Skip to main content

KPN introduceert KPN TV+

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

• Helper
  • 26 reacties
  • 9 februari 2023
CharleyR schreef:
Fast Peter71 schreef:

Na enkele dagen testen zelfde problemen als hier boven beschreven door @Afterburner 

Pioneer vsx-LX503

de huidige 4K boxen nog geen probleem met audio

nu met de tv+ box bij opstarten duurt het wel 20 seconden of langer voordat er een HDMI sync komt valt steeds weg box probeer dit keer of 6 soms 10 en dan doet hij het en blijft het doen

2e box zelfde probleem , alles aangesloten met originele 8 k kabel die er bij zit.

Helpt niks ook eigen kabel, signaal of handshake protocol is te zwak ?? Oude box er op een totaal geen probleem net als 5 anderen apparaten Nvidia shield , appletv Android box , Blu-Ray , Xbox x etc.

frame rate sync kent de box niet want alles wordt op 50HZ  af gespeeld , Netflix films schokken zijn vaak 24hz, YouTube 4K 60 frames schokken natuurlijk ook.

Gaan we hier ook nog wat aan doen niet om aan te zien zo slecht.

Hoop echt op grote updates HDMI sync oplossen, audio en frame rate synchroon aan wat de bron aanbied.

Kan je aangeven of de frame rate sync problemen, (wellicht is dit zichtbaar als micro stuttering), zich manifesteert, als de box rechtstreeks op de hdmi van je tv is aangesloten of via de reciever?
Daarnaast hebben de meeste android boxen een instelling om automatisch de beste resolutie te kiezen en vanaf android 12 moet er ook AFR ter beschikking zijn (Auto frame Rate), echter kan iemand uitsluiting geven over welke android versie er op de TV+ boxjes is geinstalleerd?

Maakt niet uit de resolutie blijft 4K 50HZ en Netflix films zijn 4K24Hz en YouTube vaak 4K 60 fps 50 naar 60 geeft schokken om de paar seconden maar Netflix schokt continue.

Afspelen op de Apple TV 4K of de tv zelf gaat het goed die synct ook afr zit ook niet in het menu.

Echter zo net ook weer de box aangezet en duurt het meer dan 2 min voor ik beeld heb want zeker 10x gaat hij synchroniseren? En op eens doet hij het dan en blijft het doen tot je hem weer uit zet.

Geluid weg vallen lijkt minder, signaal van de box is zwak of de handshake protocol is corrupt ?

Sluit ik oude box of gebruik ik de anderen apparaten totaal geen probleem ook nooit gehad.

Getest nu op 3 tv’s sony Samsung Philips en zelfde probleem.

Heb een reciver omdat ik al jaren Netflix 4K dolby atmos in 7.2.1 luistert.

kpn Admin/ technisch personen aub zorg dat de handschake goed werkt en afr er op staat.

• Helper
  • 26 reacties
  • 9 februari 2023
BurningTyre schreef:
Fast Peter71 schreef:

Na enkele dagen testen zelfde problemen als hier boven beschreven door @Afterburner 

Pioneer vsx-LX503

nu met de tv+ box bij opstarten duurt het wel 20 seconden of langer voordat er een HDMI sync komt valt steeds weg box probeer dit keer of 6 soms 10 en dan doet hij het en blijft het doen

2e box zelfde probleem , alles aangesloten met originele 8 k kabel die er bij zit.

Helpt niks ook eigen kabel, signaal of handshake protocol is te zwak ?? Oude box er op een totaal geen probleem net als 5 anderen apparaten Nvidia shield , appletv Android box , Blu-Ray , Xbox x etc.

Dit zit zoals boven gezegd 100% in de nieuwe tv+ box

de ene box doet het meer dan de anderen.

Geluid valt regelmatig weg, alles staat op automatisch , audio op 2.0 zetten lost audio uitval wel op.

Spontane crash van de box start dan de tv app opnieuw, vage fout meldingen random bij spoelen  live tv en inderdaad in menu geluid wegvallen

baal enorm als je het hier leest en zelf ervaar veel problemen die voor dit op de markt kwam opgelost hadden moeten zijn.

Geforceerd HDR geeft ook overbelicht beeld wat niet klopt bij menige programs ,2.0 audio bij opnames

frame rate sync kent de box niet want alles wordt op 50HZ  af gespeeld , Netflix films schokken zijn vaak 24hz, YouTube 4K 60 frames schokken natuurlijk ook.

Hoop echt op grote updates HDMI sync oplossen, audio en frame rate synchroon aan wat de bron aanbied.

Is er een optie om framerate en bitrate te bekijken?

Ik kan dat zien voor de versterker die geeft advies aan zoals geluid wat er in komt welke resolutie welke hz en welke kleuren norm met bit diepte

• Helper
  • 57 reacties
  • 9 februari 2023

Ik heb net de kpn box geïnstalleerd. Eerste grote ergenis is er al. Is hier al meermaals aangegeven dat het seconden duurt voordat je beeld hebt bij zappen. Geluid volgt zelfs later.

Nu heb ik mijn favorieten gemarkeerd maar hoe kan ik nu zappen in alleen mijn favorieten?

Op de oude box druk je op ok en kan je gelijk door de zenders scrollen. Hier moet je naar home (op zich net zo snel) maar ik zie hier alle zenders.ik moet dus langs zenders scrollen die ik nooit kijk.  Ook bleef je bij de oude box gewoon tv kijken op je zender en kon je kijken via de balk wat er op een andere zender is. Hier verdwijnt je huidige zender (je kijkt niet verder) terwijl je even snel wil kijken wat er op andere zenders is. Dit kan wel maar dan moet je weer op ok drukken naar alle zenders klikken (pijltje naar beneden onder ok) maar dit is weer een klik extra tov van de oude box. Maar hier kan jeniet door de zenders scrollen, ze zijn gelocked.

Je kan ook alleen 1 programma op de huidige zender verder zien wat er komt. Je kan niet op de zender verder kijken op de avond wat er is. Ook wil ik vaak terug in de tijd kijken wat er op de zender was om snel een programma terug te kijken, ook weg.

Ik ben 20 min bezig en dit soort bazale zaken is niet naar boven gekomen bij het testen? Echt waardeloos. Ik installeer mijn oude box weer en ga deze niet terug sturen totdat dit fatsoenlijk werkt.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 9 februari 2023
beekp schreef:

Ik heb net de kpn box geïnstalleerd. Eerste grote ergenis is er al. Is hier al meermaals aangegeven dat het seconden duurt voordat je beeld hebt bij zappen. Geluid volgt zelfs later.

Nu heb ik mijn favorieten gemarkeerd maar hoe kan ik nu zappen in alleen mijn favorieten?

Op de oude box druk je op ok en kan je gelijk door de zenders scrollen. Hier moet je naar home (op zich net zo snel) maar ik zie hier alle zenders.ik moet dus langs zenders scrollen die ik nooit kijk.  Ook bleef je bij de oude box gewoon tv kijken op je zender en kon je kijken via de balk wat er op een andere zender is. Hier verdwijnt je huidige zender (je kijkt niet verder) terwijl je even snel wil kijken wat er op andere zenders is. Dit kan wel maar dan moet je weer op ok drukken naar alle zenders klikken (pijltje naar beneden onder ok) maar dit is weer een klik extra tov van de oude box. Maar hier kan jeniet door de zenders scrollen, ze zijn gelocked.

Je kan ook alleen 1 programma op de huidige zender verder zien wat er komt. Je kan niet op de zender verder kijken op de avond wat er is. Ook wil ik vaak terug in de tijd kijken wat er op de zender was om snel een programma terug te kijken, ook weg.

Ik ben 20 min bezig en dit soort bazale zaken is niet naar boven gekomen bij het testen? Echt waardeloos. Ik installeer mijn oude box weer en ga deze niet terug sturen totdat dit fatsoenlijk werkt.

Jammer dat het bij jou ook niet echt goed werkt. Ik heb de boxen terug gestuurd maar daar heb ik spijt van ik had net als u moeten doen  afwachten en de oude nog even gebruiken.

• Helper
  • 57 reacties
  • 9 februari 2023

Ja de standaard zaken als zappen, even verder kijken war er op een zender is of terugkijken wat er was, beeld wat doorloopt terwijl je dat doet. Ongelooflijk dat dat niet werkt. Ook door zenders scrollen die je nooit kijkt. Enige voordeel is dat mijn abonnement goedkoper is geworden.

Edit: als ik op ok druk pijltje naarbeneden dan kom ik in de zenders waar ik kan kijken wat er op andere zenders is. Deze was de hele tijd gelocked (beeld gefreezed) maar doet het nu. Hier met de pijltjes door de tijd vooruit en terug scrollen zodat we kunnen zien wat er later en eerder op deze zenders is. Ook wil ik alleen de zenders zien die ik als favoriet heb.

• Topper
  • 28 reacties
  • 9 februari 2023

Vanavond pauzeerde vrouwlief een tv programma. Vervolgens wil ze in de reclame vooruit spoelen hopt de spoelbalk weer vele minuten terug..... Wat belachelijk veel ergernissen geeft deze kpn tv+ "dienst",  we mogen als eind gebruikers wel geld toe krijgen omdat we als proefkonijn fungeren . Ik heb al meerdere problemen opgesomd in dit topic. 

• Topper
  • 23 reacties
  • 9 februari 2023

Heb ook nog een nieuwe fout ontdekt. Beeld word zwart, en box reboot in zijn geheel. Tijdens het terug kijken van een opgenomen film. En dit is niet door een update!!! 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 9 februari 2023

Sinds vandaag kan ik met de MijnKPN app het nieuwe abonnement bestellen, via de website heb ik die optie (nog) niet. Toch wacht ik ermee tot de kinderziektes er uit zijn en HD+ beschikbaar is. Wel vroeg ik mij af of de afstandsbediening naast bluetooth ook nog een IR signaal kan sturen zoals bijvoorbeeld de Google TV afstandsbediening ook kan.

• Helper
  • 57 reacties
  • 9 februari 2023

Mijn favorieten gevonden, home, pijltje omhoog, pijltje naar rechts, ok, pijltje omhoog, pijltje naar rechts,ok. Jawel ik zit in mijn favorieten zenderlijst. Slechts 7! klikken en je kan er niet eens zien wat er na het huidige programma komt.....  echt ongelooflijk.

• Topper
  • 23 reacties
  • 9 februari 2023

Nee ,dit dan.. 

Loopt lekker zo'n android box…

Bron opnieuw moeten selecteren  om beeld weer normaal te krijgen .... werkt goed Kpn.. krijg ik ook korting op alle ergenis die dit met zich mee brengt... 

Moet nog even zo door gaan    ........

• Helper
  • 57 reacties
  • 9 februari 2023

Ik zou graag een dagje tv komen kijken bij de ontwikkelings afdeling. Dan kunnen ze live zien wat een ellende box dit is. Wat testen ze bij kpn voordat zoiets op de markt komt?

• Topper
  • 23 reacties
  • 9 februari 2023
beekp schreef:

Ik zou graag een dagje tv komen kijken bij de ontwikkelings afdeling. Dan kunnen ze live zien wat een ellende box dit is. Wat testen ze bij kpn voordat zoiets op de markt komt?

Dat doen ze hetzelfde als met de klantenservice met zo'n droidbot.  Ik denk dat er nog heel wat te verbeteren valt… en niet zo'n klein beetje ook… hoop dat ze dubbele shifts gaan draaien om dit allemaal op te lossen, anders gaan ze hiermee zeker klanten verliezen…. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28351 reacties
  • 9 februari 2023
Fast Peter71 schreef:
CharleyR schreef:
Fast Peter71 schreef:

Pioneer vsx-LX503

Kan je aangeven of de frame rate sync problemen, (wellicht is dit zichtbaar als micro stuttering), zich manifesteert, als de box rechtstreeks op de hdmi van je tv is aangesloten of via de reciever?
Daarnaast hebben de meeste android boxen een instelling om automatisch de beste resolutie te kiezen en vanaf android 12 moet er ook AFR ter beschikking zijn (Auto frame Rate), echter kan iemand uitsluiting geven over welke android versie er op de TV+ boxjes is geinstalleerd?

Maakt niet uit de resolutie blijft 4K 50HZ en Netflix films zijn 4K24Hz en YouTube vaak 4K 60 fps 50 naar 60 geeft schokken om de paar seconden maar Netflix schokt continue.

Afspelen op de Apple TV 4K of de tv zelf gaat het goed die synct ook afr zit ook niet in het menu.

Echter zo net ook weer de box aangezet en duurt het meer dan 2 min voor ik beeld heb want zeker 10x gaat hij synchroniseren? En op eens doet hij het dan en blijft het doen tot je hem weer uit zet.

Geluid weg vallen lijkt minder, signaal van de box is zwak of de handshake protocol is corrupt ?

Sluit ik oude box of gebruik ik de anderen apparaten totaal geen probleem ook nooit gehad.

Getest nu op 3 tv’s sony Samsung Philips en zelfde probleem.

Heb een reciver omdat ik al jaren Netflix 4K dolby atmos in 7.2.1 luistert.

kpn Admin/ technisch personen aub zorg dat de handschake goed werkt en afr er op staat.

Dank voor de uitgebreide info en je testen, @Fast Peter71.
@CharleyR, Androidversie van de Box is 11. Je kunt dit en alle andere versienummers vinden via Instellingen > Informatie

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28351 reacties
  • 9 februari 2023
BryanWolters schreef:

Vanavond pauzeerde vrouwlief een tv programma. Vervolgens wil ze in de reclame vooruit spoelen hopt de spoelbalk weer vele minuten terug..... Wat belachelijk veel ergernissen geeft deze kpn tv+ "dienst",  we mogen als eind gebruikers wel geld toe krijgen omdat we als proefkonijn fungeren . Ik heb al meerdere problemen opgesomd in dit topic. 

Dit kan voorkomen, @BryanWolters, als je probeert te spoelen in een programma waar je de reclames niet mag skippen. Begin Gemist is in die zin vergelijkbaar aan Terugkijken. Als je consequent reclames wilt kunnen doorspoelen is opnemen de beste keus. 

Afterburner schreef:

Nee ,dit dan.. 

Loopt lekker zo'n android box…

Bron opnieuw moeten selecteren  om beeld weer normaal te krijgen .... werkt goed Kpn.. krijg ik ook korting op alle ergenis die dit met zich mee brengt... 

Moet nog even zo door gaan    ........

Kun je eens een andere HDMI poort proberen, @Afterburner, of een andere kabel? Dit soort dingen zijn vaak een teken van HDMI problemen in de zin van kapotte kabel of poort, of niet ver genoeg ingeplugd.

beekp schreef:

Favorieten zijn te bereiken via het menu onderdeel Nu op TV. Als je daarheen gaat vind je een tabblad voor je favorieten, @beekp.

beekp schreef:

We hebben deze Box, naast de gebruikelijke interne testgroep, met ruim 10.000 klanten getest. Een deel van de dingen die jij beschrijft zijn niet per sé een probleem dat opgelost moet worden. Maar meer een botsing tussen jouw verwachting en wat het product daadwerkelijk doet. Als bestaande klant ben je gewend aan een bepaalde interface en manier van gebruiken. Dat is niet verkeerd. Maar dit is een hele nieuwe manier van TV kijken en van een TV Box gebruiken. Daar gaat, voor overstappers zoals jij, wat gewenning in zitten.

Voor de overige zaken die jij ervaart kun je, als dit aanhoudt en een reset lost het niet op, het beste een eigen topic aanmaken. Dan kunnen we beter met je meekijken.

Dit laatste geldt voor iedereen in dit topic die problemen ervaart.

• Helper
  • 57 reacties
  • 9 februari 2023

@Erik_ 

Jij vind het dus normaal, een andere manier van kijken of hoe je het wilt noemen, normaal dat je iedere x 7x moet klikken om in je favorieten zenderlijst te komen.....Dit is gewoon rechtpraten wat krom is.

Er is gewoon functionaliteit uitgehaald tov van mijn vorige box. Jij noemt dat een andere manier van kijken ik noem dat achteruitgang. Je had een auto nu een fiets ja dat is puur een andere manier van verplaatsen, daar moet je aan wennen. Sorry maar wat een kansloze uitleg. 

• Helper
  • 57 reacties
  • 9 februari 2023

Het kan bij nlziet gewoon wel gelijk zien wat er eerder en later op tv is. Zoiets moet toch mogelijk zijn bij kpn. 

• Topper
  • 23 reacties
  • 9 februari 2023

Sorrie maar dit ligt niet aan mijn hdmi poort of kabel.

Werk niet sinds afgelopen week met hdmi, maar al vanaf de introductie hiervan. Ala de kabel of de poort een probleem zou veroorzaken is dit blijvend, en niet een enkele keer. Hoe verklaar je een spontane reboot van die android box... ga je huis werk doen man.. wat een bullshit.. android box is gewoon bagger tot het tegendeel word bewezen...  lekker compatible allemaal getest bij 20000 klanten..  en die zitten zeker niet te klagen hier..?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 9 februari 2023
Afterburner schreef:

..  en die zitten zeker niet te klagen hier..?

Sorry, maar hier doet het ding het prima. Wat u daar laat zien heb ik nog nooit gezien. 

Chris en Fem
Slimmerik
  • Slimmerik
  • 201 reacties
  • 9 februari 2023
beekp schreef:

Ik was 1 van de testers en heb dit elke keer dat er een vragenlijst was aangegeven als grootste irritatie en gemis, ik heb er mijn redenen voor dat ik niet alle zenders in de gids wil zien (bijvoorbeeld geen kids dus waarom word ik doodgegooid met al die kinderzenders, laat me die verbergen)
Favorieten vinden is een hel, omslachtig.
Dan heb je die gevonden en dan geeft de gids al je god mag weten hoeveel zenders je hebt weer, wat je niet wilt.

Helaas lijkt KPN dit geen bal te boeien maar heb ik ook geen keus om het oude systeem te gebruiken. Ik word gedwongen dit te gaan gebruiken, zodra oude kastje kapot gaat.

En bedankt want dat vind ik niet fijn, je bent iets gewend.
Het is niet beste KPN medewerkers dat we iets verwachten wat onredelijk is : Namelijk  weten hoe je je tv kast kan gebruiken zonder extra omslachtigheden en op een manier die logisch is en simpel, nu is het moeilijker gemaakt in verhouding met het oude kastje.

De feedback die jullie vroegen is weinig mee gedaan mijns inziens en dat is jammer vooral als ik zie dat de problemen die ik de gehele testperiode had en heb nog steeds, zich ook bij anderen voordoet in de officiele release voor nieuwe klanten.

Dit is schandalig en voel me als tester waardeloos ondanks dat we alles wat hier wordt aangekaart hebben aangegeven, dit is niet verwijtbaar aan de testers maar aan KPN die hier niet diep genoeg in is gedoken om het goed op te lossen voor release als nieuw enige keus abonnementskastje.

Hoop dat de functie favorieten gaat verbeteren/veranderen minstens met de gids dat die klopt als je favorieten hebt ingesteld dat je alleen die gaat zien in de gids, dat zou al helpen, maar zal wel tegen dovemansoren gezegd zijn.

Met knopje favo op de afstandsbediening als we toch bezig zijn...

Zelfs de website werkt vriendelijker dan dit kastje.
En kan favoerieten in degids herkenne zonder al die extra onzinzenders die je niet wilt zien.
Neem daar voorbeeld aan.

• Topper
  • 28 reacties
  • 10 februari 2023
Erik_ schreef:
BryanWolters schreef:

Dit kan voorkomen, @BryanWolters, als je probeert te spoelen in een programma waar je de reclames niet mag skippen. Begin Gemist is in die zin vergelijkbaar aan Terugkijken. Als je consequent reclames wilt kunnen doorspoelen is opnemen de beste keus. 

.

Kan allemaal wel zijn ,maar dit is een verschrikkelijk vervelende fout, met voorgaande ontvangers vrijwel nooit problemen gehad met spoelen van gepauzeerde uitzendingen 

• 1981 reacties
  • 10 februari 2023

Ik begrijp die negativiteit niet zo,... Dit is toch een mooie manier van tv-kijken! Tv via Android tv launcher, dus hop je hebt ineens al je kanalen,... Biljkomstigheid is dat het nu als Google tv werkt. Je kun hiernaast al je overige apps installeren die je ook maar wilt. Het heeft gewoon een kpn schil. 

Mensen die klagen dat ze het allemaal niks vinden qua interface, hadden dan beter de oude propositie kunnen behouden en een chromecast met google tv moeten aanschaffen (maar meestal was dát dan weer te duur) 

Echt geeft kpn een kans,... Maar terwijl er in de testfases issues zijn ontdekt en hersteld, is kpn nog steeds bezig met verbeteringen en updates. Anderzijds lees ik hier ook problemen, die totaal niet gerelateerd lijken te zijn aan de ontvanger, dan is het weer kijken naar je thuissituatie maar dat is altijd blijkbaar perfect 🙄

Openstaan voor veranderingen is belangrijk, we zijn tenslotte 2023. Is het allemaal niks, kunt blijven klagen maar tot 1 april is een ieder na berichtgeving contract vrij, dan zijn er nog wel andere providers die volgens de 'oude' manier kijken. Vergeet niet dat je als persoon zelf hebt gekozen voor kpn tv+. 

Ivm een Sony Google tv heb ik geen kpn tv+ ontvanger, is ook niet nodig. Afgezien van het reguliere tv kijken (kijken we toch niet) , zou ik ivm het Google tv echter never nooit meer terug willen naar de oude propositie. Dat is gewoon weer ouderwets verschrikkelijk kijken en eeuwig zappen,... Tv start hier altijd op in het Google tv scherm. 

• Helper
  • 57 reacties
  • 10 februari 2023

Mensen worden hier behandeld alsof ze onnozel zijn. Zal aan je hdmi kabel liggen, kan voorkomen (dat met spoelen) alsof mensen zelf geen zaken als een hdmi kabel uitsluiten. Nogmaals het zijn normale zaken waar hier over wordt gesproken die niet goed/logisch werken. Het feit dat Chris en Fem testers waren die exact die zaken aangeven die ik ook ervaar zegt mij genoeg hoe serieus kpn haar klanten neemt. Ik heb een nl ziet proefabonnement afgesloten om eens te vergelijken. Als dit beter werkt dan zeg ik mijn kpn op. Ik betaal voor een inferieur product dat is gewoon niet ok.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12929 reacties
  • 10 februari 2023
Afterburner schreef:

Sorrie maar dit ligt niet aan mijn hdmi poort of kabel.

Werk niet sinds afgelopen week met hdmi, maar al vanaf de introductie hiervan. 

Als de HDMI kabel er niet goed inzit, heb je ook dit soort problemen.

En dan af en toe goed of niet goed.

Ook kan een HDMI kabel een defect na verloop van tijd krijgen, vooral bij de connector doordat de kabel daar meestal naar beneden hangt.

Probeer een nieuwe goede HDMI kabel en of kijk of de HDMI connector er goed inzit.

CharleyR
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 49 reacties
  • 10 februari 2023
Erik_ schreef:
Fast Peter71 schreef:
CharleyR schreef:
Fast Peter71 schreef:

Dank voor de uitgebreide info en je testen, @Fast Peter71.
@CharleyR, Androidversie van de Box is 11. Je kunt dit en alle andere versienummers vinden via Instellingen > Informatie

Goedemorgen,
ik ben helaas , (nog) GEEN klant van KPN, maar lees aandachtig mee, omdat ik wel van plan ben om evt. te gaan overstappen vanuit Ziggo naar KPN.
Ik heb wat ervaring met testen van nieuwe software/apps vanuit het Ziggo test klantendeel, want daar ben ik sinds kort actief met testen nieuwe functionaliteten voor de Next en Next mini.

Nu weer on topic,
Om te beginnen is nergens het gras groener, echter zie ik wel een aantal zaken, die voor verbetering vatbaar zijn!

Ik vermoed, dat ergens in het testtraject, met name niet zorgvuldig is gekeken naar de gebruikers beleving.
Als een product in een pre relase staat, zal er ergens een Go/NoGo worden gegeven aan de hand van een uitgebreide test, zowel vanuit KPN als de gebruikersgroep die daar actief in betrokken is of zou moeten zijn.
Het lijkt mij, dat er:
1. Of teweinig is geluisterd naar input vanuit de gebruikers
2. Het testtraject te globaal is verlopen
3. Er GEEN uitgebreid testplan voor gebruikers is benut

Uit de berichtgeving, zie ik berichten van “testers”, dat bepaalde issues niet zijn ondervonden, terwijl na in productiename, dit zich wel manifesteert
Ook zijn er diverse issues niet eens getest, maar komt dit dus proefondervindelijk in productie voor.

Reden temeer om zorg te dragen dat er een lijst met “known erros, bugs ed” in dit topic of een separaat topic wordt vermeld.
Op dit moment zie ik alleen een herhaling van klachten, niet zo handig voor dit topic en als men de klachten duidelijk centraliseert, wordt het voor zowel de forumleden als ook de KPN deskundigen, veel inzichtelijker en kan men evt. nieuwe “bugs”direct op deze lijst zetten.
in deze lijst kan met ook een evt. verachte oplosdatum zetten of bv “in progress oid)

Tot zover mijn reslaas en excuses omdat ik , (nog), geen kpn klant ben en mij misschien bemoei met zaken die mij niet aan gaan  ;-)

wjb
Superuser
  • 74483 reacties
  • 10 februari 2023
JB22_ schreef:

Ik begrijp die negativiteit niet zo,... Dit is toch een mooie manier van tv-kijken! 

Als het goed en eenvoudig zou werken dan zou ik je gelijk geven maar daar schort het nogal aan.

De lijst met "known issues" is aanzienlijk en de gebruiksvriendelijkheid laat mijns inziens sterk te wensen over.

JB22_ schreef:

Mensen die klagen dat ze het allemaal niks vinden qua interface, hadden dan beter de oude propositie kunnen behouden ...

Maar nieuwe abonnees hebben die keuze niet.

JB22_ schreef:

Ivm een Sony Google tv heb ik geen kpn tv+ ontvanger, is ook niet nodig. 

Heb je dan überhaupt ervaring met de TV+ want als dat zo is dan zou ik verwachten dat je enige empathie zou hebben met de mensen die de fout gemaakt hebben met een overstap naar de nieuwe propositie.

Mijn advies: Wacht eerst de ontwikkelingen van de komende tijd (maanden) af en kijk of stabiliteit en functionaliteit voldoende verbeteren alvorens de overstap naar TV+ te maken.