Skip to main content

Problemen met iPhone 11 en 4G

Toon eerste bericht

1877 reacties

• Topper
  • 15 reacties
  • 31 oktober 2024
Daphne Www schreef:

Beste KPN Community,

Na zes maanden zonder 4G bereik heb ik eindelijk een update ontvangen van KPN. Ik heb een bericht gekregen dat ik mijn iPhone 11 mag inleveren en dat ik een iPhone 13 toegestuurd krijg. Hoewel het proces lang geduurd heeft, ben ik erg tevreden met deze uiteindelijke oplossing. 

Daarnaast geeft KPN mogelijk nog een compensatie voor de abonnementskosten, maar dat moet ik nog afwachten. 

Ik wil iedereen aanmoedigen om ook contact op te nemen met KPN als je een ticket (klacht) hebt dat al een paar maanden openstaat. Hopelijk krijgen jullie ook de ondersteuning die jullie nodig hebben. Ze komen in elk geval nu met oplossingen! :) 

Deze mail heeft iedereen ontvangen die en ticket heeft. Daarin staat ook dat je binnen 4 weken je abbonements geld ontvangt vanaf 23 Mei. 

• Topper
  • 18 reacties
  • 31 oktober 2024

Ik heb vandaag ook de mail gekregen voor de omruil van 11 naar 13. Liep alleen vast tijdens het invullen omdat IMEI niet werd herkend… 

tip; kopieer/plak hem niet vanuit je iPhone maar tik het echt over zonder spaties, dan gaat het wel 🫣 

Had mij een gênant telefoontje met de klantenservice gescheeld. Ik dacht ‘shit, hebben ze dat imei nummer wel; ik heb hem immers direct bij Apple gekocht’. Dus meteen bellen naar kpn en medewerker verzekerde me na navraag dat het voor iedereen met dit toestel geldt die de mail heeft gekregen. Maar gaf de bovenstaande tip en jawel; toen werkte het. 

• Topper
  • 15 reacties
  • 31 oktober 2024
Mr. TM schreef:

Bij mij is het nog steeds stil vanuit kpn.

ze hebben wel weer gebeld naar aanleiding van mijn klacht.

Dat ik bijna een maand niks had gehoord ipv de 10 werkdagen volgens de sms

antwoord was weer ik moet wachten

hoeveel maanden nog

vandaag ook weer heel slechte 4G

ik ben vanaf Mei nog geen ene keer gebeld of iets door KPN. Alleen de standaard sms’jes, ik ben zelf constant kpn gaan lastig vallen maar pakte helaas niks uit…. 
ze gaan nu eindelijk gewoon iedereen compenseren. Dat mocht tijd worden. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 31 oktober 2024

Het is eindelijk voorbij 🥳 vandaag een mail, sms en gebeld met kpn. Er komt een nieuw toestel aan en inlevering van de 11. KPN en Apple goed gedaan, en bedankt voor een definitieve oplossing.

• Helper
  • 37 reacties
  • 31 oktober 2024
StefanO94 schreef:

Ik heb daarstraks ook de SMS en email ontvangen waarmee ik mijn iPhone 11 kan omruilen. Heb ‘m aangemeld, ben benieuwd (mag hopen) dat het gewoon mogelijk is om af te zien van de ruil wanneer ik niet akkoord ga met de uitkomst van het toestelonderzoek door KPN/Reconext. Fijn ook dat ik nu niet eerst mijn eigen toestel eerst moet opsturen maar dat de 13 eerst wordt verstuurd.

Ik laat de 13 alleen nog even in het doosje zitten tot ik bevestiging heb van KPN dat mijn iPhone 11 aan alle voorwaarden voldoet. Ik ga namelijk absoluut geen 552 euro betalen.

Maar dat is het kromme. In de voorwaarden staat dat dat niet kan. Wanneer de telefoon niet voldoet volgens KPN moet je de 552 betalen. Voorwaarde IIc en III.  Is bij mij ook telefonisch bevestigd door de klantenservice

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2316 reacties
  • 31 oktober 2024
Bob1972 schreef:

Maar dat is het kromme. In de voorwaarden staat dat dat niet kan. Wanneer de telefoon niet voldoet volgens KPN moet je de 552 betalen. Voorwaarde IIc en III.  Is bij mij ook telefonisch bevestigd door de klantenservice

Ja ik vind dit ook wel een dingetje @Remco van KPN.

• Kan dit juridisch zomaar ? Hebben mensen niet altijd wettelijk het recht om ergens van af te zien ?
  • Is het wenselijk en klantvriendelijk in zo met je klanten om te gaan ? (het is niet dat de klant deze problemen heeft veroorzaakt).
  • Niet alle mensen met een iPhone 11 hebben even 552 euro liggen, de kans is groot dat KPN mensen met een zwakke beurs de schulden in drukt.
  • Kan je verwachten dat een iPhone van het jaar 2019 helemaal is zoals de voorwaarden, betreft de val / waterschade. Een iPhone 11 is waterdicht, Deze modellen hebben een IP68-classificatie onder IEC-norm 60529. Maar, de afdichting kan na 5 jaar nooit meer 100% zijn (zelfs Apple waarschuwt hiervoor) ook kan condense op waterschade lijken terwijl dit niet echt zo is, je loopt dus altijd het risico met deze voorwaarden voor 552 euro aangeslagen te worden zonder de kans er vanaf te zien.

Ik hoop dat hier serieus op gereageerd wordt @Remco van KPN, alvast bedankt!

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1422 reacties
  • 31 oktober 2024

A.Het toestel moet aangaan
b. Het touchscreen moet volledig werken
c. Het toestel mag niet zo beschadigd zijn dat het slecht werkt

Als ik deze drie dingen lees vind ik dat geen gekke voorwaarden.

En vooral c is wel mooi want dat geeft althans zo lees ik het dat iets schade geen probleem is.

Dus normale gebruiks schade na zoveel valt daar dan dus onder zou ik zeggen?

Kijk een barst in het scherm of een geheel toegetakeld toestel zal daar niet onder vallen.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2316 reacties
  • 31 oktober 2024
Roos79 schreef:

En vooral c is wel mooi want dat geeft althans zo lees ik het dat iets schade geen probleem is.

Kijk een barst in het scherm of een geheel toegetakeld toestel zal daar niet onder vallen.

Het gaat meer om de waterschade, als er maar iets van condens in zit ben je de pineut. Iets wat je zelf niet kan controleren. Daarom zou je altijd nog een keuze B moeten hebben. 

• Helper
  • 37 reacties
  • 31 oktober 2024
Roos79 schreef:

De voorwaarde is prima. Het gaat om de combinatie met voorwaarde III. Wanneer KPN vindt dat het toestel beschadigd is dan moet je 552 betalen. In dat geval moet je ook de keuze hebben de 13 te retourneren en de 11 terug te krijgeb

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 31 oktober 2024

Ik verwacht daar geen problemen mee, @bnh, maar ik check dat morgen even.

Gardensnake
Topper
  • Topper
  • 20 reacties
  • 1 november 2024
DafBo schreef:
Daphne Www schreef:

Beste KPN Community,

Na zes maanden zonder 4G bereik heb ik eindelijk een update ontvangen van KPN. Ik heb een bericht gekregen dat ik mijn iPhone 11 mag inleveren en dat ik een iPhone 13 toegestuurd krijg. Hoewel het proces lang geduurd heeft, ben ik erg tevreden met deze uiteindelijke oplossing. 

Daarnaast geeft KPN mogelijk nog een compensatie voor de abonnementskosten, maar dat moet ik nog afwachten. 

Ik wil iedereen aanmoedigen om ook contact op te nemen met KPN als je een ticket (klacht) hebt dat al een paar maanden openstaat. Hopelijk krijgen jullie ook de ondersteuning die jullie nodig hebben. Ze komen in elk geval nu met oplossingen! :) 

Deze mail heeft iedereen ontvangen die en ticket heeft. Daarin staat ook dat je binnen 4 weken je abbonements geld ontvangt vanaf 23 Mei. 

Ik heb ook de mail gehad 

top geregeld door KPN 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 54 reacties
  • 1 november 2024

Ik ben wel benieuwd wat nu die plotselinge ommezwaai heeft veroorzaakt van klanten aan het lijntje blijven houden en vooral geen informatie verstrekken tot een concrete oplossing bieden.

Radar? Consumentenbond? Kan me toch niet voorstellen dat het vanuit KPN zelf komt. Als je als bedrijf gericht bent op het oplossen van problemen hou je toch niet eerst 5 maanden lang klanten voor de gek zou je zeggen.

• Topper
  • 15 reacties
  • 1 november 2024

net gebeld met de klantenservice. het ticket wat ik had, is overschreven door een jonger ticket. terwijl ik op 14 august al gebeld hebt met de klacht, vanuit gaande dat er dan een ticket was aangemaakt. Hopelijk kunnen de meelezende moderators  ‘’ even checken '’ dan wel  “..dit ook even intern aankaarten. “

het heeft er de schijn van dat de klantenservice ook getroffen wordt door een storing 🤖

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 1 november 2024
bnh schreef:
Bob1972 schreef:

Ik heb dit gecheckt.

We hebben vanmorgen de voorwaarden zoals die in het formulier e.d. worden gegeven iets verduidelijkt naar:

Het toestel mag niet zo beschadigd zijn dat de verbinding met het mobiele netwerk slechter wordt. Denk aan waterschade of grote schade aan de buitenkant

Het moet duidelijk zijn dat de verbindingsproblemen die je ervaart met je iPhone 11 niet het gevolg zijn van andere dingen.  Zoalss Roos al noemde, dingen als barsten, duidelijke waterschade etc. 

Roos79 schreef:

Het toestel wordt door Reconext op de normale manier nagekeken. De voorwaarden zijn zodanig dat je zelf een goede inschatting kunt maken of jouw toestel er doorheen gaat komen. 

Twijfel je daarover, dan kun je alsnog de keus maken om het toestel op de normale manier ter reparatie aan te bieden.

Matthew83
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 413 reacties
  • 1 november 2024
mikesss schreef:

Ik ben wel benieuwd wat nu die plotselinge ommezwaai heeft veroorzaakt van klanten aan het lijntje blijven houden en vooral geen informatie verstrekken tot een concrete oplossing bieden.

Radar? Consumentenbond? Kan me toch niet voorstellen dat het vanuit KPN zelf komt. Als je als bedrijf gericht bent op het oplossen van problemen hou je toch niet eerst 5 maanden lang klanten voor de gek zou je zeggen.

Het kan zijn dat KPN ook klaar is met de vele openstaande tickets. Of er is momenteel een deal gemaakt met Apple, waar ze niet over mogen communiceren (net als 2 jaar geleden). Of wellicht de oproep van Radar over inzage van de problemen en de oplossingen die KPN heeft aangeboden voor een eventuele uitzending op TV.

We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar het heeft er wel toe geleid dat er plotseling veel mensen eindelijk een oplossing aangeboden hebben gekregen. Ik wou al bijna aftellen tot 6 maanden, maar als KPN even doorzet is het probleem na “maar” 5 maanden opgelost. Hulde!

• Helper
  • 37 reacties
  • 1 november 2024
Erik van KPN schreef:
bnh schreef:
Bob1972 schreef:

Ik heb dit gecheckt.

We hebben vanmorgen de voorwaarden zoals die in het formulier e.d. worden gegeven iets verduidelijkt naar:

Het toestel mag niet zo beschadigd zijn dat de verbinding met het mobiele netwerk slechter wordt. Denk aan waterschade of grote schade aan de buitenkant

Het moet duidelijk zijn dat de verbindingsproblemen die je ervaart met je iPhone 11 niet het gevolg zijn van andere dingen.  Zoalss Roos al noemde, dingen als barsten, duidelijke waterschade etc. 

Roos79 schreef:

Het toestel wordt door Reconext op de normale manier nagekeken. De voorwaarden zijn zodanig dat je zelf een goede inschatting kunt maken of jouw toestel er doorheen gaat komen. 

Twijfel je daarover, dan kun je alsnog de keus maken om het toestel op de normale manier ter reparatie aan te bieden.

Daar gaat het niet om. Waarom kan niet worden toegevoegd dat wanneer het toestel niet door de keuring komt je kunt afzien van de omruilactie? Wanneer mijn toestel wordt afgewezen wil ik de 13 terug kunnen sturen en de 11 terug ontvangen (en niet verplicht worden €552 te betalen). Ik vraag me echt af of het juridisch wel klopt dat jullie mensen bij het afkeuren van de 11 verplichten de 13 af te nemen tegen betaling

Ik ben van mening dat mijn toestel voldoet, maar zodra ik het opstuur ben ik overgeleverd aan de toets van KPN/ Reconext. Daar heb ik geen enkele invloed meer op. In het geval van een verschil van inzicht moet je dan als klant ook kunnen afzien van de ruil. Ik vraag me af of dat zelfs niet bij wet verplicht is. Het gaat dus niet om de voorwaarde zelf (die snap ik heus wel)

In de consumentenwetgeving geldt dat contractvoorwaarden niet onredelijk bezwarend mogen zijn. Het verplicht stellen van een betaling van €552 zonder een optie om terug te keren naar de oorspronkelijke situatie (teruggave van de iPhone 11) kan als onredelijk worden beschouwd. Je word dan als klant in een benarde positie geplaatst, vooral als er geen andere alternatieven worden geboden. Wanneer mijn telefoon zou worden afgewezen dan geef ik er wellicht de voorkeur aan om te investeren in een (refurbished) 14 of 15. Die ruimte heb je niet omdat je dan gedwongen de 13 moet afnemen voor 552 euro

• Topper
  • 18 reacties
  • 1 november 2024

Oplossing zou ook kunnen zijn de retour anders via een KPN winkel te laten verlopen. Dan ben je ook niet afhankelijk van PostNL en kan de telefoon tijdens vervoer niet nat worden/beschadigen. Vind het jammer dat die optie niet geboden werd. Dan weet je als KPN zijnde ook zeker dat de ‘vind mijn iPhone’ uit staat en als klant dat je retour geaccepteerd is. 

En wat de aanleiding is voor deze fijne ommezwaai weten we inderdaad niet zomaar, maar als er maandag iemand van KPN bij radar staat te glimmen met dat het heel vervelend was maar ze inmiddels oplossingen aanbieden weten we genoeg ;-)

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 54 reacties
  • 1 november 2024

Het is ook raar want KPN kan op afstand checken of er problemen met de verbinding zijn en Reconext draagt dan zorg voor het milieuvriendelijk afvoeren van de Iphone 11 heb ik eerder gelezen. Dus waarom die controle achteraf door Reconext dan nog?

Ik begrijp de vrees wel na al dat gedraai van KPN in combinatie met de “black box Reconext”. Straks krijg je een nota toegestuurd en begint alle ellende weer van voorafaan.

Neem aan dat KPN zelf ook wel snapt dat klanten nu niet ineens blind op KPN vertrouwen na 5 maanden voor de gek gehouden te zijn.

• Helper
  • 37 reacties
  • 1 november 2024
mikesss schreef:

Het is ook raar want KPN kan op afstand checken of er problemen met de verbinding zijn en Reconext draagt dan zorg voor het milieuvriendelijk afvoeren van de Iphone 11 heb ik eerder gelezen. Dus waarom die controle achteraf door Reconext dan nog?

Ik begrijp de vrees wel na al dat gedraai van KPN in combinatie met de “black box Reconext”. Straks krijg je een nota toegestuurd en begint alle ellende weer van voorafaan.

Neem aan dat KPN zelf ook wel snapt dat klanten nu niet ineens blind op KPN vertrouwen na 5 maanden voor de gek gehouden te zijn.

Precies dat. En sterker, het gegeven dat KPN deze mogelijkheid niet wil opnemen geeft ook geen vertrouwen. Ik heb van KPN nog steeds geen argumenten gehoord waarom dat niet zou kunnen.

Klantenservice medewerker gisteren vond het notabene een begrijpelijk verzoek dat hij zelf ook zou kunnen doen wanneer hij in mijn situatie zat.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1422 reacties
  • 1 november 2024

Tot nog toe is hier in het topic nog geen enkel toestel niet afgekeurd.

Maar als jijzelf al zo twijfelt over de staat van je toestel dan moet je het niet opsturen.

• Helper
  • 37 reacties
  • 1 november 2024
Roos79 schreef:

Tot nog toe is hier in het topic nog geen enkel toestel niet afgekeurd.

Maar als jijzelf al zo twijfelt over de staat van je toestel dan moet je het niet opsturen.

Nogmaals ik twijfel niet over de staat van mijn toestel. Ik vind de voorwaarde principieel onjuist omdat je er als klant geen invloed op hebt.

En dat er tot nog toe in dit forum geen telefoon is afgekeurd is geen argument. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 54 reacties
  • 1 november 2024
Bob1972 schreef:
mikesss schreef:

Precies dat. En sterker, het gegeven dat KPN deze mogelijkheid niet wil opnemen geeft ook geen vertrouwen. Ik heb van KPN nog steeds geen argumenten gehoord waarom dat niet zou kunnen.

Klantenservice medewerker gisteren vond het notabene een begrijpelijk verzoek dat hij zelf ook zou kunnen doen wanneer hij in mijn situatie zat.

Dat soort opmerkingen hebben net zoveel waarde als die van de moderators hier dat het ‘wel goed komt’ of ‘ik verwacht geen problemen’: helemaal niets. Daar kun je niets mee.

Maar wel of geen vertrouwen in KPN: het zou ze sieren om de procedure gewoon eens duidelijk openbaar te communiceren ipv dat niet transparante gedoe. Ik vind de oplossing die nu sinds enkele dagen wordt aangeboden al een hele stap voorwaarts maar nog steeds: zet dat gewoon ergens op de site dan weet iedereen waar hij aan toe is. Dat het probleem per klant ‘maatwerk’ waar ze de pers mee voor de gek hebben gehouden is natuurlijk onzin.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 138 reacties
  • 1 november 2024

Valt me op dat ze nu eindelijk over stappen met het omruilen van alle iPhone 11 voor 13. Wat was de daadwerkelijke drempel om dit zo lang te laten verlopen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 54 reacties
  • 1 november 2024
PlatinumMike schreef:

Valt me op dat ze nu eindelijk over stappen met het omruilen van alle iPhone 11 voor 13. Wat was de daadwerkelijke drempel om dit zo lang te laten verlopen.

Precies dat.

Kan me voorstellen dat je dat niet gelijk op dag 1 aanbiedt als je van problemen hoort. 

Maar mensen 5 maanden met verbindingsproblemen laten zitten is asociaal.

Vandaar dat er wel een externe kracht moet zijn die dit heeft bewerkstelligd, KPN is geen organisatie die intrinsiek gemotiveerd is om problemen van klanten op te lossen want dan laat je het niet zo lang duren.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 138 reacties
  • 1 november 2024

Bij mij is t ook heel vaag gegaan. Heb het probleem zelf opgelost, vervolgens kreeg ik een belletje van KPN. Of ik ze kon terug bellen. Ik zou een bel verzoek code krijgen. Nooit meer wat van gehoord. Voor mij maakt het overigens niks meer uit want heb een 14 😅

Reageer