Skip to main content
Beantwoord

Kan ik twee afstandsbedieningen koppelen aan TV+?

• 14 juni 2024
  • 24 reacties
  • 492 keer bekeken

Ik heb sinds kort KPN TV+ dus weet nog niet alle ins en outs; wel heb ik toen ik zag dat het mogelijk was om een losse afstandsbediening bij KPN te bestellen, dat gelijk gedaan. Handig dacht ik, want vrouwlief en ik waren altijd gewend om een eigen afstandsbediening voor de TV te hebben. Maar nu bij het koppelen aan de TV+ box (DIW7022) lijkt het erop, dat er maar 1 afstandsbediening tegelijk aan gekoppeld kan worden - zodra ik de nieuwe koppel, doet de oude het niet meer, en andersom. Klopt dit? Kan er maar 1 tegelijk gekoppeld worden? Dat zou wel heel jammer zijn... 

Beste antwoord door wjb

Sinds gisteren wordt de comfort+ afstandsbediening aangeboden en die kan je als tweede afstandsbediening aan de TV+ Box koppelen.

Daarnaast kan je ook een afstandsbedieningsapp op een Android telefoon gebruiken om de TV+ Box te bedienen

Bekijk origineel

24 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • 14 juni 2024

Hallo @CodeMonkey ,

Het is inderdaad alleen mogelijk om één afstandsbediening te koppelen aan de nieuwe ontvanger. 

Meerdere afstandsbedieningen koppelen is niet mogelijk.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 13 augustus 2024

Hier ligt dus nog een mooie uitdaging voor KPN om ervoor te zorgen dat het in de toekomst wel mogelijk is om meerdere afstandsbedieningen te koppelen aan de tv box.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • Antwoord
  • 13 augustus 2024

Sinds gisteren wordt de comfort+ afstandsbediening aangeboden en die kan je als tweede afstandsbediening aan de TV+ Box koppelen.

Daarnaast kan je ook een afstandsbedieningsapp op een Android telefoon gebruiken om de TV+ Box te bedienen

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • 13 augustus 2024

Hoe heet die app @wjb , dat wil ik ook wel eens proberen?

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 13 augustus 2024
JanD schreef:

Hoe heet die app @wjb , dat wil ik ook wel eens proberen?

Er zijn meerdere apps voor Android en zelfs via de afstandsbediening in de Google home app en de Google TV app is de TV+ Box (gedeeltelijk) te bedienen.

Zelf heb ik de onderstaande app.

Google Play Store

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1115 reacties
  • 13 augustus 2024
wjb schreef:

Als je daarmee ook het volume wilt regelen, dan wel de koppeling met je televisie voor de afstandsbediening op “uit” zetten. Zie de optie “Afstandsbediening afstemmen op de tv”. En het volume van je televisie zelf hard zetten en niet meer aankomen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • 13 augustus 2024

Bedankt @wjb ik ga het proberen en heb de app al kunnen downloaden.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 13 augustus 2024
JanD schreef:

Bedankt @wjb ik ga het proberen en heb de app al kunnen downloaden.

Het vervelende van die app is dat je doodgegooid wordt met advertenties als je niet de betaalde Pro versie neemt.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • 13 augustus 2024
wjb schreef:
JanD schreef:

Bedankt @wjb ik ga het proberen en heb de app al kunnen downloaden.

Het vervelende van die app is dat je doodgegooid wordt met advertenties als je niet de betaalde Pro versie neemt.

Ik wil het ook niet permanent gaan gebruiken, gewoon de techniek uitproberen @wjb 

• Topper
  • 12 reacties
  • 27 januari 2025

heeft KPN plannen om de software van de standaard afstandsbediening zo aan te (laten) passen dat het wél mogelijk wordt om twee standaard afstandsbedieningen te koppelen met de DIW7022?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • 27 januari 2025
RobertvP schreef:

heeft KPN plannen om de software van de standaard afstandsbediening zo aan te (laten) passen dat het wél mogelijk wordt om twee standaard afstandsbedieningen te koppelen met de DIW7022?

Beste ​@RobertvP dat is koffiedik kijken of in een glazen bol.

Koffiedik heb ik wel, maar zie niets anders dan koffiedik en een glazenbol heb ik niet.😎

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 27 januari 2025
RobertvP schreef:

Ik ben bang dat dit niet snel zal gaan gebeuren. Ik denk niet dat de use-case erg veel prioriteit zal krijgen omdat het aantal abonnees die dit zouden willen waarschijnlijk heel laag is. Ik kan van harte aanbevelen om als tweede afstandsbediening een comfort+ te gebruiken. Dat is een hele prettige afstandsbediening en bij mij ligt de standaard afstandsbediening eigenlijk werkeloos op tafel.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3429 reacties
  • 27 januari 2025
wjb schreef:

Ik ben bang dat dit niet snel zal gaan gebeuren. Ik denk niet dat de use-case erg veel prioriteit zal krijgen omdat het aantal abonnees die dit zouden willen waarschijnlijk heel laag is. 

Ik ben nog niet een Android TV/Google TV apparaat gezien, dat 2 identiek BT ABs koppelen laat. Als een tweede AB is gekoppeld, verliest de 1ste AB de verbinding. Dat ziet diep in firmware van Google, en je moet een manier vinden BT apparaten middels zijn BT MAC te identificeren ipv BT ID, en dat zie ik niet snel gebeuren dat een fabrikant moeite doet voor zo een kleine minderheid.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1115 reacties
  • 27 januari 2025
TDN schreef:

Waarom kocht hij niet de comfort+AB of de andere niet identieke AB?

Ik ken ook mensen die (voor een grote woonkamer/keuken) liever 2 keer de standaard afstandsbediening zouden hebben dan de Comfort+. Want sommigen vinden de ontbrekende knopjes op de Comfort+ best een gemis.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 27 januari 2025
TDN schreef:
RobertvP schreef:

Als ik zo een bericht lees, wordt mijn rechtvaardigheidsgevoel gelijk niet goed. Van waar heb je 2 identieke standard AB? Moet je niet de 2de AB voor de 2de TV+ontvanger gebruiken? Of heb je via de weg "mijn AB is kapot” een gratis AB gekregen, wij klanten betalen allemaal voor zulke slimmeriken.

Topicstarter hier, ik heb in mijn enthousiasme als  nieuwe KPN TV+ klant direct op dag 1 een 2e afstandbediening gewoon gekocht via de KPN site toen ik zag dat dat mogelijk was. Dat ding ligt nu werkeloos in een la, samen met het origineel, omdat al gauw bleek dat de TV+ box ook te bedienen viel met de veel simpelere en overzichtelijke afstandbediening van de Samsung TV. (en ja, daar hebben we er ook maar 1 van maar dat bleek uiteindelijk een overkomelijk 'probleem' :) 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik heb wat off topic reacties verwijderd en wil jullie ook vragen elkaar niet te beschuldigen van dingen en het wat gezellig te houden. 

Meer informatie heb hier overigens ook niet over, maar mocht hier iets in veranderen zullen we dat met een product update ook wel delen

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1115 reacties
  • 2 februari 2025
TDN schreef:

Ik ben nog niet een Android TV/Google TV apparaat gezien, dat 2 identiek BT ABs koppelen laat. Als een tweede AB is gekoppeld, verliest de 1ste AB de verbinding.

Op een Chromecast met Google TV kan ik wel twee KPN L8 afstandsbedieningen koppelen, én verbinden.

Dat laatste is wel even gedoe: na succesvol koppelen verbindt de tweede evengoed niet. Maar na het verwijderen van de batterijen uit de eerste, en het gebruik van de originele Google remote om “Connect” te kiezen voor de tweede, lukt het toch. Terugplaatsen van de batterijen in de eerste remote leidt dan tot twee identieke remotes (plus de originele Google remote). Die ook verbonden blijven na een herstart van de Chromecast, of nadat batterijen even verwijderd zijn.

Misschien was even opnieuw starten na koppelen ook wel genoeg geweest.

Toon inhoud

Google Chromecast met Google TV: twee keer KPN L8

Dat is anders op de KPN TV+ Box (of op Android TV), waar de eerste daadwerkelijk uit de lijst verdwijnt na koppelen van de tweede.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 2 februari 2025

Wat je ook ziet is dat er op de Chromecast Google TV geen Bluetooth ID gebruikt wordt bij de koppeling maar het Bluetooth MAC adres. Dat zou mijns inziens ook prima zo geïmplementeerd kunnen worden op een TV+ Box al zie ik het niet gaan gebeuren.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3429 reacties
  • 2 februari 2025
Arjan van B schreef:

Op een Chromecast met Google TV kan ik wel twee KPN L8 afstandsbedieningen koppelen, én verbinden.

Interessante bevinding omdat Google zelfs zegt dat het niet kan,

Can I pair two remotes with one Google TV?

you can't pair more than one remote. You can setup various functions from the secondary remote in the settings area -- for example your TV, soundbar...but the functionality is limited.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 2 februari 2025
TDN schreef:
Arjan van B schreef:

Interessante bevinding omdat Google zelfs zegt dat het niet kan,

you can't pair more than one remote. You can setup various functions from the secondary remote in the settings area -- for example your TV, soundbar...but the functionality is limited.

Ik heb al tijden, naast de gewone afstandsbediening, een Comfort+ afstandsbediening aan mijn Chromecast Google TV gekoppeld.

​​​​​​Beide afstandsbedieningen functioneren probleemloos.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3429 reacties
  • 2 februari 2025
wjb schreef:

Ik heb al tijden, naast de gewone afstandsbediening, een Comfort+ afstandsbediening aan mijn Chromecast Google TV gekoppeld.

Hier gaat het over 2 identieke AB

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 2 februari 2025
TDN schreef:
wjb schreef:

Ehhh... 

you can't pair more than one remote. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3429 reacties
  • 2 februari 2025
wjb schreef:
TDN schreef:
wjb schreef:

Ehhh... 

Ook daar bedoeld de google expert 2 Chromecast AB

Het is een verschil tussen AB en Accessoires

Zie een voorbeeld van mijn TV

1 originele AB en 2 ander ABs onder accescoires

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 2 februari 2025
TDN schreef:
wjb schreef:
TDN schreef:
wjb schreef:

Ehhh... 

Ook daar bedoeld de google expert 2 Chromecast AB

Maar schrijft het niet, ze gaan er waarschijnlijk simpelweg vanuit dat er geen andere afstandsbedieningen bestaan die op een Chromecast Google TV aangesloten kunnen worden.

Reageer