Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 11 oktober 2020

Voor een programma in de toekomst wel. Maar voor een programma wat nu bezig is?? 

Vroeger kon je dan gewoon op ‘pijltje links’ drukken, maar dat is ook om zeep geholpen… :rage:

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 11 oktober 2020
Martijn en Lies schreef:

'Als ik in de gids op een programma in de toekomst klik (met de OK-toets), dan zie ik meteen de info van die uitzending. Dat is toch wat je wilt?'

Voor een programma in de toekomst wel. Maar voor een programma wat nu bezig is?? 

2x “gele toets”

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 11 oktober 2020

2x gele toets werkt niet in gids...

wjb
Superuser
  • 11 oktober 2020
Imarco schreef:

Vroeger kon je dan gewoon op ‘pijltje links’ drukken, maar dat is ook om zeep geholpen… :rage:

Wat is daar dan om zeep geholpen?

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 11 oktober 2020

Als je tijdens info op scherm op pijltje links/rechts drukt ga je niet meer naar het volgende programma, maar verspring je in het erbij gekomen menu...

wjb
Superuser
  • 11 oktober 2020
Imarco schreef:

Als je tijdens info op scherm op pijltje links/rechts drukt ga je niet meer naar het volgende programma, maar verspring je in het erbij gekomen menu...

Helder, een functie die wij blijkbaar in al die jaren nog nooit gebruik hadden.

• 11 oktober 2020

@Anneke-Anna

In dit forum worden vaak de Vip2952 en de Vip2952v2 in een adem genoemd net als bij de Experiabox V10 en V10A. 

Als ik in dit forum lees krijg ik sterk de indruk dat de Vip2952 stroperig is, en de Vip2952v2 vaak in de fout gaat. @wjb schreef eens over een antwoord dat hij van “Koen” had ontvangen in dit forum op een vraag van @ChrisWissink wat het verschil tussen die 2 was, dat er mogelijk 2 verschillende processors inzaten. Het staat er echter zo dat “Koen” dit mogelijk slechts als voorbeeld heeft gebruikt van een mogelijk verschil. 

In dit Menu topic is dit nu nogal verwarend. Als er verschillende processors in zitten begrijp ik nu echter waarom we bij onze vip2952 niet meer telkens de spanning er af hoeven te halen, maar de werking nogal stroperig overkomt zoals vaak wordt gezegd.   

Ik heb net als waarschijnlijk Chris op Internet gezocht en gevonden dat ook de voorkant verschild. De vip2952 lijkt mij oorspronkelijk een Motorola 2952d settopbox die een tijdje  geleverd is door Arris.  

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 11 oktober 2020
wjb schreef:
Imarco schreef:

Het was de enige manier om info over huidig programma te zien zonder de gids te verlaten.
(en dat zijn we nu ook al kwijt… :rage: )

wjb
Superuser
  • 11 oktober 2020
CorL schreef:

@wjb schreef eens over een antwoord dat hij van “Koen” had ontvangen in dit forum op een vraag van @ChrisWissink wat het verschil tussen die 2 was, dat er mogelijk 2 verschillende processors inzaten. Het staat er echter zo dat “Koen” dit mogelijk slechts als voorbeeld heeft gebruikt van een mogelijk verschil. 

Kan jij een link plaatsen naar het bericht waar ik dat gezegd zou hebben?

wjb
Superuser
  • 11 oktober 2020
Imarco schreef:
wjb schreef:
Imarco schreef:

Het was de enige manier om info over huidig programma te zien zonder de gids te verlaten.
(en dat zijn we nu ook al kwijt… :rage: )

Ook nu kan je de programmainformatie bekijken zonder de gids te verlaten. Dan moet je echter wel de OK knop via dat tussenscherm laten lopen.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 11 oktober 2020

Of je 1x OK of 2x OK kiest maakt geen verschil: alleen krijg je er dan nog een ergernis bij...

• 11 oktober 2020
wjb schreef:
CorL schreef:

@wjb schreef eens over een antwoord dat hij van “Koen” had ontvangen in dit forum op een vraag van @ChrisWissink wat het verschil tussen die 2 was, dat er mogelijk 2 verschillende processors inzaten. Het staat er echter zo dat “Koen” dit mogelijk slechts als voorbeeld heeft gebruikt van een mogelijk verschil. 

“Schreef”

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/vraag-wat-is-nou-het-verschil-tussen-de-arris-2952-en-arris-2952v2-437755

wjb
Superuser
  • 11 oktober 2020
CorL schreef:
wjb schreef:
CorL schreef:

“Schreef”

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/vraag-wat-is-nou-het-verschil-tussen-de-arris-2952-en-arris-2952v2-437755

Helder, ik schreef dus niet dat dat er mogelijk 2 verschillende processors in zaten, maar ik haalde een bericht van Koen aan waarin hij de verschillen aangaf.

• Nieuwkomer
  • 11 oktober 2020

We zijn totaal niet tevreden met het nieuwe menu van KPN. 

• Het is ontezettend traag geworden, met name het laden van de tv gids.
  • Vaak storing, omdat de dingen traag zijn.
  • KPN brengt opnieuw klanten ongevraagd in de problemen, zonder enige betrokkenheid en voorlichting vooraf.
  • Net als de recente aanpassingen voor de zender BBC kanalen, je kan niks meer opnemen, pauzeren of terugspoelen.
  • KPN neem je verantwoordelijkheid, licht de klanten van de tevoren in en geeft de mogelijkheid om te kiezen tussen het nieuwe en oude menu.
  • Bij een update verwacht je juist verbeteringen en dat alles snel is.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 11 oktober 2020

In het ideale geval zou alles ‘downwards compatible’ moeten zijn: welke versie je dan gebruikt maakt niet uit.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 11 oktober 2020
Katana321 schreef:
TMG1961 schreef:
Martijn en Lies schreef:

'

Martijn en Lies schreef:

Klopt. Vanuit de gids zelf is er geen mogelijkheid om informatie over een zending op te vragen, Daarvoor moet je uit de gids naar de zender gaan en dan kan je pas info opvragen. Maar hoe doe je dat als je info wil over een zending die pas over 4 uur begint?

Als ik in de gids op een programma in de toekomst klik (met de OK-toets), dan zie ik meteen de info van die uitzending. Dat is toch wat je wilt?

Alleen als je niet de optie aan hebt staan om met 1 keer op ok te klikken naar het  geselecteerde programma te gaan. Als je de optie 1 keer op ok klikken aan hebt staan ga je direct naar het programma en niet naar de informatie. 

wjb
Superuser
  • 11 oktober 2020
Imarco schreef:

In het ideale geval zou alles ‘downwards compatible’ moeten zijn: welke versie je dan gebruikt maakt niet uit.

En soms is dat gewoonweg niet mogelijk omdat er gebruik gemaakt wordt van een nieuwe back-end.

wjb
Superuser
  • 11 oktober 2020
TMG1961 schreef:
Katana321 schreef:

Als ik in de gids op een programma in de toekomst klik (met de OK-toets), dan zie ik meteen de info van die uitzending. Dat is toch wat je wilt?

Alleen als je niet de optie om met 1 keer op ok te klikken naar het  geselecteerde programma te gaan. Als je de optie 1 keer op ok klikken aan hebt staan ga je direct naar het programma en niet naar de informatie. 

Maar bij programma's in de toekomst kom je dan toch op dat informatiescherm?

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 11 oktober 2020

‘A new viewing experience’ krijgt zo wel een op de lachspieren werkende betekenis… :grinning:
( ‘a new level of annoyance’ zou beter passen… )

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
Imarco schreef:

‘A new viewing experience’ krijgt zo wel een op de lachspieren werkende betekenis… :grinning:
( ‘a new level of annoyance’ zou beter passen… )

Vond het stukje “providers must give their customers first-class products“ veel leuker, iedereen kosteloze omruil voor de 5202 😎✊ 
Of het nou wel of niet ‘milieu groen’ is. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 11 oktober 2020

Komt de update van de tv gids met pp beeld wel weer terug. Ik ervaarde geen problemen 

wjb
Superuser
  • 11 oktober 2020
Bassman77 schreef:

Komt de update van de tv gids met pp beeld wel weer terug. Ik ervaarde geen problemen 

Vast en zeker komt de PiP weer terug.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 11 oktober 2020
wjb schreef:
TMG1961 schreef:
Katana321 schreef:

Alleen als je niet de optie om met 1 keer op ok te klikken naar het  geselecteerde programma te gaan. Als je de optie 1 keer op ok klikken aan hebt staan ga je direct naar het programma en niet naar de informatie. 

Maar bij programma's in de toekomst kom je dan toch op dat informatiescherm?

Ja, maar niet bij het huidige programma… (dan moet je eerst de gids uit,)

Het nieuwe tv menu is al weken ontzettend traag, graag wil ik terug naar het oude menu en of een passende andere oplossing, upgrade naar een nieuw tv kastje bijvoorbeeld. Als dit nog langer als 2 weken aanhoud stap ik over, net zoals ik dat ook al met mobiel gedaan heb vanwege kpn's belachelijke prijzen.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Stan Peeters schreef:

Het nieuwe tv menu is al weken ontzettend traag, graag wil ik terug naar het oude menu en of een passende andere oplossing, upgrade naar een nieuw tv kastje bijvoorbeeld. Als dit nog langer als 2 weken aanhoud stap ik over, net zoals ik dat ook al met mobiel gedaan heb vanwege kpn's belachelijke prijzen.

Terug naar het oude menu gaat niet. Upgraden naar een nieuw tv-kastje kan alleen als het oude kapot is of als je overschakelt naar 4K (mocht je dat nu nog niet hebben). De derde optie laat ik helemaal aan jezelf over ;-)