Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Topper
  • 10 reacties
  • 11 augustus 2020

Ik las iets over het terugzetten naar fabrieksinstellingen.... De oude software is terug! Ajb KPN, stop met het pushen van de verschikkelijke firmware/software. Zorg eerst dat het fatsoenlijk werkt, dan pas wil ik die update! 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 11 augustus 2020
peter-keetfm schreef:

@Katana321

Als ik vragen mag waar kun je die planing vinden dan 

@peter-keetfm  In het bericht van Erik: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1045205#post1045205

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 11 augustus 2020
UnsereMuttie schreef:

Ik las iets over het terugzetten naar fabrieksinstellingen.... De oude software is terug! 

Dat moet je niet willen, weet dat je de opnames die je met de oude software inplant kwijt zult zijn als je de nieuwe software weer gepusht krijgt.

peter-keetfm
Wijsgeer
Katana321 schreef:
peter-keetfm schreef:

@Katana321

@peter-keetfm  In het bericht van Erik: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1045205#post1045205

Nog niet gehad 

Wij hebben de 2260 

Wanneer komt de update

De Arris 5202 & Arcadyan 2260 krijgen hem in de nacht van 5 op 6 augustus

• Topper
  • 10 reacties
  • 11 augustus 2020
wjb schreef:
UnsereMuttie schreef:

Ik las iets over het terugzetten naar fabrieksinstellingen.... De oude software is terug! 

Dat moet je niet willen, weet dat je de opnames die je met de oude software inplant kwijt zult zijn als je de nieuwe software weer gepusht krijgt.

Persoonlijk ben ik veel liever de (geplande) opnames kwijt dan dat ik gebruik maak van de (naar mijn mening) verschrikkelijke, niet goed doordachte, geteste en werkende nieuwe software. 

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 11 augustus 2020
peter-keetfm schreef:
Katana321 schreef:
peter-keetfm schreef:

@Katana321

Nog niet gehad 

Wij hebben de 2260 

Wanneer komt de update

De Arris 5202 & Arcadyan 2260 krijgen hem in de nacht van 5 op 6 augustus

Uit hetzelfde bericht…

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6469 reacties
  • 11 augustus 2020
UnsereMuttie schreef:
wjb schreef:
UnsereMuttie schreef:

Persoonlijk ben ik veel liever de (geplande) opnames kwijt dan dat ik gebruik maak van de (naar mijn mening) verschrikkelijke, niet goed doordachte, geteste en werkende nieuwe software. 

Je zult toch over moeten, want dit oude platform gaat binnenkort uit de lucht. Je bent nu alleen maar onnodig tijd kwijt aan iets wat zich toch weer elke keer installeert als je ontvanger aan zet. 

edit: reactie aangepast.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 11 augustus 2020
ChrisWissink schreef:

Daarnaast vind ik het niet slim dat je anderen aanraad om hun toekomstige opnames te beschadigen met de tip om de oude software te blijven gebruiken. 

Ik zie niet waar @UnsereMuttie anderen aanraadt om de oude software te gebruiken.

peter-keetfm
Wijsgeer

Wanneer kan ik het verwachten dan @wjb

2260 heeft nog de pip (oude) firmware 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6469 reacties
  • 11 augustus 2020
wjb schreef:

Ik zie niet waar @UnsereMuttie anderen aanraadt om de oude software te gebruiken.

Klopt, mijn fout. Het kwam zo op mij over als tip. 

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 11 augustus 2020
peter-keetfm schreef:

Wanneer kan ik het verwachten dan @wjb

Ik zou het niet weten, ergens tussen nu en later.

Persoonlijk zou ik me er ook niet al te druk om maken want zo spannend is die update nu ook weer niet.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 11 augustus 2020

Alles leuk en aardig over laadtijden en servers maar daar heb ik als gebruiker totaal geen boodschap aan… een update moet een verbetering zijn van een product. In dit geval ga je er qua reactie snelheid van de interface op achteruit… wat tevens ergerlijk is, is dat je nog een keer op “nu kijken” moet drukken wanneer je naar een zender wilt gaan. Hier kon je eerder direct naar de zender… dit is een extra handeling welke ook nog eens traag reageert.

ik begrijp niet dat dit door een pilot groep is goedgekeurd… kansloze update in mijn ogen. Het gaat waarschijnlijk meer op de fancy opschmuck dan om een goede gebruikerservaring!

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6469 reacties
  • 11 augustus 2020
Boxje schreef:

ik begrijp niet dat dit door een pilot groep is goedgekeurd… kansloze update in mijn ogen. 

De pilot groep heeft hier geen invloed op gehad. Wij gaven enkel feedback en hadden geen doorslaggevende mening in de pilot. Het is aan kpn om onze feedback te beoordelen.

• Topper
  • 10 reacties
  • 11 augustus 2020
ChrisWissink schreef:
UnsereMuttie schreef:
wjb schreef:
UnsereMuttie schreef:

Je zult toch over moeten, want dit oude platform gaat binnenkort uit de lucht. Je bent nu alleen maar onnodig tijd kwijt aan iets wat zich toch weer elke keer installeert als je ontvanger aan zet. 
Daarnaast vind ik het niet slim dat je anderen aanraad om de oude software te blijven gebruiken. Dit zal bij de meeste leiden tot corrupte opnames.

Ik raad het niemand aan om gebruik te blijven maken van het oude platform, zelf haal ik veel meer plezier en gebruiksgemak uit het 'oude' menu, ik denk overigens een zeer ruime meerderheid van de KPN klandizie. 

Jouw eerste zin zegt alles over KPN. Het oude platform hoeft nu of binnenkort namelijk nog niet uit de lucht, dit is een keuze van KPN, waarbij het kwantiteit en klantontevredenheid verkiest boven kwaliteit.

Het oude menu kan ook over (pak-en-beet) 6 maanden uit de lucht, zodra de problemen zijn verholpen. Waarschijnlijk zitten er een aantal op de schopstoel, geen wonder dat het koste wat kost wordt doorgedrukt, zum kotsen…

Nee, sinds de update praat ik niks positiefs meer over KPN. Jammer van die monopolie. En wij, de consument maar braaf geld overschrijven iedere maand, KPN schaam jullie.

• 0 reacties
  • 11 augustus 2020
ChrisWissink schreef:
Boxje schreef:

ik begrijp niet dat dit door een pilot groep is goedgekeurd… kansloze update in mijn ogen. 

De pilot groep heeft hier geen invloed op gehad. Wij gaven enkel feedback en hadden geen doorslaggevende mening in de pilot. Het is aan kpn om onze feedback te beoordelen.

Chris,

Ik krijg steeds meer het idee de inbreng dat de Pilot groep er meer was voor de show en de opmerkingen direct in het digitale archief zijn geplaatst. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 169 reacties
  • 11 augustus 2020

Sinds de laatste update is het bedienen van het menu veel trager geworden , waar ligt dat aan.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6469 reacties
  • 11 augustus 2020
UnsereMuttie schreef:

Ik raad het niemand aan om gebruik te blijven maken van het oude platform, zelf haal ik veel meer plezier en gebruiksgemak uit het 'oude' menu, ik denk overigens een zeer ruime meerderheid van de KPN klandizie. 

@UnsereMuttie 
Klopt dat was mijn fout, en daar zeg ik ook sorry voor. Had mijn reactie al aangepast. 
Ik deel wel de mening dat KPN snel moet komen met een oplossing voor de traagheid in de gids. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 11 augustus 2020
wjb schreef:
peter-keetfm schreef:

Persoonlijk zou ik me er ook niet al te druk om maken want zo spannend is die update nu ook weer niet.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 11 augustus 2020
ChrisWissink schreef:

Ik deel wel de mening dat KPN snel moet komen met een oplossing voor de traagheid in de gids. 

Helemaal mee eens. De vraag is wel waar de oorzaak gezocht moet worden.

Die lijkt niet in de TV ontvanger zelf te zitten immers dan hadden wij met onze HMB2260's die traagheid ook moeten ervaren en dat is dus niet het geval.

Dan moeten we waarschijnlijk naar de centrale infrastructuur gaan kijken. 

peter-keetfm
Wijsgeer

@Anneke-Anna

Thanks 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 11 augustus 2020
wjb schreef:
ChrisWissink schreef:

Dan moeten we waarschijnlijk naar de centrale infrastructuur gaan kijken. 

*knipjes*

Het lijkt mij toch (kan het mis hebben hoor) dat het TV team toch zo onderhand weet waar de bottleneck zit?

Ik vond het ook nogal bijzonder dat het volume probleem zo’n issue leek te zijn om te fixen.
Dit zou in de laatste update zijn meegenomen, maar hier merk ik er niets van met de laatste update voor de 5202 versie 8.0.102_2

Ter vergelijking, op de 2260 staat volumebalk hard op 52 en met de 5202  volume op 64 :hushed:

peter-keetfm
Wijsgeer

Maar volume gebruik je toch niet 

Op de tv met sound bar 

Kpn itv hebben wij op max staan

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 11 augustus 2020
peter-keetfm schreef:

Maar volume gebruik je toch niet 

Op de tv met sound bar 

Kpn itv hebben wij op max staan

Ik gebruik een Sony homecinema.
Het verschil bij de 2260 en de 5202 is te groot. De 2260 is abnormaal traag na de update maar altijd een goed volume gehad, en de 5202 volume nog steeds te zacht…..tjsa….ik vind het maar prutswerk. 

peter-keetfm
Wijsgeer

Jammer dat ik het pilot niet bij kon wonen 

Had het wel leuk gevonden

Ik doe het volledig wel met de oude firmware 

• 0 reacties
  • 11 augustus 2020
Anneke-Anna schreef:
wjb schreef:
peter-keetfm schreef:

Dit gaat dus over de uitrol van de update van oud menu naar nieuw menu. Volgens mij is het een geknipt en geplakte tekst uit de sticky van Eric. 

Mag ik begrijpen hieruit dat KPN na medio september er niets meer aan doet?

Temeer omdat het wordt onderschreven door een like van Chis en Katana die beiden in het Pilot team zitten.