Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 december 2020

Waarschijnlijk had ik deze ongemakken ook gehad bij Telfort, maar sinds ik gedwongen ben overgestapt naar KPN lijkt het allemaal minder te worden.

Wanneer je iets eenvoudigs niet kan fixen zoals de instellingen opslaan van live beelden in de gids, dan begin ik te twijfelen of de echt grote problemen wel kunnen worden getackeld.

Nu blijft de box op 95p staan na meerdere resets.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 124 reacties
  • 10 december 2020
hckl schreef:

Wordt zo moe van KPN!!!!!

Iedere keer is er wel iets. Veel beloven weinig doen!

Wanneer krijg je nu eens waar voor je geld bij KPN?

En inderdaad de klantenservice daar hoef je je niet te melden. Of 30 minuten wachten of ze kunnen je niet helpen. Via de chat is het helemaal verschrikkelijk die begrijpen er denk ik helemaal niets van.

Een goed voornemen voor2021 is misschien wel overstappen naar een ander.

Werkt die chat nog @hckl ? Heb je een werkende link ?

BezoekMe
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 december 2020

Ik kom van Telfort. Die TV gids was perfect en lekker snel.
De TV gids van KPN is echt waardeloos qua snelheid. Er hangt waarschijnlijk veel te veel achter waardoor de server het niet meer behappen kan. Vanmorgen was er helemaal geen TV gids vanwege een server time out.

Ik zou eerst eens naar de snelheid kijken voordat er allemaal “prachtige” dingen aangehangen worden die jullie servers in de praktijk niet aankunnen.

harry49
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 84 reacties
  • 10 december 2020

Gisteravond ( 9-12) de ontvanger weer eens opnieuw opgestart omdat hij vreselijk traag was en wat schetst mijn verbazing? Hij is nu na het herstarten een stuk sneller! Wordt ik toch nog blij in december:grin: ...

wieleke
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 56 reacties
  • 10 december 2020

Werkt weer perfect hier , menu en beeld

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 10 december 2020

Hier doet alles het ook weer. Nieuwe update, software. 

Hopelijk blijft alles het nu eens goed doen. Zou fijn zijn als kpn naar zijn klanten communiceert waarom zo vaak storingen.  Misschien wat minder aanrommelen en pas iets doorvoeren als het echt goed gecheckt is. 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 10 december 2020

Ik kan nu ook weer tv kijken tenminste…
(een backup server lijkt me wel verplicht voor dit soort server problemen)

Is iets beter geworden, maar je wordt er niet vrolijk van, nog steeds een droef geheel.
Opstart gids gaat wat vlugger, maar is een knutselig geheel geworden. Eerst een paar seconden PIP in een leeg scherm, en later pas inhoud.

Afsluiten gids is nog steeds bedroevend traag, WAAROM???
(de oude gids was meteen weg, nu moeten we nog 5 sec naar ongevraagde onzin kijken)

Als het in dit tempo doorgaat met opknappen, komen we er niet meer in deze eeuw… :relaxed:

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 10 december 2020
Imarco schreef:

Eerst een paar seconden PIP in een leeg scherm, en later pas inhoud.

Een paar seconden? Welk type TV ontvanger heb je?

Imarco schreef:

Afsluiten gids is nog steeds bedroevend traag, WAAROM???
(de oude gids was meteen weg, nu moeten we nog 5 sec naar ongevraagde onzin kijken)

Naar welke ongevraagde onzin moet je dan nog 5 seconden kijken?

• 0 reacties
  • 10 december 2020

Ergens in september/oktober 2020 heeft KPN nieuwe software op de Interactieve TV gezet. Sinds die tijd werkt het schakelen tussen de verschillende menu's zoals menu opnames/gepland, gids etc. veel trager dan voorheen. De structuur van de menu's is veranderd wat niet echt logisch in elkaar zit. Daarnaast komen er sinds die nieuwe software veel meer storingen voor waardoor de TV ontvanger traag opstart, de opnames en geplande opnames niet zichtbaar meer zijn, de gids niet werkt, het terugkijken van een programma niet werkt. Zou het niet beter zijn de oude software weer terug te zetten zodat alles weer storingsvrij kan functioneren?

Admin: verplaatst naar het centrale topic

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 10 december 2020

Ik krijg dan nog 3-4 sec de gids te zien (waarom???) en daarna de Info bar (waarom???)

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 10 december 2020
Imarco schreef:

Ik krijg dan nog 3-4 sec de gids te zien (waarom???) en daarna de Info bar (waarom???)

Welk type TV ontvanger heb je?

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 10 december 2020

Arris 2952

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 10 december 2020
Imarco schreef:

Arris 2952

Hmmm...:thinking:

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 124 reacties
  • 10 december 2020
wjb schreef:
Imarco schreef:

Arris 2952

@wjb  ? die boxen zijn toch bekend met de problemen want die heb ik hier ook namelijk en het lijkt wat beter te gaan maar dat is alleen maar schijn omdat het nog slechter was.

Van tragerst naar traag voorheen altijd zeer tevreden met kpn oude menu was prima op deze boxen.

Henkiedegroot
Topper

Hopelijk gaat de update vandaag nog door, ben benieuwd.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 10 december 2020
wjb schreef:
Imarco schreef:

Arris 2952

Hier zelfde ontvangers, de 1e op orde, na de storing vandaag de 2e getest, met 1 sec in gids, met 1 sec eruit. De infobalk die erna verschijnt, dat duurt zo lang als je zelf hebt ingesteld. 

Alles werkt hier weer zo goed als prima. Een beetje schokkerig nog soms maar hij reageert nu weer binnen 1 ipv 8 seconden! Heeft veel te lang geduurd, maar voor nu zijn we weer blij. 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 10 december 2020
An-DH schreef:
wjb schreef:
Imarco schreef:

Arris 2952

Hier zelfde ontvangers, de 1e op orde, na de storing vandaag de 2e getest, met 1 sec in gids, met 1 sec eruit. De infobalk die erna verschijnt, dat duurt zo lang als je zelf hebt ingesteld. 

Hier dus 3...4 sec. , en ik wil dan helemaal geen infobalk. Bij het oude programma verliet je de gids meteen zonder enige vertraging terug naar het programma.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 10 december 2020

Die infobalk mag wat mij betreft ook optioneel worden.
0 seconden bijvoegen—> uit 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 10 december 2020
Pieter053 schreef:

Ergens in september/oktober 2020 heeft KPN nieuwe software op de Interactieve TV gezet. Sinds die tijd werkt het schakelen tussen de verschillende menu's zoals menu opnames/gepland, gids etc. veel trager dan voorheen. De structuur van de menu's is veranderd wat niet echt logisch in elkaar zit. Daarnaast komen er sinds die nieuwe software veel meer storingen voor waardoor de TV ontvanger traag opstart, de opnames en geplande opnames niet zichtbaar meer zijn, de gids niet werkt, het terugkijken van een programma niet werkt. Zou het niet beter zijn de oude software weer terug te zetten zodat alles weer storingsvrij kan functioneren?

Admin: verplaatst naar het centrale topic

@pieter053 : Je hebt de eerste 148 pagina's over dit thema gemist, welkom bij de club!

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 10 december 2020

WEL FORUM MAAR GEEN HELPDESK DIE VIA MAIL OF CHAT BEREIKBAAR IS?????

Kijk, dat is nu net wat ik bedoel met een forum, maar geen helpdesk.
Die reactie van JEROEN 2 bedoel ik, hoe weet ik nu of betrokkene wel kennis van zaken heeft?
Overigens bijzonder weinig sociaal vaardig antwoord / reactie.
De reactie van Dennis L geeft wel het juiste weer, hulde Dennis L.

Het vreemde is met dit specifieke forum van KPN, is dat je geclassificeerd wordt met bv nieuwkomer, slimmerik en topper.
En krijg ook als zodanig antwoord (zie JEROEN 2).

Ik ben nu de nieuwkomer, maar ben al geloof ik sedert de glasvezel bij Telfort, misschien al 15 jaar?Sterker nog, voor glasvezel was ik ook al klant van Telfort met ISDN ergens vanaf 2000.
Dus wie is de nieuwkomer?
En wie is KPN om mij in een bepaalde categorie te drukken!!!!!!!

Ik betaal voor een dienst met service en geen forum, en wens als klant fatsoenlijk gehoord te worden en service te krijgen.

Als ik op mijn hobby forum zit, dan klopt het allemaal wel en daar heb ik ook geen moeite mee.

Ondertussen op pagina 149 en geen stap verder met het hobbybedrijf genaamd KPN.

Als de echte man/vrouw van KPN mijn gegevens wil, dan kan dat.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 10 december 2020

Geeneen provider heeft bijna meer een email adres tegenwoordig
(ze willen schijnbaar geen “gezeur” aan hun hoofd...)
Ik vind dat hooghartig en arrogant...

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 10 december 2020
Passat schreef:

KPN heeft een chat service en logischerwijs geen helpdesk via mail, mail is namelijk zeer ineffeciënt en tijdrovend als het gaat om het verlenen van support aan consumenten.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 124 reacties
  • 10 december 2020
wjb schreef:
Passat schreef:

KPN heeft een chat service en logischerwijs geen helpdesk via mail, mail is namelijk zeer ineffeciënt en tijdrovend als het gaat om supportverlening aan consumenten.

@wjb kun jij de chat service nog even noemen heb wel iets van een chatlink maar die lijkt niks te doen jij de juiste link voor ons ?

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 10 december 2020
DigiB schreef:

@wjb kun jij de chat service nog even noemen heb wel iets van een chatlink maar die lijkt niks te doen jij de juiste link voor ons ?

KPN Chat