Goedenavond,
We hebben de laatste 2 weken regelmatig last dat de internetverbinding voor enige tijd vrijwel geheel wegvalt. Veelal duurt dit 10 tot 20 minuten en hierna is de internet snelheid weer “normaal”. Het betreft een DSL verbinding waarmee we normaal gesproken een snelheid halen van circa 32 Mbps. Wanneer de snelheid wegvalt komen we niet verder als circa 0.5 Mbps. Dit is gemeten met een vaste LAN verbinding (CAT 6 UTP) op meerdere PC's.
Wanneer de snelheid wegvalt is het onmogelijk om TV of een streamingdienst te kijken en zelfs het openen van een website is praktisch niet te doen.
Het lastige is dat dit probleem heel wisselvallig is. De ene dag treed dit meermaals per dag (of zelfs meermaals per uur) op en de andere dag (vrijwel) niet.
We maken al geruime tijd naar volle tevredenheid gebruik van een eigen Fritzbox 7490. Om uit te sluiten dat de Fritzbox dit probleem veroorzaakt heb ik momenteel de KPN Experiabox V10 teruggeplaatst. Dit heeft geen enkel verschil gemaakt. Zowel met de Fritzbox als met de Experiabox valt de internetverbinding regelmatig vrijwel geheel weg.
Zie hieronder de resultaten van de Ookla speedtest waarop de wegvallende internetverbinding te zien is.


Heeft iemand hier ervaring mee en misschien nog tips wat ik zelf nog kan proberen voor we een monteur laten komen?