Skip to main content

Feature requests KPN TV+ Box

Toon eerste bericht

889 reacties

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 614 reacties
  • 30 november 2023

Ik heb een verzoek om bluetooth-verzoeken te blokkeren door middel van een optie in het menu. En een andere manier van weergeven.

Voor een uitgebreide uitleg hierover en de nadelen van de huidige verzoeken, zie hier in een aparte topic.

Hier een verse gebruiker van TV+ en maak gebruik van de AndroidTV integratie. Nu blijken sommige commando’s (bijv. Gids) niet in de integratie te zijn opgenomen.

@wjb kan het aan je lijst worden toegevoegd dat de commando set in de integratie wordt uitgebreid met minimaal de Gids functie?

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74494 reacties
  • 3 december 2023
Winnieandbuzz schreef:

Hier een verse gebruiker van TV+ en maak gebruik van de AndroidTV integratie. Nu blijken sommige commando’s (bijv. Gids) niet in de integratie te zijn opgenomen.

Welke "integratie" heb je het dan over?

wjb schreef:
Winnieandbuzz schreef:

Welke "integratie" heb je het dan over?

Ik maak gebruik van een Remote 2 van Unfolded Circle waarbij je o.a. Android TV kan integreren en bedienen met de afstandsbediening. Werkt erg goed maar als bijv de Gids knop niet wordt vrijgegeven in de integratie dan wordt het omslachtig om naar de gids te gaan.

De KPN afstandsbediening is leuk maar ik kan er bijvoorbeeld niet een HDMI switch mee bedienen. Voor mij is een universele remote de enige optie.

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • 2570 reacties
  • 4 december 2023

Is dit al genoemt?

Bij radiozenders kan het beeld veeel zwarter ipv grijs zoals nu.

Lijkt veel mooier, luxer, plus waarschijnlijk energiezuiniger.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74494 reacties
  • 4 december 2023
DennisA78 schreef:

Het scherm is bij mij ook al helemaal zwart als een radiozender geselecteerd is.

Dat is zowel met als zonder "schermbeveiliging", wat ik overigens een vreemde benaming vindt immers als je de "schermbeveiliging" uit zet dan is het scherm beter beveiligd omdat hij dan geheel zwart blijft zonder dat bewegende logo.

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • 2570 reacties
  • 4 december 2023
wjb schreef:
DennisA78 schreef:

Het scherm is bij mij ook al helemaal zwart als een radiozender geselecteerd is.

Dat is zowel ,et als zonder "schermbeveiliging", wat ik overigens een vreemde benaming vindt immers als je de "schermbeveiliging" uit zet dan is het scherm beter beveiligd omdat hij dan geheel zwart blijft zonder dat bewegende logo.

Waarom is het bij mij dan zo grijs?

Hdr aan, uit, continu of automatisch al gedaan.

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74494 reacties
  • 4 december 2023

DennisA78 schreef:

Dat is een goede vraag. Bij mij is de TV+ Box op een Sony KDL-42W705B full-HD televisie uit 2014 aangesloten. Een behoorlijk oud beestje dus maar wel met een mooi beeld (vind ik).

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • 2570 reacties
  • 4 december 2023

Samsung Neo Qled 4K 65QN85A uit 2021 hier.

Radioscherm / opstartscherm

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 614 reacties
  • 4 december 2023
DennisA78 schreef:

Dat is 'Local dimming'. Dat heeft jouw Samsung ook. Zoek naar lokaal dimmen instellingen.

Dat is een techniek die de zwartweergave van je televisie verbetert. De donkere delen van het scherm worden extra donker en het contrast wordt wat verhoogd. 

Meer info, zie hier

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74494 reacties
  • 4 december 2023

Dat ziet er inderdaad niet uit, op mijn Sony ziet het er als onderstaand uit.

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • 2570 reacties
  • 4 december 2023
Sebas14 schreef:
DennisA78 schreef:

Dat is 'Local dimming'. Dat heeft jouw Samsung ook.

Dat is een techniek die de zwartweergave van je televisie verbetert. De donkere delen van het scherm worden extra donker en het contrast wordt wat verhoogd. 

Meer info, zie hier

Klopt:

Donkerder betekent niet grijs.

wjb schreef:

Dat ziet er inderdaad niet uit, op mijn Sony ziet het er als onderstaand uit.

Kijk zo hoort het.

Zo donker kan mijn tv ook, maar waarom dan specifiek en enkel bij de radio weergave niet ?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 8 december 2023

Graag zou ik in het totaal overzicht van de tv gids een specifiek programma kunnen markeren als favoriet zodat deze in het totaal overzicht met een andere kleur dan grijs wordt weergegeven. Dit valt beter op.

Hoewel de functie 'hartje’ bestaat, werkt deze niet naar behoren omdat gelijk de gehele zender met alle programma's als favoriet wordt bestempeld i.p.v. alleen die ene specifieke programma. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 december 2023

VERTICALE GIDS is Belangrijk ! 
graag maken want dat maakt het overzichtelijker ! 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12933 reacties
  • 9 december 2023
AFg schreef:

VERTICALE GIDS is Belangrijk ! 
graag maken want dat maakt het overzichtelijker ! 

Maar horizontale gids graag ook behouden.

Want dat vinden wij weer makkelijker.

Op de “oude” KPN tv decoder werkte dit wel. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 december 2023

Horizontale & verticale gids! 

en ook de opnames in lijst maken. Niet alleen met beeld. Is nu niet overzichtelijk!

wieleke
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 56 reacties
  • 9 december 2023

Als je op oke drukt en dan 2keer naar beneden of 3keer naar beneden krijg je de zenderlijst , kan dit niet de favorietenlijst worden .

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74494 reacties
  • 9 december 2023
wieleke schreef:

Als je op oke drukt en dan 2keer naar beneden of 3keer naar beneden krijg je de zenderlijst , kan dit niet de favorietenlijst worden .

Als je punt 3 leest dan valt dit er dus ook onder immers alles moet zich dan beperken tot die favorietenlijst (zenderlijst).

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 205 reacties
  • 10 december 2023

Hoi,

Ik zou graag twee opties in het start menu willen zien die bij Chromecast with Google TV wél standaard beschikbaar zijn. Ik heb deze nog niet in de feature requests kunnen terugvinden.

• Verdergaan: Een overzicht met de laatst bekeken film, of serie, als deze nog niet voltooid is.
  • Recommendations van alle on-demand services (Top Picks).

Beide opties zijn te configureren met de door de gebruiker gewenste on-demand services. (Netflix, Prime, Disney, Sky, etc.)

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 12 december 2023

Hoi,

Ik zag het niet in de lijst staan dus hoop niet dat ik iets dubbel noem

Als ik in een serie opname de oudste/onderste aflevering verwijder dan springt het beeld/selectie naar de nieuwste/bovenste aflevering. In mijn beleving zou de selectie naar de eerstvolgende aflevering moeten overspringen, dus de dan oudste opname. 

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74494 reacties
  • 12 december 2023
V.Angela schreef:

Ik zag het niet in de lijst staan dus hoop niet dat ik iets dubbel noem

Ik heb hem toegevoegd aan de lijst onder nummer 68.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 15 december 2023
V.Angela schreef:

Als ik in een serie opname de oudste/onderste aflevering verwijder dan springt het beeld/selectie naar de nieuwste/bovenste aflevering. In mijn beleving zou de selectie naar de eerstvolgende aflevering moeten overspringen, dus de dan oudste opname. 

Dit is op de planning gezet, onbekend wanneer het dan ingevoerd wordt.

dmutsaers schreef:

Ik zou graag twee opties in het start menu willen zien die bij Chromecast with Google TV wél standaard beschikbaar zijn. Ik heb deze nog niet in de feature requests kunnen terugvinden.

• Verdergaan: Een overzicht met de laatst bekeken film, of serie, als deze nog niet voltooid is.
  • Recommendations van alle on-demand services (Top Picks).

Beide opties zijn te configureren met de door de gebruiker gewenste on-demand services. (Netflix, Prime, Disney, Sky, etc.)

Die eerste hangt een beetje samen met een kijklijst, en dan gecombineerd met de optie om ook content van streaming diensten toe te voegen. Kijklijst is min of meer nummer 49. Dat is wel iets dat we willen doen, staat op de planning om in het eerste kwartaal van 2024 aan te werken. 

Tweede optie is genoteerd, maar heeft op het moment niet de prioriteit.

wijngeest schreef:

Graag zou ik in het totaal overzicht van de tv gids een specifiek programma kunnen markeren als favoriet zodat deze in het totaal overzicht met een andere kleur dan grijs wordt weergegeven. Dit valt beter op.

Hoewel de functie 'hartje’ bestaat, werkt deze niet naar behoren omdat gelijk de gehele zender met alle programma's als favoriet wordt bestempeld i.p.v. alleen die ene specifieke programma. 

Dit is niet iets dat op de planning staat. Een programma dat je graag makkelijk wilt terugvinden zou je als opname kunnen inplannen. Of je kunt een herinnering instellen voor het programma.

AFg schreef:

en ook de opnames in lijst maken. Niet alleen met beeld. Is nu niet overzichtelijk!

En hierin mag ik mijn eerdere woorden terugnemen. Dit verzoek staat op de backlog. Het is alleen nog niet bekend wanneer dit dan daadwerkelijk komt.

Dan nog punt 18, instellen hoe lang de infobalk zichtbaar is. Dat is op de lijst gezet. Maar, wel met de caveat dat nog niet met zekerheid te zeggen valt dat dit dan ook ingevoerd wordt, en wanneer.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 15 december 2023

Nog een toevoeging voor de lijst.

Eerder hier aangegeven:
https://forum.kpn.com/product-updates/tv-box-update-naar-kpn-tv-app-1-131-4-604446/index5.html?postid=5296#post5296

Als het pijltje omhoog wordt gebruikt om bij het menu te komen, staat altijd de ‘gids’ geselecteerd. Dit vind ik onlogisch, ik zou verwachtten dat het laatst bezochte menu geselecteerd staat.

Als dit om wat voor reden dan ook niet (makkelijk) kan, dan wil ik in ieder geval beargumenteren dat ‘gids’ geen logische keuze is. Ik gebruik deze zelf vrijwel nooit om een programma te starten, en ik neem aan de meeste gebruikers niet. Ik vermoed dat programma’s grotendeels worden gestart vanaf het startscherm, nu op tv, opnames, of men gebruikt de zoekfunctie.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 december 2023

Hallo, is het mogelijk om in de programma balk ook het volgende programma in de gids te laten zien ?

“Nu en Straks”

wjb
Superuser
  • Auteur
  • 74494 reacties
  • 17 december 2023
k-lot schreef:

Als het pijltje omhoog wordt gebruikt om bij het menu te komen, staat altijd de ‘gids’ geselecteerd. Dit vind ik onlogisch, ik zou verwachtten dat het laatst bezochte menu geselecteerd staat.

Ook ik had gehoopt dat het laatst bezochte menuitem geselecteerd zou worden (zie de tweede reactie in het topic waarin deze functionaliteit aangekondigd werd)

k-lot schreef:

Ik gebruik deze zelf vrijwel nooit om een programma te starten, en ik neem aan de meeste gebruikers niet. Ik vermoed dat programma’s grotendeels worden gestart vanaf het startscherm, nu op tv, opnames, of men gebruikt de zoekfunctie.

Ik gebruik het startscherm juist niet en gebruik eigenlijk altijd de gids. Ik pleit er ook voor dat het scherm waarmee gestart wordt instelbaar gaat worden zodat je bijvoorbeeld standaard met de gids kunt opstarten. Zie punt 4 van de feature requests TV+.

De reden waarom ik naar het oorspronkelijke menuitem wil terugkeren is omdat dat logischer is. Gebruik je het pijltje omhoog als je een opname aan het kijken bent dan zou je verwachten dat het menuitem "Opgeslagen" (belachelijke naam overigens) actief wordt.

Reageer