Skip to main content
Kennisbank

HBO Max bij KPN

• 21 maart 2023
  • 0 reacties
  • 9575 keer bekeken
HBO Max bij KPN
Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Met HBO Max kijk je met het hele gezin naar de nieuwste films en series. In dit artikel lees je wat HBO Max is en hoe je dit bij KPN kunt gebruiken.

Inhoud

Wat is HBO Max?

HBO Max is een streamingdienst die je de mooiste verhalen biedt van Warner Bros., HBO, Max Originals, DC en Cartoon Network, plus nog veel meer. Nu voor het eerst allemaal op één plek.

Nieuwe HBO Max app & uitbreiding aanbod

Vanaf 11 juni 2024 is er een nieuwe HBO Max app. Je krijgt in de huidige app een melding met instructies om de nieuwe app te installeren. Kijk je via de tv-ontvanger? Dan zal je eenmalig opnieuw moeten inloggen, als je een VIP5202 hebt. Je raakt niets kwijt; behoudt je profielen, kijklijsten en kijkgeschiedenis gewoon.

Let op: heb je een TV+ Box, dan moet de nieuwe app worden gedownload. Hiervoor moet je inloggen met een Google Play Store account. 

Maak je geen gebruik van een Google account, dan kun je de TV+ Box resetten en wordt de nieuwe versie geïnstalleerd. Let op: eventuele andere instellingen moeten dan opnieuw worden gedaan.

Wat kost HBO Max bij KPN?

Op onze website vind je de actuele prijs en lees je alles over HBO Max bij KPN

Combineer je KPN Internet met Mobiel en HBO Max? En heb je nog de oude Combivoordeel? Dan kan je € 5 Entertainmentkorting op Netflix krijgen als je geen andere Entertainmentopties in jouw abonnement hebt.

Vanaf 4 februari kun je HBO Max ook gratis krijgen als Keuzevoordeel vanaf level 2 van de vernieuwde Combivoordeel. Klik op de link om te lezen hoe je jouw Combivoordeel kunt omzetten!

Soorten HBO Max abonnementen

Je kunt vanaf 11 juni 2024 kiezen uit 3 soorten HBO Max abonnementen:

Basic

• Stream op 2 schermen tegelijk
  • FullHD
  • Met advertenties

Standaard

• Stream op 2 schermen tegelijk
  • FullHD
  • Bewaar tot 30 downloads

Premium

• Stream op 4 schermen tegelijk
  • 4K en Dolby Atmos (indien beschikbaar)
  • Bewaar tot 100 downloads

HBO Max bij KPN aanzetten

Je kunt HBO Max aanzetten bij een KPN internet, internet en tv of KPN mobiel abonnement. Je kunt het op verschillende manieren aanvragen:

HBO Max bestellen via MijnKPN

1. Ga naar MijnKPN en log in met jouw KPN account
  2. Ga naar Entertainment
  3. Klik op HBO Max
  4. Ga naar je winkelmand
  5. Ga akkoord met de voorwaarden
  6. Druk op ‘Bevestigen’
Bestellen

HBO Max bestellen via de tv-ontvanger

• Ga in het menu naar 'Instellingen'*
  • Druk op 'Zenderpakketten'
  • Kies HBO Max
  • Druk op 'Pakket bestellen'
  • Bevestig je keuze met je pincode

* Ga naar 'Mijn Service' als je geen 'Instellingen' hebt.

Of ga naar kanaal 210 om HBO Max te bestellen.

HBO Max bestellen via de KPN TV+ Box

Voor het bestellen van HBO Max op de KPN TV+ Box volg je de instructies in onderstaand topic:

Na je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail. Daarna ontvang je een aparte e-mail om HBO Max te activeren.

Let op: Heb je nu een abonnement via HBO met korting? Dan komt de bestaande korting te vervallen als je HBO Max via KPN aanzet.

HBO Max bij KPN activeren

Als je HBO Max hebt besteld, wordt het toegevoegd als Entertainmentoptie bij jouw abonnement. Je ontvangt een aparte e-mail om het te activeren. Je volgt dan deze stappen:

• Ga naar kpn.com/hbomaxactiveren
  • Klik op activeren en log in met je KPN ID
  • Activeer HBO Max bij KPN en volg de stappen om een account te maken
Activeren

Heb je al een HBO Max abonnement?

Heb je nu al een HBO Max abonnement, dan is het belangrijk dat je nakijkt hoe je dat abonnement nu betaalt. Er zijn verschillende mogelijkheden.

HBO Max abonnement bij HBO Max

Let op: deze stappen volg je alleen als je nu al HBO Max bij HBO hebt. Nadat je in MijnKPN HBO Max besteld hebt, moet je HBO Max eerst activeren:

1. Activeer HBO Max bij KPN door in te loggen met je KPN ID
  2. Daarna ga je door naar de HBO website
  3. Vul de gegevens in van je huidige HBO Max account

Belangrijk: gebruik hetzelfde e-mailadres die je nu bij HBO gebruikt
Als je account gevonden is, dan kan klik je op e-mailadres verifiëren
  1. Als je op 'e-mailadres verifiëren' klikt, krijg je een e-mail met een code. Deze vul je op de website van HBO in en daarna is je account gekoppeld en overgezet naar KPN. Dat betekent dat je vanaf dan bij KPN betaalt voor HBO Max.

HBO Max abonnement via een andere betaalwijze of aanbieder

Dat doe je door HBO Max op te zeggen en 't daarna bij ons te bestellen. Zo:

1. Zeg HBO Max op (kijk op de website van HBO hoe je dat doet).
  2. Bestel HBO Max Standaard bij KPN in MijnKPN.
  3. Je krijgt na de bestelling een e-mail om HBO Max te activeren.
  4. Klik op de activatiepagina op het HBO Max Standaard abonnement om te activeren.
  5. Volg de stappen op de website van HBO Max. Log daar in met je bestaande HBO Max-accountgegevens.

HBO Max bij KPN kijken

HBO Max kijken via de tv-ontvanger

De HBO app is beschikbaar op de 5202 ontvanger. Je vindt de app in het apps menu, of via kanaal 210.

HBO Max kijken op de KPN TV+ Box

De HBO Max app is beschikbaar voor KPN TV+. De app is standaard geïnstalleerd op de KPN TV+ Box. Om de HBO Max app op de KPN TV+ Box te gebruiken heb je een HBO Max account nodig. Lees hieronder hoe je deze kunt activeren.

HBO Max kijken met HBO Max app

Daarnaast kijk je naar HBO Max waar en wanneer jij dat wilt via de HBO Max app op deze apparaten:

• Smart-tv (Samsung, LG of Android TV)
  • Chromecast of Apple TV
  • Computer of laptop (Windows PC, MacOS, Chrome OS)
  • Smartphone of tablet (Android & iOS)
  • Gameconsoles (PS4/PS5/Xbox One/Xbox Series X/Xbox Series S)

Veelgestelde vragen

Ik heb al HBO Max, kan ik dit naar KPN overzetten?

Je kan een bestaand abonnement van HBO Max alleen bij KPN stopzetten, niet overzetten. Dat gaat als volgt:

1. Bestel HBO Max bij KPN in MijnKPN
  2. Je krijgt na de bestelling een e-mail om HBO Max te activeren
  3. Op de activatiepagina klik je het HBO Max Standaard abonnement dat je moet activeren
  4. Doorloop de stappen op de website van HBO Max. Je moet o.a. inloggen met je bestaande HBO Max-accountgegevens.

Let op: eventuele korting die je bij HBO krijgt, wordt niet meegenomen als je HBO Max overzet naar KPN.

Hoe krijg ik HBO Max gratis?

Dit kan met de vernieuwde Combivoordeel! Lees er alles over in dit topic: Ontdek het vernieuwde KPN Combivoordeel – meer voordeel en meer keuze!.

Op welke apparaten kan ik HBO Max kijken?

Je kijkt HBO Max met de HBO Max app. Daarmee kijk je waar en wanneer je wil op deze apparaten:

• KPN tv-ontvanger model 5202 (app en kanaal 210)
  • KPN TV+ Box (voor geïnstalleerde app)
  • Smart tv (Samsung, LG of Android TV)
  • Chromecast of Apple TV
  • Computer of laptop (Windows PC, MacOS, Chrome OS)
  • Smartphone of tablet (Android & iOS)
  • Game consoles (PS4/PS5/Xbox One/Xbox Series X/Xbox Series S)

Op hoeveel apparaten kan ik tegelijkertijd HBO Max kijken?

Afhankelijk van welk abonnement je hebt, kijk je op 2 of 4 schermen tegelijk. Met het oude HBO Max standaard abonnement kijk je op 3 apparaten tegelijk.

Krijg ik korting als ik HBO Max bij KPN bestel?

Heb je KPN Internet, TV en Mobiel? Met HBO Max erbij krijg je elke maand 5,- Entertainmentkorting.

Let op: Je krijgt elke maand maximaal 1 keer 5,- Entertainmentkorting. Het maakt dus niet uit hoeveel entertainmentopties je in je abonnement hebt.

Kan ik mijn Arris 2952 of Arcadyan 2260 tv-ontvanger omruilen zodat ik HBO Max op een tv-ontvanger kan kijken?

Nee, dat kan niet. Je kunt naar HBO Max kijken waar en wanneer jij dat wilt via de HBO Max app op een van de andere ondersteunde apparaten.

Hoe kan ik HBO Max opzeggen?

Na de eerste maand kan je HBO Max dagelijks opzeggen via MijnKPN.

Laatste update: 07-02-2025

Is je probleem nog niet opgelost, of je vraag nog niet beantwoord? Gebruik de zoekfunctie voor oplossingen van andere gebruikers. Kom je er niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan.

Heb je feedback op de inhoud van dit Kennisbank artikel? Of heb je andere ideeën, opmerkingen of vragen over de Kennisbank? Laat het ons weten in ons Feedback op de kennisbank topic.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.