Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.06

Categorie:SuperWifi 2
  • May 20, 2025
  • 195 reacties
  • 8293 keer bekeken
SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.06
Toon eerste bericht

195 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Ik zie dat mijn SW2-punten nog op softwareversie C.24.07.04 staan, mijn Box 12 al wel de nieuwste update heeft. Zouden mijn SW2-punten ook al geüpdatet moeten zijn, of is er misschien iets niet helemaal goed gegaan?

jij zit qua box12 al op recente software. Tevens heeft jouw SW2 al een recente firmware.  Dus je valt volledig on wat hier boven staat.  Nog even afwachten dus, 

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • May 26, 2025

Uiteindelijk wel, ​@vankol. Gezien de combinatie van apparaten die jij hier noemt zou ik verwachten dat je de update al wel gehad zou hebben. Als dit ook inderdaad de enige apparaten zijn, dan zal het ook niet heel lang meer duren voor je de update krijgt. Als je echter ook nog SuperWifi 1 of Experia Wifi erbij hebt, dan kan of zal het nog wat langer duren. 

We gaan het merken, heb verder niets aangesloten dan Bx12 en Super Wifi2 1x

(Modem had een week geleden nog 2 jaar in de kast gelegen door gebruik ander eigen modem)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 26, 2025

(Modem had een week geleden nog 2 jaar in de kast gelegen door gebruik ander eigen modem)

Oh, maar dat verklaart het. Als jij een eigen modem aangesloten had, dan wordt je ook niet geselecteerd voor migratie. Nu je de Box 12 weer aangesloten hebt gaat ons systeem zien dat je die hebt, en wordt je van daaruit meegenomen in een migratiebatch. Wanneer dat precies is kan ik niet specifiek aangeven, maar dan gaat dat wel op korte termijn zijn.

Forum|alt.badge.img+3

Kunnen jullie zien of mijn Superwifi's ook de update hebben gehad? Ik heb sinds gisteren op beide knipperende groene lampjes.

JanR1981
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 27, 2025

Kunnen jullie zien of mijn Superwifi's ook de update hebben gehad? Ik heb sinds gisteren op beide knipperende groene lampjes.

Dat lijkt me niet goed. Ik had gisteren hetzelfde probleem met drie SuperWifi 2 punten. Uiteindelijk opgelost, maar uren bezig geweest omdat ik eerst niet doorhad dat er een update was geweest. De WiFi manager app had ik in dit geval niets aan. Die doet alsof het zo even voor je opgelost wordt, niet dus.. Met laptop inloggen op router maakte het iets duidelijker ( drie onbereikbare sw punten te zien), maar geen mogelijkheid om alles te resetten of iets dergelijks.
Het enige wat hielp was een harde reset van router en de drie sw’s zoals wel beschreven wordt op dit forum. Reset van een SW duurt bij mij wel twee minuten. Ook dat is erg verwarrend. Dat het even duurt voordat rode lampjes gaan knipperen, snap ik. Maar twee minuten ingedrukt houden voordat er iets gebeurt… Na reset van de router waren alle instellingen weg, SSID en wachtwoord weer terug naar standaard etc. Kortom erg vervelend allemaal en ik denk dat veel klanten van KPN dit niet eens zelf hadden kunnen oplossen.

Jasper van KPN
Moderator

Zo te zien heb jij deze update nog niet ​@WalkerOfTheDay, op jouw SW's staat versie SW2.C.24.07.04.

Snel en langzaam knipperen heeft verschillende betekenissen, dat tempo maakt daarvoor uit. Doen ze het wel goed, ondanks dat het lampje knippert?

Forum|alt.badge.img+3

@Jasper van KPN Nee ze werken beide niet. Ze knipperen langzaam in een vast patroon. 

Ik heb vanochtend het modem even een herstart gegeven maar dat heeft niet geholpen. Ik heb nog geen tijd gehad om het stappenplan te volgen om de SW2 te resetten. Dat staat nog op de planning 😀.

De gui van de webinterface geeft ook aan dat er problemen zijn met beide apparaten.

Jasper van KPN
Moderator

Het resetten van beide SW's klinkt dan als een goede volgende stap inderdaad. Ik denk dat het daarna beter zal gaan en dat knipperen verleden tijd is.

Forum|alt.badge.img
  • May 28, 2025

Beste KPN,

Eergisteren is mijn box 12 van nieuwe firmware voorzien, tevens 1 vd 4 superwifi2 punten van upgrade voorzien. Wanneer krijgen de overige 3 superwifi2 punten de nieuwste versie? (Ik zie geen upgrade knop bij inloggen)

Erwin van KPN
Moderator

@RJ Borst : ik heb je lijn doorgemeten,.  Je SW's zitten in ieder geval alle 4 al op KPN Software.  Maar je hebt idd gelijk dat er nog maar één over is naar de allernieuwste.

Ik denk dat het gewoon nog even afwachten is. Ik ga er van uit dat de andere 3 snel zullen volgen.  Ik mention ​@Erik van KPN  nog even voor de zekerheid.  Mocht hij er anders over denken dan weten we dat morgen. 

• Topper
  • May 28, 2025

Situatie:

KPN Box 12 op V12.C.24.16.14 nadat alles gereset is enkele weken geleden. 

Daarnaast 3x Superwifi 2, bedraad aangesloten. 1x op SW2.C.24.07.04 en 2 op SW2.C.24.03.00

Ik begrijp dat het nog even duurt voordat alles op de laatste SW2.C.25.05.06 software draait, maar die 2x punten op  SW2.C.24.03.00 willen al een jaar niet updaten, wat ik ook doe qua reset/opnieuw koppelen etc.)

Gisteren alles nog een keer gereset en schoon begonnen volgens de handleidingen van KPN (SW reset naar Factory/Paars → Modem Reset → SW weer aansluiten). Hoe kunnen we die 2 SW2 punten met SW2.C.24.03.00 updaten naar SW2.C.24.07.04, zodat alles dezelfde versie heeft en goed met de SW2.C.25.05.06 update ronde naar meedoet. 

Erwin van KPN
Moderator

Situatie:

KPN Box 12 op V12.C.24.16.14 nadat alles gereset is enkele weken geleden. 

Daarnaast 3x Superwifi 2, bedraad aangesloten. 1x op SW2.C.24.07.04 en 2 op SW2.C.24.03.00

Ik begrijp dat het nog even duurt voordat alles op de laatste SW2.C.25.05.06 software draait, maar die 2x punten op  SW2.C.24.03.00 willen al een jaar niet updaten, wat ik ook doe qua reset/opnieuw koppelen etc.)

Gisteren alles nog een keer gereset en schoon begonnen volgens de handleidingen van KPN (SW reset naar Factory/Paars → Modem Reset → SW weer aansluiten). Hoe kunnen we die 2 SW2 punten met SW2.C.24.03.00 updaten naar SW2.C.24.07.04, zodat alles dezelfde versie heeft en goed met de SW2.C.25.05.06 update ronde naar meedoet. 

Even kijken of ​@Erik van KPN  morgen iets voor je kan betekenen. Moeten we even afwachten

Forum|alt.badge.img+3

Het resetten van beide SW's klinkt dan als een goede volgende stap inderdaad. Ik denk dat het daarna beter zal gaan en dat knipperen verleden tijd is.

Helaas heeft dit bij mij niet geholpen. 

Ik ben bang dat een modem reset het enige is dat ik nog kan doen. Daar baal ik van want ik heb verschillend instellingen die ik dan allemaal weer opnieuw moet doen om mijn home automation werkend te krijgen.

Jasper van KPN
Moderator

Ik kan me voorstellen dat je daar niet gelukkig van wordt inderdaad. Vaak zie we dat het lukt door alleen de SW's te resetten, incidenteel heeft het modem het ook nodig. Hopelijk werkt het daarna weer! Als het daarna alsnog niet werkt is het het beste om een eigen topic aan te maken, dan kunnen we daar meer gericht meekijken.

Dealict
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 31, 2025

Ik heb meerdere SW2 punten en zie dat er 1 de nieuwe software heeft met versie 25.05.06 maar de andere allemaal nog de oude versie 24.07.04 waarom? Gebeurt de update niet voor allemaal tegelijk ? of word er eens in de zoveel weken een punt geüpdate ?

Forum|alt.badge.img
  • May 31, 2025

@RJ Borst : ik heb je lijn doorgemeten,.  Je SW's zitten in ieder geval alle 4 al op KPN Software.  Maar je hebt idd gelijk dat er nog maar één over is naar de allernieuwste.

Ik denk dat het gewoon nog even afwachten is. Ik ga er van uit dat de andere 3 snel zullen volgen.  Ik mention ​@Erik van KPN  nog even voor de zekerheid.  Mocht hij er anders over denken dan weten we dat morgen. 

@Erik van KPN aanvullend: de SW2 met de nieuwste software heeft bij de webui van de SW2 zelf (dus niet de webui van modem) een upgrade knop. Als ik die gebruik zal hij dan de overige 3 updaten?

Dealict
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 31, 2025

@Erik van KPN de sw2 met de nieuwste software heeft inderdaad een upgrade knop maar die werkt waarschijnlijk alleen als er echt nieuwe software is dus nu niet. Hierdoor dus ook niet mogelijk dat hierdoor de andere een upgrade krijgen. 

Erwin van KPN
Moderator

@Erik van KPN aanvullend: de SW2 met de nieuwste software heeft bij de webui van de SW2 zelf (dus niet de webui van modem) een upgrade knop. Als ik die gebruik zal hij dan de overige 3 updaten?

Ik vermoed dat die er alleen is voor dat specifieke apparaat als er in de toekomst een nieuwe update is.

@Erik van KPN  is er maandag weer en kan dit dan hopelijk bevestigen. 

Forum|alt.badge.img+2

Ik kan me voorstellen dat je daar niet gelukkig van wordt inderdaad. Vaak zie we dat het lukt door alleen de SW's te resetten, incidenteel heeft het modem het ook nodig. Hopelijk werkt het daarna weer! Als het daarna alsnog niet werkt is het het beste om een eigen topic aan te maken, dan kunnen we daar meer gericht meekijken.

Op mijn “eigen” topic wordt niet meer gereageerd….Al dagen waardeloos. Wifi lijkt het alleen nog te doen met een SW2 bedraad aangesloten op de V10. Zodra ik een ander SW2 wil koppelen knalt alles eruit, heb ik nog wel signaal maar kan ik niks meer inladen of iets dergelijks. Met een medewerker alles al gereset en opnieuw ingesteld. Een uur lang leek alles te werken……...Ben er wel klaar mee. Als dit aan de waardeloze update-uitrol ligt hoop ik dat er snel een vervolg komt.  Dit is niet werkbaar op deze manier. 

Forum|alt.badge.img
  • June 4, 2025

Ik vermoed dat die er alleen is voor dat specifieke apparaat als er in de toekomst een nieuwe update is.

@Erik van KPN  is er maandag weer en kan dit dan hopelijk bevestigen. 

Ben benieuwd!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 4, 2025

Ik ben benieuwd, mijn zwarte SW punten zitten ook al een jaar (bedraad) op SW2.C.24.03.00. Het modem zit netjes op de laatste firmware, maar de zwarte superwifi 2 punten blijven ondanks een reset naar fabrieks instellingen (de laatste keer bijna 2 weken geleden) nog steeds op SW2.C.24.03.00?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 4, 2025

@RJ Borst 

Ik heb nagevraagd, en handmatig updaten vanaf een eerder versie van de KPN Software naar deze 25.05.06 versie moet nu kunnen. Zit je op versie 24.07.04 dan kun je de update triggeren met een reset van je SuperWifi 2. Zit je op 25.05.02, dan zou de upgradeknop in de interface ook moeten werken. Mocht dat toch niet zo zijn, dan ook een reset. 

@A_Ruighaver, ​@Mireck willen jullie jij dat ook proberen en kijken of ze dan allemaal updaten? Anders ga ik kijken wat wij voor de achterblijvers kunnen doen.

Forum|alt.badge.img
  • June 4, 2025

@RJ Borst 

Ik heb nagevraagd, en handmatig updaten vanaf een eerder versie van de KPN Software naar deze 25.05.06 versie moet nu kunnen. Zit je op versie 24.07.04 dan kun je de update triggeren met een reset van je SuperWifi 2. Zit je op 25.05.02, dan zou de upgradeknop in de interface ook moeten werken. Mocht dat toch niet zo zijn, dan ook een reset. 

@A_Ruighaver, ​@Mireck willen jullie jij dat ook proberen en kijken of ze dan allemaal updaten? Anders ga ik kijken wat wij voor de achterblijvers kunnen doen.

@Erik van KPN reset idzv knopje achterzijde 10 sec indrukken en dan half uur bedraad aan modem laten hangen?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 4, 2025

@RJ Borst 

De laatste keer 1 a 2 weken geleden heeft dat niets geholpen. Toen heb ik alle superwifi punten afgekoppeld, gereset, terug naar fabriekinstellingen (paars lampje) en daarna 1 voor 1 als “schone installatie” geinstalleerd.

(in mijn geval zitten ze op FW SW2.C.24.03.00 van ruim een jaar oud)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 4, 2025

@RJ Borst 

De laatste keer 1 a 2 weken geleden heeft dat niets geholpen. Toen heb ik alle superwifi punten afgekoppeld, gereset, terug naar fabriekinstellingen (paars lampje) en daarna 1 voor 1 als “schone installatie” geinstalleerd.

(in mijn geval zitten ze op FW SW2.C.24.03.00 van ruim een jaar oud)

@Erik van KPN reset idzv knopje achterzijde 10 sec indrukken en dan half uur bedraad aan modem laten hangen?

Ik weet niet precies op welk moment de software klaar gezet is voor update door middel van reset, dus bij voorkeur nog een keer doen inderdaad, op de manier die je al benoemt.