Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.02/3

Categorie:Experia Box V10
  • July 15, 2025
  • 235 reacties
  • 10277 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.02/3
Toon eerste bericht

235 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 16, 2025

Dat heeft er vooral mee te maken dat we nu nog serieus bezig zijn de firmware naar een bepaald niveau te brengen door middel van updates. Daar gaat de meeste aandacht naar uit. Als er nu al een back up mogelijkheid in gebouwd zou worden, is de kans groot dat de back up corrupt raakt door alle aanpassingen die gedaan worden aan de firmware. Misschien dat het in de toekomst wel ingebouwd gaat worden. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 17, 2025

Ik had de modem update gehad alles werkte goed alleen geen ip6 klanten service heeft me nieuwe modem gestuurd met oude software nu werkt mijn super wifi doet het niet meer wie weet er een oplossing voor dit probleem 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 17, 2025

Wat voor modem heb je gekregen en welke firmware zit daar nu op dan?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 17, 2025

Ik heb een v10 waar vind ik firmware 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 17, 2025

Software versie is. V1.01.00T04.3 intermediate

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 17, 2025

Ah, dat is inderdaad nog de oude software ​@pieter6060. Het vervangende modem zou de nieuwe software moeten laden als je de SuperWifi met nieuwe software aangesloten hebt, maar lijkt dat niet automatisch te doen 🤔Zou je hem een handje willen helpen door hem een reset te geven?
Mocht dat geen verschil maken, zou je hier dan een nieuw topic voor aan willen maken zodat we je daar wat gerichter kunnen helpen?

MarkH73
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 21, 2025

Van de week de update gekregen. Ben helaas niet verrast door de problemen die deze update geeft. Helaas brengen updates vaker problemen dan verbeteringen bij KPN.  de tv+ online update heeft mij een maand geen tv kunnen kijken opgeleverd. Maar on topic.

Twee opmerkingen nav de update.

Ten eerste ..de website om je router te benaderen werkt erg slecht. Kan niet eens van tabblad veranderen. Kom niet verder dan het overzicht. Gebruik de Google Pixel met nieuwste Chrome versie. 

Ten tweede... de snelheid van mijn wifi is drastisch verlaagd. Heb een 1 GB aansluiting. Had gemiddeld 500 mb verbinding. Was al een flink verlies van snelheid aangezien de wifipunten bedraad zijn aangesloten. Deze is nu na update max 300 GB, maar het vervelende is dat hij zeer instabiel is geworden.

Hopelijk komt er weer spoedig een herstel update. Draait nu op V10.C.25.08.03 en heb al een herstart en reset gedaan

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 21, 2025

Dankjewel allereerst voor je feedback hier, vooral de instabiliteit moet op te lossen zijn. 

Je geeft aan dat je ook een reset hebt gedaan, heb je dit gedaan door 30 seconden het resetknopje ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan? Heb je ook de SuperWifi's opnieuw gekoppeld zoals hier op onze Kennisbank aangegeven? Mocht dat ook niet helpen, zou je een nieuw topic willen aanmaken? Dan pakken we het daar op. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • September 23, 2025

Ten eerste ..de website om je router te benaderen werkt erg slecht. Kan niet eens van tabblad veranderen. Kom niet verder dan het overzicht. Gebruik de Google Pixel met nieuwste Chrome versie. 

Hierover nog, ​@MarkH73: de webinterface werkt op het moment niet ideaal op een mobiele browser. Wordt aan gewerkt. In de tussentijd, als bepaalde dingen niet of niet goed willen, dan kun je de MijnKPN app gebruiken voor (een deel van) de instellingen, of de webinterface benaderen via een laptop/computer.

MarkH73
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 23, 2025

Hierover nog, ​@MarkH73: de webinterface werkt op het moment niet ideaal op een mobiele browser. Wordt aan gewerkt. In de tussentijd, als bepaalde dingen niet of niet goed willen, dan kun je de MijnKPN app gebruiken voor (een deel van) de instellingen, of de webinterface benaderen via een laptop/computer.

Heb geen laptop of computer meer. Dus dat is zeker niet ideaal. 

Na de eerdergenoemde tips blijft mijn wifi traag en instabiel. Ga binnenkort wel even bellen met KPN

Dank je

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • September 23, 2025

Je kunt voor de wifi ook een beetje experimenteren met de verschillende wifi-instellingen. Je ervaring klinkt mij op dit moment in de oren als iets dat daar zeker mee kan verbeteren. Je kunt, als dit via de webinterface op je mobiel niet lekker gaat, ook in de MijnKPN app doen, via het tabblad Mijn wifinetwerk.

Maak anders ook vooral een eigen topic aan, en deel daarin hoe je wifi instellingen nu staan. Dan kunnen we beter met je meedenken naar een oplossing.

Goedemorgen,

Ik heb gisteren een mail van kpn ontvangen; dat mijn modem een update heeft gehad, en dat ik nu veel betere wifi heb…

Ik heb geen idee waar ze het over hebben> ik heb nu al meerdere updates gehad> sinds november 2024, en de laatste is deze update van "dit" topic, en mijn wifi is net als bij zovelen alleen maar slechter.

Maar gaat die mail over deze product update(s) van de V10 Experiabox, dat staat er n.l. niet bij en de versie die ik heb is deze laatste' of moet ik dat elders vragen…

Iemand enig idee waarom kpn nu ineens een mail stuurt> dat mijn modem "een" update heeft gehad en of dat over deze (en voorgaande versies van kpn software) update gaat, want i.p. kreeg je geen mail meer> als je niet meer op de "oude" firmware zat... er is niets veranderd afgelopen week aan mijn firmware?!

En àls er een nieuwe versie aankomt> dan had er niet gestaan; "Uw modem heeft een update gehad" lijkt mij 🤔...

Groet 👋.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Normaal krijg je alleen een e-mail wanneer je van de oude fabrieksfirmware naar de KPN Software wordt overgezet. Als je al op de KPN Software zat, dan kan het zijn dat dit meer een service mail was om je te informeren over verbeteringen die in deze versie zitten. 

En het is niet de bedoeling dat de Wifi met elke update slechter wordt natuurlijk. Daar willen we je graag bij helpen. Heb je daar al een eigen topic voor aangemaakt? Daar kunnen we er wat dieper op ingaan en met je uitpluizen hoe je Wifi te verbeteren valt. 

@Arjan van KPN 

Toch vreemd; ik heb deze laatste update al enige tijd, het is net alsof "ze" niet weten welk modem ik heb en wifi versterkers heb ik al helemaal niet, dat is het enige waar ze naar verwijzen…

De (wifi) problemen die ik heb moeten wachten tot (weer) een volgende update heb ik begrepen, of weer resetten> ik heb niets specifieks (voor een eigen topic) wat anderen niet ervaren, sinds deze soft/firmware updates van kpn.

Aan de instellingen kan ik helaas niets veranderen, omdat ik alleen met "mobiele browsers" werk> dus voor mij werkt de modem pagina niet/ nauwelijks, totdat dit probleem (weergave mobiele browser) verholpen wordt.

Groet!

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 26, 2025

Sinds een paar weken (na software update?) kan ik niet meer bij de gegevens van mijn inverter van de zonnepanelen. De inverter is aangesloten op een powerline adapter (Devolo dLAN 500). Ik kan de inverter wel pingen maar als ik via een browser bv Safari probeer om de gegevens van de inverter uit te lezen krijg ik de melding dat de netwerkverbinding onverwachts verbroken is. Volgens mij stond de inverter eerst in de lijst van apparaten bij mijnmodem  (Experia Box 10). Nu staat de inverter onder een lijst van devolo dLAN 500 duo. Ik kan me niet herinneren dat ik die in het verleden ook had. Wat kan ik doen om de inverter weer via een browser uit te lezen?

• October 26, 2025

@KlaasTa 

Heb je de firewall al op "Standaard" staan? Probeer dat eerst eens.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 26, 2025

Stond op ‘Middel’, heb het aangepast maar dat maakt geen verschil.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@KlaasTa, maak even een eigen topic aan dan denken we graag even mee!

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 27, 2025

Ik heb zojuist alles gereset: modem, powerline adapter en de omvormer. Alles werkt weer als vanouds 😀.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat goed om te horen ​@KlaasTa! Fijn dat het weer werkt.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

De update gehad maar het is er niet beter op geworden, wel slechter, stukken slechter. Zeer instabiele verbinding. Mijn apparaten (cams, iPhones etc.) vallen telkens de verbinding van weg. 
De KPN app laat regelmatig niets zien, halve informatie over de wifi en verbonden apparaten. Ook zijn er sinds de update op mijn super wifi’s (witte) geen apparaten meer op verbonden.

Ik ben echt teleurgesteld in deze update want het advies zal zijn, reset de boel?  Daar zit ik echt niet op te wachten om na een update de boel te moeten resetten. En dan? Wordt dan direct de laatste update binnengehaald?
Daarbij hangt de modem aan de muur (door de monteur) waar ik ook niet goed bij kan om de sticker te lezen om alles opnieuw re verbinden en mijn eigen wachtwoorden weer in te stellen. Echt bah, deze update. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 28, 2025

Hier hetzelfde, SW1 (2 stuks) eentje bekabeld, is niet zichtbaar in de topologie, eentje draadloos, is “onbereikbaar” in topologie. Wifi netwerk werkt, alle apparaten hebben verbinding. vandaag 2 x “geen internet verbinding” Ben hiervoor al 4 dagen bezig geweest om SW1 versterkers draadloos aan te sluiten ( is dus bij eentje gelukt). Als ik bij de (onbereikbare) sw1 kijk zie ik bij Apparaat info een lange lijst IPv6-adressen. totaal heb ik 35 apparaten op wifi, maar de Experia Box 10 geeft aan dat er maar 14 verbonden zijn. De rest is “onzichtbaar verbonden met de SW1 versterkers, want ze werken wel. Althans alleen de draadloze vermoed ik. Heel lastig om hier duidelijkheid in te krijgen.

versies:

V10. C25.08.03

SW1.C.25.12.04

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 28, 2025

De update gehad maar het is er niet beter op geworden, wel slechter, stukken slechter. Zeer instabiele verbinding. Mijn apparaten (cams, iPhones etc.) vallen telkens de verbinding van weg. 
De KPN app laat regelmatig niets zien, halve informatie over de wifi en verbonden apparaten. Ook zijn er sinds de update op mijn super wifi’s (witte) geen apparaten meer op verbonden.

Ik ben echt teleurgesteld in deze update want het advies zal zijn, reset de boel?  Daar zit ik echt niet op te wachten om na een update de boel te moeten resetten. En dan? Wordt dan direct de laatste update binnengehaald?
Daarbij hangt de modem aan de muur (door de monteur) waar ik ook niet goed bij kan om de sticker te lezen om alles opnieuw re verbinden en mijn eigen wachtwoorden weer in te stellen. Echt bah, deze update. 

Niet per sé resetten, ​@Anneke-Anna. Alles even herstarten kan al voldoende zijn. Dan kunnen ze even allemaal even onderling de communicatie opnieuw opbouwen zonder dat je verder instellingen verliest. Je kunt dit ook in één keer doen via de webinterface van het modem. Onder Systeem > Instellingen zit een Herstart Thuisnetwerk optie.

Hier hetzelfde, SW1 (2 stuks) eentje bekabeld, is niet zichtbaar in de topologie, eentje draadloos, is “onbereikbaar” in topologie. Wifi netwerk werkt, alle apparaten hebben verbinding. vandaag 2 x “geen internet verbinding” Ben hiervoor al 4 dagen bezig geweest om SW1 versterkers draadloos aan te sluiten ( is dus bij eentje gelukt). Als ik bij de (onbereikbare) sw1 kijk zie ik bij Apparaat info een lange lijst IPv6-adressen. totaal heb ik 35 apparaten op wifi, maar de Experia Box 10 geeft aan dat er maar 14 verbonden zijn. De rest is “onzichtbaar verbonden met de SW1 versterkers, want ze werken wel. Althans alleen de draadloze vermoed ik. Heel lastig om hier duidelijkheid in te krijgen.

In de basis geldt: als je apparaten werken, dan is er niks aan de hand. Ook als ze niet direct zichtbaar zijn in de topologie. Wel zou je onder ‘verbonden apparaten’ alles moeten zien. 

De onbereikbare SW1, wat bedoel je daar precies mee? Is hij niet zichtbaar in je topologie, of heeft hij een rood of grijs icoon in de webinterface?

Ook voor jou verder de suggestie om even modem en wifipunten te herstarten.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

@Erik van KPN Dank maar de boel herstarten loste niets op. Ik heb de modem gereset, daarna de superwifi’s gereset en daarna maar de wifi punten ontkoppeld. Ze kregen geen apparaten toegewezen wat ik ook probeerde. 

• Nieuwkomer
  • October 29, 2025

Na update van afgelopen nacht van mijn V10 geen internet meer. Allen een power led.

Modem uitgeschakeld en na meer dan 1 minuut weer ingeschakeld. Modem komt niet volledig terug.

Later nogmaals geruime tijd uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Uiteindelijk internet via Lan. Nog niet via wifi. Ingelogd op V10, blijken mijn wifi instellingen weg te zijn en vervangen door standaard naam en wachtwoord.