Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 576 reacties
  • 18576 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

576 reacties

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 27 januari 2025
Zomborro schreef:

wij kijken alleen TV via de Android Google TV en verder op geen andere manier.

Waarom niet?

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 27 januari 2025

De tv dienst kun je al opzeggen na 1 maand ​@Zomborro . Maar de tv+ box dien je dan weer in te leveren. Dus als je nu dié gebruikt voor NLziet dan zul je naar iets van jezelf moeten omzien.

• Helper
  • 38 reacties
  • 28 januari 2025

Wanneer is de volgende update gepland? 

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 28 januari 2025

KPN maakt dat helaas nooit van te voren bekend.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als je geabonneerd bent op de Product update sectie, dan krijg je daar automatisch bericht van ​@mennovanrijn.  Zodra er namelijk info te geven is over een nieuwe update, wordt deze direct gepubliceerd in de sectie Product updates

Zomborro
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 29 januari 2025
wjb schreef:
Zomborro schreef:

Waarom niet?

Omdat de TV en de soundbar netjes aan de muur hangen en ik geen zin heb om daar een aparte KPN kast bij te gaan hangen of een TV meubel te gebruiken. Een Google TV kan je prima achter een TV verbergen.

Ieder z'n eigen smaak, dit is de mijne.

Zomborro
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 29 januari 2025
PeterG schreef:

De tv dienst kun je al opzeggen na 1 maand ​@Zomborro . Maar de tv+ box dien je dan weer in te leveren. Dus als je nu dié gebruikt voor NLziet dan zul je naar iets van jezelf moeten omzien.

Als nieuwe abo houder kregen we naast de 9 maanden korting op Internet ook 9 maanden gratis TV.

Maar zeker goeie tip, bedankt daarvoor! Ik had het opnemen abonnement afgesloten, maar deze nu stopgezet. En na de 9 maanden zal ik ook zorgen dat de TV dienst niet zal gaan doorlopen. 

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 29 januari 2025
Zomborro schreef:
wjb schreef:
Zomborro schreef:

Waarom niet?

Omdat de TV en de soundbar netjes aan de muur hangen en ik geen zin heb om daar een aparte KPN kast bij te gaan hangen of een TV meubel te gebruiken. Een Google TV kan je prima achter een TV verbergen.

Het is uiteraard prima dat dat jouw keuze is maar je doet jezelf mijns inziens wel tekort. De beeldkwaliteit van multicast distributie met de hoogste kwaliteit is echt beduidend beter dan de beeldkwaliteit van de unicast distributie via de smart-TV+ app. Dat is ook wel logisch als je het verschil in bitrate bekijkt (14,2Mbps vs 6 à 7Mbps) en dat zie je in de kleurdiepte. Bij de meeste televisies die aan de muur hangen is er voldoende ruimte om de TV ontvanger (5202 of 7022) op de achterzijde van het scherm te "plakken". Dan zie je dus helemaal niets van die TV ontvanger maar ervaar je wel een betere kwaliteit.

wjb schreef:

Het is uiteraard prima dat dat jouw keuze is maar je doet jezelf mijns inziens wel tekort. De beeldkwaliteit van multicast distributie met de hoogste kwaliteit is echt beduidend beter dan de beeldkwaliteit van de unicast distributie via de smart-TV+ app. Dat is ook wel logisch als je het verschil in bitrate bekijkt (14,2Mbps vs 6 à 7Mbps) en dat zie je in de kleurdiepte. Bij de meeste televisies die aan de muur hangen is er voldoende ruimte om de TV ontvanger (5202 of 7022) op de achterzijde van het scherm te "plakken". Dan zie je dus helemaal niets van die TV ontvanger maar ervaar je wel een betere kwaliteit.

Jammer dat de app van kpn zo een slecht beeld geeft , kijk je bijvoorbeeld prime video die geeft wel een goed signaal door , hdr beeld en atmos geluid., netflix geeft ook mooi beeld door...

Zomborro
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 29 januari 2025
wjb schreef:
Zomborro schreef:
wjb schreef:
Zomborro schreef:

Waarom niet?

Interessant…. bedankt voor de info.

Tsja eerlijk gezegd doen we vrij weinig met TV programma's in het algemeen. Journaal, achtergrond rubrieken en Winter vol Liefde (😆) en dan heb je het grotendeels wel gehad.

Persoonlijk hecht ik veel meer waarde aan Netflix, Amazon en Kodi en zoals ​@Sweetlakecity al aangeeft gaat dat echt meer dan goed op een Google TV, Dus ja ik snap het wanneer je er echt meer dan gemiddeld gebruik van maakt, maar in ons geval eigenlijk overkill.

Ps. Viel wel op dat NLZiet er ook scherper lijkt uit te zien.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3385 reacties
  • 29 januari 2025
Sweetlakecity schreef:

Jammer dat de app van kpn zo een slecht beeld geeft , kijk je bijvoorbeeld prime video die geeft wel een goed signaal door , hdr beeld en atmos geluid., netflix geeft ook mooi beeld door...

Een klein verschil, deze streamingsdiensten gebruiken H.265 codecs ipv van H.264 codecs en is bijna 2x efficiënter. Dat ziet je b.v. ook bij Digitenne of Ziggo iTV, ze gebruike ook H.265 codecs met ongeveer 7Mbs bitrates maar heeft de kwaliteit van bijna een H.264 stream van 12-13Mbs. Zelf de gratis Ziggo Sport met 3-4Mbs H.265 ziet er beter uit dan KPN unicast stream met 7Mbs.

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 29 januari 2025

Ook jammer met de app en NLziet is: geen Dolby 5.1 geluid. Dat gebruik ik best vaak met tv kijken. Series en films. Hier wel voorkeur kpn ontvanger. Beste beeldkwaliteit en beste geluid.

Gebruik je het geluid van de tv zelf aan de muur?

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 29 januari 2025

Zelf de gratis Ziggo Sport met 3-4Mbs H.265 ziet er beter uit dan KPN unicast stream met 7Mbs.

Gelukkig is het Ziggo Sport pakket via de DIW7022 op alle kanalen 14,2 Mbps ​@TDN .

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3385 reacties
  • 29 januari 2025
PeterG schreef:

Zelf de gratis Ziggo Sport met 3-4Mbs H.265 ziet er beter uit dan KPN unicast stream met 7Mbs.

Gelukkig is het Ziggo Sport pakket via de DIW7022 op alle kanalen 14,2 Mbps ​@TDN .

Dat is multicast op KPN ontvanger en niet de unicast stream op SmartTV 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 januari 2025

Niet tevreden over de nieuwe app. Pijltje naar beneden wordt erg gemist!!! AUB breng dit terug.

Verder kies je een kanaal maar moet je eerst nog 'nu kijken' klikken, waarom.... zeer verwarrend.

Waarom nieuwe app als de oude prima was.

Keep it simple en niet veranderen om te veranderen.

• Helper
  • 38 reacties
  • 29 januari 2025
Goomba schreef:

Niet tevreden over de nieuwe app. Pijltje naar beneden wordt erg gemist!!! AUB breng dit terug.

Verder kies je een kanaal maar moet je eerst nog 'nu kijken' klikken, waarom.... zeer verwarrend.

Waarom nieuwe app als de oude prima was.

Keep it simple en niet veranderen om te veranderen.

Eens. Vandaar de vraag naar een update van deze app die dus geen vooruitgang is. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 januari 2025

met lancering van deze app is zeker niet over nagedacht welke eerste jaars (kleuterschool) heeft hier aan gewerkt.

denk dat KPN met de prijzen die ze rekenenen met gemak mensen kan aantrekken die dit wel kunnen.

kijk naar je concurrenten die hebben het echt wel beter voor mekaar. 

Vandaag weer een update gekregen maar niks beter….( 8.62.02 )

• Helper
  • 38 reacties
  • 31 januari 2025

Vraagje. Als ik een wedstrijd op ESPN wil kijken. Hoe doe ik dat inde nieuwe versie van de app? Als ik de handleiding op de website lees moet ik naar Sport, maar die zie ik dus niet meer. 

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 31 januari 2025
mennovanrijn schreef:

Vraagje. Als ik een wedstrijd op ESPN wil kijken. Hoe doe ik dat inde nieuwe versie van de app? Als ik de handleiding op de website lees moet ik naar Sport, maar die zie ik dus niet meer. 

Klopt. Sport is er nog niet in de nieuwe smart-tv app. Zal zeker nog toegevoegd worden. “Alle sport handig bij elkaar”, zoals vermeld op de site kpn.com/smart-tv klopt dus niet. NOG niet.

Gewoon naar het zendernummer ​@mennovanrijn . Resp. 14, 221, 222, 223 of 224 intoetsen. Die laatste 4 alleen als je het pakket hebt natuurlijk.

Sport on demand (koop per wedstrijd) kan alleen via de ontvanger.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 1 februari 2025

Als ik alles zo volg , zijn de door gevoerde  updates nog geen basis om te upgraden ,ik blijf voorlopig nog wel de oude versie gebruiken.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 1 februari 2025
Sweetlakecity schreef:

Het zou fijn zijn als KPN ergens communiceert wat er precies is gewijzigd. Bevat deze update nu alleen die fix voor TCL en Philips TV’s? Of is er meer veranderd?

Zonder info over wat er is gewijzigd ben ik terughoudend om te updaten...

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 1 februari 2025
DaveR schreef:
Sweetlakecity schreef:

Het zou fijn zijn als KPN ergens communiceert wat er precies is gewijzigd. Bevat deze update nu alleen die fix voor TCL en Philips TV’s? Of is er meer veranderd?

Zonder info over wat er is gewijzigd ben ik terughoudend om te updaten...

Hallo nu is die bij mij nog slechter geworden , de gids is elke keer leeg. kanalen kiezen lukt ook niet. deze app is gewoon een ramp. Ook cache legen helpt niet. Ik heb zelf een TCL tv.

• Helper
  • 38 reacties
  • 1 februari 2025

Leuke een 'update'. Zaken die je had haal je er uit. Waarom niet eerst zorgen dat het vergelijkbaar is dan eerst kaal en maanden later weer compleet zijn.