Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Topper
  • 10 reacties
  • 25 januari 2021

Een half jaar ergernis door  de trage gids wordt gecompenseerd met een maand kunnen kijken naar flutzenders waar ik geen behoefte aan heb. Slechte zaak!!!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 25 januari 2021
DexterXL schreef:

Ben je oud Telfort klant:  nee

Welke Experiabox heb je? Experiabox V10
Welke tv ontvanger gebruik je? VIP2952

Glasvezel of DSL? DSL

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 25 januari 2021
cinqie schreef:

Een half jaar ergernis door  de trage gids wordt gecompenseerd met een maand kunnen kijken naar flutzenders waar ik geen behoefte aan heb. Slechte zaak!!!

Jij vindt het flutzenders, ik kijk graag naar een aantal van de zenders op FOX en pluspakket. Ik kijk juist never nooit film en krijg een voucher om na 6 maanden KPN ellende 1 oude film te kunnen kijken. Vandaag kreeg ik het mailtje van Jorg, ze zouden die kerel moeten ontslaan!!

• 0 reacties
  • 25 januari 2021

De moraal van het verhaal is dat na 7[?] maanden en 7600+ reacties verder het blijkbaar bij veel KPN klanten nog een rotzootje.

Onbegrijpelijk dat een bedrijf als de KPN zijn problemen niet kan oplossen.

Ik krijg steeds meer de indruk dat het de KPN een worst zal zijn , de klanten betalen toch wel omdat ze internet en TV willen hebben.

• 0 reacties
  • 25 januari 2021

@Mve11 

Nu moet ik je toch heel even tegenspreken,sorry:

Wij hebben hier de Experiabox V10 al zo'n 6 jr. zonder ook maar ooit enige noemenswaardige problemen in gebruik te hebben ervaren, met een keurige en zeer stabiele FTTH internetverbinding, 6 jr. zonder problemen...Dan heb je toch echt wel een erg goed modem staan, of niet dan?

Slechte wifi: Ligt in iedere situatie natuurlijk weer anders, bekabel het allemaal zoveel mogelijk : Interactieve tv, doe dit ALTIJD bekabeld, bij hoge uitzonderingen draadloos : Gebruik de juiste utp kabel (cat 5) en goed aangeknepen rj 45 connectors,sluit die aan op de juiste gele rj 45 uitgang(en) op het modem.

(In al die jaren is hier slechts één keer de voedingsadapter vervangen, that's it!)

(De klantenservice kan dit bericht bevestigen)

Wij zijn al meer dan 46 jr. abonneen bij KPN (‘vroeger’PTT) en soms zit het eens wat tegen, maar niet altijd..En dat is maar goed ook: Verder,

Tevreden met de service en diensten, thanx KPN!!

(Ik had nog wel een film vouchertje ergens voor iemand over, is die mogelijk overdraagbaar..)

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 25 januari 2021
jobje73 schreef:
DexterXL schreef:

Ben je oud Telfort klant:  nee

Welke Experiabox heb je? Experiabox V10
Welke tv ontvanger gebruik je? VIP2952

Glasvezel of DSL? DSL

Goed, na 2 reacties weet ik al genoeg, zowel bij oud Telfort als KPN klanten gaat het mis, met of zonder Experiabox maakt geen z*k uit, glas of DSL maakt ook geen verschil, en doe eens een gok? juist, of het nu een HMB2260 of VIP2952 is…..maakt ook geen kl*ten uit, het is gewoon:

Kwalitatief

Uitermate

Teleurstellend

of Klompen Uut Trekken, Komt Uut Twente net waar je het hardst om kunt lachen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 34 reacties
  • 25 januari 2021
Ceessie35 schreef:

@Mve11 

Wij hebben hier de Experiabox V10 al zo'n 6 jr. zonder ook maar ooit enige noemenswaardige problemen in gebruik te hebben ervaren, met een keurige en zeer stabiele FTTH internetverbinding, 6 jr. zonder problemen...Dan heb je toch echt wel een erg goed modem staan, of niet dan?

Slechte wifi: Ligt in iedere situatie natuurlijk weer anders, bekabel het allemaal zoveel mogelijk : Interactieve tv, doe dit ALTIJD bekabeld, bij hoge uitzonderingen draadloos : Gebruik de juiste utp kabel (cat 5) en goed aangeknepen rj 45 connectors,sluit die aan op de juiste gele rj 45 uitgang(en) op het modem.

(In al die jaren is hier slechts één keer de voedingsadapter vervangen, that's it!)

Wij zijn al meer dan 46 jr. abonneen bij KPN (‘vroeger’PTT) en soms zit het eens wat tegen, maar niet altijd..En dat is maar goed ook: Verder,

(Ik had nog wel een film vouchertje ergens voor iemand over, is die mogelijk overdraagbaar..)

@Ceessie35Over het internet geen klagen hoor, WiFi is inderdaad situatie afhankelijk. Over bekabeling, stekkers en dergelijke is mij geen uitleg benodigd. Het is net niet mijn dagelijks werk maar weet er voldoende van. Hier overigens zelfs CAT 6 bekabeling :wink: . Wil je ook nog een meetrapportage?

• 0 reacties
  • 25 januari 2021
MvE11 schreef:
Ceessie35 schreef:

@Mve11 

@Ceessie35Over het internet geen klagen hoor, WiFi is inderdaad situatie afhankelijk. Over bekabeling, stekkers en dergelijke is mij geen uitleg benodigd. Het is net niet mijn dagelijks werk maar weet er voldoende van. Hier overigens zelfs CAT 6 bekabeling :wink: . Wil je ook nog een meetrapportage?

Nee hoor, geen meetrapportage nodig, de door KPN standaard geleverde cat 5 utp bekabeling is uitstekend geschikt voor de hogere internetsnelheden die KPN via de glasvezel levert, daar heb je dan absoluut niet die cat 6 utp bekabeling voor nodig. Of je moet wel héél erg ver van je modem vandaan zitten.:smiley: Dat kunnen honderden, zo niet wel duizenden technisch onderbouwden en monteurs aan mij wel beamen.

En verder: Ik vindt het wel grappig..

• 0 reacties
  • 25 januari 2021

@Ceessie35 , Gelukkig leverd KPN geen Cat5 utp kabel, die is niet zo best en maar geschikt tot 100Mb terwijl de geleverde kabel Cat5e is en geschikt tot snelheden van 1000Mb, een tandje beter geschikt voor de snelheid die KPN nu kan leveren op glasvezel.

Forum|alt.badge.img+2

Zelfs met een slechte Cat5 kabel heb je nog meer dan snelheid genoeg om tv te kijken ... 4-6Mb (Full HD)

Forum|alt.badge.img+2

En onder het mom "wie kunnen we wel blij maken met een dooie mus?"

Gratis film:

Uw voucher voor een gratis film: JHBS6MK9

• 0 reacties
  • 25 januari 2021
Doornekamp33 schreef:

@Ceessie35, Gelukkig leverd KPN geen Cat5 utp kabel, die is niet zo best en maar geschikt tot 100Mb terwijl de geleverde kabel Cat5e is en geschikt tot snelheden van 1000Mb, een tandje beter geschikt voor de snelheid die KPN nu kan leveren op glasvezel.

Goed gedaan! Gelukkig maar hé..Cat 5e...inderdaad, scherp van je. :joy:

Dank je, we zijn  er weer...

• 0 reacties
  • 25 januari 2021

On-topic: Het ging hier toch om "Het nieuwe menu?’ : Mijn vrouw die inmiddels al ‘op leeftijd’ is, en vaak wordt betiteld als ‘op leeftijd’, en nu 85 jr. jong is, vindt de bediening van KPN iptv receivers (kennelijk) vrij eenvoudig: Fijn! Daarmede wil ik althans deze hele ‘snelle’discussie gaan afsluiten,speciaal voor haar: Als je chronisch ziek bent, dan zit zo'n menske daar echt niet op te wachten, ook ik niet, op dit soort oeverloze, vaak zinloze, eindeloze discussies.

Als je op ozne leeftijd moet gaan zeveren over hoe snel een interactieve receiver of decoder, net zo je wil, moet zijn, wáár ben je dan in s’hemelsnaam mee bezig?

Waarom?

• 25 reacties
  • 25 januari 2021
PeterG schreef:

PeterG schreef: Heb je de ontvanger al eens even een halve minuut uitgezet met de schakelaar achterop?

KPNellend schreef: Die suggestie heb ik al 100 x gehoord afgelopen maanden

Omdat het bij mij altijd wel goed helpt geef ik die. Telkens weer.
Het is absoluut geen nonsens wat ik verkondig. Gelukkig zijn er mensen die dat wel inzien hier ( Joop2011 ).

Met kerst/oud en nieuw duurde het reageren v.d. ontvanger hier 16 seconden. Na 30 seconden uit nog maar 4. Maar er kwam elke dag een seconde bij dus tot de nieuwe HTML versie elke dag ff uit gehad.
Nu overigens anderhalve seconde (1½) met de nieuwe HTML versie. En (nog) niet uit gehad.

Kun je eigenlijk wel positief zijn of zit je in een coronadip?

Joop2011 schreef:  Ik vind dat je aan PeterG je excuses moet aanbieden (minimaal). 

Ik blijf hopen…. 

KPNellend schreef: Dat antwoord van hem slaat nergens op, dat is geen helpen, maar hetzelfde riedeltje herhalen wat al die gasten aan de telefoon je voor kauwen.

… die excuses en een positief geluid van KPNellend kunnen wij op ons buik schrijven.

KPNellend, waarom stap je eigenlijk niet over???? T-mobile heeft sinds een half jaar ook een nieuw tv platform met veel mogelijkheden, als je qua systeem IPTV niet wilt veranderen.
Of anders Ziggo, maar dat werkt heel anders.

@joop2011 , @KPNellend .

Ik geloof niet dat jij nou de persoon bent om mij te gaan vertellen wie wat aan bied. Zakelijk zitten er voor over stappen nog al wat haken en ogen en daar heb ik op dit moment even geen zin. 

Een positief geluid ga je van mij niet meer horen over KPN, daar voor hebben ze mij te veel laten zitten ondanks alle beloftes met een zakelijk contract. E.e.a heeft me honderden euro`s gekost zonder enige vorm van compensatie. Dan nog het niet kunnen leveren van een andere decoder omdat in ons postcode gebied geen Post.nl punt is, de grootste bullshit die er is met 10 supermarkten in deze gemeente. Ook daar heeft KPN geen oplossing voor. 

Ik laat het nog maar even voor wat het is, helaas gaat KPN met zijn glasvezel niet over mijn terrein meer heen, dat heb is nu geblokkeerd. Hier ligt het ongebruikt binnen. Maar de rest van het terrein zal op de oude situatie aangesloten blijven. Als KPN niets voor mij kan betekenen …………………………………..

PeterG
Superuser
  • 60914 reacties
  • 25 januari 2021

KPNellend schreef: helaas gaat KPN met zijn glasvezel niet over mijn terrein meer heen, dat heb is nu geblokkeerd. Maar de rest van het terrein zal op de oude situatie aangesloten blijven. Als KPN niets voor mij kan betekenen …………………………………..

Echt heel sympathiek naar je buren….. n. o. t.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 66 reacties
  • 25 januari 2021
DexterXL schreef:

Ik ga eens een balletje opgooien in de hoop een rode draad in de nog steeds te trage ontvanger klachten te zien.

Want ik ben er recent achter gekomen dat de Experiabox die ik heb, nog technische op het oude platform van Telfort werkt, en aangezien het hier vorige week vreselijk mis ging met alle KPN apparatuur, zou je toch ergens een antwoord moeten vinden. Wie weet blijkt dit dus de nieuwe software van de ontvanger te zijn die in conflict raakt met de Experiabox.

Dus aan iedereen die nog steeds hinder ondervindt met de traagheid van oa het menu, iedereen die onder de 2 sec zit graag niet reageren want dat vind ik snel.

Ben je oud Telfort klant: ja / nee

Welke Experiabox heb je?
Welke tv ontvanger gebruik je?

Glasvezel of DSL?

hier dus oud Telfort klant met een Experiabox v10 en 2x vip2952v2 op glasvezel 

Denk niet dat het aan de EB ligt, maar eerder aan de software. Bij mij duurt het ook nog steeds 4 tot 5 seconden voordat er iets opent. Tot de update van 2 december reageerde de ontvanger nog wel snel (2.5 seconden) en vanaf 2 december meer dan 4 seconden. Het is wel zo dat de tijden niet meer oplopen sinds de laatste update. Verder ben ik wel tevreden met de ontvanger, heb gelukkig nooit last van beelduitval of last van het geluid gehad en ook geen foutmeldingen (uitgezonderd de landelijke storing). Ook gaat het zappen razendsnel. Nu is het wachten op de volgende update die hopelijk ook onze ontvangertjes sneller zal maken, maar daarover heb ik helaas nog niks gehoord. Ook wacht ik intussen al 10 dagen op een antwoord van een zekere moderator, maar dat zal wel komen omdat XS4ALL nog niet helemaal door KPN is overgenomen.

• XS4ALL klant
  • FRITZ!Box 7583
  • Arris VIP2952 V2
  • DSL 80 Mbit/s

• 0 reacties
  • 25 januari 2021

Het werkt hier nog niet naar behoren. Ik kan geen uitzendingen pauzeren en terugspoelen.

• 25 reacties
  • 26 januari 2021
PeterG schreef:

KPNelend schreef: helaas gaat KPN met zijn glasvezel niet over mijn terrein meer heen, dat heb is nu geblokkeerd. Maar de rest van het terrein zal op de oude situatie aangesloten blijven. Als KPN niets voor mij kan betekenen …………………………………..

Echt heel sympathiek naar je buren….. n. o. t.

Boeit me niet, ieder voor zich in dit landje.

Als KPN normale service zou verlenen was het allemaal niet nodig geweest. Ik ben al 36 jaar klant, betaal trouw, mag ik dan wat service terug verwachten i.p.v. storingen na storing. Bij KPN moet alles van de klant komen en niets van KPN.

Voorbeeldje : ik gooi de zaak 1 middag dicht, KPN zou een monteur sturen er moest het e.e.a. aangepast worden. Afspraak gemaakt, monteur is niet eens op komen dagen. Ik heb daarna veel contact gehad met KPN. Er was maar 1 dame bereid om uit te zoeken wat er gebeurd was. Daar heb ik nog steeds geen antwoord van ( we zijn 1 jaar verder ). Contact met KPN gehad over een compensatie, Daar doet KPN niet aan, meneer. Dat was het antwoord, daar moet ik het mee doen. Betalen voor niet geleverde service.

Maar wees jij maar blij met dit bagger bedrijf, je bent waarschijnlijk snel tevreden voor wat je krijgt voor je geld. Als mijn personeel zo zou werken zoals het bij KPN gaat, zaten ze heel snel in de WW. Daar maak ik hele korte metten mee. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 26 januari 2021
Erik_ schreef:

22 januari 2021
Extra kijkplezier! Tot en met 28 februari 2021 kan iedereen gratis 8 zenders uit het Pluspakket bekijken en aankomend weekend ook naar alle ESPN Compleet-kanalen, met onder andere de topper Feyenoord - AZ. Klanten met een 2260 en 2952 TV ontvanger die al het Pluspakket of het Pluspakket èn ESPN hebben, krijgen een voucher voor een gratis film uit een speciale selectie. Het kan zijn dat je al bericht hebt gehad over de filmvoucher, zo niet, dan krijg je deze uiteraard nog! Veel kijkplezier!

Belangrijke update!

5 januari 2021
Goed nieuws! We gaan deze week van start met de uitrol van de software-update tegen de traagheid van de tv-ontvangers. Dit is HTML release 4.113.201. We hebben deze update de afgelopen periode uitvoerig getest met goede resultaten. De update zal gefaseerd uitgerold worden zodat we dit goed in de gaten kunnen houden. Concreet betekent dit dat we rond 20 januari de laatste tv-ontvangers hebben geüpdatet.

18 januari 2021

Afgelopen weekend zijn de laatste ontvangers voorzien van de update naar HTML 4.113.201. Iedereen die al het nieuwe menu had, heeft nu deze update binnen. Mocht je het onverhoopt nog niet hebben (versienummer kun je checken via Menu > Instellingen > Informatie), geef je ontvanger dan een frisse start. 

Over de update

7 t/m 21 januari 2021:  HTML 4.113.201 (afgerond 16-1) & NMC release 8.0.112_1 / 1901 (uitrol 18 t/m 21-1)

• Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten (security certificaten zit in de NMC update, zie onder dit plaatje)
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren.

Let op: De update zou ook een NMC update bevatten naar versie NMC release 8.0.112_1 / 1901. De nieuwe NMC kon echter mogelijk een probleem geven als men op de ontvanger de fabrieksinstellingen zou terugzetten. Dus die hebben we zaterdagochtend (9/1) nog even teruggedraaid. Deze hebben we nu afgelopen nacht (14/1) bij een kleine groep die de HTML update hierboven al gehad heeft uitgerold. We gaan hier mee verder nadat we klaar zijn met de HTML. De nieuwe NMC heeft twee versienummers afhankelijk van je ontvanger type. Op Arcadyan en de Arris 2952 is dit 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1. Deze NMC update vervangt alleen de beveiligingscertificaten en heeft geen functioneel effect.

Voor uitleg over verschil tussen NMC en HTML, zie hieronder de kop 'Aanvullende, kleinere, updates’.

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu (juni 2020) echter van start met de grote uitrol.

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Je kunt, met deze servicetool, je ontvanger(s) omwisselen voor nieuwere exemplaren. Doe je dit niet zelf, dan wordt je daar dit jaar door ons voor benaderd. 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update naar het nieuwe menu wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol van het nieuwe menu bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen).  Heb je alleen maar van deze ontvangers en het nieuwe menu nog niet? En heb je vroeger een Motorola type ontvanger gehad maar nu niet meer? Dan is de Motorola waarschijnlijk nog wel technisch gekoppeld aan je abonnement. Je kunt contact opnemen met de klantenservice om dit te laten nakijken en hem te laten afmelden. De planning is dat we in februari een veegbatch doen om alle klanten met alleen maar deze ontvangers en toch nog het oude menu te voorzien van het nieuwe menu.

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) zullen we binnenkort gaan beginnen met de uitrol van het nieuwe menu. Klanten met oudere Motorola's worden benaderd en krijgen in de komende maanden nieuwe ontvanger(s) daarvoor. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. Voordat elke fase start wordt er eerst een willekeurige testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.

Aanvullende, kleinere, updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat meestal niet nodig. 

NMC 8.0.107_1 

Heb je minimaal deze NMC versie dan kun je via Menu > Instellingen > TV Menu weer instellen dat je live beeld te zien krijgt in de gids (Picture in Picture), en dat je vanuit de gids met 1 druk op de OK knop naar een programma gaat in plaats van eerst de pop-up te zien te krijgen. 

Alle updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

Toon inhoud

7 t/m 20 januari 2021: HTML release 4.113.201 

• Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

• Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

• Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

• Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

• Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

• Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

Veel gestelde vragen

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

Laatste update: 23/1/2021

Wanneer komt die update voor het snelle menu, is nu nog steeds traag 🤬🤬

• Slimmerik
  • 54 reacties
  • 26 januari 2021

Beste mensen

Een tijd terug heb ik bovenstaande topic gemaakt en op de laatste opmerkingen geen antwoord meer gekregen.

Ik heb nog steeds een probleem zelfs na dat ik met de klantenservice heb gebeld en het abo heb gewisseld naar 500 hussel en 2 nieuwe ontvangers VIP 5202 heb ontvangen. Dat zou alles moeten oplossen. Helaas. Zelfs na diverse telefoontjes, restten en nieuwe software optie aan zetten kreeg ik na een poosje wachten ( tig keer 10 min) nog steeds de oude software uitgeleverd die ik ook op de 2952 had. Ik zou de nieuwste software hebben volgens een telefoontje met de klantenservice, maar ik heb nog steeds de oude. Nog maar eens gebeld en informatie gekregen dat op 20 januari er een uitrol zou zijn. Ook dat afgewacht maar helaas het blijft bij het oude.

Kan onderzocht worden wat het probleem is en dat worden opgelost???

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Afgelopen week "compensatie gekregen" voor twee maanden ellende met interactieve tv en een avond storing met geen tv. 

Nou nou nou, wat ben ik blij met deze compensatie.…  gratis film

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Dirck schreef:
DexterXL schreef:

Ook wacht ik intussen al 10 dagen op een antwoord van een zekere moderator, maar dat zal wel komen omdat XS4ALL nog niet helemaal door KPN is overgenomen.

• XS4ALL klant
  • FRITZ!Box 7583
  • Arris VIP2952 V2
  • DSL 80 Mbit/s

Ik weet niet hoe en waarover je een vraag gesteld hebt aan een moderator? Veel dingen lopen inderdaad nog via XS4ALL en dat zal ook nog wel even zo blijven.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22032 reacties
  • 26 januari 2021

Dramatisch,  ellende dat zijn flinke termen. Ik gun je dat dit de ergste dramatische ellende is die je in je leven mee hoeft te maken. 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• 0 reacties
  • 26 januari 2021

Je kunt net zo goed tegen een muur lullen hier. Negen van de tien keer reageert er geen enkele moderator, ook niet op privéberichten.  

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 26 januari 2021
KPNellend schreef:
PeterG schreef:

PeterG schreef: Heb je de ontvanger al eens even een halve minuut uitgezet met de schakelaar achterop?

KPNellend schreef: Die suggestie heb ik al 100 x gehoord afgelopen maanden

Omdat het bij mij altijd wel goed helpt geef ik die. Telkens weer.
Het is absoluut geen nonsens wat ik verkondig. Gelukkig zijn er mensen die dat wel inzien hier ( Joop2011 ).

Met kerst/oud en nieuw duurde het reageren v.d. ontvanger hier 16 seconden. Na 30 seconden uit nog maar 4. Maar er kwam elke dag een seconde bij dus tot de nieuwe HTML versie elke dag ff uit gehad.
Nu overigens anderhalve seconde (1½) met de nieuwe HTML versie. En (nog) niet uit gehad.

Kun je eigenlijk wel positief zijn of zit je in een coronadip?

Joop2011 schreef:  Ik vind dat je aan PeterG je excuses moet aanbieden (minimaal). 

Ik blijf hopen…. 

KPNellend schreef: Dat antwoord van hem slaat nergens op, dat is geen helpen, maar hetzelfde riedeltje herhalen wat al die gasten aan de telefoon je voor kauwen.

… die excuses en een positief geluid van KPNellend kunnen wij op ons buik schrijven.

KPNellend, waarom stap je eigenlijk niet over???? T-mobile heeft sinds een half jaar ook een nieuw tv platform met veel mogelijkheden, als je qua systeem IPTV niet wilt veranderen.
Of anders Ziggo, maar dat werkt heel anders.

@joop2011 , @KPNellend .

Ik geloof niet dat jij nou de persoon bent om mij te gaan vertellen wie wat aan bied. Zakelijk zitten er voor over stappen nog al wat haken en ogen en daar heb ik op dit moment even geen zin. 

Een positief geluid ga je van mij niet meer horen over KPN, daar voor hebben ze mij te veel laten zitten ondanks alle beloftes met een zakelijk contract. E.e.a heeft me honderden euro`s gekost zonder enige vorm van compensatie. Dan nog het niet kunnen leveren van een andere decoder omdat in ons postcode gebied geen Post.nl punt is, de grootste bullshit die er is met 10 supermarkten in deze gemeente. Ook daar heeft KPN geen oplossing voor. 

Ik laat het nog maar even voor wat het is, helaas gaat KPN met zijn glasvezel niet over mijn terrein meer heen, dat heb is nu geblokkeerd. Hier ligt het ongebruikt binnen. Maar de rest van het terrein zal op de oude situatie aangesloten blijven. Als KPN niets voor mij kan betekenen …………………………………..

Ik heb eens de mogelijk gekregen om apparatuur in een kpn shop om te wisselen, misschien is dat een mogelijkheid.