Skip to main content
Beantwoord

Radio ontvangst niet in orde

• 3 december 2024
  • 6 reacties
  • 76 keer bekeken

Bij mij is de radio-ontvangst ook niet in orde. Dat is sinds we de nieuwste apparatuur en decoder hebben, DIW7022-1D8FEC. De zender valt dan even weg voor een seconde. Komt erg amateuristisch over. Dit is zonder de TV aan te hebben want de decoder is via optische kabel aangesloten op de Yamaha RN 602. Dat was dus niet zo bij de vorige decoder maar daar hadden we weer ander gedonder mee. Ik wordt er een beetje moe van. Telkens weer wat anders bij alle apparaten. Die glasvezelaansluiting met alle moderne apparatuur, incl. denieuwste KPN Box 12 is niet allemaal een vooruitgang. Ook al eens 4 dagen zonder complete internet, TV, telefoon enz. gezeten wegens problemen in een schakelkast in de wijk. Dan kun je dus niets meer hè.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@MartinVG! Ik snap dat je een beetje moe wordt als er steeds rare problemen opduiken, zoals nu met de radio. Daar zou ik zelf op een gegeven moment ook klaar mee zijn. Hoe heb je de tv ontvanger aangesloten op het modem? Is dat bekabeld of via de Wifi? En heb je al eens geprobeerd de geluidsinstellingen aan te passen in je KPN TV+ ontvanger? Op deze communitypagina vind je daar meer uitleg over en ik wil je aanraden vooral te kijken bij de geavanceerde geluidsinstellingen (en dan indelingen selecteren).

Bekijk origineel

6 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • Antwoord
  • 5 december 2024

Hoi ​@MartinVG! Ik snap dat je een beetje moe wordt als er steeds rare problemen opduiken, zoals nu met de radio. Daar zou ik zelf op een gegeven moment ook klaar mee zijn. Hoe heb je de tv ontvanger aangesloten op het modem? Is dat bekabeld of via de Wifi? En heb je al eens geprobeerd de geluidsinstellingen aan te passen in je KPN TV+ ontvanger? Op deze communitypagina vind je daar meer uitleg over en ik wil je aanraden vooral te kijken bij de geavanceerde geluidsinstellingen (en dan indelingen selecteren).

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 5 december 2024

Beste ​@MartinVG zie mijn topic over een gelijkwaardig probleem, vandaag een andere decoder ontvangen en we gaan aanzien hoe het werkt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 7 december 2024

Beste ​@MartinVG heb je mijn topic nog gevolgd?

Zijn jouw klachten soortgelijk?

PeterG
Superuser
  • 61139 reacties
  • 7 december 2024

Het is gewoon de DIW7022. Dat stuk erachter is uniek per exemplaar. En bedoelt om ze te herkennen als je er meer dan één hebt en wilt casten naar één van je decoders.

En je kunt zelfs DIW7022-1A12DE compleet vervangen door een eigen naam. Bijvoorbeeld "woonkamer".

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 12 december 2024

Sorry, ik ben nog aan het testen maar heb het lek nog niet boven. Het is ook niet bij alle zenders, zo lijkt het.

@Arjan, ik ben inderdaad bezig geweest met dat menu maar bij sommige instellingen wordt het geluid naar mijn receiver helemaal uitgeschakeld. Ik moet er nog verder mee.

PeterG
Superuser
  • 61139 reacties
  • 12 december 2024

Misschien even lijstje maken met zenders waarop je het ervaart 😉.