Skip to main content

Ook wij hebben al maanden!! Heel erg slecht/soms geen mobiel bereik, met name in en om het huis, maar ook elders. Zowel met 4G, 5G en mobiel internet. Ook bellen met wifi werkt niet. Er vallen hele zinnen weg en we kunnen vaak niet bereikt worden of zelf bellen.

Dit gebeurt met zowel Iphone als Samsung. Maar ook klanten die hier komen ondervinden slecht/geen bereik. Wij kunnen al maanden niet meer werken zo en lopen al maanden belangrijke telefoontjes mis. 

Heb diverse keren gebeld en gechat met KPN. En klacht ingediend, (waarbij je dan wel terug wordt gebeld, maar telefoon heeft geen bereik dus kun je niet opnemen. Dan krijg je een code om terug te bellen maar deze code werkt iet, omdat er storing is bij KPN in het “code-systeem”). Er zit inmiddels uren tijd in. Er wordt dan weer wel en dan weer niet toegegeven dat er storingen zijn. En dat KPN bezig is met zoeken naar oplossingen. Maar ook wordt er gesuggereerd dat het aan onze telefoons kon liggen. Heb zelfs nieuwe Iphone gekocht: maar nog steeds zelfde probleem. 

Daarbij had ik jarenlang een abonnement van 80 euro per maand. Dit is na jaren proberen eindelijk wat minder geworden. Hiervoor moest ik wel een nieuw abonnement afsluiten. Waardoor ik nog langer aan KPN vastzit.

 

KPN: doe hier eindelijk iets aan en tref een passende compensatie voor gederfde inkomsten, onnodig kopen van nieuwe telefoon na dit KPN advies. En communiceer graag een keer schriftelijk (via email) ipv bellen of niet werkende chat. Dan heb je als klant iets op papier ipv dit kastje naar de muur, uitstel gedrag!

Dus ik hoor nu graag eindelijk wat KPN hier aan gaat doen. En wat KPN van ons nodig heeft ter bewijs. Heb alles opgenomen, gefotografeerd etc.

Vast dank.

Hoi @Francine , heb je al eens op de dekkingskaart van KPN gekeken hoe het zit met de kwaliteit van de verschillende netwerken?

De kaart vind je op deze URL: https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart

 


Hi, dank voor je reactie. Ja dit heb ik gedaan: 

Het geeft aan: 

Max snelheid 600 MBPS

Gemiddelde snelheid 253 MBPS

Internet en mobiel: binnen en buiten heel goed.

Maar dit klopt dus niet want mobiel bereik en internet werken hier dus nauwelijks.

KPN zelf heeft dit ook meerdere keren gecheckt en geeft aan dat bereik goed zou moeten zijn, maar tegelijkertijd geven ze ook aan at er wel een storing is…

 


Is die storingsmelding ook ergens terug te vinden?


Weet niet precies wat je bedoelt met storingsmelding?

Ik heb een klachtmelding nummer en diverse smss-en nav onze probleemmelding (met “hopelijk is het opgelost” wat niet zo is). screenshots van chatberichten omdat het KPN download chatconversatie nooit functioneert, maar verder krijg je van KPN zelf geen enkel schriftelijk bewijs van storingsmeldingen. Dit doen ze waarschijnlijk bewust, zodat je geen “dossier” kunt opbouwen.


Dat bedoel ik dus: waarschijnlijk gewoon onzin als ze zegger er is storing, maar die storing is nergens op een meldingspagina terug te vinden. Niet echt netjes als dat het geval is.

Vooral omdat je aangeeft dat je met meerdere telefoons plus bezoekers ondervindt dat het bereik slecht is, zou KPN best eens mogen meten op jouw locatie. Of nagaan dat er een mast niet goed werkt of iets soortgelijks (ik weet niet zo veel van mobiele netwerken).

Ik ben benieuwd wat een KPN moderator hierover kan zeggen.


Dat klopt, de ene keer zegt KPN: er is inderdaad storing maar we kunnen het nog niet oplosssen/zijn nog op zoek. De andere keer zegt KPN, er is geen stroring en verwijzen ze naar de dekkingskaart, die dus onjuiste info verstrekt. KPN spreekt zichzelf continu tegen. Waarschijnlijk weten ze vast wel wat er mankeert aan hun netwerk, maar kost het ze teveel om het te verhelpen. Terwijl er duizenden mensen klagen over zelfde probleem. 


Ik ondervind ook slecht bereik. Betaal me ook maandelijks scheel en krijg steeds vaker te horen dat ik kraak.

Ik ga dit ook verder uitzoeken omdat ik niet volledig gebruik kan maken van mijn mobiel op deze manier.

 

Heb een Samsung S23 ultra, en zie steeds minder streepjes bereik. Mijn vriend en vader hebben ook slecht bereik. Dus aan de telefoon ligt het niet.

 

Vooral als ik 5G erbij aan heb staan is het helemaal slecht, die stoort mateloos.. KPN moet hier echt heel snel verandering in brengen! 


Hoi @Francine, welkom op onze community! Dit forum is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.
In dit geval zou het eigenlijk het handigst zijn om eens langs een van onze winkels te gaan, mijn collega's daar kunnen dan meteen meekijken en ook de instellingen controleren als dat nodig is.

@Leen Ve dit geldt eigenlijk ook voor jou, en zou je hier anders eens een eigen topic voor aan willen maken?


Wow KPN, bedankt voor het “meedenken”.

Nee, het ligt niet aan mijn telefoon. Ben al naar kpn winkel geweest. Ook met de nieuwe Iphone die ik op advies van Kpn heb gekocht. Wordt al maanden v kastje naar muur gestuurd .

Het probleem ligt bij KPN!!

mijn man heeft ook slecht/ geen bereik met zijn samsung en klanten /anderen hebben hier ook heel slecht/geen bereik.

Daarbij zie ik op het facebook kpn forum dat heel erg veel mensen last hebben van zelfde probleem met kpn.


Ik zit met hetzelfde probleem. Verbinding is hier ook niet altijd top, op mobiel. Als ze mij bellen of ik ga zelf iemand bellen heb ik 9 van de 10 keer problemen.  Ik hoor hun wel maar hun mij niet . Krakende verbinding. En de andere keer horen we allebei helemaal niets.  Heb al een nieuwe simkaart aangeschaft en al. Maar maakt geen enkel verschil. Ene week kun je wel bellen of gebeld worden en andere week weer totaal niet.  Hadden al over een andere telefoon maar wie zegt dat dat helpt. En als ik het zo hierboven lees helpt het dus niet. Hoor graag een oplossing.


Reageer