Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.24.07.04

Categorie:SuperWifi 2
  • September 2, 2024
  • 139 reacties
  • 12924 keer bekeken
SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.24.07.04
Toon eerste bericht

139 reacties

• Topper
  • March 14, 2025

Ik constateer dat slechts één van de drie Superwifi 2 punten deze update heeft ontvangen. De overige 2 draaien nog op de voorgaande versie. Helaas is de upgrade knop grijs, dus kan ze niet handmatig updaten. Heb al eens herstellen gedrukt en opnieuw opgestart, maar maakt geen verschil.

Wat te doen?

Zit in dezelfde situatie dat de upgrade knoppen grijs blijven, zelfs na herstarten en factory resets.

• Nieuwkomer
  • March 14, 2025

Ik heb sinds kort de update gehad en alle SW2 punten hebben de laatste update, in de topo zie ik echter 0 devices connected aan de sw2 punten klopt dit?

alvast bedankt voor antwoorden danwel oplossingen. Wifi werkt wel.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik constateer dat slechts één van de drie Superwifi 2 punten deze update heeft ontvangen. De overige 2 draaien nog op de voorgaande versie. Helaas is de upgrade knop grijs, dus kan ze niet handmatig updaten. Heb al eens herstellen gedrukt en opnieuw opgestart, maar maakt geen verschil.

Infra: Box12, 2x Superwifi2 via Kabel verbonden, 1x Superwifi2 draadloos verbonden. 

Wat te doen?

Ik heb even gespiekt bij je gegevens en ik zie dat twee van je SuperWifi punten nu op KPN Software zitten. Één zit op SW2.C.24.07.04 en de andere op de voorgaande versie SW2.C.24.03.00. Je kunt op deze laatste versterker de update forceren door een herinstallatie te doen. Hij is al bekabeld aangesloten, dus het enige wat je hoeft te doen is een reset via het resetgaatje. Na de reset zou ie in de komende 30 minuten vanzelf moeten migreren naar de laatste versie. 

Die derde SuperWifi versterker zie ik niet verschijnen tussen je (KPN) netwerkapparatuur. Die zal je draadloos ergens hebben staan. Zou je eens kunnen opzoeken in je thuisnetwerk (via webinterface Experia Box) welke versie daarop geïnstalleerd staat? Dan kan ik je daarna aangeven wat je het beste kunt doen. 

Ik hoop dat jij hier ook gelijk iets aan hebt ​@Vverduijn :)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik heb sinds kort de update gehad en alle SW2 punten hebben de laatste update, in de topo zie ik echter 0 devices connected aan de sw2 punten klopt dit?

alvast bedankt voor antwoorden danwel oplossingen. Wifi werkt wel.

Dit komt wel eens voor inderdaad en heeft ook onze aandacht, maar is verder geen reden tot zorg. Zolang je apparatuur maar een goede verbinding heeft in elk vertrek van je woning, dan gaat onderliggend wel alles goed. 

Rechtsboven op deze topologie-pagina heb je nog een ‘Opnieuw laden’ knop. Die zou je nog kunnen proberen, maar waarschijnlijk heb je die al een paar keer geprobeerd 😋

• Topper
  • March 16, 2025

Infra: Box12, 2x Superwifi2 via Kabel verbonden, 1x Superwifi2 draadloos verbonden. 

Wat te doen?

Ik heb even gespiekt bij je gegevens en ik zie dat twee van je SuperWifi punten nu op KPN Software zitten. Één zit op SW2.C.24.07.04 en de andere op de voorgaande versie SW2.C.24.03.00. Je kunt op deze laatste versterker de update forceren door een herinstallatie te doen. Hij is al bekabeld aangesloten, dus het enige wat je hoeft te doen is een reset via het resetgaatje. Na de reset zou ie in de komende 30 minuten vanzelf moeten migreren naar de laatste versie. 

Die derde SuperWifi versterker zie ik niet verschijnen tussen je (KPN) netwerkapparatuur. Die zal je draadloos ergens hebben staan. Zou je eens kunnen opzoeken in je thuisnetwerk (via webinterface Experia Box) welke versie daarop geïnstalleerd staat? Dan kan ik je daarna aangeven wat je het beste kunt doen. 

Ik hoop dat jij hier ook gelijk iets aan hebt ​@Vverduijn :)

Nu 2x geprobeerd de factory reset te doen (fysiek en via webportaal) maar helaas updaten de superwifi2 punten niet uit zichzelf noch is de update knop beschikbaar (blijft grijs). Heb ze na reset onaangeraakt laten staan aan de modem gedurende de nacht en het webportaal voor de zekerheid niet geopend.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 16, 2025

Helder en dank voor de terugkoppeling ​@Vverduijn!

Zou je eens kunnen kijken of het resetten lukt wanneer je de volgende stappen volgt;

1. Plaats het super wifi punt dichbij het modem en verbind hem aan het stopcontact. Wacht tot deze helemaal is opgestart. (Constant brandend lampje)
  2. Reset het super wifi punt middels het reset gaatje achter op het punt middels een paperclip of tanden stoker tot dat deze rood knippert.
  3. Wacht tot dat het punt constant paars brand.
  4. Koppel het punt aan het modem op een van de gele LAN poorten en laat deze (minimaal) 30 minuten hangen. 
  5. Koppel het punt los en plaats het terug op de oorspronkelijke plek.
  6. Herhaal bovenstaande stappen met overige super wifi punten.

Hopelijk gaat het op deze manier wel lukken! 🙏🏻 We zien je bevindingen uiteraard graag tegemoet!

• Topper
  • March 16, 2025

Helder en dank voor de terugkoppeling ​@Vverduijn!

Zou je eens kunnen kijken of het resetten lukt wanneer je de volgende stappen volgt;

1. Plaats het super wifi punt dichbij het modem en verbind hem aan het stopcontact. Wacht tot deze helemaal is opgestart. (Constant brandend lampje)
  2. Reset het super wifi punt middels het reset gaatje achter op het punt middels een paperclip of tanden stoker tot dat deze rood knippert.
  3. Wacht tot dat het punt constant paars brand.
  4. Koppel het punt aan het modem op een van de gele LAN poorten en laat deze (minimaal) 30 minuten hangen. 
  5. Koppel het punt los en plaats het terug op de oorspronkelijke plek.
  6. Herhaal bovenstaande stappen met overige super wifi punten.

Hopelijk gaat het op deze manier wel lukken! 🙏🏻 We zien je bevindingen uiteraard graag tegemoet!

Nogmaals deze stappen doorlopen maar helaas is de update nogsteeds niet uitvoerbaar op de superwifi2 punten. Heb ook terwijl het superwifi2 punt uit stond het apparaat ontkoppelt van de KPN Box via het webportaal om zeker te weten dat deze ‘schoon’-geinstalleerd zou worden.

Na 45 minuten ingelogd op het punt, leest de volgende informatie:

2e superwifi punt geeft ook geen mogelijkheid tot updaten (eerder vandaag al gereset via datzelfde stappenplan); allebei bekabeld op modem aangesloten.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Check, dan is dat het niet. Dank voor het toelichten ​@Vverduijn! Dan raad ik je aan om een belafspraak met ons te maken hierover. Mijn collega kan dit dan verder met je doorlopen, dat gaat telefonisch het beste.

Mocht bellen niet lukken of mocht het na het bellen niet opgelost zijn, wil je dan een eigen topic aanmaken? Dan pakken we het daar verder met je op!

• Topper
  • March 17, 2025

@Sanne van KPN helemaal goed, heb een belafspraak gemaakt voor morgenavond; Ging via de chat maar er was alleen geen mogelijkheid om te verwijzen naar de KPN-community thread, of regelen jullie intern dat de juiste medewerker het oppikt? (voor zover nodig natuurlijk).

Had eerder al een eigen topic aangemaakt, zal daar de terugkoppeling via doen (hopelijk ook oplossing voor anderen met hetzelfde probleem).

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp.

• Nieuwkomer
  • March 17, 2025

@Sanne van KPN helemaal goed, heb een belafspraak gemaakt voor morgenavond; Ging via de chat maar er was alleen geen mogelijkheid om te verwijzen naar de KPN-community thread, of regelen jullie intern dat de juiste medewerker het oppikt? (voor zover nodig natuurlijk).

Had eerder al een eigen topic aangemaakt, zal daar de terugkoppeling via doen (hopelijk ook oplossing voor anderen met hetzelfde probleem).

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp.

I’m also having the same issue. I have just tried same procedure they offered to you, no, it doesn’t solve the issue. Still stuck on SW2.C.24.03.00 …

Actually I want to use my 4x Superwifi2 devices in standalone mode, because seems like kpn is extremely reckless about stability of their products after software updates. Couple of months ago they cut my internet off half day, and hours later all my settings wiped off, kpn box 12 router went factory defaults! I had big trouble in my home because of this. Then decided to put my own router to prevent those silly updates, after wasting hours realized that superwifi devices took their portion from the mismanagement of software operations too. They simply cannot work without kpn router due to buggy firmware. Looks like the best solution is throw all of these useless stuff to trash and get away from kpn.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@rcaltin, I'm sorry to hear that updates caused so much trouble for you. Above in this topic you can find more info about the standalone modus for your SuperWifi. If it doesn't work out or if you've got further questions, then you can create your own topic. We (and/our the community) will assist you further in your topic.

• Topper
  • March 18, 2025

Check, dan stel ik voor om dit verder voort te zetten in je eigen topic.
Ik denk dat een monteur sowieso geen kwaad kan vrijdag, zeker als je alles al met de servicemonteur hebt doorlopen. Dan is het prettig om op locatie iemand te hebben die alles met je doorloopt en in het beste geval werkt het daarna wel weer. Laat je in je eigen topic weten hoe het verloopt?

Zoals je in 'mijn' topic kunt lezen heeft een en ander helaas nog niet tot het gewenste resultaat geleid. . 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is zuur ​@Merdna. Ik lees in je eigen topic dat er een monteur is langs geweest en die heeft een aantal zaken geprobeerd. Jammer dat hij het niet definitief kon oplossen, maar het mooie aan zo'n monteur is dat er ook een storingsticket aan vast zit. Je kunt dan binnen 7 dagen nadat de monteur is geweest nog bellen naar een speciaal nummer. Dat heb je in de mail en per SMS ontvangen. Het onderwerp van de mail is ‘Je storing is opgelost’. Als je belt met dat nummer, dan wordt je (kosteloos) verder geholpen en wordt er eventueel weer een nieuwe monteur aangestuurd. Zou je eens willen bellen met dat nummer? 

• Topper
  • March 19, 2025

Dat is zuur ​@Merdna. Ik lees in je eigen topic dat er een monteur is langs geweest en die heeft een aantal zaken geprobeerd. Jammer dat hij het niet definitief kon oplossen, maar het mooie aan zo'n monteur is dat er ook een storingsticket aan vast zit. Je kunt dan binnen 7 dagen nadat de monteur is geweest nog bellen naar een speciaal nummer. Dat heb je in de mail en per SMS ontvangen. Het onderwerp van de mail is ‘Je storing is opgelost’. Als je belt met dat nummer, dan wordt je (kosteloos) verder geholpen en wordt er eventueel weer een nieuwe monteur aangestuurd. Zou je eens willen bellen met dat nummer? 

Zeker! En loopt... Weer... Het aantal uren dat ik hier nu mee bezig ben beloopt meer dan een tiental. En dan heb ik het nog niet eens over het aantal KPN uren. Erg leerzaam dit. Note to self: proberen circulair bezig zijn is niet altijd duurzaam. Toen de van de week nieuw aangeschafte SW2 wel gelijk een mesh vormde met de box 12 waar de andere twee dat nog steeds vertikken (en alleen in hun eigen mesh blijven hangen) werd ik door mijn vrouw hartelijk uitgelachen. Maar ik hou vol!