Ondanks dat de meeste medewerkers echt hun uiterste best doen om de problemen na deze laatste updates telefonisch op te lossen, lukt dit bij heel veel klanten blijkbaar niet.
Hoewel de laatste medewerker toegaf dat er een ‘bug’ zit in de laatste update moeten de helpdeskmedewerkers blijkbaar toch altijd vermelden dat je als klant nu eenmaal niet betaald voor Wifi maar enkel voor de verkabelde verbinding… Het moet mij toch van het hart dat dit voor een gerenommeerd bedrijf als KPN wel een heel slap excuus is. Juist omdat de KPN zoveel reclame maakt met Super Wifi en fantastisch Wifi door het hele huis. Wellicht is het beter om klanten hiermee dan niet te misleiden en duidelijk te vermelden dat KPN dus een goed Wifi netwerk niet ondersteund. Of wel ondersteund maar alleen als het goed werkt… Wat mij ook opvalt op dat forum is dat de KPN blijft wijzen naar mogelijke andere oorzaken, terwijl er zoveel klanten pas na de updates door de KPN problemen ervaren. Toeval bestaat maar in zo’n grote mate is dat toch niet meer geloofwaardig KPN. Dus neem als bedrijf nu eens de verantwoordelijkheid om de problemen die je zelf veroorzaakt hebt netjes op te lossen! Geef in de aankondigingmail mbt de updates alvast aan dat de updates problemen kunnen veroorzaken en wat een klant vervolgens kan doen of mag verwachten van de KPN mbt een oplossing voor deze mogelijke problemen. Als ik dit als simpele klant kan verzinnen dan moet de KPN die hiervoor zoveel slimme mensen in dienst heeft dit toch ook kunnen. Tenslotte: fouten maken doen we allemaal. Geef ze gewoon toe en los ze voor de klant op!