24-08-2020, 9:45 OPGELOST
Wat er precies aan de hand was, is nu nog onduidelijk. Wel zagen we dat in delen van het verkeer niet via de ‘normale specifieke routes’ die wij met Activision-Blizzard hebben liepen. A-B heeft een aantal aanpassingen ongedaan gemaakt. Goed nieuws: het probleem is dit weekend - na intensief contact met onze partner - opgelost. We gaan dit verder intern evalueren. Dank allen voor het delen van jullie gegevens en informatie. Dit heeft het proces flink bespoedigd! 
21-08-2020, ochtend
Hier ben ik weer, er wordt naar gekeken maar we hebben wat uitgebreidere informatie nodig.
- Geef aan met welke gameservers je verbindt. Reageer hier met de naam ervan, of beter nog, het IP-adres van de gameserver < dit is als speler blijkbaar niet echt te achterhalen, dus laat maar achterwege
- Geef ook even aan of je glasvezel hebt of een koperverbinding
- En waar je woont (woonplaats, of regio als het een kleinere plek is en je liever niet openbaar zo specifiek wilt aangeven waar je woont)
Zo kunnen we gerichter kijken naar de connecties en wat hier aan de hand is.
Update, 21-08 10:37:
Dank voor alle antwoorden op de vragen tot zover, heb dit doorgegeven. Ik zie inderdaad ook, als ik online kijk, dat Activision voor COD inderdaad geen overzicht heeft van servers/IP's dus dan is dat ook niet echt door te geven. Ik pas het gemarkeerde antwoord daar even op aan.
Het lijkt er op dat ook buiten NL hier en daar wat issues zijn, maar niet in de mate zoals jullie dit nu ervaren. Dus onderzoek gaat verder. Ik kom er weer op terug zodra ik meer weet, of meer van jullie nodig heb.
Update, 21-08 13:29:
Dit typte ik ongeveer een uur geleden in een reactie, maar ik realiseer me dat ik het niet in dit antwoord heb geplakt, dus dat nieuwe instromers het wellicht over het hoofd zien:
Even ter achtergrond: wij hebben dedicated routes lopen tussen het KPN netwerk en specifieke grote partijen. Zoals, in het geval van gamen, game bedrijven als Activision-Blizzard, Riot, etc… COD is Activision-Blizzard, dus alle verkeer vanuit het KPN netwerk dat naar de A/B servers gaat, loopt via die dedicated route. Daar zien we op het moment geen specifieke issues mee. Dus we zijn in conclaaf met A/B om hier samen naar te kijken wat er aan de hand is.
Van daaruit ook: je regio is waarschijnlijk niet relevant. Maar als wel blijkt dat het probleem toch ergens anders vandaan komt, dan is dit wel informatie die nuttig kan zijn. Vandaar dat we er wel naar vragen. Beter dat we info uitvragen die we achteraf niet nodig hadden, dan dat we op een later tijdstip weer moeten terugkomen om er alsnog om te vragen.
Onderzoek is verder nog steeds gaande, zodra ik meer weet kom ik er gelijk op terug.
Update, 21-08 16:41:
Hallo, hier ben ik weer. Ik heb alleen nog niets inhoudelijks te melden. Onderzoek loopt nog. Bedenk dat ons Netwerk heel uitgebreid is, en dat we hier ook Activision-Blizzard als partij hebben. Die in de VS zitten, in een compleet andere tijdzone etc… Daarnaast is het vrijdagmiddag. Kortom, houd er rekening mee dat dit waarschijnlijk niet vandaag al opgelost is. Zodra we verdere info hebben laten we het weten
Ricardovanderleeuw schreef:
Zojuist met de KPN klantenservice contact gehad. Dit is geen algemeen bekend probleem bij KPN!!! Het is dus zeker verstandig om te bellen en dit probleem aan te kaarten.
Wat dit betreft: het heeft niet zo heel veel zin om hierover te bellen. Het technisch systeem dat wij gebruiken kan dit soort uitval niet meten dus de collega kan ook niets anders dan een formulier invullen voor een vermoedelijke storing. Die formulieren worden verzameld en opgepakt als ze zien dat er meerdere over hetzelfde binnenkomt. Dus in die zin is het proces in orde. Alleen, dit probleem is al opgepakt en in behandeling. Dus dan de klantenservice bellen voegt niets toe, behalve extra wachttijd voor jou en andere klanten die bellen.
Edit: ik markeer dit even als antwoord zodat het gelijk bovenaan het topic zichtbaar is wat er aan de hand is en wat we nodig hebben