Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.06

Categorie:SuperWifi 2
  • May 20, 2025
  • 195 reacties
  • 8335 keer bekeken
SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.06
Toon eerste bericht

195 reacties

• Helper
  • July 9, 2025

Ja, die refresh knop is mij bekend. Ak herhaald gebruikt. Zonder nieuw resultaat.

Ook cache van die pagina's op mijn pc geleegd.  Ook geen verschil.

In de kpn app op mijn telefoon zijn alle superwifis groen. Zowel type 1 als type 2.

Bij de type 2 echter wordt verneld dat ze via kabel zijn verbonden. Terwijl dat niet zo is.

Modem heeft een ander beeld van de realiteit dus..

Ik zal zodra ik daar tijd voor heb EN het uitkomt het hele netwerk opnieuw starten door het uit te zetten en weer te starten. Te beginnen met het modem.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Werken ze wel goed ​ ​@Ed P? Zo ja, dan zal hier vermoedelijke sprake zijn van een bekend probleem met de weergave , het komt soms voor dat de topologie onjuist laat zien hoe sommige apparaten fysiek zijn aangesloten. 

Dit is dus een bekend issue waar aan gewerkt wordt. In tussentijd is het onhandig dat het niet juist weer wordt gegeven maar je zou er verder niets van moeten merken, qua werking van de wifi.

• Helper
  • July 10, 2025

Ik heb een v12 modem met de kpn update, 2 x superwifi1 die ook beide geüpdatet zijn en goed werken.

Ik heb ook 2 superwifis2, die NIET goed willen werken.

Die 2 zwarte schotels zijn door mij gereset dm  paperclip, bekabeld verbonden met modem en  geven na een tijdje groen lampje. Heb ze ruim een uur laten zitten. Hebben beide de nieuwe softwareversie.

Maar ze willen  iet meedoen in het mesh netwerk.

Beide zijn alleen als paired slave verbonden met het modem. Als ik een laptop bekabeld aan 1 van de zwarte schotels hang heb ik toegang tot internet.

Wat moet ik doen om die 2 zwarte superwifis mee te laten doen in mijn mesh netwerk ?

• Helper
  • July 10, 2025

Opgelost. Modem reset. Draait nu stabiel met kpn software en 2 x superwifi2. Beide superwifi 1 extenders verwijderd uit de configuratie.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 10, 2025

Goed om te horen, ​@Ed P! Dat is ook de oplossing hiervoor. Als ze rood zijn in de topologie, en dus wel paired maar niet synced, dan heeft het modem geen goede beheerconnectie met de SuperWifi punten. Waardoor je dan kan krijgen dat het lampje van de verbinding an sich groen is, maar er toch geen (goede) wifi connectie mee te maken valt. Het ontkoppelen van de SuperWifi (via de webinterface, of door zowel modem als SuperWifi punten te resetten) en dan herinstalleren van de SuperWifi verhelpt dit.

• Helper
  • July 14, 2025

Ik kreeg vandaag met die oudere firmware problemen. Op mijn als kantoortje ingerichte slaapkamer hadden alle wifi apparaten een aan/uit icoon van de wifi. Dus wifi icoon aan, verbindeng verbroken icoon weg, en weer aan. Moest mn telefoon op 5G zetten. De apparatuur is bekabeld aangesloten op dit draadloze wifi 2 punt (8 poort switch, die weer met 1 kabel de superwifi 2 in gaat). Alle bekabelde apparatuur bleef gewoon werken, alle wifi dingen binnen bereik van dit punt hadden een probleem. Kon gelukkig mijn werkdag wel afmaken.

Ondertussen in de andere slaapkamer superwifi2 die bekabeld aangesloten is een reset gegeven, en die werd naar de nieuwste versie gezet. Nadat mijn werkdag voorbij was heb ik de geüpdatet sw2 punt omgeruild met het kantoortje, dus nieuwe fw draait draadloos met de bekabeld aangesloten switch, en dat werkt weer. Ook de wifi lijkt te blijven werken met het geüpdate punt.

De andere sw2 aangesloten in de slaapkamer op een kabel, gereset. eerst rood, daarna blauw knipperen, en uiteindelijk groen etc…. maar… blijft nog steeds op oude firmware zitten. Dat is wel irritant. Vooralsnog blijft hij daar rechtstreeks bekabeld wel werken als accesspoint, dus ervaar geen wifi verstoring meer.

• Nieuwkomer
  • July 14, 2025

5 days ago I updated my 3x Superwifi2 devices to this version (SW2.C.25.05.06) and used in standalone mode with my own router (router has no WiFi) until now.

Unfortunately devices are not stable, I experienced following issues:

• Guest WiFi and Extra 2.4g WiFi getting disabled by itself in daily basis, UI switch activates back the Guest WiFi, but doesn't work for Extra 2.4g WiFi. After couple times rebooting the Master device and trying to save Extra 2.4g WiFi config eventually fixes it,
  • Home network is being reset by itself, connection drops and Master one getting changed at least once per day,
  • Sometimes all WiFi channels being disabled and Master device's UI becomes unresponsive, happened only once yet

(All 3 devices were ethernet connected with the router)

I have waited so long for this update with standalone fixes, but seems like there is almost nothing improved since I checked it last time (few versions ago).

It really hurts to see such capable hardware still suffering from a bad firmware, so I have to get rid of them.  Today ended up with ordering some other mesh WiFi system. Sorry to say, but you must hire better developers...

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 15, 2025

De andere sw2 aangesloten in de slaapkamer op een kabel, gereset. eerst rood, daarna blauw knipperen, en uiteindelijk groen etc…. maar… blijft nog steeds op oude firmware zitten. Dat is wel irritant. Vooralsnog blijft hij daar rechtstreeks bekabeld wel werken als accesspoint, dus ervaar geen wifi verstoring meer.

Deze SW2 die niet wil updaten, heb je die na de reset op een rechtstreekse kabel naar je modem aangesloten, of zit daar nog een switch of iets dergelijks tussen? Als dat zo is, probeer het eens via een rechtstreekse kabel.

5 days ago I updated my 3x Superwifi2 devices to this version (SW2.C.25.05.06) and used in standalone mode with my own router (router has no WiFi) until now.

<...>
It really hurts to see such capable hardware still suffering from a bad firmware, so I have to get rid of them.  Today ended up with ordering some other mesh WiFi system. Sorry to say, but you must hire better developers...

The problem in this case is that stand alone mode is not yet officially supported, as indicated in the topic start. While it can work well, it can also have some issues. We aim to further improve that in future releases. 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • July 15, 2025

Bij mij is de software bij het modem 12b (25.06.06) en eigen SW2 (24.07.04).

Vanavond als de omvormer offline is gegaan zal ik achterop de bekabelde SW2 het knopje 10 seconden ingedrukt houden en dan kijken of die na een ruim halfuur bekabeld aangesloten zijn update heeft gekregen.

Ik wil het bewust niet overdag doen omdat dan de kans groot is dat ik de Goodwe omvormer op zolder dan weer opnieuw moet instellen.

• Helper
  • July 17, 2025

Deze SW2 die niet wil updaten, heb je die na de reset op een rechtstreekse kabel naar je modem aangesloten, of zit daar nog een switch of iets dergelijks tussen? Als dat zo is, probeer het eens via een rechtstreekse kabel.

Ja, hij hangt aan een switch, maar die switch is niet het probleem, omdat aan diezelfde kabel de ander wifipunt zich meteen heeft geüpdate. Dat ding nu meerdere keren gereset, update niet. Maar het netwerk is nu wel stabiel, maar vind het gewoon niet correct.

Daarnaast klapt de website er in Safari op een Apple M1 MacBook Pro er vaak uit met de melding dat er teveel geheugen wordt gebruikt. Mijn machine heeft 16GB intern geheugen. Meer dan genoeg voor een webpagina lijkt me… op een iPad wil die pagina zich niet eens laden. Het gaat hier specifiek over de pagina Home Network met de grafische weergave van de devices. Verklaart denk ik ook waarom die pagina zo traag is.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 17, 2025

Het kan ook zeker goed gaan via een switch. Maar als het niet helemaal goed gaat, dan raden we wel aan om hem, na een reset, rechtstreeks bekabeld te installeren en een half uur ongeveer aangesloten. We zien in de praktijk dat dit helpt. Maar als het nu voor jou werkt, dan is het ook zeker prima om het voor nu te laten rusten.

Over de webinterface: dat hij crasht op mobiele apparaten zien we inderdaad ook.. Dat is ontstaan vanuit toegankelijkheidswijzigingen die we in de webinterfacelaag hebben gedaan. Deze blijken hier en daar onverwachte gevolgen te hebben. Hier wordt aan gewerkt

De geheugenmelding in Safari herken ik zo niet direct, maar kan ook een gevolg zijn van die wijzigingen. Dus neem ik mee!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Goedemorgen,

ik zit op KPN software en modem KPN box 12. Software daarvan blijft op V12.C.24.16.14. Alle SuperWifi 2 punten op goede software op 1 na. Deze blijft op SW2.C.24.07.04. Bekabeld aangesloten, herstart en na paar dagen nog geen update.

• Nieuwkomer
  • August 1, 2025

<...>

The problem in this case is that stand alone mode is not yet officially supported, as indicated in the topic start. While it can work well, it can also have some issues. We aim to further improve that in future releases. 

Hi Erik,

Ik ervaar dezelfde problemen als rcaltin maar gebruik wel een KPN modem V10. Minimaal 1x per dag klapt het wifi eruit en, na jullie modem en SuperWifi 2 updates voor mij 2 weken geleden, is het probleem alleen maar erger geworden. Het netwerk reset zichzelf nu soms meerdere keren per dag. Zojuist contact met support gehad en ik krijg een nieuwe V10 toegestuurd. Laat het hier weten of dat mijn situatie verbeterd.

Met de oude witte wifi versterkers nooit problemen gehad.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Bij jou ​@2john6 is de situatie wel wat anders dan bij rcaltin, want bij jou is het modem de master. Ik ga er tenminste vanuit dat je door de update van twee weken geleden op de KPN Software zit. De symptomen kunnen wel hetzelfde zijn, maar de oorzaak kan ergens anders liggen. 

Laat maar weten of met een nieuwe V10 de problemen voorbij zijn. Zo niet, open dan een eigen topic zodat we met je mee kunnen denken richting een oplossing. 

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 3, 2025

Wanneer kan ik de update verwachten voor de SW2 i.c.m. box14? Ik ervaar regelmatig problemen met de SW2. Ze gaan dan groen knipperen. Heb al een paar keer een schone installatie gedaan maar het probleem blijft terugkomen. Na een herstart van de box 14 zijn de problemen opgelost voor een paar dagen. Ik hoop dat deze problematiek na de update van de SW2's en Box 14 tot de verleden tijd behoort. Ik heb 4 SW2'S waarvan 1 bedraad en de andere draadloos. De eerste draadloze SW hangt nog geen 6 meter van de Box 14 af dus m.i. kan het probleem daar niet in zitten.

Gr,

Rick

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is natuurlijk niet praktisch Rick. Ik heb nog geen informatie beschikbaar over wanneer je precies aan de beurt komt met jouw combinatie aan hardware. Ik doe heel even navraag of er al iets bekend is en kom daar morgen op terug.

Edit 4-8-2025 ​@Rick.van.D 

Goedemorgen Rick. Ik heb even navraag gedaan en dat ging sneller dan verwacht :-) . Op dit moment is er nog geen specifieke uitroldatum en een agenda bekend voor deze combinatie hardware. Mochten de problemen aanhouden maak dan nog even een eigen topic aan en houdt de Product Updates in de gaten voor toekomstige updates.

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 4, 2025

Dat is natuurlijk niet praktisch Rick. Ik heb nog geen informatie beschikbaar over wanneer je precies aan de beurt komt met jouw combinatie aan hardware. Ik doe heel even navraag of er al iets bekend is en kom daar morgen op terug.

Edit 4-8-2025 ​@Rick.van.D 

Goedemorgen Rick. Ik heb even navraag gedaan en dat ging sneller dan verwacht :-) . Op dit moment is er nog geen specifieke uitroldatum en een agenda bekend voor deze combinatie hardware. Mochten de problemen aanhouden maak dan nog even een eigen topic aan en houdt de Product Updates in de gaten voor toekomstige updates.

Dankjewel ​@Remco van KPN we zien het nog ff aan dan. De oplossing voor nu is om de paar dagen het modem te herstarten.

Zal wel geen eeuwigheid meer duren dat de updates er zijn.

Gr.

Rick

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • August 4, 2025

Opnieuw geplaatst ivm geen reactie…

ik zit op KPN software en modem KPN box 12. Software daarvan blijft op V12.C.24.16.14. Alle SuperWifi 2 punten op goede software op 1 na. Deze blijft op SW2.C.24.07.04. Bekabeld aangesloten, herstart en na paar dagen nog geen update. Iemand een idee?

gr

Jaap

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Wannahave, excuses dat je eerdere post geen antwoord heeft gekregen. Het advies is dan nu toch echt alles een fabrieksreset te geven. Zodat de jouw KPN Box 12 zeer waarschijnlijk met alle aangesloten apparaten weer goed koppelt in ons technische systeem. 

Het is wel zo dat de reset er niet direct voor zorgt dat alle meest recente updates direct binnengehaald worden. De reset kan er echter wel voor zorgen dat alles weer goed in ons technische systeem komt te staan, waardoor als er weer checks worden gedraaid jouw apparaten boven water komen en de updates dan toch als nog krijgen. 

• August 22, 2025

Ik gebruik dus de stand-alone modus. Want ik gebruik de SuperWiFi's achter een eigen router. Alleen nu zijn ook de witte SuperWiFi's geupdate. En de zwarte SuperWiFi's werken daar nu mee samen. Helemaal fijn... maar... dan moet niet een witte SuperWiFi de master worden. Want die heeft geen webinterface meer. En da gebeurt nu soms wel.