Skip to main content

Ik heb sinds kort een experiabox V12 en 3 superwifi punten:

 

BG Experia V12

1 Superwifi 1e verdieping - onbekabeld

2 Superwifi 2e verdieping - onbekabeld

3 Superwifi 2e verdieping (werk kamer) - onbekabeld

 

Alle superwifi's zijn ‘groen’ en met de telefoon door huis op mijn werkkamer haal ik makkelijk 200 mbps. 

 

Mijn laptop naast de Superwifi op de werkkamer haalt gemiddeld 50 mbps, zowel via WIFI als via een ethernetkabel van de Superwifi naar de laptop. De laptop is geschikt voor 5Ghz en 2.4 Ghz kanalen. Ook is de verbinding niet superstabiel en wordt ik er in teams regelmatig eruit gegooid...

 

Wat kan ik doen om het sneller en stabieler te krijgen? 

 

In mijnmodel kan ik zien dat Superwifi #3 aan Superwifi#2 ‘hangt’, die weer rechtstreeks gekoppeld is aan de modem. In de eerste trap verlies ik -70dBm, de tweede maar -41dBm. Kan ik niet beter  1->2->3 superwifi's getrapt geschakeld hebben naar zolder om dit eerste grotere verlies te voorkomen? 

 

hoor graag. Bekabelen in mijn huis is erg lastig, vandaar dat ik hoopte dat de superwifi's dit euvel konden verhelpen.

 

mvg

Bart

Welkom op het forum @Bart_O! Waarom de verbinding via Teams verbroken wordt weet ik niet. Ervaar je dit ook met andere apparaten? Of gebeurt het wegvallen alleen met de laptop? En dan specifiek als je Teams gebruikt?

Kan je ook testen hoe de verbinding is als je de twee SuperWifi's boven met een internetkabel verbind? Dit alleen als test natuurlijk. Het is niet de bedoeling dat het alleen op die manier wil werken. Wel zou het een verbinding zonder verlies betekenen. Als dan de stabiliteit blijft zijn we dichter bij de oplossing. :relaxed: