Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 27 januari 2021
CRM schreef:

Ik heb de gids graag verticaal. Het omschakelen duurt heel lang.

Je kunt de default weergave van de gids (horizontaal/verticaal) in de instellingen vastleggen zodat je niet telkens hoeft te switchen.

• 0 reacties
  • 27 januari 2021
CRM schreef:

Ik heb de gids graag verticaal. Het omschakelen duurt heel lang.

Ik heb geleerd in dit topic dat je dat zelf kunt instellen in het TV-menu, bij instellingen op je TV. 

(WJB was net iets sneller). 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 340 reacties
  • 27 januari 2021
Bart_Z schreef:

@TMG1961, ik ga het doorgeven. Weet je ook nog hoe het eerst was? Nu geef je aan dat het verbeterd is, maar nog steeds 5 a 6 seconden. 

Voordat KPN het nieuwe menu introduceerde was het maximaal 1sec. Met nieuwe menu liep dit op naar 20+ seconden. Na de laatste update was het eerst 2 seconden en nu inmiddels weer 5-6 seconden. Heb glasvezel 200mbit , tv ontvanger is rechtstreeks op experiabox v10 aangesloten via een cat7 kabel

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 27 januari 2021
TMG1961 schreef:
Bart_Z schreef:

@TMG1961, ik ga het doorgeven. Weet je ook nog hoe het eerst was? Nu geef je aan dat het verbeterd is, maar nog steeds 5 a 6 seconden. 

Voordat KPN het nieuwe menu introduceerde was het maximaal 1sec. Met nieuwe menu liep dit op naar 20+ seconden. Na de laatste update was het eerst 2 seconden en nu inmiddels weer 5-6 seconden. Heb glasvezel 200mbit , tv ontvanger is rechtstreeks op experiabox v10 aangesloten via een cat7 kabel

@Bart_Z 
Idem hier met meer vertraging op de 2260. Glasvezel 100. Alles bekabeld. 

• Topper
  • 18 reacties
  • 27 januari 2021
PietvL schreef:

Inmiddels na een update (19jan) is alles weer zoals het was en moet zijn. 

Response in nieuwe menu is weer normaal.

Bedankt KPN, zo was het en zo hoort het.

Jammer van die paar maanden frustratie.

Volgende keer maar alles in 1 keer goed doen???

Groeten.

Helaas. Vandaag 27jan loopt tv ontvanger vast. Niets werkt. Steoom eraf, modem uit, modem aan, ontvanger weer aan. Schijnt weer ok te zijn. Ik wacht even af.

Als het weer gebeurt, meld ik het weer.

Want als men storingen niet meldt, gebeurt er niks! Vandaar.

Groeten.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 januari 2021

Tv menu is hier zelfs na de update nog steeds traag. 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 januari 2021

Tv menu is nog steeds traag na de update

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 27 januari 2021

Eindelijk door een update vanuit KPN nu redelijk verlost van het uiterst trage menu voorheen. Ik overwoog al bijna om naar een andere provider over te stappen, maar dat hoeft nu gelukkig niet meer.

Sharif
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 17 reacties
  • 27 januari 2021

I.v.m. de bekende klachten ook na de updates, is mijn 2260 gister vervangen naar de 2260 V2.

Het resultaat is slechter geworden, doordat het beeld sneller en meer bevriest, ondanks de rechtst

Natuurlijk de nodige frisse starts en software installaties gedaan. Maar helaas.

Volgens de helpdesk  krijg ik nu een cat5 en nieuwe HDMI kabel. Zijn allebei verouderd volgens de medewerker. Nu maar hopen dat het echt beter wordt. Had ik het oude kastje maar gehouden.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 27 januari 2021

@KPN 

afspelen mislukt

STB-zap-03/-40462 - videoserver niet gevonden

@Alexandra @Jasper @Erik_   

Alles loopt weer op rolletjes hoor! @KPN

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 27 januari 2021
Anneke-Anna schreef:
TMG1961 schreef:
Bart_Z schreef:

@Bart_Z 

Hier nog steeds max. 2 seconden om de gids te openen/sluiten (PIP staat aan, de schermopbouw is natuurlijk idioot chaotisch, maar je ziet in ieder geval meteen een reactie op je commando). Ook 2260, geen glas maar DSL (glas is hier nog altijd niet beschikbaar) via de Fritz!Box 7581 (dus geen Experia-box). Sinds de update geen restarts van STB gedaan (heb ook niets van auto-restarts gemerkt; als je dat al zou merken). Vreemd dat er ook nu weer zoveel verschillende ervaringen zijn. Overigens wil ik niet beweren dat nu alles perfect is of dat anderen zeuren.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 27 januari 2021
Carboxy schreef:
Anneke-Anna schreef:

@Bart_Z 

*
Overigens wil ik niet beweren dat nu alles perfect is of dat anderen zeuren

Het is maar goed dat je dat er ff bij typte 😎……………

Grapje natuurlijk 😄😄😄

• Helper
  • 48 reacties
  • 27 januari 2021

Ja hoor het is precies een week goed gegaan na de laatste update. Nu zit ik al vanaf vanmorgen op beeld en geluid te wachten. Het begon met stotterend van beeld en geluid. Storing 561. Uiteindelijk de ontvanger maar weer opstarten. Uiteindelijk alleen de programmagids. Nu nog steeds de melding: "we zijn er bijna". Beeld op mijn tablet prima, maar daar betaal ik geen 80 euro voor in de maand. Het is gewoon kloten!!!!😈😈😈

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ik mag toch hopen dat er na de meest recente (steeds negatiever wordende) ervaringen, heel snel een formele reactie van bijvoorbeeld @Erik_ komt wat er (nu weer) aan de hand is…. KPN laat het a.u.b. niet weer zover komen. De huidige leegloop zou toch een signaal moeten zijn.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 januari 2021

Sinds de laatste software update ook hier niets dan problemen.

Regelmatig stotterend beeld en geluid en sinds vandaag is praktisch geen enkele zender meer te bekijken.

Na een herstart krijg ik de melding dat de ontvanger in beperkte modus is teruggevallen en maar een aantal kanalen beschikbaar zijn.

Opvallend was wel dat op dat moment deze kanalen wel weer goed te bekijken waren, maar nadat de ontvanger in standby en weer aan was gezet (zoals aangegeven wordt) begint de ellende weer.

Ook opnames zijn niet terug te kijken

Regelmatig komt de foutmelding “Verbinding met zender verbroken, STB-NMC-400” er door heen.

Dit gebeurt op beide vip2952 ontvangers die we in huis hebben.

HTML 4.113.201

NMC 8.0.112_1901

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 27 januari 2021

Dit topic gaat niet alleen over het “nieuwe menu” maar eigenlijk ook over het nieuwe tv-platform. Want dat is op de achtergrond ook gebeurd.

En nee, de huidige storing ligt natuurlijk vooral niet aan dat nieuwe menu/tv-platform. Tuurlijk niet…

Dus dit bericht gaat zo meteen verplaatst worden naar het storingstopic. Ik zie het daar wel terug. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 27 januari 2021
Carboxy schreef:
Anneke-Anna schreef:
Katana321 schreef:

Dit topic gaat niet alleen over het “nieuwe menu” maar eigenlijk ook over het nieuwe tv-platform. Want dat is op de achtergrond ook gebeurd.

En nee, de huidige storing ligt natuurlijk vooral niet aan dat nieuwe menu/tv-platform. Tuurlijk niet…

Dus dit bericht gaat zo meteen verplaatst worden naar het storingstopic. Ik zie het daar wel terug. 

Dan wacht ik even met reageren.  Oh wacht 😎

En als je dan toch hier bent terechtgekomen, kijk dan vooral hier op de storingspagina, want als je nu nog een beetje tv kunt kijken, kun je beter niet je ontvanger uit zetten...

@Carboxy  Ja, dat topic had ik (uiteraard) gezien. Maar ik had ook gezien dat veel berichten hier over de storing naar dat andere topic werden verplaatst. Daarom mijn berichtje hier. (Maar misschien had je mijn achterliggende boodschap gewoon begrepen?) 

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 27 januari 2021
Katana321 schreef:
Carboxy schreef:
Anneke-Anna schreef:
Katana321 schreef:

Dan wacht ik even met reageren.  Oh wacht 😎

En als je dan toch hier bent terechtgekomen, kijk dan vooral hier op de storingspagina, want als je nu nog een beetje tv kunt kijken, kun je beter niet je ontvanger uit zetten...

@Carboxy  Ja, dat topic had ik (uiteraard) gezien. Maar ik had ook gezien dat veel berichten hier over de storing naar dat andere topic werden verplaatst. Daarom mijn berichtje hier. (Maar misschien had je mijn achterliggende boodschap gewoon begrepen?) 

Ik dacht behulpzaam te zijn door de link te delen, maar die is ook verplaatst. Heeft dan natuurlijk weinig nut meer. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 27 januari 2021

@Shyrin_  Waarom wordt het andere (storings-)topic gesloten met de melding dat de storing is opgelost? Dat is namelijk nog niet het geval!

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Katana321 schreef:

@Shyrin_  Waarom wordt het andere (storings-)topic gesloten met de melding dat de storing is opgelost? Dat is namelijk nog niet het geval!

Dat is het wel! Als KPN zegt dat het opgelost is dan is dat zo en wordt het topic gesloten. Punt! :wink:

Ik zie wel een beetje een vergelijking met een klein kindje: die denkt ook als ze de oogjes dicht doet dat niemand ze nog ziet..:thinking:

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 27 januari 2021
Anneke-Anna schreef:
TMG1961 schreef:
Bart_Z schreef:

@Bart_Z 

@Anneke-Anna We zetten de gegevens door van diegene die nog een traag menu hebben ná de update.

@Jasper1982 Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zetten we jouw gegevens ook door. 
@HeesHees De foutmelding bij één specifieke zender? Net de zender die je graag bekijkt? Bah! 

@Katana321 Daar ben ik het helemaal mee eens. Wordt tijd voor orde en overzicht. We gaan overleggen hoe we dit het beste kunnen aanpakken.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 27 januari 2021

@Lisa  Misschien handig om te weten dat na het uitzetten (knop achterkant) en dus opnieuw opstarten het weer sneller werkt. Dus toch cache volgelopen?

Het uitzetten en weer opstarten van de ontvanger is niet 'veel werk', maar het lijkt mij niet geheel de bedoeling dit wekelijks te moeten doen.

• Helper
  • 44 reacties
  • 27 januari 2021

Het gaat allemaal prima met de KPN wordt er gezegd door de KPN.gaan jullie maar gerust slapen.Dat doen wij(de KPN al langer) wel ter rusten klanten.en niet zo zeuren,gewoon denken dat het goed gaat dat doen wij (de KPN) ook.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
SledgehammerNL schreef:
Katana321 schreef:

Dat is het wel! Als KPN zegt dat het opgelost is dan is dat zo en wordt het topic gesloten. Punt! :wink:

Ik zie wel een beetje een vergelijking met een klein kindje: die denkt ook als ze de oogjes dicht doet dat niemand ze nog ziet..:thinking:

@SledgehammerNL goed punt dit. Normaliter sluiten we zo'n topic pas na drie dagen. Ik heb ‘m dan ook weer opengegooid. Beetje te enthousiast geweest gisteren!

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Marcia_ schreef:
SledgehammerNL schreef:
Katana321 schreef:

@SledgehammerNL goed punt dit. Normaliter sluiten we zo'n topic pas na drie dagen. Ik heb ‘m dan ook weer opengegooid. Beetje te enthousiast geweest gisteren!

Het is je vergeven @Marcia_  . We houden jullie wel scherp :wink: