Ik heb een raar probleem met mijn Arris VIP5202. Aangezien ik bij XS4ALL zit en dit feitelijk KPN apparatuur is en de decoder exact hetzelfde is stel ik de vraag maar hier (XS4ALL heeft geen eigen forum). Ik heb de 4K decoder als een van de eerste mensen vandaag in ontvangst mogen nemen.
Toen ik de wizard voltooid had kwam ik erachter dat mijn decoder een HDMI handshake probleem gaf zodra de resolutie op automatisch of hoger dan 1080P gezet wordt. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Standaard staat de decoder op automatisch bij beeldscherminstellingen. Maar als ik het zo laat begint mijn beeld om de zoveel seconden te flikkeren, zie ik ruis op mijn LG OLED televisie en valt het beeld na paar keer flikkeren volledig uit.
Zodra ik in de instellingen op 1080P in 50hz forceer blijkt de decoder wel gewoon perfect te werken. De kabel welke ik gebruik is deze:https://www.kabeldirect.nl/hdmi-premium-2-0-with-ethernet-kabel-1-5m.html
HDMI gecertificeerd en werkt perfect op mijn Xbox One X 4K console. De bandbreedte van deze kabel is 18GB. Ruim voldoende voor 4K 60hz. Wanneer ik mijn console op dezelfde kabel aansluit geen HDMI handshake problemen.
Dit zou dus moeten betekenen dat ik of een Arris 5202 heb mogen ontvangen dat een hardware probleem heeft of de nieuwste software van het apparaat werkt niet goed.
Waar kan het aanliggen? Nu is het natuurlijk geen grote ramp, aangezien de Nederlandse zenders waarschijnlijk pas over tientallen jaren in 4K (hun kanalen) gaan uitzenden, maar ik wil gewoon dat het werkt en dat het apparaat automatisch in verschillende resoluties kan overschakelen.
Het is inmiddels 17 november 2020 en dit probleem bestaat nog steeds bij deze decoder. Na de update is het ook nog eens het traagste apparaat ooit geworden, dat ik in gebruik heb gehad.
Heb een Samsung UHD tv en een Marantz NR1607 AV receiver. Deze receiver is 4k uoscaler en HDMI 2.2 compatibel. 4k Decoder rechtstreeks op tv geeft ook hoger dan 1920x1080p een zwart beeld en geen audio. Samsung benaderd of eventueel iets kapot is aan tv, op afstand nagekeken en HDMI reset en fabrieksinstellingen. Geen fouten aan tv. Krijg geen 4k resolutie op tv door de KPN decoder. Ligt aan de handshake fast zit een fout bij KPN. Heb Netflix ultra en kan ook geen 4k bekijken. Als ik de app open komt er nergens 4k ultra te staan alleen HD (ja ik kijk dan uiteraard naar de 4k films). Als ik Netflix via mijn smart tv kijk, wel 4k ultra bij de titel. Ook als ik kijk via mijn Chromecast 4k ultra. Dan ook 4k en ook het bewijs dat mijn tv niet defect is want anders zou die het ook niet doen. HDMI poorten allen geprobeerd, met Chromecast werkt het met KPN op geen één!
Verder sluit ik altijd mijn decoders aan ( in verleden Ziggo en KPN) via eerst naar de Marantz en dan via HDMI ARC naar tv. Ook dit geeft problemen, geen beeld en af en toe audio. Na heel veel keren proberen nu af en toe beeld en audio via de Marantz maar zeer instabiel. HDMI instellingen van KPN decoder dan op 4k 30HZ. Hoger werkt niet ook al kan mijn tv en Marantz dat makkelijk aan. Wederom bewijs dat aan KPN decoder ligt. Rare is nu ook dat als de decoder op 4k staat en je naar Netflix gaat je geen enkele film/serie kan bekijken. Geeft Netflix met grote letters een foutmelding. Zet je decoder weer op 1920x1080 dan doet hij het weet. Ja leuk daar heb ik geen 4k decoder voor inclusief 4k abonnement. Nu al meerdere malen telefonisch contact gehad met KPN. Sorry maar daar schiet je niks mee op. Doen net alsof ze er nog nooit van gehoord hebben. Ook zou mijn probleem doorgestuurd worden naar technische afdeling. Zou binnen 5 dagen terug gebeld worden. Ja werd binnen 2 dagen gebeld. Denk... De oplossing.. nee weer een niet technisch iemand die vroeg wat de problemen waren?!? !!! Al 2keer heel uitgebreid uitgelegd. Nu zou het weer doorgezet worden. Nu 4 dagen verder dus ben benieuwd. Denk dat het tijd wordt om vergoeding onderhand en opzeggen van abonnement. Helaas krijgt KPN het wederom niet voor elkaar.
Admin: bericht afgesplitst en eigen topic aangemaakt