Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Vandaag weer een sms van @kpn oplossingen

Beste klant, we werken hard aan de verbindingsproblemen die jij ervaart met jouw mobiele toestel. Sorry dat dit zo lang duurt. Onze medewerkers kunnen je helaas niet helpen. We houden je per sms op de hoogte van de voortgang. Groet, KPN

KPN weet dat er maar 1 oplossing is en dat is een ander toestel beschikbaar stellen. Ik betaal nog steeds abonnementsgeld voor een netwerk dat niet functioneert. Ik noem het een wanprestatie, maar dat kan KPN niet boeien.

Ik weet niet of we ons moeten beklagen bij de #ACM 

Mijn voorstel aan KPN zou zijn iedere benadeelde kan zijn telefoon omruilen bij een KPN winkel of een KPN businesscentrum en krijgt een tegemoetkoming in de kosten van het abonnement.

KPN wil waarschijnlijk dat iedereen het beu wordt en naar een andere provider gaat. Is voor KPN het goedkoopste.

Hallo,

Ik heb sinds mei 2024 last van slechte tot zelfs geen mobiele data op mijn iPhone 11. Hierdoor kan ik geen gebruik maken van mijn mobiele data en verloopt bellen moeizaam. Sinds mei 2024 heb ik elke maand contact gezocht met de klantenservice. Helaas krijg ik telkens een ander antwoord: het probleem is bekend en we werken aan een oplossing, ik zou een vergoeding krijgen, ik moest naar de KPN-winkel voor een test, of ik zou zelfs een vervangende telefoon ontvangen. Maar dit is allemaal uitgebleven. 

Tot op heden heb ik nog steeds problemen en is er geen duidelijkheid over de oplossing. Ik moest de klantenservice er zelfs op wijzen dat zij een ticket aanmaken, omdat dit blijkbaar niet automatisch gebeurt als je hier niet specifiek om vraagt. Mij is beloofd dat er contact met mij zou worden opgenomen, maar tot op de dag van vandaag heb ik niets van KPN vernomen.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn... Wanneer komen jullie nu met een oplossing?

Met vriendelijke groet,
Marloes

welkom bij de club Marloes… hier precies hetzelfde verhaal. 

Bericht 23 februari 2026:

Wij zijn er hard mee bezig. Ik vraag je nog even geduld te hebben. Binnenkort komt hier meer over. 

Met een iphone SE2020 exact dezelfde problemen. Lange tijd geen/slecht internet via 4g. In de KPN winkel wisten ze mij vandaag te melden dat er geen tickets meer kunnen worden aangemaakt sinds 1 september @*€&€*#=. Zojuist via de telefoon een ticket laten aanmaken.  Nu maximaal 21 dagen wachten omdat ze dit per geval afhandelen. 

Klopt, ik heb het probleem ook met 2 van deze toestellen in mijn huishouden. Maar de SE 2020 wordt nog doodleuk ontkent. "Nee meneer, dat is niet hetzelfde probleem als bij de iPhone 11…"  Oh nee!? Ik ervaar het toch met 2 toestellen, tegelijk wanneer dezelfde problemen begonnen bij een iPhone 11 in ons huishouden ook?! (ik ben zo gek om 4 abo's te hebben bij KPN)

Ik zit vandaag op werkdag 14. Zoals verwacht ben ik niet gebeld. Ik ga morgen bellen. Welk nummer kan ik pakken ? Klacht indienen of iemand van klantenservice ?

Ik ben blij dat ik uit deze rotzooi ben. Kom op KPN, over een week is het alweer bijna 4 maanden. Dat is 1/3 van een jaar! Het nabellen van mensen is nu ook alweer vele weken bezig. We weten dat het om duizenden mensen (8000 a 10.000) gaat, maar met een team van 20 man kan je die lijst echt wel binnen 4 weken afwerken. Of zit er maar één persoon op deze afdeling die dit allemaal doet? 

Wacht jij al 4 maanden ?

Het lijkt ook alsof de technische dienst geheel random werkt. Niet op volgorde binnenkomst, maar ze pakken er eentje uit 'de bak'. Er worden tickets opgelost die (veel) later ingediend worden en oude blijven openstaan. 

Wacht jij al 4 maanden ?

Sinds 20 mei had ik al problemen, dat is volgende week 4 maanden ja.

Maar ik ben dus eindelijk geholpen. Dus voor mij was het “maar” 3 en een halve maand ellende.

Wacht jij al 4 maanden ?

Maar ik ben dus eindelijk geholpen. Dus voor mij was het “maar” 3 en een halve maand ellende.

Wat raad jij aan om te doen ? Ik zit nu op werkdag 14. En heb het sinds 28 juli. Klacht indienen?

Het lijkt ook alsof de technische dienst geheel random werkt. Niet op volgorde binnenkomst, maar ze pakken er eentje uit 'de bak'. Er worden tickets opgelost die (veel) later ingediend worden en oude blijven openstaan. 

Van wie weet je dat?

Zojuist belde ik met KPN klantenservice op 0800-0402. Op 27 mei jl. deed dit probleem zich voor het eerst voor op mijn iPhone 11 icm KPN netwerk. Vanaf 29 mei jl. KPN gebeld en zij pakten deze intussen erg herkenbare storing met o.a. iPhone 11 toestellen goed op. Maar ik krijg de indruk dat KPN op dat moment nog niet wist dat dit (mogelijk) oude probleem zich weer voordeed met iPhone 11 toestellen. Het probleem met KPN vs. iPhone 11 toestellen deed zich in 2022 ook al eens voor.

De 2e KPN medewerker die ik rond 3 juni j. sprak (5 werkdagen na de klacht) begon onprofessioneel over een verouderd toestel e.d. Gevraagd naar mijn ticket. Hij antwoordde dat KPN ermee bezig was. Kort daarna ontving ik een sms waaruit dat bleek. Punt. Daarna bleef het stil.

In mijn omgeving hoor ik meerdere KPN klanten met soortgelijke problemen op iPhone 11 en 12. Slecht bereikbaar, Verbindingen worden verbroken of komen eenzijdig tot stand. 4G verbindt niet of slecht, enz enz enz.

Vandaag weer gebeld met KPN over dit probleem. Medewerker antwoordt (nog voordat hij mijn ID-gegevens vroeg) dat KPN het probleem met netwerk vs. iPhone 11 erkent. Ze hebben zelfs 5 juli jl. nog een update doorgevoerd, antwoordde hij, maar ze vernamen op de klantenservice dat dit niet voor iedereen de oplossing bleek te zijn.

Ze zijn er dus mee bezig, erkennen het probleem eindelijk, en zo lang wij goedbetalende klanten maar blijven klagen, zullen ze het echt moeten oplossen. Dus blijf klachten indienen, net zolang totdat dit probleem is opgelost.

Slotakkoord van mijn problemen:

Update van Apple IOS had geen effect op de problemen met de iPhone 11. In juli kreeg ik bijna wekelijks een sms dat KPN met de problemen bezig was. Toen ik midden augustus op een bedje lag in de Italiaanse zon werd ik gebeld door KPN. De medewerkster biedt excuses aan en vertelt dat ik na dit gesprek een mailtje krijg waarmee ik mijn iPhone 11 ter reparatie kan aanbieden. Deze wordt dan omgeruild voor een nieuwe iPhone 13.  Ik was verrast. Hiermee hoopt KPN de problemen voor mij te hebben opgelost, aldus de medewerkster.

Thuis van vakantie, mijn iPhone 11 volgens instructie opgestuurd. Binnen een paar werkdagen krijg ik mail dat er niets aan de hand is met het toestel en dat deze retour komt. Wel zie ik twee imei nummers in de communicatie staan. Hm wat wordt het nu… afwachten maar. 

Na enkele dagen komt een pakketje aan. En wat blijkt: een nieuwe iPhone 13.

KPN loste mijn problemen op met een vervangend toestel. Niet de nieuwste versie, maar dat verwachtte ik ook niet. Ik vond het wel een goede oplossing.

Advies voor KPN: als een klant een topic heeft gemeld, staat dat genoteerd in het systeem. Houd de klager op de hoogte. Laat elke helpdeskmedewerker in de topic lezen wat de status is, ipv bij mijn 3e belletje (met een leentoestel) vertellen dat een iPhone 11 toch wel verouderd is. Medewerker: blijf on topic!

resumé zijn we gewend en verwend aan goede verbindingen met goede apparatuur. Ons eisenniveau ligt hoog en ik stel me voor dat het niet altijd makkelijk is voor KPN om micro te blijven handelen. In mijn geval deed KPN dat met ups en downs.

Eind goed al goed. Voor mij is dat nu makkelijk praten. KPN loste mijn problemen waarvoor dank. Ik hoop dat meerdere klagers dit zo ervaren.

Je zegt heel veel maar ook heel weinig. Geef ons desnoods tips om dit proces te versnellen 🤷🏽‍♂️

Wacht jij al 4 maanden ?

Wat raad jij aan om te doen ? Ik zit nu op werkdag 14. En heb het sinds 28 juli. Klacht indienen?

Ik belde twee keer per week, had twee klachten open. Uiteindelijk kreeg ik een aardige gast aan de lijn die het voor mij heeft opgelost. Hij gaf mij z'n persoonlijke nummer, welke ik kon bellen als het toch niet binnen 1 week was opgelost. Kort na ons gesprek belde hij mij terug om te zeggen waar ik precies op de lijst stond en dat ik binnen een paar dagen een belletje zou krijgen voor de swap.

De volgende dag kreeg ik al een telefoontje en kon ik de telefoon omruilen.

Dus je moet echt geluk hebben dat je niet een gedemotiveerd iemand aan de lijn hebt die geen zin heeft om te helpen. En daar zijn er helaas veel van bij KPN.

Van wie weet je dat?

Ik lees op dit forum soms leden die later aan de bel getrokken hebben, dan andere leden, maar al wel een oplossing of telefoontje gehad hebben. Ook tref ik zo nu en dan een klantenservicemedewerker die wat meer loslaat en toegeeft dat een bepaalde groep klanten daadwerkelijk voorgetrokken wordt. Zo staan er dus zelfs nog tickets uit mei open en zijn tickets uit juli al opgelost. 

Van wie weet je dat?

Ik lees op dit forum soms leden die later aan de bel getrokken hebben, dan andere leden, maar al wel een oplossing of telefoontje gehad hebben. Ook tref ik zo nu en dan een klantenservicemedewerker die wat meer loslaat en toegeeft dat een bepaalde groep klanten daadwerkelijk voorgetrokken wordt. Zo staan er dus zelfs nog tickets uit mei open en zijn tickets uit juli al opgelost. 

Ik denk dat als je het blijft escaleren, ze het echt serieus nemen en er op een gegeven moment eindelijk iets mee gaan doen. Misschien dat ze hopen dat mensen het opgeven die niet vaak bellen. Ik snap er echt niks van, maar zie inderdaad mensen met klachten uit juli die al geholpen zijn terwijl anderen sinds mei nog steeds wachten.

Van wie weet je dat?

Ik denk dat als je het blijft escaleren, ze het echt serieus nemen en er op een gegeven moment eindelijk iets mee gaan doen. Misschien dat ze hopen dat mensen het opgeven die niet vaak bellen. Ik snap er echt niks van, maar zie inderdaad mensen met klachten uit juli die al geholpen zijn terwijl anderen sinds mei nog steeds wachten.

Ik ben zelf niet zo’n beller en wacht het nog rustig af, inmiddels drie weken geleden dat ik een melding heb gedaan en nog steeds niets gehoord zelfs geen sms. Zo net weer een prive gesprek gehad waarbij de verbinding weer twee keer weg viel en gisteren een gesprek waarbij mijn iphone weer gloeiend heet werd. Wat een waardeloze provider is dit geworden zeg, en maar adverteren op de media om nieuwe klanten binnen te harken, het grote geld roept. Zodra de iphone 16 er is bij odido ben ik hier weg en zoeken ze het maar lekker uit, die iphone 13 mogen ze van mij houden.

Van wie weet je dat?

Nou ik kreeg vandaag een belletje met de boodschap dat ze met mijn klacht (maandag de derde in vier maanden) niets gaan doen, en ik maar gewoon moet afwachten. Dus escalatie heeft volgens mij totaal geen zin. Kom je alleen maar verder achterop de lijst.

Voor de mensen die nog geen oplossing hebben. De werkdagen zijn nu gezet op max 21 en geen 14. Dus het enige wat we kunnen doen is tot dan afwachten. Mocht je op 21 zijn terug bellen!

Voor de mensen die nog geen oplossing hebben. De werkdagen zijn nu gezet op max 21 en geen 14. Dus het enige wat we kunnen doen is tot dan afwachten. Mocht je op 21 zijn terug bellen!

Ik zIt al op werkdag 30 en 2 ingediende klachten verder maar ook nog steeds niets. Bellen levert echter ook niks op behalve de boodschap wachten. Nog even volhouden. Of de tip, koop anders een goedkoop toestel voor buitenshuis tot het opgelost is. Nou jullie snappen dat ik dat dus niet ga doen 

Heb je trouwens wel de Sms ontvangen?

Heb je trouwens wel de Sms ontvangen?

2 parels van zulke berichten mogen ontvangen inderdaad. Tja. Wat moet je ermee?? Heb alles overgedragen op de rechtsbijstand. Ben benieuwd of zij er wat mee kunnen. Vrees van niet. Maar wil toch de druk opvoeren en restitutie van abonnementskosten sinds eind mei niet te vergeten. En ook niet meer betalen tot er een oplossing is aangeboden! 

Ja mevrouw die zei dat je dan op de lijst staat. Maar weet eerlijk gezegd ook niet wat we kunnen doen. 13.2 alleen en idd rechtsbijstand

Ik vraag me nu wel af wat er zou gebeuren als mensen, die nog niet de mail hebben gekregen, zelf naar het reparatieportaal van KPN gaan en exact dezelfde stappen ondernemen. Misschien dat alles bij KPN zo slecht is geregeld dat mensen ook gewoon een iPhone 13 krijgen? Als ik nog steeds niet was geholpen, had ik dat denk ik gedaan.

Ik vraag me nu wel af wat er zou gebeuren als mensen, die nog niet de mail hebben gekregen, zelf naar het reparatieportaal van KPN gaan en exact dezelfde stappen ondernemen. Misschien dat alles bij KPN zo slecht is geregeld dat mensen ook gewoon een iPhone 13 krijgen? Als ik nog steeds niet was geholpen, had ik dat denk ik gedaan.

Hoe kom je bij dat reparatieportaal. Wil het best proberen nl…

Reageer