Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 340 reacties
  • 15 december 2020
Raoulb schreef:

Na de nieuwe interface is het menu van de TV ontvanger zeer traag. Graag met spoed 2 nieuwe ontvangers toesturen.

Nieuwe ontvangers helpen helemaal niets. Ik heb ook een nieuwe ontvangen en deze is nog slechter dan de oude. 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 340 reacties
  • 15 december 2020
Bart_Z schreef:

Ik begrijp dat jullie balen. Uiteraard zijn we nog bezig met de nieuwe firmware. Het is nog even wachten op de uitrol hiervan. Ik kan niet zeggen wanneer deze precies komt. 

KPN kan al maanden niet zeggen wanneer ze de door hun veroorzaakte puinhoop echt op gaan lossen.

Ik wacht morgen nog af of ze naar aanleiding van klacht terug bellen anders ga ik as vrijdag shoppen voor een nieuwe provider want ik heb het helemaal gehad met KPN. Van zender wisselen via tv menu duurt nu gemiddeld 25 seconden. Gids openen 10 seconden, gids sluiten 10 seconden, als ik zonder tv gids naar een andere zender wil duurt het 5-7 seconden. 

• 23 reacties
  • 15 december 2020

Ook ik ben KPN - moe. De schakeltijden zijn, maakt niet uit, wat je doet, het is een Katastrophe. Je ziet de rode lamp op de ontvanger..... en je kijkt..... en je kijkt.... en kort bevoor je dreigt in te slapen, komt eindelijk het gewenste beeld/ menu. Doe iets, doe eindelijk iets, van mij uit kan het hele menu wat minder mooi zijn, als de performance eindelijk op orde is. :rage:​​

​​​​​​:rage: ​​​​

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 15 december 2020

Fabrieksreset  werkt niet en nieuwe installatie ook niet. KPN houd ons gewoonweg voor de gek.

Waarom moeten WIJ een oplossing zoeken terwijl WIJ betalen voor het abonnement??? 

KPN kom nou eens met een oplossing!!!!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 16 december 2020

Ook na de update is het geen 10, nog steeds traag, niet meer zo extreem als voor die update maar zeker niet zoals het hoort

Forum|alt.badge.img+2

Dagelijkse bezigheid geworden: 

1. kijken of KPN met wat hoopvolle informatie komt;

2. geduld hebben/je kapot ergeren;

3. kastje resetten;

4. Terug naar regel 1;

(niet per se in deze volgorde)

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Anneke-Anna schreef:
SledgehammerNL schreef:
Raoulb schreef:

Na de nieuwe interface is het menu van de TV ontvanger zeer traag. Graag met spoed 2 nieuwe ontvangers toesturen.

Als je de 164 pagina's gelezen hebt weet je dat dit niet gaat gebeuren helaas. Ze zijn namelijk niet kapot. Met een nieuwe ontvanger is dat probleem niet opgelost. Voorlopig dus (heel veel) geduld hebben totdat KPN met een oplossing komt.

Hij had een topic aangemaakt. Had ik ook ‘een heel verhaal’ getikt met uitleg, is zijn bericht hier naar toe gesleept. 

Dat is 'om het duidelijker te houden'…

(of om het probleem minder frequent zichtbaar te laten zijn waardoor het minder groot lijkt...dat kan natuurlijk ook) 😉

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 december 2020

Sinds de laatste grote software update werken de menu,s gruwelijk traag.

ALLES GERESET maar geen verschil.als ik een knop op de afstandbediening gebruik kan ik wel even koffie gaan drinken, zo traag

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 16 december 2020

Als de laatste update van iTV niet terug gedraaid wordt ga ik serieus nadenken om over te stappen.

Lekker zappen is er niet meer bij. Wat een trage bedoeling sinds de laatste update.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 340 reacties
  • 16 december 2020

Net gebeld door KPN. Ze kunnen (willen) niks doen aan het probleem. Begrijpen wel dat ik geen monteur binnen laat ivm corona (heb ook familie/vrienden verloren door corona). Enigste oplossing voor hen is afwachten tot corona gebeuren voorbij is en dan monteur langs sturen. Heb ze verteld dat ze vandaag nog de tijd hebben om het op te lossen anders ga ik het contract per eerstvolgende gelegenheid opzeggen. Leek KPN medewerker aan de telefoon niet echt te storen, enigste commentaar was is jammer.

Is voor mij nu duidelijk dat KPN betalende klanten gewoon in de kou laat staan en dat het ze absoluut niets interesseert als je weggaat. Ze hebben echt geen zin om even verder na te denken dat de neus lang is. Ja een 4k ontvanger nemen a 15 euro voor 6 maanden, maar ik ga absoluut niet betalen voor een probleem dat KPN veroorzaakt heeft en waar ze niet echt veel energie in steken om het op te lossen.

• 1 reactie
  • 16 december 2020

Is er al een oplossing gevonden van deze zeer irritante vertraging? Shame on you KPN!

• Slimmerik
  • 88 reacties
  • 16 december 2020

Hier ook ontzettend traag reageren op menu, gids en kanaal wisselen kan soms wel een minuut duren of helemaal geen reactie meer.

Ben van jaren telfort zonder problemen over naar kpn met ellende.

Resetten heeft totaal geen effect

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 16 december 2020
wjb schreef:
Chrizziey schreef:

Ik ben wel benieuwd hoe de rollback is uitgevoerd. Ik merk dat ik nu bijna een week na de uitrol en de rollback nog steeds draai op HTML 4.111.214 op de 5202. Die versie die dus weer is ingetrokken recent. 

De vraag is ook of het issue ook niet veroorzaakt wordt door een wisselwerking tussen html en nmc maar ook dat blijft gissen. Het zou wel kunnen verklaren waarom de update op de 5202 niet teruggedraaid is en op de andere typen wel.

Draai jij overigens nog een .dev firmware op jouw 5202 want dan zou dat ook een verklaring kunnen zijn dat de html bij jou niet teruggedraaid is.

@wjb  ik zie nu jouw bericht.  Misschien heb ik iets gemist, maar op mijn 5202 is de update toch echt teruggedraaid. Net als op mijn 2952. (Op de 5202 draait geen dev-firmware.)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
VMB schreef:

Is er al een oplossing gevonden van deze zeer irritante vertraging? Shame on you KPN!

@VMB helaas nog niet. Ik heb net wel opnieuw gevraagd of we een indicatie kunnen geven. We begrijpen natuurlijk dat jullie liever gisteren dan vandaag een oplossing voor dit vervelende probleem willen!

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 16 december 2020

L.S.,

De laatste paar weken is de TV-GIDS uitermate traag en darna is met regelmaat de opname niet terug te kijken. Als dit zo blijft dan ga ik serieus overwegen om over te stappen naar Ziggo.

B.E.

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 16 december 2020

Ik heb hetzelfde probleem en snap niet dat de KPN hier iets aan kan doen.

B.E.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Topper
  • 10 reacties
  • 16 december 2020

Ik heb dezelfde ervaring. Is niet meer zoooo traaaaag. Maar nu traaag bij bijna iedere handeling in de gids. Ga overstappen overwegen.…

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 december 2020

wanneer je ergens op een menu klikt, duurt het echt veel te lang eer er wat gebeurt.

Even snel in de gids kijken is er niet bij.

Ook irritant is dat het beeld niet meer op de achtergrond door gaat bij het kijken in de gids.

Al met al geen verbetering. Vond het oude menu prima.

Kan ik nog terug naar dit menu ?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 december 2020

Ik baal net als de rest van Nederland inmiddels enorm van het trage KPN menu. Het zal allemaal technisch gecompliceerder zijn dan ik denk maar hoe kun je nu een update uitrollen waarvan je weet dat het er niet beter op wordt? Daarbij onvoorstelbaar dat een bedrijf waar zoveel engineers rondlopen  het niet voor elkaar krijgt dit probleem op te lossen. Al maanden hoor en lees ik dat men ermee bezig is. Klantenservice scheept je af, er is geen oplossing maar wel gewoon maandelijks incasseren. Het is dat Ziggo ook regelmatig problemen heeft en ik geen zin heb om alle kabels weer te gaan vervangen anders was ik allang weg geweest. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 december 2020

Hier en traag menu ( soms 15 seconden voordat je een beweging kan maken) en niet kunnen terugkijken en of opnames bekijken. Flikkeren beeld stilstaand. Het heeft jaren naar behoren gewerkt dus bedankt voor de update 

• Helper
  • 65 reacties
  • 16 december 2020

Koninklijke PTT Nederland doet u alstublieft eindelijk eens iets aan deze ontvanger ellende! 🙏

En anders stuurt u maar een ontvanger op die wél normaal werkt...

BackuPs
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 40 reacties
  • 16 december 2020

Zojuist weer 3 x moeten resetten voordat ik beeld kreeg. Terugkijken van opnames gaat ook weer niet. Wat is dit toch voor een f…..g rommel. Kpn je mag die K wel een andere betekenis geven want het heeft niks maar dan ook niks meer met koninklijk te maken. Misschien alleen nog die laatste vier letters. Echt een prutst werk.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 16 december 2020
Telfort4Life schreef:

Zojuist weer een vastloper. Tijdens het kijken van opsporingverzocht even de TV op pauze gezet en weer verder gekeken...na 10 minuten kijken loopt de boel vast. Kon nog wel zappen naar andere zender maar toch weer een stuk gemist.

Op pauze zetten is dus een risico. :sweat:

Sinds we het nieuwe menu hebben alleen maar ergernis, het systeem is niet alleen heel erg traaaaaaaaaaaaag maar ook absoluut niet goed, als ik naar het toilet moet en ik pauzeer even zodat ik niets hoef te missen is het programma 9 van de 10 keer weer aan het spelen als ik terug kom, uit zichzelf dus.

het 5 minuten via de blauwe knop vooruit spoelen werkt niet ik ga terug naar het begin van het programma.

als ik tijdens het kijken de reclame doorspoel op 2x de snelheid en ik stop waar ik verder wil kijken gooit het systeem mij weer 1 minuut terug dus moet ik weer 1 minuut doorspoelen, GRRRRR

het is een verdomd mooi kastje om bij je tv hebben staan en het enige wat hij goed doet is DE KLOK in standby.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 december 2020

Tv gids en andere menu’s zijn zo irritant traag dat ik overweeg om over te stappen naar Caiway.

Inmiddels heb ik al internet glasvezel van Caiway en ben nu aan het kijken om toch maar over te stappen

Admin: Reactie samengevoegd met algemen topic over dit onderwerp

• 0 reacties
  • 16 december 2020

Het is een goede zet geweest om de interactieve tv te up-daten , NOT , wat een drama.

De menu’s zijn zo traag dat m’n opa van 100 eerder zijn koffie op heeft als dat het menu en de tv gids werkt.

Veel storingen van het beeld en nu [16-12-2020 , 22u00] weer het geluid bij 192TV dat stottert en zelfs soms hellemaal wegvalt , gewoon regelmatig niet meer om aan te horen :rage:.

De menubalk is niet meer uit te schakelen tijdens het zappen.

Bij een half gekeken opname klopt veelal de wit/blauwe info in de opnamelijst niet en start de opname weer helemaal opnieuw.

Ik ben geen helemaal geen computerexpert maar degene die deze nieuwe software hebben ontwikkeld c.q. aangepast mogen wel eens achter hun oren krabben wat ze hebben aangericht met het vernieuwen van de software. 

Gaat de KPN nog een keertje serieus naar hun klanten luisteren of denken ze gewoon , laat na mij de zondvloed maar komen , ze zoeken het maat uit .

Helaas een zeer ontevreden KPN-klant.