Skip to main content
Vraag

Slechte wifi via SuperWifi 1 na update

• 16 maart 2025
  • 5 reacties
  • 77 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie

Omdat er door Arjan van KPN wordt aangeraden een eigen topic te openen dan maar bij deze.

wij hebben ook sinds de meest recente update problemen met de wifi in en rond het huis. We hebben een zwarte KPN box 12 en 2 witte super wifi punten. Voor de update werkte alles perfect en sinds de update lopen we elke dag te kloten. Ik krijg 3x per dag meldingen (ook al ben ik niet thuis) van de thermostaat die via wifi verbonden is dat ie er weer uit ligt. Als we wel thuis zijn moeten we ook om de haverklap de wifi uitzetten en op ons mobiele netwerk verder (kost ook gewoon extra geld op deze manier) en ook het thuiswerken is op deze manier drama.

ik heb vorige week maandag al met KPN gebeld en het modem en de wifi punten allebei een harde reset gegeven en de wifi punten via een kabel aan het modem opnieuw verbonden (halfuur per stuk). Echter is het probleem nog steeds niet verholpen en blijft de wifi bizar slecht.

ik hoop toch ook snel op een concrete oplossing van KPN, desnoods het terugdraaien van de update naar hoe het hiervoor was, want hiervoor was er niks aan de hand. Nutteloze update dus als ik zie hoe veel klanten er last van hebben.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8386 reacties
  • 18 maart 2025

Beste ​@EzMo onderstaand een link met mogelijke oplossingen:

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=18

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6957 reacties
  • 18 maart 2025

Ja ik zou ook eens kijken: in dit artikel doornemen voor mogelijke oplossingen EzMo.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36667 reacties
  • 20 maart 2025

Hallo ​@EzMo ,

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

Latere aanvulling:

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen. 

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie.

• Helper
  • 42 reacties
  • 21 maart 2025

Zie dit topic voor dezelfde problemen en ook de oplossing van KPN:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36667 reacties
  • 27 maart 2025

​@EzMo 

Noordzee schreef:

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen. 

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie.

Heb je als contact opgenomen met de klantenservice? 

Reageer