Na de update van het het modem, Box 12, en de 3 Superwifi 1 punten lukt het op geen enkele manier meer om de HP 7510 printer in het netwerk te krijgen. Diverse keren heb ik allerlei adviezen van dit forum geprobeerd, maar zonder enig resultaat. Specifiek heb ik een extra 2.4 Ghz wifinetwerk geactiveerd. Er blijft een probleem met de beveiliging waardoor de printer geen IP-adres krijgt van de DHCP-server. Het toekennen van een vast IP-adres helpt ook niet.
Na veel proberen gaf de analyse software van HP de volgende foutmelding:
Probleem: De HP printer kan geen verbinding maken met de draadloze router.
Oplossing: Het probleem kan veroorzaakt worden door de volgende instellingen van de draadloze router:
1) "alleen 802.11n-apparaten" en 2) "alleen WPA-TKIP"-codering.
WPA-TKIP is niet langer toegestaan voor nieuwere gecertificeerde draadloze 802.11n-apparaten, omdat WPA-AES een betere beveiliging biedt.
Wijzig de versleutelingsinstellingen van de draadloze router in "WPA_AES" of "WPA_AES of TKIP".
Ik kan op het modem niets aan deze instellingen wijzigen. Voor de update kon dat wel en kon je deze specifieke instellingen op de juiste manier aanpassen, maar nu kan dat niet meer. Mogelijk zit ergens in de instellingen van de router een probleem, maar dat ik nergens vinden en anders instellen.
Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden? Kan op een andere manier verborgen instellingen in de router worden opgevraagd?