Skip to main content
Beantwoord

SMS versturen vanuit buitenland lukt niet: "Het verzenden van het bericht is mislukt"

• 7 mei 2025
  • 6 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik wil an mijn zon een SMS versturende de landcode +49 , maar het lukt niet .
Ik bekom altijd de melding :Het verzenden van het bericht is mislukt

Maar ontvangen lukt wel.

Beste antwoord door Denise van KPN

Uit jouw bericht maak ik op dat je wel de landcode gebruikt, ​@golfen. Ik raad je daarom aan eens naar onderstaande te kijken:

Problemen met sms versturen

Het kan zijn dat de sms wel verzonden is, maar niet aankomt. Vraag een 'aflever-rapport' aan om dit te controleren.

1. Plaats de code *0# vóór het sms-bericht dat je wilt versturen
  2. Voer na de code geen spatie in maar begin direct met de rest van de sms (bijvoorbeeld: *0#test)
  3. Je krijgt dan een bericht terug of het sms-bericht is verzonden of niet

Is de sms niet verzonden?
Ga dan naar Toestelhulp om je instellingen te controleren.

Is de sms wel verzonden?
Dan ligt de oorzaak niet bij ons netwerk of jouw toestel, maar bij de ontvanger.

Edit: Werkt het hierna nog niet? Dan is het goed als er iemand mee kijkt. Maak hiervoor een belafspraak. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 9115 reacties
  • Antwoord
  • 9 mei 2025

Uit jouw bericht maak ik op dat je wel de landcode gebruikt, ​@golfen. Ik raad je daarom aan eens naar onderstaande te kijken:

Problemen met sms versturen

Het kan zijn dat de sms wel verzonden is, maar niet aankomt. Vraag een 'aflever-rapport' aan om dit te controleren.

1. Plaats de code *0# vóór het sms-bericht dat je wilt versturen
  2. Voer na de code geen spatie in maar begin direct met de rest van de sms (bijvoorbeeld: *0#test)
  3. Je krijgt dan een bericht terug of het sms-bericht is verzonden of niet

Is de sms niet verzonden?
Ga dan naar Toestelhulp om je instellingen te controleren.

Is de sms wel verzonden?
Dan ligt de oorzaak niet bij ons netwerk of jouw toestel, maar bij de ontvanger.

Edit: Werkt het hierna nog niet? Dan is het goed als er iemand mee kijkt. Maak hiervoor een belafspraak. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 mei 2025

Hallo Dennis, dat heb ik ook gedaan, maar het werkt ook niet.
Het bericht wordt verzonden, het komt aan, maar in het verzendbericht staat: Het bericht kan niet worden verzonden.
Dit gebeurt met alle sms'jes met de landcode *49, zelfs bij verschillende providers.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18593 reacties
  • 9 mei 2025
golfen schreef:

Ik wil an mijn zon een SMS versturende de landcode +49 , maar het lukt niet .
Ik bekom altijd de melding :Het verzenden van het bericht is mislukt

Maar ontvangen lukt wel.

Hallo ​@golfen 

Heeft jouw zoon dan een Duits mobiel nummer? Een Nederlands nummer begint met +31.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2991 reacties
  • 9 mei 2025

Komen SMS-berichten naar Nederlandse nummers wel aan? Kan je bijvoorbeeld een bericht naar jezelf sturen?

Let er wel op dat je de 1e 0 van het telefoonnummer niet gebruikt als je een landcode gebruikt. Dus als het telefoonnummer 06-12345678 is, dan is het +31 612345678

En voor Duitsland is het precies hetzelfde:

0151 23456789 wordt: +49 151 23456789

(fictief nummer)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 mei 2025

Ja ik wet dat een dat de Landescode van Duitland +49 is. Ik heb ook probiert 0049 .
Omdat ik in Nederlands woon heb ik een +31 als Landcode
Maar mijn man en ik hebben alles probiert, maar het lukt niet als wij naar Duitsland een sms willen versturen.
Misschien kunnen we iets anders instellen ?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Het kan zijn dat er achter de schermen iets niet goed staat, ​@golfen. Mijn collega's van de telefonische klantenservice kunnen dit voor je nakijken. Maak hiervoor een belafspraak. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.