Skip to main content

Ik heb beneden een V12 router van KPN (zwart) en op de 2e verdieping een Wifi versterker Arcadyan van KPN (wit).
Nu wil ik graag de naam van de Wifi versterker wijzigen, hetzelfde maken als de naam van de router, het schijnt dat dan alles makkelijker overloopt als ik van boven naar beneden loop of andersom.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen? Heb al gekeken of deze vraag al gesteld is, maar de gegeven antwoorden zijn voor mij nog te lastig….

Je bedoelt dat je de wifinaam en wachtwoord gelijk wilt trekken met de wifinaam en wachtwoord op de router @Nancy de Graaff ???

Geef dan het wifipunt een fabrieks-reset, sluit deze bekabeld aan op de router en het wifi-punt behoort alle gegevens van de router aangaande wifi over te nemen.

 


Ja dat bedoel ik inderdaad.

Ik heb de wifi versterker als in de bijlage. 

Hoe doe ik die reset en weet je 1000% zeker dat het dan allemaal werkt? Anders heb ik ruzie thuis….

 


ter verduidelijking...

 


Je topictitel doet anders vermoeden @Nancy de Graaff , je hebt geen Super wifi 1 maar een oude wifi-versterker.

Dan werkt het anders, dan dat ik eerder beschreef.

Log in op de versterker en geef die dezelfde naam en wachtwoord als de modem/router. dan ligt dat in ieder geval gelijk, maar de 2 kunnen niet samenwerken, oftewel een ‘mesh’ vormen, daarvoor is de versterker technisch te oud.

Is de versterker bekabeld of draadloos aangesloten op de modem/router???

Zie onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/kpn/wifi-versterker


OKe. Ik heb mijn topic ook niet zo genoemd, mijn titel was : Naam wifi versterker wijzigen………

Kan ik dan niet beter een nieuwe versterker krijgen van KPN ? Zodat het wel allemaal goed kan samenwerken?


Hij is bekabeld aangesloten 


OKe. Ik heb mijn topic ook niet zo genoemd, mijn titel was : Naam wifi versterker wijzigen………

Kan ik dan niet beter een nieuwe versterker krijgen van KPN ? Zodat het wel allemaal goed kan samenwerken?

Krijgen niet. U moet hem kopen. In MijnKPN is dat mogelijk voor ongeveer 60 euro dacht ik.


Die oude versterker heb je misschien ooit eens gekregen @Nancy de Graaff , dat doet KPN niet meer, of als cadeau voor nieuwe klanten, maar dat ben jij niet. Je kunt de wifiversterker kopen via onderstaande link, of in de winkel en kost €61,50.

Koop hem niet via de KPN webwinkel, daar is de versterker bijna 100 euro omdat er geen controle plaats vindt of je wel klant bent:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm


Dank jullie wel allemaal.

Ik ga een SuperWiFi 2 punt bestellen.


Reageer