dus de vierde keer dat ik een update krijg, waarvan er 3 niet door zijn gegaan, en nu rond 0:30 uur begon die, maar ook nu gewoon V1.01.00T04.3Intermediate. Waarom moet er een hele nieuwe interface komen als de modem zo ook perfect werkt? Waarom moet het dan weer vernieuwd worden? 🙂😉

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 januari 2025

Ik heb ook nog steeds de Intermediate versie. Blijkbaar sta je achteraan in de rij als je naast de V10 ook nog 1 of meer super wifi punten hebt. Dat is tenminste de reactie die ik kreeg van KPN. Ik vind dit wel jammer, ik zou graag de wifi van de V10 ook willen kunnen gebruiken zodat ik 1 wifi punt extra elders kan gebruiken. Nu hangt deze helaas noodgedwongen naast de V10 omdat daarvan de wifi uitgeschakeld moet worden. Sinds begin december krijg ik al berichten dat de software geupdate zal worden. Nu, medio januari nog steeds niets gebeurd.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8190 reacties
  • 14 januari 2025

Ik heb niets aan de V10 gekoppeld en wacht ook al sinds juni vorig jaar op de update.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 14 januari 2025

Iedereen zal de update uiteindelijk krijgen, niemand wordt overgeslagen 🙂

Als je de melding hebt gekregen dat je de update krijgt, maar die is toch niet geïnstalleerd kan je jouw modem een reset geven. Dan meldt het modem zich opnieuw aan bij het netwerk en kan de update de volgende keer wel doorgaan. Bij andere gevallen heeft dat geholpen.

Old Geezer
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 20 reacties
  • 14 januari 2025

Zoals eerder gemeld in een ander topic heeft KPN vannacht mijn modem op afstand gereset maar of dat zal helpen om de update binnenkort wel te kunnen installeren valt nog te bezien want een paar weken geleden heb ik zelf, op advies van een medewerker van 0800-0402, het modem handmatig gereset en dat heeft blijkbaar niet geholpen.

Afwachten dus…

LEDje
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 50 reacties
  • 14 januari 2025

Gisteren heb ik netjes van KPN een e-mail en een SMS gekregen dat de V10 bij mij afgelopen nacht de update zou krijgen. Echter, net als de nacht van 13 op 14 november blijkt nu ‘s ochtends de V10 niet geüpdatet te zijn. De V10 heeft nog de Intermediate-versie.

@Jasper van KPN Na de vorige keer in november heb ik al een harde reset gedaan. Dien ik dat nu weer te doen? En zal dat dan deze keer wel helpen? Of is het beter dat KPN ‘s nachts de V10 bij mij op afstand reset? Graag wil ik wel van tevoren weten welke nacht de V10 dan gereset wordt.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 14 januari 2025

Dan is het inderdaad afwachten, voor jullie beiden. Zoals gezegd zal iedereen overgaan naar de nieuwe functie. Ondanks dat je 'm nog niet hebt ga je niet overgeslagen worden.

MatGerBen
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 113 reacties
  • 14 januari 2025
LEDje schreef:

Gisteren heb ik netjes van KPN een e-mail en een SMS gekregen dat de V10 bij mij afgelopen nacht de update zou krijgen. Echter, net als de nacht van 13 op 14 november blijkt nu ‘s ochtends de V10 niet geüpdatet te zijn. De V10 heeft nog de Intermediate-versie.

@Jasper van KPN Na de vorige keer in november heb ik al een harde reset gedaan. Dien ik dat nu weer te doen? En zal dat dan deze keer wel helpen? Of is het beter dat KPN ‘s nachts de V10 bij mij op afstand reset? Graag wil ik wel van tevoren weten welke nacht de V10 dan gereset wordt.

Hier hetzelfde. Gister melding van update voor afgelopen nacht gehad. Vanmorgen gecheckt. Nog steeds de V1.01.00T04.3Intermediate versie. Wel was mijn wachtwoord gereset. Verder niets. Tweede poging na 13 november zonder succes. Ik heb overigens geen wifi punten oid gekoppeld. 

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 191 reacties
  • 14 januari 2025

hier  is er alweer niks gekomen  , juli 2024 zou ik een update krijgen niks gehad  , moest me modem resetten alweer niks  ,  nu krijg ik  een half jaar later alweer mail voor al weer een update en wat is er, alweer niks en nog steeds de oude versie V1.01.00T04.3Intermediate .  raar maar waar  

LEDje
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 50 reacties
  • 14 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

Dan is het inderdaad afwachten, voor jullie beiden. Zoals gezegd zal iedereen overgaan naar de nieuwe functie. Ondanks dat je 'm nog niet hebt ga je niet overgeslagen worden.

Beste ​@Jasper van KPN ,

Bedankt voor je reactie, ik neem aan dat deze ook aan mij gericht was.

Ik mis echter het antwoord op mijn vragen of het verstandig is om nogmaals zelf een hard reset te doen, danwel dat KPN op afstand de V10 reset.

• Topper
  • 18 reacties
  • 14 januari 2025

Beste KPN

Afgelopen nacht hebben jullie een software update gedaan van mijn modem.  Zie de vette cursieve tekst.

Je modem krijgt de nieuwste KPN software. We voeren de update door in de nacht van 13 januari 2025 en 14 januari 2025 tussen 0.00 en 7.00 uur.  (Postcode ****)

Na deze update heb ik grote problemen met mijn wifi in huis. Verschillende apparaten zijn niet meer benaderbaar. Ook mijn KPN modem is niet meer benaderbaar. IP 192.168.xxx.254   Het modem is al een paar keer langer dan 60 sec stroomloos geweest, maar niets helpt. 

Mijn audio systeem werkt over wifi, dus geen geluid of music. Via wifi stuur ik verlichting aan, dat werkt dus niet meer. 

KPN IK HEB NIET GEVRAAGD OM DEZE UPDATE!!!!! 

HOE KOM IK IN CONTACT MET EEN TECHNEUT EN IPV EEN COMPUTER.

Admin: postcode verborgen i.v.m. privacy

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 133 reacties
  • 14 januari 2025
JapiS schreef:

Ik heb ook nog steeds de Intermediate versie. Blijkbaar sta je achteraan in de rij als je naast de V10 ook nog 1 of meer super wifi punten hebt. Dat is tenminste de reactie die ik kreeg van KPN. Ik vind dit wel jammer, ik zou graag de wifi van de V10 ook willen kunnen gebruiken zodat ik 1 wifi punt extra elders kan gebruiken. Nu hangt deze helaas noodgedwongen naast de V10 omdat daarvan de wifi uitgeschakeld moet worden. Sinds begin december krijg ik al berichten dat de software geupdate zal worden. Nu, medio januari nog steeds niets gebeurd.

Sinds update  V1.01.00T04.3Intermediate kan ik de wifi van de V10 weer aanzetten en blijft ook aan. Hier gelijk het wifi punt verplaatst en alles werkt naar behoren.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 januari 2025

Hey KPN, dit is niet tof. 

Hoi, we updaten vannacht je modem. Enige wat we van je vragen is dat je modem aanstaat. Verder gaat alles vanzelf. 

Uh, not… Alle vast gealloceerde IP adressen zijn verdwenen. Net als alle port-forwards. Had het gewaardeerd als dat vooraf even was gedeeld, dan had ik wat screenshots gemaakt. nu moet ik alles weer gaan lopen uitpluizen… 

Dit moet toch beter kunnen. Zowel in de uitvoering als in de communicatie daaromtrent. 

Vannacht update naar V10.C.24.12.11 gekregen. Helaas niet zonder slag of stoot. Alle instellingen van het modem zijn verdwenen of naar fabrieksinstellingen gezet.

Wachtwoord teruggezet naar een default.
Lokale netwerk IP gewijzigd van 192.168.1.1 naar 192.168.2.<laatste cijfer weet ik niet meer>
DHCP stond uit en is nu aangezet (mijn Diskstation handelt DHCP af)
Bovenstaande leidde tot geen enkele node die nog een internetverbinding kon maken.
uPnP stond aan en was nu uitgezet waardoor bijvoorbeeld Klik-aan-klik-uit niet meer werkte.

Het duurde even voordat ik het door had, want initieel dacht ik aan een lokale Ethernet switch probleem.
Ik ben er een uur mee bezig geweest om het te achterhalen en alles weer goed te zetten.
Een waarschuwing in de aankondigingsemail van de update was welkom geweest.

*