Mijn KPN email account voor verzending en ontvangen is geblokkeerd. Kan wel in mijn Inbox via de Webmail. Het zou kunnen dat dit is gebeurd door mijn IP-adres in een Blacklist te plaatsen door een kwaadwillend derde persoon.
Ik kan geen e-mail meer verzenden en ontvangen, inloggen in webmail lukt nog wel. Sta ik op een blacklist?
Beste antwoord door GeSp
Hallo
Of jouw IP adres op een blocklist staat maakt helemaal niets uit want je ontvangt/verzend mail via de KPN mailservers.
Gebruik je soms een VPN dienst, die willen ook nogal eens zo'n probleem veroorzaken.
Krijg je een foutmelding te zien in je mailprogramma, welk e-mailprogramma gebruik je?
Kan je wel mails verzenden via KPN webmail?
Kloppen je mailinstellingen nog wel, zie deze pagina voor de juiste instellingen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm
Instellingen IMAP (Aanbevolen)
Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.