Skip to main content
Beantwoord

Ik kan mobiel niet meer bellen ondanks dat de landelijke storing voorbij is

• 28 mei 2025
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Sinds afgelopen weekend had ik het probleem dat mijn 5G niet meer werkte, uiteindelijk werkte dat weer. Daarna kwam ik erachter dat ik niemand kan bellen, de telefoon gaat niet over. Als iemand mij belt gaat dit direct naar voicemail.

Heb meerdere keren al toestel herstart, SIM eruit en erin gedaan. Nu las ik dat er een storing landelijk was die hiermee te maken had. Dat zou opgelost zijn maar ik heb nog steeds deze problemen.

Hoe kan ik dit nu oplossen?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Jesse noel 

Welkom op de community van KPN.

De landelijke storing op het mobiele netwerk is inmiddels verholpen.
Er zijn dus geen problemen of storingen meer.

Het beste kun je nu even de netwerkinstellingen van je smartphone resetten, hiermee haal je de fouten eruit, en zullen de juiste instellingen automatisch worden geladen.
Bij andere mede klanten heeft dit geholpen.

Android:

1. Open de Instellingen-app: Je kunt dit doen door op het tandwielpictogram of een ander pictogram te klikken dat naar de instellingen leidt.
  2. Ga naar Systeem of Algemeen beheer: Afhankelijk van je Android-versie en fabrikant, vind je de optie "Resetten" onder "Systeem" of "Algemeen beheer".
  3. Selecteer Resetten: Kies de optie "Resetten" of iets vergelijkbaars.
  4. Kies Netwerkinstellingen resetten: Zoek naar "Netwerkinstellingen resetten" of een soortgelijke optie.
  5. Bevestig de reset: Je kunt gevraagd worden om de reset te bevestigen. Druk op de knop "Reset instellingen" of een vergelijkbare knop.
  6. Start je apparaat opnieuw op: Nadat je de netwerkinstellingen hebt gereset, is het een goed idee om je apparaat opnieuw op te starten. 

iPhone (iOS):

1. Open de Instellingen-app: Klik op het Instellingen-pictogram op je startscherm.
  2. Navigeer naar Algemeen: Scrol naar beneden en tik op "Algemeen".
  3. Zet over of stel iPhone opnieuw in: Scrol verder naar beneden en tik op "Zet over of stel iPhone opnieuw in".
  4. Stel opnieuw in: Tik op "Stel opnieuw in".
  5. Herstel netwerkinstellingen: Kies "Herstel netwerkinstellingen".
  6. Bevestig: Je iPhone zal je waarschuwen dat de netwerkinstellingen worden gereset, inclusief eerder gebruikte wifi- en mobiele netwerken. Tik op "Herstel netwerkinstellingen" om door te gaan.
  7. Herstart: Na het resetten van de netwerkinstellingen zal je iPhone opnieuw opstarten.

Laat daarna even weten, of het ook bij jouw heeft geholpen.

Bekijk origineel

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Jesse noel 

Welkom op de community van KPN.

De landelijke storing op het mobiele netwerk is inmiddels verholpen.
Er zijn dus geen problemen of storingen meer.

Het beste kun je nu even de netwerkinstellingen van je smartphone resetten, hiermee haal je de fouten eruit, en zullen de juiste instellingen automatisch worden geladen.
Bij andere mede klanten heeft dit geholpen.

Android:

1. Open de Instellingen-app: Je kunt dit doen door op het tandwielpictogram of een ander pictogram te klikken dat naar de instellingen leidt.
  2. Ga naar Systeem of Algemeen beheer: Afhankelijk van je Android-versie en fabrikant, vind je de optie "Resetten" onder "Systeem" of "Algemeen beheer".
  3. Selecteer Resetten: Kies de optie "Resetten" of iets vergelijkbaars.
  4. Kies Netwerkinstellingen resetten: Zoek naar "Netwerkinstellingen resetten" of een soortgelijke optie.
  5. Bevestig de reset: Je kunt gevraagd worden om de reset te bevestigen. Druk op de knop "Reset instellingen" of een vergelijkbare knop.
  6. Start je apparaat opnieuw op: Nadat je de netwerkinstellingen hebt gereset, is het een goed idee om je apparaat opnieuw op te starten. 

iPhone (iOS):

1. Open de Instellingen-app: Klik op het Instellingen-pictogram op je startscherm.
  2. Navigeer naar Algemeen: Scrol naar beneden en tik op "Algemeen".
  3. Zet over of stel iPhone opnieuw in: Scrol verder naar beneden en tik op "Zet over of stel iPhone opnieuw in".
  4. Stel opnieuw in: Tik op "Stel opnieuw in".
  5. Herstel netwerkinstellingen: Kies "Herstel netwerkinstellingen".
  6. Bevestig: Je iPhone zal je waarschuwen dat de netwerkinstellingen worden gereset, inclusief eerder gebruikte wifi- en mobiele netwerken. Tik op "Herstel netwerkinstellingen" om door te gaan.
  7. Herstart: Na het resetten van de netwerkinstellingen zal je iPhone opnieuw opstarten.

Laat daarna even weten, of het ook bij jouw heeft geholpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 mei 2025

Hey Michel

Bedankt dit was inderdaad de oplossing!

Met vriendelijke groet, 

Jesse

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Jesse noel 

Fijn om te horen!
Ik had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht, kan ik je zeggen.
De netwerkinstellingen resetten lost vaak veel problemen op, dan weet je dit ook gelijk voor een eventuele volgende keer.

Groet terug,

Michel

Reageer

✕

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic