Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht

2331 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@JorisP, ik heb je op de lijst gezet!

dwiersma1
Helper
Forum|alt.badge.img
  • 41 reacties
  • 24 januari 2022

Firmware verschil

dan hebben we alles wel echt uitgesloten en word het toch een kwestie van afwachten. Ik heb de vraag nog even neergelegd bij onze collega's achter de schermen. Zodra we daar meer over weten kom ik hierop terug!

Deze melding is van 4 dagen geleden en ik zie nog steeds op 1 Superwifi :

en op de andere Superwifi :

Is er al zicht op wanneer het recht trekken van de Superwifi punten fiirmware gaat plaats vinden? Want zover ik begrijp heeft kan je Extra-Wifi pas gebruiken als beide Superwifi punten beschikken over versie 1.00.14v2.

Down/upload speed

Daarnaast zie ik sinds de update naar 1.00.14v2 dat de download snelheid altijd lager is dan de upload snelheid, is dat ook al gemeld?

Als ik direct verbind met de Box 12 is de down/upload snelheid ongeveer gelijk, waarbij upload altijd de laagste van de twee is.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 januari 2022

Graag ook een update naar versie 516. De V12 herstart een paar keer per dag sinds SGEJ10000448 in gebruik is.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Kosterrr, ik zet ook jou op de lijst!
@dwiersma1 als ik het goed begrijp is de update (letterlijk) nu net pas uit. Hoe je andere superwifipunt hem al wel had is me even een raadsel. Kun je die met 1.00.11 nog eens resetten?

wjb
Superuser
  • 74525 reacties
  • 24 januari 2022
Thomas schreef:

​​@dwiersma1 als ik het goed begrijp is de update (letterlijk) nu net pas uit. Hoe je andere superwifipunt hem al wel had is me even een raadsel. Kun je die met 1.00.11 nog eens resetten?

@Thomas, Hoe zit het dan met versie 1.00.34v2 voor de Experia WiFi? Is die ook net vrijgegeven?

Edit: Ik heb het antwoord al van Robert. Voor de Experia WiFi is versie 1.00.34v2 ook net voor uitrol klaargezet.

dwiersma1
Helper
Forum|alt.badge.img
  • 41 reacties
  • 24 januari 2022

@Thomas helaas is de 1.00.11v1 versie na een factory reset niet ge-update. Ik zal het later vanavond nog eens proberen.

dwiersma1
Helper
Forum|alt.badge.img
  • 41 reacties
  • 24 januari 2022

@Thomas  helaas is de 1.00.11v1 versie na een factory reset niet ge-update. Ik zal het later vanavond nog eens proberen.

Beide Superwifi’s zijn voorzien van van de laatste firmware 1.00.14v2  :ballot_box_with_check:

En uitvogelen waarom die download structureel lager is dan de upload, zoals ik in één van mijn vorige berichten heb aangegeven.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 25 januari 2022

Goedemorgen allemaal!

De Wifipunten worden deze week voorzien van een update. Dit betreft een update naar versie nummers 1.00.14v2 (SuperWifi) en 1.00.34v2 (Experia Wifi). WIfipunten krijgen de update gepusht, maar hij is ook als preferred gezet, dus je kunt ook handmatig updaten als je nog niet aan de beurt bent geweest. 

Deze update voorziet de Wifipunten van Extra Wifi. Meer info in het Wifipunten Update Topic.

Dit is in voorbereiding op verdere uitrol van de 516. Dit staat dus voor de deur, zodra ik daar specifieke data voor heb laat ik het hier weten.

R Wa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 64 reacties
  • 25 januari 2022
Erik_ schreef:

Goedemorgen allemaal!

De Wifipunten worden deze week voorzien van een update. Dit betreft een update naar versie nummers 1.00.14v2 (SuperWifi) en 1.00.34v2 (Experia Wifi). WIfipunten krijgen de update gepusht, maar hij is ook als preferred gezet, dus je kunt ook handmatig updaten als je nog niet aan de beurt bent geweest. 

Is dat per direct? Want als ik handmatig de SuperWifi check is er geen update beschikbaar en is 1.00.11v1 de laatste versie.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

@R Wa Ja, de nieuwe software staat vanaf nu als preferred. Als je de SuperWifi een reset geeft, zou deze automatisch moeten gaan updaten.

R Wa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 64 reacties
  • 25 januari 2022
Denise_ schreef:

@R Wa Ja, de nieuwe software staat vanaf nu als preferred. Als je de SuperWifi een reset geeft, zou deze automatisch moeten gaan updaten.

Helaas na een reset ook geen nieuwe firmware versie beschikbaar.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 25 januari 2022
Denise_ schreef:

Moet het een reset zijn? Bij gewoon opnieuw opstarten word de update niet geïnstalleerd? 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

@R Wa Hmm, in dat geval moet ik je nog even vragen geduld te hebben. Als het aan het einde van de week nog steeds hetzelfde is, dan kunnen we dit doorzetten naar het ontwikkelingsteam.

@Nick83 Op dit moment wordt een preferred software versies alleen geïnstalleerd na een reset.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 25 januari 2022

Krijg je dan een sms als je box de nieuwe update krijgt? De 5.16 update

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 januari 2022

Ik zou ook graag de nieuwe update krijgen. Heb de superwifi’s wel aangesloten maar qua prestaties was het hollen of stilstaan met de wifi. Heb ze nu weer losgekoppeld en ga na de 516 update een nieuwe poging wagen. 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 25 januari 2022

Voor iedereen: als je met Check Update geen update beschikbaar krijgt, en je wilt de automatische update die deze week plaatsvindt niet afwachten, reset dan je SuperWIfi/Experia Wifi en probeer het opnieuw, 

Bassman77 schreef:

Krijg je dan een sms als je box de nieuwe update krijgt? De 5.16 update

Zodra we verder gaan met de 516 uitrol dan verwacht ik ook dat men een sms krijgt van te voren. Net als we bij de vorige (test)groep deden.

• 0 reacties
  • 25 januari 2022

Vandaag heeft mijn 17 inch Windows11 laptop het begeven. Heb nu voor het eerst een 17 inch Chromebook gekocht die Wifi6 AX aan boord heeft.

Ik ben benieuwd hoe dat werkt in combinatie met de KPN Box 12.

Ik laat mijn ervaringen hier binnenkort weten.:relaxed:

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 januari 2022

ik wil ook graag firmware 516 gepushed hebben. hoe gaat dit in zijn werk ? ook mijn wifi punten zijn nog niet geüpdatet. ik zal ze eerst proberen te resetten

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 25 januari 2022

ik wil ook graag firmware 516 gepushed hebben
als dat kan

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1350 reacties
  • 25 januari 2022
tim1994 schreef:

ik wil ook graag firmware 516 gepushed hebben. hoe gaat dit in zijn werk ? ook mijn wifi punten zijn nog niet geüpdatet. ik zal ze eerst proberen te resetten

Kpn is nu bezig met actieve upgrades overgroepen apparaten. Elk apparaat dat nu gereset wordt naar fabrieksinstellingen zoekt als eerste contact met kpn en krijgt dan opdracht om de nieuwste versie te downloaden. Ik zou bij de superwifis beginnen en als laatste de v12. Alles per stuk uitvoeren. Niet alles tegelijk. En de superwifis eerst aansluiten via ethernet op de v12 anders verliezen ze na reset verbinding en kunnen ze geen contact leggen voor de update. En gun het per apparaat de tijd voordat alles doorlopen is. 12-15min

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 januari 2022
BruisTablet schreef:
tim1994 schreef:

Kpn is nu bezig met actieve upgrades overgroepen apparaten. Elk apparaat dat nu gereset wordt naar fabrieksinstellingen zoekt als eerste contact met kpn en krijgt dan opdracht om de nieuwste versie te downloaden. Ik zou bij de superwifis beginnen en als laatste de v12. Alles per stuk uitvoeren. Niet alles tegelijk. En de superwifis eerst aansluiten via ethernet op de v12 anders verliezen ze na reset verbinding en kunnen ze geen contact leggen voor de update. En gun het per apparaat de tijd voordat alles doorlopen is. 12-15min

bedankt, de wifi punten zijn geüpdatet alleen mijn modem wil niet, deze heb ik nu 2 keer gereset 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1350 reacties
  • 25 januari 2022
tim1994 schreef:
BruisTablet schreef:
tim1994 schreef:

bedankt, de wifi punten zijn geüpdatet alleen mijn modem wil niet, deze heb ik nu 2 keer gereset 

Als dat niet werkt dan heeft KPN het voor dit apparaat nog niet op preferent staan dan gaat het niet werken. Kwestie van wachten dan.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 28 reacties
  • 25 januari 2022

Kan iemand van het forum op de post schrijven dat de firmware nog helemaal niet preferred staat aub. Al die resets leiden alleen maar tot meer onderbrekingen als je dsl hebt met dlm.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 28 reacties
  • 25 januari 2022
JanD schreef:

Vandaag heeft mijn 17 inch Windows11 laptop het begeven. Heb nu voor het eerst een 17 inch Chromebook gekocht die Wifi6 AX aan boord heeft.

Ik ben benieuwd hoe dat werkt in combinatie met de KPN Box 12.

Ik laat mijn ervaringen hier binnenkort weten.:relaxed:

Reken op 5 gbps WiFi datalink speeds. 

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 25 januari 2022

@LinuxPinguin en @tim1994 Op dit moment is het inderdaad nog even geduld hebben voor deze software functie ook voor de Box 12 op preferred komt te staan. 

Zodra er meer informatie bekend is zal het hier zo snel mogelijk worden gedeeld.