Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht

2331 reacties

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 20 december 2021

Dat klopt, zolang je de wifi van dit modem blijft gebruiken blijf je problemen houden.

Ander ding wat me verbaast:

zodra de TV ontvanger aan gaat is verkeer via het internet vlan af en toe (de ene keer herstelt het zich, de andere keer niet)  ontiegelijk traag. Zowel bedraad als draadloos. gelukkig zijn de keren dat het zich herstelt meer voorkomend als de keren dat het traag blijft, maar juist dat maakt het niet reproduceerbaar. elke keer als ik wil bellen treed het niet op.

Voordeel voor KPN is dat wij veel via de app kijken en de ontvanger zowat niet gebruiken, daarmee hebben we een work around maar irritant is het wel

Dit heb ik eerder gezien in februari dit jaar met een 4 jaar oud v10 modem welke om deze reden vervangen had moeten worden voor een nieuw modem,  maar we door de toen geldende corona regels niet hebben gedaan ivm de impact die het had op thuiswerken
En het feit dat we toch over zouden stappen naar KPN zelf en dus toch een ander modem kregen.

in die periode kwam de android app beschikbaar al en was dat de work around die we eigenlijk nu nog gebruiken.

Het bizarre is dat  het nu met een box 12, een nieuw contract en een nieuwe tv ontvanger exact datzelfde probleem weer op treed sinds dag 1.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 20 december 2021
PEA1967 schreef:

Ook de rollback ontvangen, mesh opnieuw geinstalleerd en nog steeds problemen….. :rage:

@PEA1967,  ik heb even gekeken. De laatste verbreking is van 09:23 uur. Dat is precies het moment waarop je de rollback hebt ontvangen. Daarna zie ik geen verbrekingen meer. Mochten deze wel weer komen, laat het dan weten.

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 20 december 2021

Die onderbrekingen komen door de issues met de band steering., is allemaal wifi gerelateerd.
Wie de wifi van de box 12 gebruikt  heeft problemen. stop er een netwerkkabel in en het is stabiel.

• Topper
  • 21 reacties
  • 20 december 2021

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000448] ; steeds netwerk down heeft lang lang genoeg geduurd.

graag oude versie  terug

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@piets-forum Wil jij je naam, postcode, huisnummer en het klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? We helpen je graag verder!

Toon54
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 december 2021

sinds enige tijd modem vervangen door KPN voor een V 12 voor een V 10a van telfort.

Over het algemeen daar weinig klachten over maar sinds de software wissel niets meer dan klachten.

IPOTV valt steeds uit of bevriest en gaat dan naar enkele tijd weer verder (bekabeld) Internet valt steed weer weg wat zeer lastig is omdat mijn vrouw op intranet zit van haar werk met alle gevolgen van dien.

Ik wil dit gelazer niet meer en heb bij Telfort dit zeer weinig meegemaakt. KPN regeld dit naar behoren met een pushback van de software zodat er weer gewoon kan worden gewerkt

*Admin: samengevoegd met algemeen topic

• Topper
  • 21 reacties
  • 21 december 2021

Hallo Vikash, profiel heb ik aangepast

dank voor je reactie

m vr gr Piet

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 21 december 2021

Goedemiddag,  sinds de update van de firmware is mijn KPN box 12 veel minder stabiel. Het logboek staat vol met connection time-outs van de PPoE verbinding. Het gevolg is meerdere keren per dag uitval van internet.  Dit duurt soms maar enkele seconden maar ook langer.

Voor thuiswerken is stabiel internet voor mij essentieel. Zouden jullie de roll-back op mij  Box 12 kunnen doen?

Met de vorige firmware had ik nergens last van.

Groeten,  Jasper

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@piets-forum ik heb je op de lijst gezet, jouw modem zal binnenkort de de rollback krijgen.

@Toon54 is het probleem dat jij hebt te beschrijven als dat je box 12 af en toe blijft herstarten of is er iets anders aan de hand? Wat doen de lampjes op je experiabox als de verbinding wegvalt?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

• Topper
  • 21 reacties
  • 21 december 2021

Hallo Thomas, super actie. Dank je wel

m vr gr Piet

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 21 december 2021
Covid schreef:

Heb gisteren de nieuwe KPN 12 box gekregen maar ik heb WiFi stekkers die alleen op 2.4 Ghz werken . Mijn vraag of deze router ook 2.4 Ghz ondersteunt zoals andere routers of is dit verleden tijd, voor de rest zeer tevreden over de snelheid

Dit is de reden waarom ik hier zit te kijken of een kpn 12 box zin heeft. Ik heb veel smart apparatuur en ik wil het nog wel kunnen gebruiken. Ik heb nu experia 9 en ik die blijf ik nog even gebruiken ook al zegt mijn wifi manager dat ik de 12 box moet aanschaffen.

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 21 december 2021

de box 12 heeft niet goed functionerende bandsteering, hierdoor geeft een box 12 icm smart apparatuur gegarandeerd problemen.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 21 december 2021

Ik heb de problemen met de camera wél op kunnen lossen, dit gold ook voor de wifi van mijn Honeywell Evohome systeem:

In je router heb ik de guest optie geactiveerd, deze stond uit, en daardoor werkt nu alles wél ineens !

Ik hoop dat je er wat aan hebt !

• Topper
  • 21 reacties
  • 21 december 2021

Ik kom zojuist thuis en kijk even naar mijn modem. En zie dat modem firmware is teruggezet  ;super dank voor de actie

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
piets-forum schreef:

Ik kom zojuist thuis en kijk even naar mijn modem. En zie dat modem firmware is teruggezet  ;super dank voor de actie

Super, fijn dat 't zo snel geregeld is! Dank voor de terugkoppeling.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 december 2021

Goede middag, ik zou ook graag een rollback naar de oude firmware hebben. De verbinding valt regelmatig weg.

• Topper
  • 18 reacties
  • 23 december 2021

Voor dingen als het vervelend vinden dat je de 2,4G Hz en 5 GHz niet meer apart van elkaar kunt uitzetten, of bandsteering die niet helemaal optimaal lijkt te werken doen we geen roll back. Dit omdat dit uiteindelijk allemaal zaken zijn die blijvend zijn. Wel wordt daar natuurlijk op doorontwikkeld om dingen te verbeteren waar nodig.

Deze opmerking kan ik moeilijk begrijpen. De problemen met de onbetrouwbare WiFi dekking worden met elke update erger in plaats van beter (of ook maar 'hetzelfde’) dus hoezo is dat geen reden voor een rollback? Ik begrijp niet dat er met voorrang ‘doorontwikkeld’ wordt aan nieuwe functies terwijl de kern gewoon niet op orde is. Maar ja joh, laat ik een boel versterkers ophangen in mijn flatje. Die 5 meter afstand van de router is natuurlijk wel erg groot, opgelost, toch..?

Kennelijk heb ik niet ‘het probleem’ waar het hier in de berichten over gaat, maar sinds de laatste update wordt wel op al mijn draadloze apparaten de WiFi verbinding continu onderbroken voor fracties van seconden, maar wel structureel zodat de verbinding enorm hapert. Hoop dat daar snel iets in gaat veranderen.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
paul888 schreef:

Goede middag, ik zou ook graag een rollback naar de oude firmware hebben. De verbinding valt regelmatig weg.

Ik zie het, @paul888! Ik ga een rollback voor je aanvragen. 

GlennK schreef:

Voor dingen als het vervelend vinden dat je de 2,4G Hz en 5 GHz niet meer apart van elkaar kunt uitzetten, of bandsteering die niet helemaal optimaal lijkt te werken doen we geen roll back. Dit omdat dit uiteindelijk allemaal zaken zijn die blijvend zijn. Wel wordt daar natuurlijk op doorontwikkeld om dingen te verbeteren waar nodig.

Deze opmerking kan ik moeilijk begrijpen. De problemen met de onbetrouwbare WiFi dekking worden met elke update erger in plaats van beter (of ook maar 'hetzelfde’) dus hoezo is dat geen reden voor een rollback? Ik begrijp niet dat er met voorrang ‘doorontwikkeld’ wordt aan nieuwe functies terwijl de kern gewoon niet op orde is. Maar ja joh, laat ik een boel versterkers ophangen in mijn flatje. Die 5 meter afstand van de router is natuurlijk wel erg groot, opgelost, toch..?

Kennelijk heb ik niet ‘het probleem’ waar het hier in de berichten over gaat, maar sinds de laatste update wordt wel op al mijn draadloze apparaten de WiFi verbinding continu onderbroken voor fracties van seconden, maar wel structureel zodat de verbinding enorm hapert. Hoop dat daar snel iets in gaat veranderen.

We nemen natuurlijk alle feedback mee, niet alleen de wegvallende verbindingen. Echter is de rollback specifiek daarvoor en niet voor wifi issues. We begrijpen zeker wel dat dit ook heel vervelend is en we werken daar natuurlijk ook aan.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 23 december 2021

Gisteren meldde ik me al over herhaaldelijke uitval van verbinding. Vanochtend weer een paar minuten naar een bevroren scherm zitten kijken. Heel irritant!

Zou ik een roll-back naar de vorige firmware kunnen krijgen?

Bij trage verbinding lijkt Experiabox te rebooten, zie onderstaande logging:

Met de oude firmware had ik geen uitvallende internetverbinding.

Jazz5223 schreef:

Goedemiddag,  sinds de update van de firmware is mijn KPN box 12 veel minder stabiel. Het logboek staat vol met terminated connections van de PPPoE verbinding. Het gevolg is meerdere keren per dag uitval van internet.  Dit duurt soms maar enkele seconden maar ook langer.

Voor thuiswerken is stabiel internet voor mij essentieel. Zouden jullie de roll-back op mij  Box 12 kunnen doen?

Met de vorige firmware had ik nergens last van.

Groeten,  Jasper

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

@Jazz5223 we hebben je bericht vermoedelijk over het hoofd gezien, goed dat je er nog een bericht achteraan stuurt! Ik heb een verzoek voor rollback ingediend, dit wordt binnen een werkdag verwerkt. 

Toon54
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 december 2021
Thomas schreef:

@piets-forum ik heb je op de lijst gezet, jouw modem zal binnenkort de de rollback krijgen.

@Toon54 is het probleem dat jij hebt te beschrijven als dat je box 12 af en toe blijft herstarten of is er iets anders aan de hand? Wat doen de lampjes op je experiabox als de verbinding wegvalt?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Profiel aangepast

Modem start geheel op maar wijzigingen aangebracht blijven van kracht

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Toon54 ik heb het verzoek ingediend, jouw modem krijgt ook de rollback!

Likeicare
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 10 reacties
  • 23 december 2021

Hallo ik heb ook dagelijks dat de box 12 uit zichzelf herstart. Dit is sinds een paar weken nu. De tv ontvanger geeft dan foutcode 303 en na een paar minuten werkt het weer. ook internet is dan natuurlijk even weg. Kan dit door de nieuwe firmware komen? Zo ja dan zou ik ook graag voorlopig de oude versie willen hebben. Daar had ik geen problemen mee. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 december 2021

Goedemorgen, 

Graag zal ik een Rollback willen aanvragen, 

Mijn Experiabox valt wel eens uit, hij geeft ook aan WAN-11h online. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 24 december 2021
HenEM schreef:

Goedemorgen, 

Graag zal ik een Rollback willen aanvragen, 

Mijn Experiabox valt wel eens uit, hij geeft ook aan WAN-11h online. 

Als u een Experiabox heeft, dan zit u niet in het goede topic...

Reageer