Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.15

Categorie:Experia Box V10
  • 7 januari 2025
  • 142 reacties
  • 8728 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.15
Toon eerste bericht

142 reacties

• 13272 reacties
  • 24 januari 2025

Ja ​@Erwin van KPN ,uiteindelijk is dat opgelost: moest centraal bij kpn zelf geregeld worden. De overige problemen (o.a. Wi-Fi en zo) heeft m'n broer zelf opgelost (hij is wel bekend met ICT) en ik heb 'm verteld dat er nog meer updates aan zitten te komen. Kan hij daar vast rekening mee houden 🤔. 

Old Geezer
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 20 reacties
  • 25 januari 2025

Ik heb een vraag aan de meer ervaren Experiabox V10 gebruikers. Met de Wifi knop op het modem kan eenvoudig de wifi aan/uit worden gezet.

Als kort voorafgaand aan een modem update bericht eerst de wifi wordt uitgezet, daarna een hard reset krijgt en daarna (hopelijk) de modem update, werkt de wifi aan knop op het modem dan nog wel ?

Ik heb namelijk geen met ethernet aangesloten apparaten en ben dus volledig afhankelijk van een goed werkende wifi.

wjb
Superuser
  • 74441 reacties
  • 25 januari 2025
Old Geezer schreef:

Ik heb namelijk geen met ethernet aangesloten apparaten en ben dus volledig afhankelijk van een goed werkende wifi.

Vind je het verstandig om volledig afhankelijk te zijn van jouw wifi?

Persoonlijk zou ik altijd minstens één computer met een netwerkkabel willen kunnen aansluiten zodat ik altijd een alternatief heb om mijn router te benaderen. En als je geen LAN adapter in één van jouw computers hebt zitten overweeg dan toch echt om een USB LAN adapter aan te schaffen.

Overigens zou de wifi natuurlijk gewoon moeten blijven werken en ook die knop.

Old Geezer
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 20 reacties
  • 25 januari 2025

Bedankt voor je respons ​@wjb 

Ik gebruik al jaren geen computer meer en doe tot volle tevredenheid alles met via wifi aangesloten (mobiele en vast opgestelde) apparaten, draadloos voor alles is uiteindelijk de toekomst 😉

Je  hebt een punt over de wenselijkheid om een alternatief voor wifi te hebben. Hiervoor kan ik ook mijn smart tv tijdelijk aansluiten op het modem met een losliggende ethernetkabel en de webbrowser van de tv gebruiken om het modem te benaderen maar dat is iets dat ik liever niet doe.

• 3095 reacties
  • 25 januari 2025
Old Geezer schreef:

draadloos voor alles is uiteindelijk de toekomst 

Dat is zeker niet de toekomst. 

• 13272 reacties
  • 26 januari 2025
Marlon92 schreef:
Old Geezer schreef:

draadloos voor alles is uiteindelijk de toekomst 

Dat is zeker niet de toekomst. 

Zeker niet, al was het alleen al maar vanwege de veiligheid. Inbreken op een UTP-kabel binnen de muren van je huis (of bedrijf) is een stuk lastiger dan inbreken op een Wi-Fi-signaal dat tot (soms ver) buiten je eigen muren reikt. Ik heb thuis alles wat maar enigszins kan bekabeld aangesloten. Daarvoor bij de bouw van m'n huis (10 jaar geleden) naar vrijwel alle ruimtes Cat6 kabels laten aanleggen. 

Hallo Klantenservice!

Ik heb V10.C.24.10.03  echter elke keer na stroomuitval verdwijnen de volgende instellingen die gemaakt zijn.

WiFi naam

Portforwardingen

Firewall Instellingen

IP-adressering

DHCP-reserveringen

Telefonie is niet meer aangemeld (alleen via de online probleem oplosser komt deze weer up).

Help, wat is er aan de hand!

Dit was al vanaf het begin dat ik de update kreeg. Toen werkte de telefonie ook pas nadat deze SIP instelling opnieuw geactiveerd was door de klantenservice.

Eigenlijk vind ik het een ****  update, De web-interface V10 werkt traag en geen instellingen export mogelijk,

Waarom krijg ik niet gewoon een V12, dan is dit probleem gelijk opgelost, verwacht ik.

• 3095 reacties
  • 27 januari 2025
Mathijs-TechNerd schreef:

Waarom krijg ik niet gewoon een V12, dan is dit probleem gelijk opgelost, verwacht ik.

Daar staat dezelfde firmware op. Dus dat maakt niet uit.

Heb je hem al gereset? 

Marlon92 schreef:

Daar staat dezelfde firmware op. Dus dat maakt niet uit.

Heb je hem al gereset? 

Al zo vaak….

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 134 reacties
  • 28 januari 2025

kan ik geforceerd de update 24.12.15 installeren?

ik heb nog steeds de 24.12.11 versie…...die bug die daarin zit met blokkade van devices liep ik tegen aan.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8190 reacties
  • 28 januari 2025
HE1 schreef:

ik heb nog steeds de 24.12.11 versie…...die bug die daarin zit met blokkade van devices liep ik tegen aan.

Beste ​@HE1 je kunt binnen de router kijken of er een update klaar staat, dan kun je die installeren, anders is het nog even afwachten.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28340 reacties
  • 28 januari 2025

Hallo Klantenservice!

Ik heb V10.C.24.10.03  echter elke keer na stroomuitval verdwijnen de volgende instellingen die gemaakt zijn.

Hoi ​@Mathijs-TechNerd, dit is helaas een bug die kan optreden met deze versie van de KPN Software. Je gaat binnenkort een update krijgen naar een van de nieuwere versies, die lost dit op, In de tussentijd is het advies om niet bewust te herstarten.

HE1 schreef:

Nee. Update naar een hogere versie is in jouw geval afwachten, HE1.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2674 reacties
  • 2 februari 2025

Uit nieuwsgierigheid heb ik net in de webinterface van de V10 geklikt op: 

Ik was blij verrast met wat ik toen als procedure zag om het wachtwoord van het modem te resetten. Complimenten voor deze heldere, eenvoudige en goed doordachte procedure! 👍

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14728 reacties
  • 2 februari 2025

Dank voor het compliment ​@Katana321, fijn om te horen dat je er zo over te spreken bent!

wjb
Superuser
  • 74441 reacties
  • 2 februari 2025

Ik neem aan dat de procedure gelijk is aan die op de V12 en V14 maar dat het resultaat is dat het wachtwoord weer leeg is gemaakt immers de V10 heeft geen sticker met het standaard wachtwoord, het standaard wachtwoord is geen wachtwoord.

Betekent wel dat je de Experia/KPN Box eigenlijk in een afgesloten ruimte moet plaatsen als je wilt voorkomen dat anderen op de Experia KPN Box in kunnen loggen na het wijzigen van het wachtwoord.

Nu is een Experia/KPN Box vaak in de meterkast of woonkamer geplaatst. De woonkamer is niet een afgesloten ruimte en de meterkast moet te allen tijden toegankelijk zijn.

​​​​​Eigenlijk zou je willen dat er een soort 2FA van toegepast wordt maar ja, wat doe je dan als de Experia/KPN Box geen verbinding met Internet heeft?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2674 reacties
  • 2 februari 2025
wjb schreef:

Ik neem aan dat de procedure gelijk is aan die op de V12 en V14 maar dat het resultaat is dat het wachtwoord weer leeg is gemaakt immers de V10 heeft geen sticker met het standaard wachtwoord, het standaard wachtwoord is geen wachtwoord.

---

De procedure voor de V10 is:

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2674 reacties
  • 2 februari 2025
wjb schreef:

---

Betekent wel dat je de Experia/KPN Box eigenlijk in een afgesloten ruimte moet plaatsen als je wilt voorkomen dat anderen op de Experia KPN Box in kunnen loggen na het wijzigen van het wachtwoord.

Nu is een Experia/KPN Box vaak in de meterkast of woonkamer geplaatst. De woonkamer is niet een afgesloten ruimte en de meterkast moet te allen tijden toegankelijk zijn.

​​​​​Eigenlijk zou je willen dat er een soort 2FA van toegepast wordt maar ja, wat doe je dan als de Experia/KPN Box geen verbinding met Internet heeft?

Eens. Hier hangt de Experiabox (V10) in de meterkast en onze meterkast is idd niet afgesloten. Maar ik weet één ding: als bezoek ongevraagd hier in onze meterkast zou duiken, dan is dat meteen de laatste keer dat ze hier op bezoek zijn geweest. Die meterkast zie ik als privéruimte, zoals ook slaapkamers en kasten privéruimtes zijn.

• 3095 reacties
  • 2 februari 2025
wjb schreef:

Waarom zou dat niet werken zonder internet? 

wjb
Superuser
  • 74441 reacties
  • 2 februari 2025
Marlon92 schreef:
wjb schreef:

Waarom zou dat niet werken zonder internet? 

Alles kan, maar het heeft wel wat voeten in de aarde. Je zou natuurlijk met je mobiele telefoon kunnen inloggen op MijnKPN of een Servicetool om daar een "password reset pincode" op te vragen die je dan vervolgens op de Experia/KPN Box moet ingeven. Dan zal je die pincode echter wel vooraf op de Experia/KPN Box hebben vastgelegd om deze ook te kunnen valideren. Dat is natuurlijk allemaal veel te kostbaar om implementeren en feitelijk ook niet interessant als de mogelijk blijft om met een factory reset ook het wachtwoord te resetten.

• Topper
  • 13 reacties
  • 4 februari 2025

Nou lekker dan.... Er werken een aantal dingen niet meer, blijkt dat ik in de nacht van 3 op 4 februari een nieuwe update heb gekregen... Ik zie dat aan het versienummer en omdat de V10 22 uur actief is. 

Maar waarom krijg ik geen bericht van te voren dat dit gaat gebeuren... Geen SMS, geen mail, helemaal niks!!

Nu de hele V10 door elkaar, staan oude ip adressen er weer in en port forward helemaal van slag, kortom KPN bedankt 🤨 Kan ik weer midden in de nacht alles veranderen...

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28340 reacties
  • 5 februari 2025

@Ron Ws, jij zat voor deze update al wel op de KPN Software toch? Versie 10.03 als ik het wel heb gebaseerd op je eerdere topic? Want in dat geval krijg je geen aanvullend bericht van verdere updates omdat die ook geen verdere impact zouden moeten hebben. Maar dat is bij jou dus wel gebeurd. Misschien dat dit is gebeurd omdat jij vanuit de vorige versie ook last had dat de instellingen bij elke herstart verloren gingen. Ik ga er dan vanuit dat bij verdere updates je geen problemen zult ervaren. Je melding hierover zetten we verder door naar het modemteam, kunnen ze het meenemen.

• Topper
  • 13 reacties
  • 5 februari 2025
Erik van KPN schreef:

@Ron Ws, jij zat voor deze update al wel op de KPN Software toch? …..

Erik, ja dat klopt maar dan nog… Een berichtje is maar een kleinigheid lijkt mij en ook al is de update nog zo klein, het kan wel problemen veroorzaken.

Maar er is ook positief nieuws, ik had vannacht eerst het nodige even veranderd en ga nu alles opnieuw erin zetten. Ik denk ik kijk eerst of de gegevens er nu wel in blijven staan na een herstart/stroomuitval… En gelukkig is dat zo, dus nu alle Port Forwarding etc er goed in zetten en maar hopen dat het zelfs na een update goed blijft staan 😉

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 134 reacties
  • 5 februari 2025

hoe wordt deze upgrade doorgevoerd eigenlijk? ik heb deze versie nog steeds niet...

Jasper van KPN
Moderator
HE1 schreef:

hoe wordt deze upgrade doorgevoerd eigenlijk? ik heb deze versie nog steeds niet...

Dat hebben we in het startbericht benoemd ​@HE1:

Erik van KPN schreef:

Uitrol gaat in groepen. Je krijgt per mail en sms van te voren bericht hierover. Deze update is voor klanten die nu nog op de oude firmware zitten én voor klanten die al eerder zijn overgegaan naar de KPN Software. Wel gaan migratie en update in aparte groepen. We beginnen met migratie.

Je krijgt een bericht als je aan de beurt bent, als je die nog niet hebt gehad is het nog even afwachten.

Forum|alt.badge.img
Jasper van KPN schreef:

Je krijgt een bericht als je aan de beurt bent, als je die nog niet hebt gehad is het nog even afwachten.

Of je krijgt geen bericht, en op een mooie dinsdagmorgen is ineens alles weer in de war.

Dat het een kwestie van afwachten is, dát klopt dan weer wel….

Reageer