Skip to main content
Beantwoord

Ik heb geen 5GHz op mijn SuperWifi 1 punt

• 11 mei 2025
  • 7 reacties
  • 117 keer bekeken

Hallo allemaal,

wij hebben al jaren een goed draaiend systeem en overal bereik en snelheid in huis. Maar de laatste 2 maanden is het echt drama, Traag internet en niet stabiel. 
Ik heb de modem v12 terug gezet en 4 witte superwifi punten gereset.  Heb ze weer gekoppeld maar ik krijg er geen 5ghz verbinding mee alleen de modem zelf maar superwifi niet. Alles staat bedraad aangesloten en op alle kabels heb ik 900mbits minimaal met de laptop. 

wat kan dit toch zijn? Was er altijd zeer tevreden mee en heeft zeker 4 jaar probleem loos gedraaid. Maar nu is de snelheid ver te zoeken en geen 5ghz uit de superwifi. 

Beste antwoord door BruisTablet

Zie firmware product update pagina. Bij de SW1 kan de 5Ghz uitvallen.

• In een enkel geval kan het voorkomen dat er een driverfout optreedt. Deze zorgt er dan voor dat de 5GHz verbinding voor eindapparaten het niet meer doet. Je kunt dan alleen nog verbinden via de 2,4GHz frequentie. Als je dit merkt, reset de SuperWifi 1 een aantal keren. We zien dat dit meestal het probleem verhelpt. Als dat niet zo is, neem contact met ons op.
Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • 1218 reacties
  • 11 mei 2025

Wat zie je in de topologie als je inlogt op het modem?

Daarna elk SW punt aanklikken en de status bekijken.

@Leen59 daar staat synced en ze zijn groen verbonden 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Hoe weet jij of je verbonden bent met 2.4 of 5 GHz, ​@Rick van koningsbruggen? Hoe heb je dat gemeten? En is dat op alle apparaten zo?

@Denise van KPN  dit weet ik door middel van in het modem v12 te kijken en op het apparaat zelf hoe die verbonden is. Als mijn mobiel of laptop verbonden is met me modem zie ik wifi 6 bij me apparaat staan. Is die verbonden met een superwifi punt dan geeft ie 2.4 hz aan en de snelheid is langzaam max 70mbit. Dit is met laptop, iPad, iPhone, tablet. Al aantal keer reset uitgevoerd incl modem en 1x werkte het voor max 30 min.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1410 reacties
  • Antwoord
  • 13 mei 2025

Zie firmware product update pagina. Bij de SW1 kan de 5Ghz uitvallen.

• In een enkel geval kan het voorkomen dat er een driverfout optreedt. Deze zorgt er dan voor dat de 5GHz verbinding voor eindapparaten het niet meer doet. Je kunt dan alleen nog verbinden via de 2,4GHz frequentie. Als je dit merkt, reset de SuperWifi 1 een aantal keren. We zien dat dit meestal het probleem verhelpt. Als dat niet zo is, neem contact met ons op.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Duidelijk, ​@Rick van koningsbruggen. In dat geval wil ik je vragen om de tip die ​@BruisTablet deelt, op te volgen.