Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 december 2020

De performance van de ZTE ZXV8001 is uitstekend.

Overigens een vreemd verhaal dat jou gezegd is dat die ZTE ZXV8001 afgemeld is en een koop tuner zou zijn. Afmelden gebeurt in principe alleen na retourzending van zo'n bruikleen tuner.

Weet ook dat de ZTE ZXV8001 de eerstvolgende TV ontvanger zal zijn die het veld zal moeten ruimen. Deze heeft bijvoorbeeld ook al geen update meer gekregen van de YouTube app.

• Slimmerik
  • 56 reacties
  • 18 december 2020
wjb schreef:

Overigens een vreemd verhaal dat jou gezegd is dat die ZTE ZXV8001 afgemeld is en een koop tuner zou zijn. Afmelden gebeurt in principe alleen na retourzending van zo'n bruikleen tuner.

Weet ook dat de ZTE ZXV8001 de eerstvolgende TV ontvanger zal zijn die het veld zal moeten ruimen. Deze heeft bijvoorbeeld ook al geen update meer gekregen van de YouTube app.

Het enige interessante voor mij is het tuner gedeelte, apps staan allen op een apple tv en ook nog op de philips adroid tv zelf, de mooist droombare oplossing zou zijn als kpn eens met een app op de Adroid tv of op de apple tv kwam, dan kon de hmb2260 de kliko in, niet echt want ze willen die dingen op zeker moment terug..

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2700 reacties
  • 18 december 2020
wjb schreef:

----

Heb je daar een filmpje van? En kun je daarbij het lampje v.d. tv-ontvanger in beeld brengen?

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 18 december 2020
Jeroen 2 schreef:
hesqie schreef:

Alles is al gezegd geworden.

Wat gaat @KPN doen voor haar klanten om dit goed te maken?

Volgens de KPN helpdesk zal er pas naar eventuele compensatie worden gekeken zodra het probleem is opgelost, niet eerder. Dat is tot op heden de enige reactie die ik vanuit meerdere personen vanuit KPN hierover heb mogen ontvangen. Het lijkt er m.i. op dat KPN hierover richting haar medewerkers een eenduidig standpunt heeft gecommuniceerd dat ze richting de klanten dienen te communiceren.

Ik zie dan dit voor mij:

probleem opgelost=>nieuw probleem ontstaan=>nog geen compensatie=>probleem opgelost=nieuw probleem =>nog geen compensatie=>probleem opgelost=nieuw probleem =>nog geen compensatie=>probleem opgelost=nieuw probleem ontstaan……….. 4e kwartaal 2021 alles opgelost=>compensatie

• Slimmerik
  • 56 reacties
  • 18 december 2020
wjb schreef:

De advertentie ????

KPN ITV 4K ontvanger ZTE in een mooi nieuw wit Design. Deze 4K tuner 4K ziet er niet alleen mooi uit dan zijn voorganger ook de bijbehorende afstandsbediening is gemakkelijk te bedienen.

Alles wordt in de doos geleverd hier zit bij de standaard voeding, audio kabel, Netwerk kabel, HDMI kabel en de bijbehorende afstandsbediening. U heeft door middel deze tuner ook beschikking over Apps en Netflix, dus een speciale Smart Televisie behoef u niet te hebben.

Ik heb een poosje geleden zelf deze tuner zelf aangekocht dus het is geen huur tuner maar een koop tuner. Met 4K of Ultra HD (UHD), krijg je een waanzinnig kleurcontrast op je televisie. Dit komt door de resolutie van maar liefst 3840 x 2160 pixels.

Ter vergelijking: een HD-televisie heeft een resolutie van 1280 x 720 pixels. Zo kijk je naar je favoriete programma met het gevoel alsof je er zelf bij bent Doe een leuke bod en misschien komen we eruit, wel een reëel bod.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 18 december 2020

@A de Zeeuw

Is er een aankoopbon? Raar verhaal

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 december 2020
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Heb je daar een filmpje van? En kun je daarbij het lampje v.d. tv-ontvanger in beeld brengen?

Zet het geluid hard, dan hoor je heel duidelijk wanneer ik op een knopje van de afstandsbedining druk.

• Slimmerik
  • 56 reacties
  • 18 december 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:
wjb schreef:

Ja dat ziet er goed uit !!

• Slimmerik
  • 56 reacties
  • 18 december 2020
Kaljo schreef:

@A de Zeeuw

Is er een aankoopbon? Raar verhaal

Kan altijd vragen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2700 reacties
  • 18 december 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:
wjb schreef:

De snelheid is vergelijkbaar met mijn 5202. Voor mij ook prima.
Ik vroeg het omdat de snelheid van jouw andere ontvanger vergelijkbaar is met mijn 2952. Een snelheid die ik als stroperig en traag ervaar.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 december 2020
A de Zeeuw schreef:

Ik heb een poosje geleden zelf deze tuner zelf aangekocht dus het is geen huur tuner maar een koop tuner.

Dan heeft ook hij hem al op marktplaats gekocht, de ZTE ZXV8001 wordt immers door KPN alleen in bruikleen gegeven.

A de Zeeuw schreef:

Ter vergelijking: een HD-televisie heeft een resolutie van 1280 x 720 pixels.

HD is 1920 x 1080 pixels.

A de Zeeuw schreef:

Zo kijk je naar je favoriete programma met het gevoel alsof je er zelf bij bent

Bij het kijken naar een HD (of SD) zender is de beeldkwaliteit niets beter dan die van een een "gewone" HD TV ontvanger.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 december 2020

Hallo

Sinds enkele weken de Nieuwe gids op het scherm wat een bagger als je er door heen wilt scrollen het duurt soms meer dan een minuut om d evolgende stap te krijgen ik wil de oude gids terug

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 18 december 2020

De vertraging bij de gids is hoofdzakelijk te wijten aan de gedateerde wijze van informatieuitwisseling tussen server en ontvangers.

Als n u alle 2.1 miljoen klanten op de tv-gids knop drukken, moet de server 2.1 miljoen maal exact dezelfde data versturen, da’s niet meer van deze tijd. (waarschijnlijk ontploft de server dan… :relaxed: )

Ze moeten gewoon iedere minuut een broadcast doen met de gidsinfo naar alle ontvangers. Dat scheelt veel communicatie (1 keer versturen i.p.v. 2100000 keer), en de data is direct beschikbaar zonder enige vertraging.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 december 2020
Katana321 schreef:

De snelheid is vergelijkbaar met mijn 5202.

De ZTE ZXV8001 is bij ons zelfs sneller dan de Arris VIP5202. Nu draait onze 5202 een al wat oudere .dev firmware i.v.m. een geluidsissue dat met die .dev verholpen is. Pas als die fix in de "gewone" firmware is opgenomen kan ik de 5202 ook upgraden naar de laatste firmware.

Paul Sprangers
Helper
Forum|alt.badge.img
Imarco schreef:

... de data is ...

De data zijn...

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 december 2020
PaulVrijmoet schreef:

Beste Fam. Goorden, ik ben geen ZIGGO fan, net als u blijkbaar, maar zij bieden ook opnemen in de cloud en hun hardware is beter geworden. Wel een Mediabox Nect aanvragen denk ik.

Maar het is jammer dat mijn topic direct verkracht wordt door iemand die iets heeft tegen ZIGGO. Zo’n bericht moet u op het forum van ZIGGO plaatsen.

Jammer dat u dat zo ervaart. Schijnbaar mag u wel kritiek geven en dreigen met Ziggo. Maar zelf kritiek ontvangen over Ziggo mag dan weer niet. De next Gen van Ziggo is inderdaad goed. Echter daar houdt het bij op. Op het moment dat je meerdere tv aansluitingen wilt ben je verplicht de media xl extra aan te schaffen. De slechtste tv ontvangers ever gemaakt. Dus wellicht moet u zich eerst beter verdiepen in de apparatuur van andere aanbieders voordat u begint te schreeuwen. 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 18 december 2020
Paul Sprangers schreef:
Imarco schreef:

... de data is ...

De data zijn...

Data is de inhoud van de tv gids...

• 0 reacties
  • 18 december 2020
Imarco schreef:
Paul Sprangers schreef:
Imarco schreef:

... de data is ...

De data zijn...

Data is de inhoud van de tv gids...

Klopt

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 december 2020
Imarco schreef:

De vertraging bij de gids is hoofdzakelijk te wijten aan de gedateerde wijze van informatieuitwisseling tussen server en ontvangers.

Waarom zijn mijn Arris VIP 5202 en ZTE ZXV8001 dan flitsend snel, die maken toch ook gebruik van die "gedateerde" wijze van informatieuitwisseling?

Weet je dat één pagina van de gids een paar kB aan informatie is terwijl mijn TV ontvanger elke seconde ruim anderhalf MB aan data ontvangt voor een HD-"Glas" zender.

En uiteraard wordt die gidsinformatie gecached dus echt hoog zal die belasting niet worden.

Denk ook niet dat die 2.1 miljoen abonnees allemaal door dezelfde server bediend worden.

• Topper
  • 12 reacties
  • 18 december 2020

Sinds de update van de TV box is deze super, super traag. De TV gids doet het regelmatig niet, de Gids openen duurt 5 tot 10 seconden, na selectie van zender duurt het 5 tot 10 seconden voordat de nieuwe zender wordt getoond. En soms reageert de box helemaal niet. Dan moet ik hem uit en weer aanzetten voordat die überhaupt iets doet. Vaak foutmeldingen als ik door de zenders heen blader (beeld gaat hangen) en dan moet je heen en terug tussen zenders wisselen (die allebei dezelfde fout geven ...). Herstarten van de box en de experia levert kortstondig soelaas, maar binnen een uur is het weer van hetzelfde. Ook de instellingen nagelopen om te zien of ik daar nog iets kan doen, maar niks lijkt te helpen. Niet dat deze ooit snel is geweest, maar na de laatste update is het echt super slecht. Na de laatste storing lijkt het zelfs nog erger te zijn en lijkt ook de internet verbinding er onder te lijden.

Ik heb een Arris VIP 2952 met een Experia modem. 

Iemand een suggestie wat te doen?

*Admin: Toegevoegd aan bestaand topic

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2700 reacties
  • 18 december 2020
wjb schreef:
Imarco schreef:

Waarom zijn mijn Arris VIP 5202 en ZTE ZXV8001 dan flitsend snel, die maken toch ook gebruik van die "gedateerde" informatie?

Weet je dat één pagina van de gids een paar kB aan informatie is terwijl mijn TV ontvanger elke seconde ruim anderhalf MB aan data ontvangt voor een HD-"Glas" zender.

En uiteraard wordt die gidsinformatie gecached dus echt zwaar zal die belasting niet zijn.

Denk ook niet dat die 2.1 miljoen abonnees allemaal door dezelfde server bediend worden.

De vraag is natuurlijk wel of alleen die info wordt opgehaald die je op dat moment in beeld ziet. Als alle info van de hele week ervoor en de hele week erna wordt opgehaald, wordt het een heel ander verhaal. Zeker met de foto's erbij. Zie mijn rekensommetje eerder.

Maar misschien ligt de verklaring dan in het cachen? Want dat moet in het geheugen v.d. ontvanger gebeuren en volgens mij is het geheugen van de ontvangers niet gelijk.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 18 december 2020

Glasvezel moet je niet van uit gaan, dat hebben veel mensen nog niet.

Daarbij blijft het onzinnig om de gidsinfo pas op te halen bij drukken van tv-gids knop. Veel extra dataverkeer en belasting van de servers die totaal onnodig is.

(‘t Is niet alleen de data, maar de server moet al die inkomende verzoeken ook afhandelen)

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 december 2020
Paul Sprangers schreef:
Imarco schreef:

... de data is ...

De data zijn...

...de data is... :sunglasses:

• Topper
  • 16 reacties
  • 18 december 2020

Ook wij hadden last van een vreselijk trage tv ontvanger. Traag menu en langzame gids. Ook bij het kijken van opnames en dan pauzeren. Als je dan verder wil kijken sloeg de ontvanger op tilt. Zwart beeld. Het herstarten bood eerder uitkomst. De ontvanger werkte dan voor een dag of 2 sneller. Echter was ik dit na maanden tobben wel een beetje beu. Wij hadden de vip2952v2. Na een belletje met de concurrent (wij hebben xs4all), kregen wij de nieuwere 5202. Klein ontvangertje. Wat een verbetering! Ding is snel. Ook de gids. Geen vastlopers meer gehad. Ook de Bluetooth afstandsbediening is een welkome aanvulling. Lijkt wel of de 2952 veel te weinig geheugen heeft. De 4K kanalen krijg je er dan gratis bij. Voor mij niet veel soeps. Die 3 kanalen zijn voor mij niet interessant. De uhd functie uit gezet. Vind de reguliere kanalen in HD mooier met uhd uit. Het enige dingetje met de nieuwe 5202 is dat de ontvanger sneller lijkt dan de servers waarop het content staat vd provider. Bij pauzeren van een opname en dan weer verder willen gaan eerst een paar seconde haperend beeld. De ontvanger zit met een vaste kabel op het modem. Wellicht dat dit nog verholpen gaat worden. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 18 december 2020
Imarco schreef:

Glasvezel moet je niet van uit gaan, dat hebben veel mensen nog niet.

Daarbij blijft het onzinnig om de gidsinfo pas op te halen bij drukken van tv-gids knop. Veel extra dataverkeer en belasting van de servers die totaal onnodig is.

(‘t Is niet alleen de data, maar de server moet al die inkomende verzoeken ook afhandelen)

Hoeveel verschillend pagina's van de gids (8 zenders voor 2 uur) haal ik op een dag op?

Laten dat er eens 500 zijn.

Stel dat een pagina 50kB aan data is, dan haal ik per dag 25MB aan gidsinformatie op.

Daar kan ik 16 seconden televisie voor kijken. Dit even om de benodigde communicatie voor de gids in perspectief te plaatsen.

De gehele gids bestaat overigens uit ruim 10.000 pagina's (8 zenders 2 uur) en ik moet er niet aan denken dat al die informatie elke minuut naar mijn TV ontvangers gepusht zou worden.