Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 10 december 2020
Doornekamp33 schreef:

Ik zie nu op mijn ontvanger dat ik met de NMC release op 8.0.109_2 ben gebleven en  NMC release 8.0.110_1901 er al had moeten zijn.

Als ik het goed heb, dan heb jij een Arris VIP5202 en de actuele NMC versie voor de 5202 is 8.0.109_2.

De 8.0.110_1901 is alleen uitgerold op de 2260 en 2952.

Bart_2020
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • 466 reacties
  • 10 december 2020

Ik heb een Arris VIP 2952, ben ik gisteren uitgekomen bij HTML 4.111.214 en NMC 8.0.110_1901.

De fouten van pagina 138 zijn opgelost, de TV ontvanger bewaard de instellingen nu wel! Vanmorgen nogmaals een check.

Het menu is sneller dan bij de voorgaande HTML.

De gids 2 in plaats van 3 seconden, dus sneller.

Met vriendelijke groet,

Bart

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 10 december 2020

Hier ook geen gids meer of opnames en alleen AVS-TS-0001. 
Heb wel de nieuwste html. 

Eerst steeds trager, dan helemaal niks. En dat al maanden. Minimaal 1x per week resetten. Opnames kwijt, onlogisch menu, traag en trager. We hebben het hier over gewoon TV kijken in 2020. Iets dat al 60 jaar gewoon kan in NL. 

Is het echt zo dat alleen een select groepje op dit Forum er last van heeft?

• Helper
  • 45 reacties
  • 10 december 2020
Widajono schreef:

Gisteren zelf de nieuwe software opgehaald en zag inderdaad de schokkerige opbouw waar anderen het ook over hebben. Nu krijg ik helemaal geen gids meer te zien..

Hier het zelfde probleem dat de gids er niet is en dat het te lang duurt om op te halen. Ook is de naam van de box zoals ik hem ingesteld had weg... Geprobeerd weer in te stellen maar naamvlak blijft na het  opslaan leeg. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 62 reacties
  • 10 december 2020

Als je denkt dat het niet erger kan..

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 december 2020

Oké. Nou bij ons nog steeds, sinds weken direct na die geweldige update, de ‘snelheid’ van de ontvanger en de afstandsbediening. Openen gids krijg ik nu de foutcode AVS-TO-0001. Duurde hiervoor bijna een halve minuut voordat je verder kon. Foutcode: Ligt dus bij jullie omdat er iets met de server is. Uit, wachten en weer aanzetten helpt geen bal.  De afstandsbediening hoef je maar met je vinger aan te raken en hij gaat automatisch naar het menu. Iets harder neerleggen op de bank geeft hetzelfde probleem. Wanneer wordt dit nou eens en voor ALTIJD opgelost? Wij zijn al aan het rondkijken om toch over te stappen en dit geeft iedere keer meer het bekende setje in de rug naar een andere aanbieder 

• Helper
  • 37 reacties
  • 10 december 2020

Hier ook 🤮en alles blijft nu hangen

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 10 december 2020

Wanneer kan er dan eens een keer iets in één keer goed gaan.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 10 december 2020

Bellen heeft ook geen zin, de eerste keer werd er gewoon opgehangen en de 2e keer krijg je te horen dat de wachttijd meer dan 15 minuten is. Kennelijk is het echt een zooitje bij KPN aan het worden.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 10 december 2020

Zelfs na 4 keer software opnieuw installeren is de gids niet sneller dan 3-4 seconden :(

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 81 reacties
  • 10 december 2020

De enige zender die nu nog werkt is NPO 1. Zappen kan niet, bladeren door de zenders kan niet; hij springt terug naar NPO 1. 

natuurlijk hoort de melding AVS TO 0001 op een ander topic thuis maar ik denk in dit geval niet. Het lijkt toch echt met de nieuwe HTML versie samen te hangen en de STB die je hebt. 

hier 2x een Arris 2952

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 616 reacties
  • 10 december 2020

Het LEEK zo goed te gaan.

Gedurende een week ongeveer🤢

Jasper van KPN
Moderator

Het niet kunnen openen van de gids staat los van de update, dat heeft te maken met een storing die op dit moment speelt: Storing Interactieve TV - Terugkijken en opnames stoppen plotseling.

Doordat die speelt rond het moment dat de update is uitgebracht snap ik dat het met elkaar te maken lijkt te hebben, maar het blijken 2 verschillende dingen te zijn. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 10 december 2020

Sinds de update worden we als klant wel om de oren geslagen met storingen. Ik heb niet eerder zoveel storingen achter elkaar meegemaakt bij KPN. 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 10 december 2020
wjb schreef:
Imarco schreef:

Is er al iets bekend over een oplossing van deze tragedie?
Hoe lang moeten we nog aanmodderen met die knutselsoftware? 

Het zou morgen verholpen moeten zijn.

Fijn,

Nou werkt ‘t helemaal niet meer… :rage::rage::rage::rage::rage::rage: 
(al een tijdje, uit/aanzetten heeft geen effect)

Kunnel ze die “programmeurs” geen schop onder d’r hol geven en eens naar een echte softwareontwikkelaar gaan? De maat is nu wel vol (meer dan vol zelfs!)

Ze hadden de laatste uitrol/tragedie toch wel vooraf kunnen testen of het werkt, wat gezien de vele nieuwe klachten van uiteenlopende aard nooit gebeurd kan zijn. Ze hebben gewoon gedacht dat het wel goed zou gaan…

IK EIS OP ZEER KORTE TERMIJN EEN GOED WERKENDE OPLOSSING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(ook geen knutselwerkje van ‘werkt ietsje beter’)
Het heeft vroeger goed gewerkt, GEEF DAT DAN WEER TERUG!

Dit ITV debacle is toch wel dieptepunt in de “dienstverlening” van KPN. Ze trekken zich duidelijk geen moer aan van ontevreden klanten, omdat die toch hun bankrekening wel spekken…
(de “ontwikkelaars” lachen zich nu waarschijnlijk een bult om dit forumtopic)

Om nog iets van goodwill te tonen zouden ze (als het ooit nog goed komt) op zijn minst een half jaar gratis tv kijken moeten geven, (en dat is nog nog mild voor al dat geblunder)

Hmm ik heb hetzelfde probleem, mijn ontvanger reageert erg traag (zit een vertraging in van enkele seconden) met als resultaat dat je denkt dat de batterijen leeg zijn. Ook ik heb van alles geprobeerd. Nieuwe software gedownload, nieuwe batterijen. ontvanger uit en aan. Lijkt niet te helpen.

we ervaren deze problemen sinds de laatste paar software updates.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 10 december 2020

Na de 1e Arris 2952 ontvanger heeft de 2e Arris 2952 nu ook de nieuwe software. Even testen met de gids….. Hoe krijgen ze het voor elkaar? Weer ander probleem. Oorzaak dan extern/server, zou niet nodig moeten zijn.

Aanvulling, zenders switchen ook niet mogelijk. Kastje komt vast te zitten. Oh wat droevig. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 616 reacties
  • 10 december 2020

Ja ondertussen zijn slappe excuusjes en “we werken er hard aan” niet echt meer voldoende ben ik bang.

HOE en wanneer gaat KPN dit compenseren?

(en geen gratis ongevraagde zenderpakket of iets dergelijks maar gewoon een financiële korting is acceptabel wat mij betreft maar wat anderen daarvan vinden weet ik niet zeker)

Dat dit bij een “premium” provider (waarvoor je wel maandelijks meer dan voldoende betaald) voorkomt in deze mate is natuurlijk volstrekt onacceptabel lijkt me?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 december 2020

Wanneer wordt het probleem met het traag reageren van de software opgelost? Ik vind de update echt een degradatie!

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 124 reacties
  • 10 december 2020

Vandaag is dus morgen zoals aangekondigd maar nu doet het helemaal niets meer idd.

Op vragen over compensatie e.d. krijg je echt geen antwoord hoor alleen maar incasseren niks compenseren.

Een contract zou zelfs per direct ontbonden moeten kunnen worden want er word helemaal niet geleverd waarvoor je betaald maar no respons daarop uiteraard.

• 0 reacties
  • 10 december 2020

het nieuwe menu is er al een tijdje, gevolgd door storingen en traagheid, ga alsjeblieft terug naar zoals het was, snel overzichtelijk en eenvoudig.

ik was zeer tevreden over dat kleine kastje, is nu net als de ziggo kastjes, problemen geen uitzondering meer

Admin: reactie samengevoegd met juiste topic

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 342 reacties
  • 10 december 2020

Ik heb weer een klacht ingediend. Ben echt laaiend, we zitten al meer dan 5 maanden met deze troep en KPN boeit het geen ene ruk.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 10 december 2020

Wordt zo moe van KPN!!!!!

Iedere keer is er wel iets. Veel beloven weinig doen!

Wanneer krijg je nu eens waar voor je geld bij KPN?

En inderdaad de klantenservice daar hoef je je niet te melden. Of 30 minuten wachten of ze kunnen je niet helpen. Via de chat is het helemaal verschrikkelijk die begrijpen er denk ik helemaal niets van.

Een goed voornemen voor2021 is misschien wel overstappen naar een ander.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ik heb hier nu ook de nieuwe software binnen op beide 5202's. 

Werkt op zich prima maar dat deed het eigenlijk al. Er valt me wel iets op: als ik kijk bij beeldinstellingen staat er bij ‘best mogelijke beeldinstelling’ alleen SD of UHD. Die laatste gaat op een van de twee tv's niet om dat die max 1080P aankan. Maar HD kan ik dus niet kiezen...en SD lijkt me niet echt de bedoeling. Het beeld lijkt op 1080 weer te geven maar dat kan ik niet controleren. 

• 0 reacties
  • 10 december 2020

Hoi KPN Technici, Moderatoren, Klanten, Directeur (Het zal je niet interesseren) Aandeelhouders (Op den duur gaat het je toch geld kosten 

Hier is alles mee gezegd. 

En Heren Technici. Misschien dat jullie hier wat wijzer kunnen worden. alles in  ‘Jip en Janneke taal’  aangezien niet iedereen binnen KPN de benodigde kennis in huis heeft om tot een goed product te komen.

Nog een tip @wjb *inhuren, een van de mensen met veel technische bagage in huis.
Als hij er al zin in  zou hebben.
En ik denk dat hij binnen zijn netwerk wel mensen kent die het een en ander voor u organisatie kunnen betekenen.

( * Zonder andere klanten te kwetsen die ook over technische bagage kunnen beschikken.)
 Ik heb het niet in huis . :wink: