Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 585 reacties
  • 19346 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

585 reacties

• Helper
  • 32 reacties
  • 11 januari 2025
Kasper QA TV schreef:
Rumpfel schreef:

@Kasper QA TV .

Er komt na het selecteren van een programma helemaal geen beeld meer.

Scherm blijft zwart.

Op mijn tv beneden (uit 2024) stopt de app random en moet ik opnieuw opstarten.

Er is zeker geen mogelijkheid de oude app terug te krijgen? Die deed het nl foutloos.

Over de 32PFS6402/12 van Philips. Je hebt Android 7.0 nodig om de app goed te laten werken. Klopt het dat jouw tv Android OS 5.5 heeft?

Ik heb hier ook een  32PFS6402/12, en deze heeft, indien netjes bijgewerkt, android 7.1.2.

• Helper
  • 27 reacties
  • 11 januari 2025

Helaas ook net de nieuwe app gekregen maar dit lijkt echt een paar stappen terug. Net een nieuwe TCL-tv gekocht waarop de app er gisteren nog hetzelfde uitzag als op de tv+ boxjes, maar na de update is het net alsof ik weer teruggegaan ben naar de HD-boxen van 2020. Voor het kijken van het voetbal van vanavond ben ik terug moeten stappen op de iPad omdat het beeld op de nieuwe app continu stotterde en haperde.

Wat is de voornaamste reden geweest dat de android tv+ app niet meer hetzelfde is als de tv+ box? Die werkt redelijk, is in ieder geval overzichtelijk en start gewoon met TV. En is het mogelijk de oude app terug te zetten, en de upgrade niet te laten installeren?

In de nieuwe app heb je weer die onoverzichtelijke gids en is schakelen naar een andere zender weer ontzettend traag en moeilijk...

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 11 januari 2025
perjan schreef:

...Net een nieuwe TCL-tv gekocht waarop de app er gisteren nog hetzelfde uitzag als op de tv+ boxjes, maar na de update is het net alsof ik weer teruggegaan ben naar de HD-boxen van 2020. 

Vreemd want de nieuwe smart-TV+ app heeft meer overeenkomsten met de TV+ Box dan dat de oude smart-TV app had.

perjan schreef:

In de nieuwe app heb je weer die onoverzichtelijke gids ...

De gids in de nieuwe smart-TV+ app is juist in lijn gebracht met de gids op de TV+ Box.

Persoonlijk vind ik de nieuwe gids ook veel gebruiksvriendelijker dan die tegeltjes gids waarbij je slecht twee zenders tegelijkertijd kon zien en je je een ons bladerde om bij de andere zenders te komen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 12 januari 2025

Beste developers (en projectmanagers) vd nieuwe KPN app,

Soms kun je beter niet in productie gaan en besluiten om helemaal opnieuw te beginnen.

Gezien alle negatieve reacties moeten jullie denk ik maar 1 ding doen, terug naar de tekentafel,  deze versie verwijderen en de oude weer in productie nemen.

Succes met jullie beslissing ik ga eens goed om me heen kijken naar alternatieven als hier in de komende maand geen goeie reactie komt vanuit het management. 

Dit kan echt niet...

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 12 januari 2025
JWvB schreef:

Dit kan echt niet...

Wat is jouw issue dan met de nieuwe smart-TV+ app?

Is dat het ontbreken van de "minigids" of is dat iets anders?

Als je zegt dat KPN maar terug moet naar de tekentafel dan zeg je feitelijk ook dat ze t.a.v. de TV+ Box terug moeten naar de tekentafel, klopt dat?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 12 januari 2025
Monique WvdK schreef:

De app is automatisch geüpdatet maar ik kan nu niet meer inloggen met abonnement nummer en pincode. TV is Philips van 1 jr oud en tv al helemaal uitgeschakeld en ook de cache & opslag geleegd .

inloggen lukt nog steeds niet dus wat is de oplossing?

Wat lukt er bij jou niet? Loopt de app dan vast en kun je helemaal niets intoetsen? Eventueel met de cijferknoppen op de afstandsbediening? 

Ook handig is om het modelnummer te vermelden, voor iedereen overigens. Dan kunnen wij dit specifieker doorzetten. 

• Helper
  • 37 reacties
  • 12 januari 2025

Ik kan sinds 7 januari geen TV meer kijken met de nieuwe TV+ app voor Android.

Met de overgang op 6 januari werd bij mij op twee stuks Boxy Dunes met OS android tv 11 
de KPN TV+ voor android tv geïnstalleerd.

Was na opstarten even blij.
Het menu overzicht is goed zichtbaar met de stils van de kanalen, een verbetering t.o.v. ITV.
Zodra ik echter een kanaal kies verschijnt alleen de zender ID met zoekbalk en ondertitel keuze.
Geluid en ondertiteling blijkt aanwezig maar het beeld blijft zwart.
Een heel enkele keer met enkelt een stil beeld. Guid en ondertiteling lopen dan wel door.

Cash geleegd, Geen verbetering.
App geheel verwijderd en via Google Play opnieuw laten installeren: Geen verbetering.

Na de TV+ update zijn mijn media-players nu niet meer bruikbaar voor KPN-TV.

Wat nu?

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 12 januari 2025

Hier even een positieve reactie. Ik had juist grote problemen met de vorige app, die crashte voortdurend op mijn Sony A95L en was niet meer bruikbaar. Alles daarmee geprobeerd (opnieuw installeren etc.) maar niks hielp. Moest uiteindelijk terug naar de aparte TV-box, waar ik juist vanaf wilde, en ik was daarom al aan het rondkijken naar een andere provider.

Eerste indruk van de nieuwe app is voorzichtig positief: ik heb (nog) geen crashes gehad. Ik ben het wel eens met veel anderen dat de nieuwe app dichter bij de app op de TV-box zou mogen/moeten blijven qua zendernavigatie, en ook bijvoorbeeld qua bewegend beeld tijdens vooruit- en terugspoelen.

De koppeling met streamingdiensten had van mij niet in geinvesteerd hoeven worden.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 12 januari 2025
Bennes schreef:

Ik kan sinds 7 januari geen TV meer kijken met de nieuwe TV+ app voor Android.

Met de overgang op 6 januari werd bij mij op twee stuks Boxy Dunes met OS android tv 11 
de KPN TV+ voor android tv geïnstalleerd.

Was na opstarten even blij.
Het menu overzicht is goed zichtbaar met de stils van de kanalen, een verbetering t.o.v. ITV.
Zodra ik echter een kanaal kies verschijnt alleen de zender ID met zoekbalk en ondertitel keuze.
Geluid en ondertiteling blijkt aanwezig maar het beeld blijft zwart.
Een heel enkele keer met enkelt een stil beeld. Guid en ondertiteling lopen dan wel door.

Cash geleegd, Geen verbetering.
App geheel verwijderd en via Google Play opnieuw laten installeren: Geen verbetering.

Na de TV+ update zijn mijn media-players nu niet meer bruikbaar voor KPN-TV.

Wat nu?

Ik durf dit niet zo te zeggen omdat de app specifiek op Smart TV's is gericht, hoewel dit ook op Android TV draait. Ik ga die vraag hier ook stellen. Als ik me niet vergis gaat het om deze kastjes

TvG2016
Helper
  • 423 reacties
  • 12 januari 2025
wjb schreef:
JWvB schreef:

Dit kan echt niet...

Wat is jouw issue dan met de nieuwe smart-TV+ app?

Is dat het ontbreken van de "minigids" of is dat iets anders?

Als je zegt dat KPN maar terug moet naar de tekentafel dan zeg je feitelijk ook dat ze t.a.v. de TV+ Box terug moeten naar de tekentafel, klopt dat?

Ik moet wel zeggen dat ik veel klachten hoor ontvang over deze nieuwe app. Gebruikers moet denk ik wennen aan deze app. En het grootste deel van de klanten gebruikt nog de oudere Linux decoder. En dan is ook deze app een hele andere gebruikerservaring.

En eigenlijk worden de klachten over de TV+ decoder ook meer. Maar dat heeft denk ik vooral te maken met een minder goede update in december. Dit is al recht gezet maar het negatieve sentiment is minder snel recht gezet.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 12 januari 2025
Rumpfel schreef:

@Kasper QA TV .

Er komt na het selecteren van een programma helemaal geen beeld meer.

Scherm blijft zwart.

Op mijn tv beneden (uit 2024) stopt de app random en moet ik opnieuw opstarten.

Er is zeker geen mogelijkheid de oude app terug te krijgen? Die deed het nl foutloos.

Ook bij mij na het selecteren van een nieuwe zender geen beeld meer. Selectie van de eerste zender gaat goed. Alle zenders die hierna geselecteerd worden hebben een zwart scherm. Ook opnieuw de eerste zender selecteren werkt niet meer.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 12 januari 2025

TvG2016 schreef:

Ik moet wel zeggen dat ik veel klachten hoor ontvang over deze nieuwe app. Gebruikers moet denk ik wennen aan deze app.

Het ontbreken van de "minigids" en de traagheid bij het laden van een zender zijn twee punten die mijns inziens snel aandacht verdienen. Ik denk dat het negatieve sentiment dan al voor een groot gedeelte voorkomen kan worden.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 12 januari 2025

Nieuwe versie is waardeloos. Naast verwijderen verkorte gids met pijltje naar beneden, werkt de app op Chromecast helemaal niet, naar een paar minuten een live programma afspelen, springt de app op pauze en wordt een button zichtbaar “Terug naar live”. App al opnieuw geïnstalleerd, cache gewist, maar nog steeds is hetzelfde probleem aanwezig. Wordt de code wel fatsoenlijk getest, nieuwe versies zijn zelden zonden problemen bij de tv app.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 januari 2025

KPN TV+ app: 08.60.03

Apparaat: Chromecast Google TV HD

OS versie: Android TV 12

TV: LG32L3450 (2012), geen smart

Afstandsbediening: standaard Chromecast (zonder cijfers of page up/down)

Verbeterd:

• Beeld lijkt scherper en vloeiender
  • Gids met balken ipv tegels vind ik fijner
  • Terugkijken lijkt sneller beschikbaar na afloop programma?

Verslechterd:

• Hangend beeld en gestoord audio (trillen) bij begin gemist en vooruit spoelen erg hinderlijk (er even uit en opnieuw in lost het dan op)
  • Ondertiteling voor slechthorenden veel te klein (gewone ondertiteling prima)

verder

• Gids laadt vaak niet de eerste keer, maar wel oké na klikken op Opnieuw
  • In de Gids kun je niet meer snel van kanaal onderop naar kanaal 1 met terugpijl op AB
  • Voor of achteruit bladeren op een kanaal in de Gids gaat soms niet (even ander kanaal doen)

Wat ik sowieso jammer vind van de app:

• Dat je sommige zenders niet kunt opnemen en het wat dat betreft niet hetzelfde werkt als de box

en (maar misschien vergis ik mij en was dit nooit)

- Niet overal begin gemist meer

Hoop dat deze problemen snel opgelost worden, maar leef ook erg mee met de bezitters van een TCL TV.

Een downgrade van de app zou ik zeker voor zijn.

Met vriendelijke groet, D.G.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 12 januari 2025
Empee22 schreef:

Naast verwijderen verkorte gids met pijltje naar beneden, werkt de app op Chromecast helemaal niet, naar een paar minuten een live programma afspelen, springt de app op pauze en wordt een button zichtbaar “Terug naar live”. 

Vreemd, daar ben ik op mijn Chromecast Google TV HD tijdens de bèta-test nooit tegenaangelopen.

Overigens zal de "verkorte gids" vast en zeker weer terugkomen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 12 januari 2025

Ik heb gisteren hier op een smart-tv de TV+ app geïnstalleerd. Zowel gisteren als vandaag ben ik aan het stoeien geweest met die app. Wauw, wat een brakke interface, wat een slechte ervaring. Het navigeren in de gids en ook het switchen naar een andere zender gaat moeizaam. Het werkt eenvoudigweg niet intuïtief. Is er misschien een gebruiksaanwijzing?

(Dat ik vraag om zo'n gebruiksaanwijzing zegt denk ik genoeg over deze app en de werking ervan.)

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 12 januari 2025

Hoi ​@D.G. .

Helaas vindt ik niets op dit LG type nummer bij Google.

Mijn Philips uit 2012 heeft HDMI CEC protocol. Daarmee kan de chromecast bediend worden via de originele Philips afstandsbediening. Met cijfers en zaptoetsen. 

Voor een TV dienst zijn die sowieso handig. 

Deze afstandsbediening met cijfers en zap toetsen werkt ook gekoppeld op de chromecast. 

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 12 januari 2025
Katana321 schreef:

Wauw, wat een brakke interface, wat een slechte ervaring. Het navigeren in de gids en ook het switchen naar een andere zender gaat moeizaam. Het werkt eenvoudigweg niet intuïtief.

Dan zal je dus ook veel problemen hebben met de TV+ Box want die twee lijken al behoorlijk veel op elkaar.

Dat je in de gids niet per pagina kan bladeren en de cijfer toetsen niet kunt gebruiken zal vast en zeker in een volgende versie van de smart-TV+ app verholpen zijn en dan werkt de gids vrijwel gelijk aan die van de TV+ Box.

TvG2016
Helper
  • 423 reacties
  • 12 januari 2025

Maar als ik dit zo lees dan moet je wellicht de vraag gaan stellen of KPN deze app voor velen niet net een versie te vroeg voor meer klanten openbaar heeft gemaakt.

Em je kent de uitdrukking: je kan maar een keer een eerste indruk maken. En juist die eerste indruk blijft bij veel mensen in het geheugen zitten. En je moet heel erg je best doen om een verkeerde eerste indruk weeer om te kunnen draaien.

Ook hoor ik vanuit de testgroep dat KPN is gewezen op diverse problemen die werden ervaren gedurende de testperiode. Ik zal de komende week de app zelf eens op ‘zijn staart gaan trappen’ voor een test in/op Totaal TV. Ben echt benieuwd als ik dit allemaal lees.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 12 januari 2025
TvG2016 schreef:

Ook hoor ik vanuit de testgroep dat KPN is gewezen op diverse problemen die werden ervaren gedurende de testperiode.

Ik heb zelf ook deelgenomen aan de bèta-test waarbij ik een Chromecast Google TV HD gebruikt heb met een Comfort+ afstandsbediening. Ik ben echt verbaasd over de hoeveelheid technische issues die hier gemeld worden, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Zelf heb ik op mijn Chromecast Google TV weinig technische tekortkomingen ervaren. Enkel het zeer trage laden van de TV stream bij het kiezen voor een zender ervaar ik als echt storend.

Functioneel gezien is het ontbreken van de "minigids" inderdaad een issue wat wellicht voor de uitrol opgepakt had moeten worden. Er zijn mijns inziens ook nog wel een paar andere issues die snel opgepakt zouden moeten worden zoals bijvoorbeeld het paginagewijs bladeren in de gids met de Channel up/down (P+/P-) toetsen.

Toch ben ik persoonlijk niet ontevreden over de smart-TV+ app en ervaar ik de stabiliteit van de app ook als beter dan die van de oude smart-TV app.

TvG2016
Helper
  • 423 reacties
  • 12 januari 2025

Je zult het nooit voor iedereen goed kunnen doen, dat is iets wat eigenlijk vooraf al vaststaat voor een provider (wien dan ook) een nieuw product aan klanten presenteert. Het probleem met Android TV is ook dat de hardware waar dit besturingssysyteem op wordt gebruikt ook nooit gelijk is. Het gaat van hele goede hardware tot echt drama in het kwadraat hardware waar dan ook Android TV op werkt. En dan is het begrijpelijk dat op de drama hardware een app als deze minder goed en snel op functioneert.

Maar het lijkt mij inderdaad dat bij het nog ontbreken van crucuele zaken als een mini-gids dat het beter was geweest te overwegen de uitrol nog enkele weken uit te stellen. Eigenlijk trapt KPN weer in dezelfde valkuil als ee marktintroductie van de TV+ decoder. Vanuit marketing technische redenen iets net iets te snel openbaar uitrollen. En dat had in dit geval niet echt gehoeven.

Maar ik ben benieuwd wat mij deze week te achten staat.

• Topper
  • 20 reacties
  • 12 januari 2025

Nieuwe app werkt op tablet prima, maar op android tv van CHIQ is het een ramp! Normaal kon je onder in beeld switchen tussen zenders, kan niet meer. Moet nu via tvgids of in je tablet favorieten inzetten. Deze kun je namelijk niet aanmaken op de android tv. Oude versie werkte prima op android tv, deze versie is zeker geen verbetering en erg frustrerend. Helaas blijkt het ook niet mogelijk om via de cijfers op de afstandsbediening naar een zender te gaan op de CHIQ android tv. Op de NIKKEI wel. 

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 12 januari 2025
Jossam schreef:

Normaal kon je onder in beeld switchen tussen zenders, kan niet meer.

Die functionaliteit zal vast en zeker in één volgende update van de app terugkomen.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 januari 2025

Het begint al met het eerste scherm, inloggen met je ID of met je emailadres en wachtwoord.

Waar het zo makkelijk is om via de google tv app op je telefoon de afstandbediening te gebruiken, en het bijbehorende toetsenbord. Is dit niet mogelijk met de nieuwe Android tv app van kpn.Je moet via je afstandbediening inloggen. Terug naar het stenen tijdperk.

De app is verder niet gebruiks vriendelijk meer, is traag, crasht regelmatig. En alle functies die voorheen echt super waren : bijvoorbeeld met het pijltje naar onderen een volgende zender kiezen is verdwenen.

Dit is niet een kwestie van wennen, dit is een kwestie van niet meer gebruiken.

Ook al is de NLziet app ook niet perfect. Deze gebruik ik voortaan.

Niet over nagedacht, en niet luisteren naar je gebruikers.

Ik hoop dat er snel een update komt. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • 12 januari 2025

Dank voor de feedback ​@Deltalex. Welk merk en type TV heb je precies? Dit is handig om te weten voor als we naar oplossingen gaan kijken en dit verder willen onderzoeken. 🙂

Reageer