Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn quantis-qe317 dab+ ontvanger verbinden via de tv+ box?

• 30 juli 2025
  • 10 reacties
  • 125 keer bekeken

kan je een dab+ ontvanger  [quantis-qe317] verbinden met het glasvezelnetwerk via de tv box[diw7022],

zo ja,met wat voor kabel of usb stick/

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Sakurai het is geen DAB-tuner maart een DVB-C-tuner voor het kabelnetwerk van o.a. Ziggo.

Niet via KPN te gebruiken.

Bekijk origineel

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 11479 reacties
  • Antwoord
  • 30 juli 2025

Beste ​@Sakurai het is geen DAB-tuner maart een DVB-C-tuner voor het kabelnetwerk van o.a. Ziggo.

Niet via KPN te gebruiken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 30 juli 2025

oke dank je.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9

@Sakurai In de meeste gevallen blijft er na het beëindigen van een Ziggo-abonnement nog steeds signaal op het Ziggo-aansluitpunt staan. Daardoor kan het ongecodeerde rtv-pakket van Ziggo ontvangen worden. De Quantis kan dan veelal gewoon blijven functioneren als het op het Ziggo-aansluitpunt wordt aangesloten.

Piet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 30 juli 2025

Ik ga het proberen, dank .

• 1438 reacties
  • 30 juli 2025

@Sakurai lees ik het goed dat je de Quantis wil aansluiten op een DIW7022? Dat gaat hoe dan ook niet werken. 

Zoals Piet al schreef aangesloten laten op de coax aansluiting en voor de audio op een externe luidspreker/soundbar. Mocht de kabel in de straatkast worden losgekoppeld dan kan je die box verkopen of bewaren. In ieder geval heb je er dan niets meer aan.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 11479 reacties
  • 30 juli 2025

Ik had sinds opzeggen Ziggo in 2018 tot een week terug ook nog steeds signaal voor basis tv, nu ook weg, jammer, alternatief voor DIW bij storing of defect weg.

Nu maar de Digitennespriet weer geïnstalleerd als noodoplossing voor DIW bij storing/defect.

• 1438 reacties
  • 30 juli 2025
JanD schreef:

Ik had sinds opzeggen Ziggo in 2018 tot een week terug ook nog steeds signaal voor basis tv, nu ook weg, jammer, alternatief voor DIW bij storing of defect weg.

Nu maar de Digitennespriet weer geïnstalleerd als noodoplossing voor DIW bij storing/defect.

Dan is er eindelijk een oplettende monteur in jouw straakast geweest. Hier is dat al binnen een jaar gedaan. Dan heb je dus voor ruim € 2000 misbruik gemaakt van die aansluiting 😜

PeterG
Superuser
  • 65579 reacties
  • 30 juli 2025

Ik heb meerdere alternatieven ​@JanD . En m'n buren ook.

Allereerst een digitenne kaart erbij. Live meerdere zenders; scheelt data voor de andere alternatieven.

NLZIET via 4G, werkt op de smart-tv en de losse boxjes Nokia 8000 en Chromecast Google TV 4k.

Zelfs de app van KPN TV werkt nog via 4G ! (mits al ingelogd via de thuis wifi natuurlijk)

De tv ontvanger (DIW7022 launcher) werkt ook op een ander KPN adres maar nog niet getest via KPN 4G Hotspot…. Ga ik ook binnenkort maar testen, want je krijg 100 GB op je mobiel bij storing. 

Bij alleen storing van mijn aansluiting mag ik verbinden met de wifi van de buren. Dat gaat natuurlijk niet bij grotere storing. Oh, en zij bij mij mocht het omgekeerd zijn. Maar ze hebben alleen een tablet en de DIW7022 (die ook via mijn wifi kan dus). 

En de bovenste buurman kan en mag bij problemen ook op mijn gast wifi. Hij heeft geen vast internet, maar gebruikt de hotspot van zijn telefoon voor zijn tablet. TV heeft hij via Ziggo.

OEPS! We dwalen nu wel af van de oorspronkelijke vraag.

• 1438 reacties
  • 30 juli 2025
PeterG schreef:

De tv ontvanger (DIW7022 launcher) werkt ook op een ander KPN adres maar nog niet getest via KPN 4G Hotspot…. Ga ik ook binnenkort maar testen, want je krijg 100 GB op je mobiel bij storing. 

In theorie zou dat niet moeten werken omdat je niet in het goede ip bereik zit. Hooguit zullen de apps op de DIW werken.

PeterG schreef:

Zelfs de app van KPN TV werkt nog via 4G ! (mits al ingelogd via de thuis wifi natuurlijk)

Dit is wel bijzonder maar deels logisch als je al bent ingelogd. Dus dat zou bij de andere methode ook zo kunnen functioneren als je al bent aangemeld op het systeem.

Maar inderdaad we dwalen af.

Forum|alt.badge.img+5
  • Topper
  • 188 reacties
  • 30 juli 2025
JanD schreef:

Misschien zijn de frequentie/gegevens (ook) veranderd in jou regio? 😉
Dat kan dan zowel voor DVB-C radio en TV problemen geven bij de klanten/gebruikers.
Diverse klanten hebben ook al nodeloos nieuwe apparatuur gekocht vanwege geen/gebrekkige informatie over deze recente veranderingen.
Ziggo is lekker bezig om zijn klanten weg te jagen zo.

Zie topics:

Ziggo Community: 'Geen signaal' op Quantis QE317 en/of TV, hoe los ik dit op?
Ziggo Community: Scannen van TV zenders werkt opeens niet meer (CI +)

Reageer

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic