Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• 0 reacties
  • 22 december 2020
Paul_ schreef:

Hi all,

Bij dezen de bevestiging dat de update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar inderdaad niet meer worden uitgerold. Ik heb nog geen exacte datum, maar het is zeker dat het in 2020 niet meer gaat gebeuren. Zodra we wel een datum hebben zullen we dat hier natuurlijk laten weten.

Dit is echt een dikke middelvinger naar de klanten.

koster929
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 21 reacties
  • 22 december 2020
wjb schreef:
koster929 schreef:

Er gaat in het menu maar 1 ding super snel en dat is het verwijderen van een opname want dat scheelt weer opslag capaciteit op hun servers. 

Dat scheelt niets aan opslagcapaciteit want een opname is niets anders dan een heel klein recordje met een verwijzing naar een tijdslot in de masteropname van de zender. Een paar bytjes dus.

Leuk om te weten hoe dat werkt.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 22 december 2020
Paul_ schreef:

Hi all,

Bij dezen de bevestiging dat de update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar inderdaad niet meer worden uitgerold. Ik heb nog geen exacte datum, maar het is zeker dat het in 2020 niet meer gaat gebeuren. Zodra we wel een datum hebben zullen we dat hier natuurlijk laten weten.

Geen leuke boodschap, maar wel een eerlijke en dat moet, gezien de discussie in de laatste berichten, toch eigenlijk gewaardeerd worden.

peter-keetfm
Wijsgeer

Toch lijkt mij dat de hardware van de ontvangers niet met het nieuwe firmware / platform overweg kan 

Maar dat weet ik niet zeker 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 22 december 2020
Paul_ schreef:

Hi all,

Niet zo verwonderlijk. Ook al zouden ze nieuwe software klaar hebben staan. Het risico is natuurlijk aanwezig dat er (weer) wat verkeerd gaat. Dus daar wil je 2 dagen voor kerst natuurlijk niet aan beginnen. Eerst kerst en oud&nieuw over hobbelen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 december 2020
SledgehammerNL schreef:
wjb schreef:

Inderdaad. De druk op KPN begint zo wel aardig toe te nemen.

Dat denk/hoop ik ook.

Wat ik in die artikelen van TotaalTV mis, is een paar goede journalistieke vragen aan mevrouw de woordvoerster, zoals:

• Waar, wat, waarom is dit zo mis kunnen gaan?
  • Hoe, bij wie en hoe lang hebben jullie dit nieuwe menu getest?
  • Wanneer en van wie kregen jullie de eerste signalen over traagheid van gids en/of menu?
  • Waarom hebben jullie de uitrol van het nieuwe menu doorgezet en niet tijdelijk gestopt nadat er klachten over de snelheid kwamen?
  • Waarom is de communicatie naar de klanten toe alleen via het forum geweest?
  • Hebben jullie zicht op het aantal klanten dat problemen heeft met het nieuwe menu? Zo nee, waarom niet? Zo ja, hoe groot is dat aantal?
  • Wat zijn de precieze acties die nu uitgezet worden?
  • Op welke termijn gaat dat dan gebeuren?

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 90 reacties
  • 22 december 2020

Een antwoord dat het dit jaar niets meer gaat worden is eerlijk. Echter ook dit antwoord zou KPN (zo mag ik hopen) nooit accepteren van een toeleverancier. Wat namelijk mist is dat je je klanten  iets concreets geeft. Bijvoorbeeld we lossen het voor 1 maart op, zo niet, dan....Dan is er uitzicht op vooruitgang. Nu weet je alleen dat het na 1 januari is. Maar 2023 is ook na 1 januari 2021.

• Topper
  • 15 reacties
  • 22 december 2020

Sinds de nieuwe menu update reageert de tv ontzettend traag op menu opdrachren gegeven met de afstandsbediening. Als je de gids wilt raadplegen of een opname wilt gaan bekijken of juist wil afsluiten kun je tussendoor wel gaan koffiezetten of een sanitaire stop plegen zo ontzettend traag reageert de tv op gegeven opdrachren. Wat gaatkpn hier aan doen? 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 22 december 2020
wjb schreef:
Paul_ schreef:

Hi all,

Geen leuke boodschap, maar wel een eerlijke en dat moet, gezien de discussie in de laatste berichten, toch eigenlijk gewaardeerd worden.

Ja, ik ben ontzettend blij met deze ‘oplossing'. :tired_face:

Geef mij maar een nieuw, werkend kastje, zoals die jij hebt. Na 6 maanden aanmodderen is een kastje van misschien een paar tientjes wel het minste wat KPN kan doen voor klanten met problemen. (en ja, ik heb je verhaal van de vele miljoenen die het KPN zou gaan kosten als ze dit voor iedereen zouden doen)

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
peter-keetfm schreef:

Toch lijkt mij dat de hardware van de ontvangers niet met het nieuwe firmware / platform overweg kan 

Dus jij bedoeld eigenlijk dat de 2260 en de 2952 niet geschikt is voor deze firmware? En de 8001 en de 5202 weer wel? Ik heb 3 maal 4K ontvangers staan van de ZTE ZXV-8001, en 1 maal een 5202, op alle 4 geen problemen. 

peter-keetfm
Wijsgeer
Dennis Schreve schreef:
peter-keetfm schreef:

Dus jij bedoeld eigenlijk dat de 2260 en de 2952 niet geschikt is voor deze firmware? En de 8001 en de 5202 weer wel? Ik heb 3 maal 4K ontvangers staan van de ZTE ZXV-8001, en 1 maal een 5202, op alle 4 geen problemen. 

Klopt helemaal 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Katana321 schreef:
SledgehammerNL schreef:
wjb schreef:

Inderdaad. De druk op KPN begint zo wel aardig toe te nemen.

Dat denk/hoop ik ook.

Wat ik in die artikelen van TotaalTV mis, is een paar goede journalistieke vragen aan mevrouw de woordvoerster, zoals:

• Waar, wat, waarom is dit zo mis kunnen gaan?
  • Hoe, bij wie en hoe lang hebben jullie dit nieuwe menu getest?
  • Wanneer en van wie kregen jullie de eerste signalen over traagheid van gids en/of menu?
  • Waarom hebben jullie de uitrol van het nieuwe menu doorgezet en niet tijdelijk gestopt nadat er klachten over de snelheid kwamen?
  • Waarom is de communicatie naar de klanten toe alleen via het forum geweest?
  • Hebben jullie zicht op het aantal klanten dat problemen heeft met het nieuwe menu? Zo nee, waarom niet? Zo ja, hoe groot is dat aantal?
  • Wat zijn de precieze acties die nu uitgezet worden?
  • Op welke termijn gaat dat dan gebeuren?

TotaalTV staat niet bekend om hun diepgang en hoge journalistieke waarde. Sterker nog..vaak lijken het alleen opgeklopte reclameboodschappen. Een heel artikel aan een extra film tijdens de kerstdagen of zo..

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 22 december 2020
SledgehammerNL schreef:

TotaalTV staat niet bekend om hun diepgang en hoge journalistieke waarde. Sterker nog..vaak lijken het alleen opgeklopte reclameboodschappen. Een heel artikel aan een extra film tijdens de kerstdagen of zo..

Eens. Maar misschien kunnen ze dan nu wel de juiste vragen stellen. Zij zouden immers hier meelezen.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Katana321 schreef:
SledgehammerNL schreef:

Eens. Maar misschien kunnen ze dan nu wel de juiste vragen stellen. Zij zouden immers hier meelezen.

Vandaar mijn (hopelijk voor hun) prikkelende reactie 😉

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 22 december 2020

Waarom zetten ze de oude gids niet terug was niks mis mee die nieuwe gids is waardeloos en waarom de oude gids veranderen als het goed werkte

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 december 2020

Vertel ons dat tenminste hoe we weer terug kunnen naar een oudere, maar wel werkbare, versie van die software kunnen gaan. Bied het aan!

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 22 december 2020
Louis is goed schreef:

Vertel ons dat tenminste hoe we weer terug kunnen naar een oudere, maar wel werkbare, versie van die software kunnen gaan. Bied het aan!

Dat is een gepasseerd station. Het is niet alleen de software op de TV ontvanger maar ook een compleet nieuwe back-end en dat draai je niet zo maar even terug.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 22 december 2020

Ik vind het al behoorlijk frustrerend dat KPN de klachten laat behandelen door andere abonnees en niet door henzelf. Lekker makkelijk.

En dan krijg je weer een link naar de update van enkele maanden geleden (is niet de oplossing maar onderdeel van de oorzaak). Ik vind het in ieder geval niet normaal dat je 5 seconden moet wachten op een reactie van het menu. 

KPN….doe er iets aan of communiceer duidelijk of het probleem bekend is bij KPN (bij de andere abonnees op dit forum wel) en wat de huidige stand van zaken in relatie tot een poging het euvel op te lossen. De maandelijkse ‘donatie’ is immers niet weinig.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 22 december 2020
Paul_ schreef:

Hi all,

Hoezo bevestiging?

Bevestiging van wat?

Was er al eerder via de reguliere kanalen medegedeeld dat er dit jaar geen update meer zal worden uitgerold?

Waar was die mededeling dan en van wie?

Juiste tekst moet luiden.

“Helaas lukt het ons niet om dit jaar nog een een update uit te rollen. Dat is teleurstellend voor onze klanten. Wanneer we wel gaan uitrollen weten we niet. Als we het wel weten zoeken we de geëigende kanalen op om dit mede te delen. Wij wensen u veel geduld toe in de huiselijke sfeer van kerstmis.”

• Topper
  • 13 reacties
  • 22 december 2020

Niet zomaar even terug te draaien, dat geloof ik best….

Maar nu al je TV klanten te duperen met seconden wachttijd bij elke actie…. Hoeveel denk je dat dit gaat kosten?? 

Natuurlijk zullen met de Kerst en Corona niet massaal mensen gaan switchen… maar als er dadelijk weer wat meer kan…. kun je daarna wel heel rustig je back-end fixen… want dan heb je GEEN klanten meer.

Deze situatie is een aanfluiting. Kom dan in elk geval met een duidelijke tijdlijn en een compensatie naar je klanten.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 december 2020

Het is idd niet normaal hoelang het duurt!

Menu is nog trager dan een slak.

Graag een oplossing kpn

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 december 2020

Wat is de oorzaak dat de tv de laatste zo traag reageerd op de afstandsbediening

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 december 2020

Ik heb hetzelfde probleem. Menu reageert zeer traag. Oplossing van KPN is resetten maar uiteraard werkt dat niet. Mocht dit niet snel opgelost worden dan maar weer terug naar Ziggo. 

• Topper
  • 13 reacties
  • 22 december 2020

Wat een waardeloze service levert KPN de laatste tijd. De arris decoder is niet (meer) vooruit te branden en eigenlijk niet te gebruiken. Het duurt soms wel 5 seconden voor de Arris reageert op bepaalde commando's. Blijkbaar het gevolg van een software update op 10 december. Daarvoor had ik hier echter, zij het in mindere mate, ook al flink last van. Na de 10e valt er echter niet meer mee te werken. Ik overweeg zelfs mij abonnement op te zeggen omdat ik mij hier werkelijk groen en geel aan erger. En nu lees ik dat er mogelijk pas begin (?) 2021 een oplossing komt van KPN.  Het lijkt mij dat we meer dan voldoende betalen om juist werkende apparatuur in gebruik te krijgen i.p.v. de rotzooi waar we nu mee worden opgezadeld! Bedankt KPN!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 december 2020

Vorige week problemen gehad met de verbinding, nu nieuwe tv gids . Een groot drama , dit duurt veel te lang. Je hebt het idee dat je tv kapot is . Na jaren klant te zijn van KPN moet dit niet te lang duren anders neem ik afscheid. Eerst dat gedonder van iedere keer de software updaten en nu dit.

Wat n aanfluiting.