Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2686 reacties
  • 22 november 2020
JGST schreef:

Tja dan kan je vinden maar bij de rechter kan je daar niet veel mee, dan heb je toch echt meer nodig dan een klacht bij de helpdesk daarnaast zal je ze ook in gebreke moeten stellen om een zaak te hebben.

Klopt, maar ik heb gewoon geen zin en tijd om er een officiële zaak van te maken. Laat staan een gang naar de rechter.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 22 november 2020
Katana321 schreef:
DexterXL schreef:

Dat is ronduit drama. Ik heb medelijden.

@DexterXL zou jij eens iets willen testen? Ik heb geconstateerd dat als ik de 2952v2 op de laatste tv-zender zet (bij mij is dat 1475, een regionale zender) en ik daarna op de gids-knop druk, dat de gids dan aanzienlijk sneller opent en laadt. 

Is dat bij jou ook zo?

Helaas niet, is net zo traag

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2686 reacties
  • 22 november 2020
DexterXL schreef:
Katana321 schreef:
DexterXL schreef:

Dat is ronduit drama. Ik heb medelijden.

@DexterXL zou jij eens iets willen testen? Ik heb geconstateerd dat als ik de 2952v2 op de laatste tv-zender zet (bij mij is dat 1475, een regionale zender) en ik daarna op de gids-knop druk, dat de gids dan aanzienlijk sneller opent en laadt. 

Is dat bij jou ook zo?

Helaas niet, is net zo traag

Bijzonder, want bij mij opent en laadt de gids dan aanzienlijk sneller. Ik heb deze constatering hier al eens eerder gepost, maar heb daar tot nog toe nooit een verklaring voor gekregen.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 22 november 2020

In gebreke stellen zit toch iets lastiger in elkaar als je zou denken…..en ik spreek uit eigen ervaring met toen nog Vodafone, koste ruim 3 maanden maar won het toen wel.

Het is eigenlijk heel simpel, je neemt diensten af van KPN, als ik van mijzelf uit ga dan hoor ik te krijgen internet 50/50Mb & standaard bellen & tv met Ziggo en pluspakket, dan om te controleren of je in aanmerking komt voor ingebrekestelling, is er een dienst die al langere tijd niet werkt? Nee dus, alles werkt en haalt de beloofde waardes, alleen een stuk software wat een dienst nadelig in bediening maakt.

Dat is niet genoeg om een ingebrekestelling op te zetten, dus KPN in niet in gebreke in dit geval, ze zijn alleen zo dom geweest om een tot nu toe zeer slechte update uit te voeren, en er is geen enkele rechter die daar wat mee kan behalve het ook dom te vinden

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Hallo iedereen! Wat gebeurt er ineens veel in het topic! Ik vind het belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om een bericht te typen over het nieuwe menu. Of dit nou een vraag is of een klacht, alles is welkom. Wel vraag ik een ieder om je wel aan de huisregels te houden. Dat betekent dat het meermaals delen van je ongenoegen niet nodig is en ook het off topic gaan is niet wenselijk, helemaal in een topic waarin zoveel gebeurt. Dit maakt het zowel voor de mensen met een vraag/klacht, als ook voor ons moderators niet overzichtelijker. We hebben er daarom voor gekozen om een aantal reacties die niet per se in dit topic horen, te verwijderen.

Mijn collega Alex heeft in een eerder bericht al aangegeven dat er met meerdere ontwikkelaars écht hard gewerkt wordt aan verschillende problemen. Denk hierbij aan de spontaan herstartende ontvangers, maar ook aan de traagheid wordt gewerkt. Voor wat betreft de traagheid: hier verwachten we in de aankomende weken meer informatie over. Het blijkt niet gemakkelijk om dit op te lossen, zoals jullie ook gemerkt hebben. Ook wat betreft de spontaan herstartende ontvangers, is het oplossen hiervan geen sinecure. De collega's hebben veel input van jullie gekregen, waarvoor nogmaals dank, en hebben een aantal klanten bereid gevonden om mee te kunnen kijken naar wat er op individuele basis gebeurt. Hopelijk leidt dit tot een oplossing. Wij worden wekelijks op de hoogte gehouden van eventuele vorderingen, maar ondanks het vele testen is daar simpelweg nog niets om te delen.

Blijf vooral jullie vragen/klachten en feedback delen met ons. Als je dit niet eerder hebt gedaan, doe dit dan vooral in dit topic of in het topic van de spontaan herstartende ontvangers. Als je dit al gedaan hebt, dan wil ik je ook verzoeken om erop te vertrouwen dat we er alles aan doen om dit opgelost te krijgen. Ook al ben ik me ervan bewust dat het lang duurt. En natuurlijk mag je vragen hoe het ervoor staat of nogmaals aangeven dat je het er niet mee eens bent, maar het is niet de bedoeling dat dit topic een soort uitlaatklep voor itv frustraties wordt. We willen nieuwe forumgebruikers ook de ruimte geven om hun ervaringen in dit topic te delen, zodat we dit mee kunnen nemen en ik zou het zonde vinden om belangrijke signalen te missen!

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 22 november 2020

Ik vind het hele menu erg traag. Derhalve ben ik er niet tevreden over.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 22 november 2020
Marcia_ schreef:

Hallo iedereen! Wat gebeurt er ineens veel in het topic! Ik vind het belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om een bericht te typen over het nieuwe menu. Of dit nou een vraag is of een klacht, alles is welkom. Wel vraag ik een ieder om je wel aan de huisregels te houden. Dat betekent dat het meermaals delen van je ongenoegen niet nodig is en ook het off topic gaan is niet wenselijk, helemaal in een topic waarin zoveel gebeurt. Dit maakt het zowel voor de mensen met een vraag/klacht, als ook voor ons moderators niet overzichtelijker. We hebben er daarom voor gekozen om een aantal reacties die niet per se in dit topic horen, te verwijderen.

Mijn collega Alex heeft in een eerder bericht al aangegeven dat er met meerdere ontwikkelaars écht hard gewerkt wordt aan verschillende problemen. Denk hierbij aan de spontaan herstartende ontvangers, maar ook aan de traagheid wordt gewerkt. Voor wat betreft de traagheid: hier verwachten we in de aankomende weken meer informatie over. Het blijkt niet gemakkelijk om dit op te lossen, zoals jullie ook gemerkt hebben. Ook wat betreft de spontaan herstartende ontvangers, is het oplossen hiervan geen sinecure. De collega's hebben veel input van jullie gekregen, waarvoor nogmaals dank, en hebben een aantal klanten bereid gevonden om mee te kunnen kijken naar wat er op individuele basis gebeurt. Hopelijk leidt dit tot een oplossing. Wij worden wekelijks op de hoogte gehouden van eventuele vorderingen, maar ondanks het vele testen is daar simpelweg nog niets om te delen.

Blijf vooral jullie vragen/klachten en feedback delen met ons. Als je dit niet eerder hebt gedaan, doe dit dan vooral in dit topic of in het topic van de spontaan herstartende ontvangers. Als je dit al gedaan hebt, dan wil ik je ook verzoeken om erop te vertrouwen dat we er alles aan doen om dit opgelost te krijgen. Ook al ben ik me ervan bewust dat het lang duurt. En natuurlijk mag je vragen hoe het ervoor staat of nogmaals aangeven dat je het er niet mee eens bent, maar het is niet de bedoeling dat dit topic een soort uitlaatklep voor itv frustraties wordt. We willen nieuwe forumgebruikers ook de ruimte geven om hun ervaringen in dit topic te delen, zodat we dit mee kunnen nemen en ik zou het zonde vinden om belangrijke signalen te missen!

Hmm, ik ben het er niet mee eens. Waar moeten we anders heen met onze frustraties na al die maanden van ergernis en narigheid?!

Wat is een internetforum (volgens wikipedia):  “Een internet- of discussieforum, meestal gewoon forum (meervoud: forums of fora) is een online discussieruimte tussen verschillende gebruikers. Deze gebruikers plaatsen berichten en kunnen 'asynchroon' met elkaar overleggen; de bijdragen worden gearchiveerd en de discussie kan over een langere periode verdergaan.”

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 22 november 2020
jobje73 schreef:
Marcia_ schreef:

Hmm, ik ben het er niet mee eens. Waar moeten we anders heen met onze frustraties na al die maanden van ergernis en narigheid?

Leef je uit   ;-) 

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 22 november 2020

@Marcia_ 

….adem in en adem uit….geen stress krijgen hoor :wink:

Maar het is niet “ineens” druk hier, dat is het al wat maanden zo, reden is overduidelijk bekend, goed dat de spreekwoordelijke bezem er af en toe doorheen gaat, maar het blijft toch momenteel 133 pagina's leesvoer :rofl:

En ja er zijn er een aantal die hun ongenoegen maar al te graag willen uiten, ook die moeten een platform hebben zullen we maar zeggen, zolang er niet op de persoon zelf gespeeld word dan gaat het voorlopig nog goed hier :thumbsup:  

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 22 november 2020
Marcia_ schreef:

Dus alleen maar informatie en dat pas over een paar weken. We zitten al maanden te wachten op een oplossing en nu kom jij aan met we verwachten over enkele weken informatie hierover.

Wat hebben jullie al die maanden lopen doen? Gezellig koffie leuten en ouwehoeren?

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 22 november 2020

Ik heb trouwens een klacht ingediend over de trage ontvanger en het spontane herstarten. Of ik iets te horen krijg of dat ze contact opnemen betwijfel ik ten zeerste. Heb niet echt goede ervaringen met het terug gebeld worden door bedrijven. 

• 0 reacties
  • 22 november 2020
Marcia_ schreef:

Marcia,

De functie van Internet Fora is het delen van meningen. Het zijn geen mailbox vervangers, zoals het schijnbaar op grond van een oordeel door een nederlandse rechter in een Netflix zaak door KPN als wet wordt gehanteerd.

Natuurlijk reageert niet iedereen. Van alle klanten reageert waarschijnlijk minder dan 1%. hoewel het aantal van ruim 120.000 keer te zijn bekeken wel te denken geeft. 

Vertrouwen kan je niet krijgen, dat moet je verdienen, gezien het feit dat blijkbaar veel klanten dit topic levend willen houden en het niet als een inactieve vuilnisbak (“trashbin”) straks buiten te zien worden gezet, wordt aangetoond dat KPN de laatste tijd hiermee veel van dit vertrouwen aan het verliezen is. 

Kreten als “er wordt aan gewerkt” en “het is geen sinicure” geeft mijnsinziens meer een oordeel over je collega’s. Als klant zijn wij hier helemaal niet in geinteresseerd. Er zijn genoeg organisaties in de wereld die het wel goed kunnen doen zonder dat zoiets 5 maanden duurt. 

Als je dit topic beter benut zou willen zien, dan kan je misschien eens aan de leiding van KPN vragen of ze dit voor de kerst via een planing van de voortgang aan de klant willen toelichten. Wij zijn hier meer in geinteresseerd dan weer papieren mileuvervuiling over bijvoorbeeld het gratis mogen kijken naar het pluspakket met Kerst dat ik al in mijn abonnement heb zitten. 

De klant kan gewoon opzeggen natuurlijk. Maar met een klant tevredenheid van Ziggo van 2.5 uit 10 op een klachtenwebsite is dat geen sinicure. KPN is op dezelfde klachtenwebsite met 3.0 niet veel beter, maar niemand wil van de regen in de drup belanden. 

Forum|alt.badge.img+2

@CorL dat is de spijker op z'n kop slaan! 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 november 2020

lang gewacht met een reactie, het blijft vervelend om steeds tegen een blauwe balk aan te kijken als je naar een andere zender gaat. Een bevestiging van de zender is niet nodig, kan met een getal. Bij ondertiteling hebben hebben ze al meerdere zinnen gezegd voordat hij verdwijnt. Sneller en minder info

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 23 november 2020
update 4 schreef:

lang gewacht met een reactie, het blijft vervelend om steeds tegen een blauwe balk aan te kijken als je naar een andere zender gaat. Een bevestiging van de zender is niet nodig, kan met een getal. Bij ondertiteling hebben hebben ze al meerdere zinnen gezegd voordat hij verdwijnt. Sneller en minder info

Ik ben het volkomen met je eens. Het standaard tonen van de infobalk zou uit gezet moeten kunnen worden. Met de "naar beneden knop" op de ring is deze alsnog op te roepen als je zonodig die info wilt kunnen lezen.

• 0 reacties
  • 23 november 2020

Die blauwe balk kun je toch korter zetten in het menu, volgens mij kan die op 1 seconde gezet worden, hier staat die op 3 ipv de standaard 5 seconden.

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 23 november 2020
Doornekamp33 schreef:

Die blauwe balk kun je toch korter zetten in het menu, volgens mij kan die op 1 seconde gezet worden, hier staat die op 3 ipv de standaard 5 seconden.

Klopt maar ook die éne seconde kan vermeden worden door die balk dus helemaal niet te tonen tenzij je daar als gebruiker om vraagt. Wat mij betreft een zeer welkome verbetering.

• 0 reacties
  • 23 november 2020

Van mij mag die vaak ook weg, alleen is, net gekeken, 1 seconde het minimum, maar als je op de de zender komt met die 1 seconde aan is die bij mij weg voordat ik geluid heb op de TV, dus heb ik liever gelijk geluid dan die balk helemaal weg.

Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 1017 reacties
  • 23 november 2020

Die blauwe balk wil ik ook graag uit kunnen zetten. Komt ook vaak bij elke handeling terug die je doet.  Heb ‘m persoonlijk op 2 seconden gezet. Op 1 seconden krijg je een flits gevoel wat meer storend is.

Liever helemaal uit inderdaad.

• Topper
  • 19 reacties
  • 23 november 2020

Theo

Ook ik heb regelmatig problemen met opgenomen programma's,  alles al geprobeerd maar het blijft.

Hoe vaak moet ik mijn Experiabox opstarten en de software opnieuw laden voor het is verholpen.

Dit probleem is nooit voorgekomen bij de oude software. 

Wanneer krijgen we als klanten weer een goede update die deze problemen oplost.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 23 november 2020

Zal ik even de ‘radiostilte’ verstoren.

Over de radio gesproken, verzoek aan de ontwikkelaars, maak dat logo optioneel, of permanent uit.

Spaart energie, en TV backlights.

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 23 november 2020
gdf schreef:

Over de radio gesproken, verzoek aan de ontwikkelaars, maak dat logo optioneel, of permanent uit.

Mag ik vragen waarom je de televisie überhaupt aan hebt staan als je radio luistert?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 23 november 2020
wjb schreef:
gdf schreef:

Mag ik vragen waarom je de televisie überhaupt aan hebt staan als je radio luistert?

Als ik radio luister, luister ik via het radio knopje op de AB. Dan moet de tv toch aan staan?

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 23 november 2020
jobje73 schreef:
wjb schreef:
gdf schreef:

Als ik radio luister, luister ik via het radio knopje op de AB. Dan moet de tv toch aan staan?

Ik moet er niet aan denken via de speakers van de televisie radio te moeten luisteren.

Als je een versterker, soundbar of home cinema set hebt, gebruik dan een optical TosLink om de TV ontvanger rechtstreeks op de versterker, soundbar of home cinema set aan te sluiten.

De televisie kan dan rustig uit blijven staan.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 23 november 2020
wjb schreef:
jobje73 schreef:
wjb schreef:
gdf schreef:

Ik moet er niet aan denken via de speakers van de televisie radio te moeten luisteren.

Als je een versterker, soundbar of home cinema set hebt, gebruik dan een optical TosLink om de TV ontvanger rechtstreeks op de versterker, soundbar of home cinema set aan te sluiten.

De televisie kan dan rustig uit blijven staan.

Heb ik allemaal niet, dus het is niet vreemd om radio te luisteren via de tv.