Skip to main content
Beantwoord

Kan SuperWifi 2 met versie 2.00 worden geüpdatet naar 3.00?

• 22 januari 2025
  • 34 reacties
  • 483 keer bekeken

Dealict
Helper

Kan superwifi 2 met versie 2.00... niet updaten naar versie 3.00 of nog nieuwer ?

Dit Superwifi 2 modem is nu een stoorzender in mijn netwerk en zie dan ook de aangesloten apparatuur niet die aan mijn andere superwifi 2 punten zijn gekoppeld. Zet ik het AP uit dan zie ik alles weer?

Beste antwoord door Dealict

Vandaag onderstaande mail ontvangen wederom 5x de procedure gevolgd maar weer zonder resultaat modem blijft in de versie 2.00.23 en update lukt dus gewoon niet sterker nog weer mijn hele netwerk overhoop door dit probleem geval. En nu? Kunnen jullie een update pushen of vervangen worden want zit nu met een duur superwifi2 apparaat die ik niet kan updaten en mijn hele netwerk overhoop gooit. 
hoop dat dit nu snel opgelost wordt !

Bekijk origineel

34 reacties

• 3206 reacties
  • 22 januari 2025

Welk modem heb je?

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 22 januari 2025

V12B

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Bedoel je KPN Software SW2.C.24.03.00, ​@Dealict? Er is een nog nieuwere versie, namelijk KPN Software SW2.C.24.07.04. Heb je op de KPN Box 12 ook de nieuwste KPN Software? Dan kan je deze update zelf installeren door de SuperWifi te updaten. Dit kan door in te loggen op je SuperWifi 2, en onder Instellingen > Systeem op ‘upgrade je apparaat’ te klikken.

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 3 februari 2025

Nee versie 2.00.xx

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Hierboven lees je hoe je kunt updaten, ​@Dealict.

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 4 februari 2025

Hier wat duidelijker dan: 

mijn sw2 versterkers die software versie 3.00.31 hadden zijn wel overgezet naar de nieuwe KPN software  maar het sw2  met software versie 2.00.23 word dus niet geüpdate naar versie 3.00.31 of de nieuwe KPN software en die veroorzaakt dus nu problemen in mijn netwerk. 
Dus krijg ik krijg dit SW2 punt niet over van 2.00.23 naar de KPN software ?. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Je zou voor dit SuperWifi punt zelf een update moeten kunnen uitvoeren. Dit kan door in te loggen op je SuperWifi 2, en onder Instellingen > Systeem op ‘upgrade je apparaat’ te klikken. Lukt dit niet, geef het dan een reset: KPN SuperWifi: van specificaties tot instellingen.

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 6 februari 2025

Beste Denise,

Bedankt voor je reactie maar dat werkt helaas dus niet. Krijg dan de melding dat er geen update aanwezig is of iets van u heeft de laatste versie ?

En blijft het dus gewoon een versie 2.00.23 en niet te gebruiken is omdat dit een stoorzender lijkt te zijn binnen het netwerk. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Oke. En een reset helpt ook niet?

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 7 februari 2025

Ook al tig keer geprobeerd maar zonder resultaat 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik kan niets beloven, maar ik kijk graag of ik hierin iets voor je kan betekenen. Zijn de gegevens in jouw profiel up-to-date?

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 10 februari 2025

Dat zou heel fijn zijn Denise want ik kan er nu dus niets mee. 
Ja mijn profiel is volgens mij volledig anders hoor ik het graag van je. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Top, ik ga navraag doen. Als ik meer weet, hoor je weer van mij.

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 14 februari 2025

Nog geen nieuws Denise ?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Nee, helaas nog niet. Ik heb navraag gedaan bij een collega, die het weer bij het modemteam navraagt. We zijn er dus mee bezig.

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 17 februari 2025

Kunnen we hem niet gewoon omruilen voor 1 zonder problemen ?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik snap de vraag, maar dat gaat niet. Het gaat hier namelijk om eigen apparatuur en dat loopt via onze webshop Apparatuur Voor Thuis. Bovendien is er geen garantie dat je dan geen problemen meer hebt, omdat we niet van tevoren kunnen zeggen welke softwareversie op de SuperWifi staat. Daarom is het beste toch om hier de update af te wachten. Daarvoor heb ik navraag gedaan. Ik hoop snel meer te horen.

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 18 februari 2025

Oké dan graag een seintje wanneer ik hem weer in het netwerk moet hangen want staat nu dus uit.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Als het even kan, zou ik hem nu aan laten. Dit maakt het eventueel mogelijk om updates te pushen.

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 20 februari 2025

Oké dan zet ik hem aan maar dan hoop ik dat het wel snel gebeurt want nogmaals hij gooit alles overhoop binnen het netwerk 

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 26 februari 2025

Nog niets bekend ?

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • Antwoord
  • 6 maart 2025

Vandaag onderstaande mail ontvangen wederom 5x de procedure gevolgd maar weer zonder resultaat modem blijft in de versie 2.00.23 en update lukt dus gewoon niet sterker nog weer mijn hele netwerk overhoop door dit probleem geval. En nu? Kunnen jullie een update pushen of vervangen worden want zit nu met een duur superwifi2 apparaat die ik niet kan updaten en mijn hele netwerk overhoop gooit. 
hoop dat dit nu snel opgelost wordt !

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 6 maart 2025

Hierbij nog de ontvangen mail van jullie :

Voor de beste WiFi ervaring is je V12 modem intussen voorzien van de nieuwste KPN Software.
De bijbehorende upgrade van je SuperWiFi punt met serienummer JB26007CD4 is daarbij niet volledig afgerond.
Mogelijk ervaar je daardoor nog niet overal in huis een optimale WiFi dekking.
Gelukkig kun je dit eenvoudig zelf weer herstellen. Meer info: lees hier

Met vriendelijke groet,

Team KPN

Dealict
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • 32 reacties
  • 7 maart 2025

resultaat modem moet uiteraard resultaat SW2 zijn..

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 7 maart 2025

Wil je de SW2 nog even een keer resetten en schoon installeren, met een beetje geluk update ‘ie zichzelf dan, ​@Dealict.  

• Sluit de SW2 bekabeld aan op het modem.
  • Reset de SW2
  • Wacht tot het lampje weer groen brand. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Op dit punt zou de SW2 zichzelf moeten hebben geüpdate naar de juiste oudere versie.
  • Herstart je modem.
  • Laat de SW2 vervolgens sowieso nog een half uur bekabeld aangesloten aan het modem. In die periode zou dan de migratie naar de KPN Software moeten gebeuren.
  • Daarna kan de SW2 eventueel weer losgekoppeld worden en geplaatst op z'n normale plek.

Je kunt, na afloop van dit, in de webinterface van je modem checken of de update nu gelukt is. Op de inlogpagina van je modem staat een netwerkicoon onder de afbeelding van je modem. Als je daarop klikt zie je alle wifipunten die over zijn gegaan naar de KPN Software en goed meedoen. Als hij na bovenstaande stappen daar nog niet bijstaat, geef het aan. Dan kijk ik hier verder naar. 

Reageer