Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 punten gaan elk weekend offline, IPv6 wordt ook uitgeschakeld

• March 9, 2026
  • 5 reacties
  • 35 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hier is afgelopen maanden al meerdere malen het complete thuisnetwerk gereset. Zelfs een geleendeĀ  fabrieks geresette V10 geplaatst maar elk weekend gaan de versterkers offline en werken de camera's niet meer. Ook krijg ik de melding dat IPv6 uitgeschakeld staat. Schakel ik het in dan staat het een dag later vanzelf weer uit. De siteĀ http://test-ipv6.com/Ā geeft als uitslag: 0/10.

Ā 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

5 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 9, 2026

Hier is afgelopen maanden al meerdere malen het complete thuisnetwerk gereset. Zelfs een geleendeĀ  fabrieks geresette V10 geplaatst maar elk weekend gaan de versterkers offline en werken de camera's niet meer. Ook krijg ik de melding dat IPv6 uitgeschakeld staat. Schakel ik het in dan staat het een dag later vanzelf weer uit. De siteĀ http://test-ipv6.com/Ā geeft als uitslag: 0/10.

Ik heb de test bij http://test-ipv6.comĀ uitgevoerd op mijn pixel 9a daar krijg ik een score uit 0/10.

Maar doe ik de test op mijn laptop dan krijg ik een score 10/10.

Mijn pixel 9a staat in verbinding met SW2 punt welke bedraad is, echter mijn laptop kan ik totaal niet terug vinden in mijn netwerk, maar heeft wel gewoon wifi verbindingĀ 

En ter opmerking van het laatste die zou DESKTOP-Ā  met daarachter een nummer, zo staat die vermeld binnen windows , maar de laptop is dus zoals gezegd niet terug te vinden, bij verbonden apparaten.

Nu heb ik eens de wifi van mijn pixel 9a uitgezet, ik ben naar de meterkast gelopen waar de V12 hangt en toen weer mij wifi ingeschakeld, toen weer de test uitgevoerd en dan haal ik op mijn pixel 9a scoren van 10/10.

Eigenlijk wel apart want het SW2punt waar de pixel eerst op zat ( woonkamer en bekabeld) daar haal ik dus een score 0/10, terwijl het desbetreffende sw2 punt wel ipv6 zou hebben

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@satfun51, zoals je ziet heb ik een eigen topic voor je aangemaakt. Dat andere topic ging over de Experia Wifi, en jij hebt volgens mij de SuperWifi punten.Ā 

Wat bedoel je precies dat ze dan op offline gaan? Gaan ze helemaal uit? Of branden de lampjes nog wel? Zou je ook kunnen aangeven hoe ze zijn aangesloten? Kabel/wifi? en wat de afstand tussen de punten en de modem is? Een kleine schema zeg maar.Ā 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 13, 2026

Sinds begin januari heb ik van KPN (na veel moeite, in eerste instantie moest ik ze kopen) gratis 2 stuks SW2 versterkers ontvangen omdat naĀ de update begin december vorig jaar KPN de aanwezige EW versterkers helemaal niet meer werkendĀ kreeg. De nieuwe SW2 versterkers doen het wel maar elk weekend vanaf begin januari vallenĀ de camera's uit die via wifi verbonden zijn met de SW2 versterkers omdat die SW2 versterkers OFFLINE en in PAIRED mode gaan. Dan moet alles weer gereset worden en dan gaat het weer een week goed. Maar zo te lezen hier op het forum ben ik niet de enige waar elk weekend dit probleem ontstaat. Voor de update heeft alles jarenlang perfect gefunctioneerd. Zowel de vorige EW versterkers als de nieuwe SW2 versterkers zijn beide met kabel aangesloten en de lampjes blijven groen branden. V10 is op begane grond, 1e SW2 op 1e verdieping en de 2e SW2 in de schuur.Ā 

Bij internetverbinding staat dat IPv6 standaard aan staat voor een goed werkende internetverbinding. Maar die staat hier uit en als ik die aan zet staat het de volgende dag vanzelf weer uit en volgens de test werkt IPv6 helemaal niet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 16, 2026

Hi satfun, ik zie dat jij je profiel hebt ingevuld met je gegevens. Zou ik met jouw toestemming een netwerkanalyse mogen doen om te kijken of ik gekke dingen zie? Ik kan niet je verkeer inzien, alleen welke apparaten zijn aangesloten en de (software)versie van de KPN hardware.Ā 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • March 16, 2026

Ā 

Prima als je een analyse wilt doen.

Vanmorgen warenĀ weer 2 camera's uitgevallen en in de topologie van de MIJN KPN app bij APPARATEN-NETWERK de SW2 weer OFFLINE en PAIRED. Na inloggen van het modem het thuisnetwerk herstart. Daarna nog steeds OFFLINE en ook na een 2e herstart. Uiteindelijk overalĀ de spanning eraf en weer aangesloten en toen was het weer in orde. Wel verbinden camera's en telefoons vaak met het verst verwijderde wifi punt. Ook nog 12 uur nadien. Telefoon op nog geenĀ meter afstand van modem V10 op begane grond is toch verbonden met SW2 op 1e verdieping met 10 meter afstand en door meerdere muren. En komend weekend gebeurd alles weer opnieuw.

Ā