Beste @mhx400 voor vragen over je budget abo moet je bij budget zijn.
Of de KPN wifi punten werken bij Budget weet ik niet, kun je proberen.
Zorg dat de wifipunten een fabrieksreset hebben gehad.
Sluit dan een wifipunt bekabeld aan de modem aan en laat deze zolang aangesloten totdat het lampje stabiel groen brandt.
Da kun je het wifipunten verplaatsen en daar bekabeld neerzetten waar je wilt.
Of het draadloos gaat werken bij budget weet ik natuurlijk niet.
@mhx400
Volgens mijn informatie werken de Superwifi punten enkel samen met de (Experia) box van KPN. Budget levert deze boxen niet meer aan nieuwe klanten. Hoe ben je aan de superwifi punten gekomen? Je kan de superwifi punten zonder mesh verder wel gewoon gebruiken.
Daarnaast zit bij Budget de Draytek modems op .1.1 range. Niet op je .2.1 die nu probeert.
Je zou dus kunnen proberen in te loggen in het modem en daar te kijken welk intern ip adres de superwifi’s hebben gekregen, deze zijn namelijk dynamisch en niet vast.
https://www.budgetthuis.nl/internet/modem/inloggen
@Chrizziey
Bedankt voor je reactie. Ik heb nav daarvan nog wel wat vragen.
Ik had hiervoor KPN glasvezel internet. Zo kom ik aan de Superwifi punten. Ik had juist begrepen dat ze ook compatibel zijn met andere monitoren/box, omdat je ze niet in bruikleen afneemt.
Hoe gebruik je de superwifi punten zonder mesh? Dit lijkt mij de meest handige oplossing.
Het is mij wel gelukt een nieuw/’extra’ wifi netwerk in te stellen. Hoewel de Wifi verbinding goed lijkt (volle streepjes), is er toch een probleem met het netwerk. Ik lijk soms wel en soms niet verbinding te hebben. Dat is op het ‘extra’ netwerk zo én op het originele netwerk van Budget. Als ik de Wifipunten uitzet, dan werkt het originele netwerk van Budget wel weer goed.
Deze stap heb ik niet uitgevoerd, omdat ik niet weet hoe dat moet:
‘als dit allemaal gelukt is zou je wifinetwerk weer goed moeten werken. Zet wel hierna het wifi via je router/modem uit, dat werkt een stuk fijner’
Zou het daaraan kunnen liggen?
Chrizziey schreef:
@mhx400
Volgens mijn informatie werken de Superwifi punten enkel samen met de (Experia) box van KPN. Budget levert deze boxen niet meer aan nieuwe klanten. Hoe ben je aan de superwifi punten gekomen? Je kan de superwifi punten zonder mesh verder wel gewoon gebruiken.
Daarnaast zit bij Budget de Draytek modems op .1.1 range. Niet op je .2.1 die nu probeert.
Je zou dus kunnen proberen in te loggen in het modem en daar te kijken welk intern ip adres de superwifi’s hebben gekregen, deze zijn namelijk dynamisch en niet vast.
https://www.budgetthuis.nl/internet/modem/inloggen
Beste @mhx400 je zou de KPN wifipunten kunnen vergelijken met een los gekocht wifipunt van TP-Link bijvoorbeeld.
Je kunt ze bekabeld, soms draadloos, aansluiten op de modem/router, maar kunnen niet samenwerken (mesh) met de router.
Hebben een eigen wifinaam (SSID) en wachtwoord, maar je kunt ze vaak wel dezelfde naam (SSID) en wachtwoord geven als de router.
mhx400 schreef:
Het is mij wel gelukt een nieuw/’extra’ wifi netwerk in te stellen.
Hoe heb je dat gedaan dan? Heb je ingelogd op de webinterface van de SuperWiFi's?
@mhx400
Als de Superwifi op hetzelfde wifi netwerk zit als het modem dan zal dit conflicteren. Je kan kiezen om de wifi op het draytek uit te zetten en de superwifi bedraad te verbinden en daarna zelf een netwerk uit te laten zenden via de superwifi punten. Nadeel aan het niet hebben van mesh.
Zelf heb ik een fritzbox netwerk opgebouwd zodat ik niet vastzit aan provider apparatuur die bij een overstap naar een andere provider compleet waardeloos worden.
Marlon92 schreef:
Hoe heb je dat gedaan dan? Heb je ingelogd op de webinterface van de SuperWiFi's?
Ja, dat kan gewoon.
Chrizziey schreef:
Marlon92 schreef:
Ja, dat kan gewoon.
Ja dat snap ik dat da kan. Doe ik zelf ook. Maar @mhx400 schreef eerder dat hij/zij niet in kon loggen op de webinterface.
mhx400 schreef:
Ook lukt het openen van de webinterface van de SuperWifi niet.
Dus wat is er veranderd dat da kennelijk nu opeens wel kan?
Je zult 'm als stand alone moeten gebruiken. Hierbij is er één bedraad aangesloten en functioneert als master. De overige als slave. Wifi van het 'vreemde' uitzetten.
Lees hier over stand alone
https://community.kpn.com/product%2Dupdates/superwifi%2D2%2Dupdate%2Dnaar%2Dkpn%2Dsoftware%2Dsw2%2Dc%2D25%2D05%2D06%2D635348#Informatie+over+stand+alone+modus