Skip to main content

KPN TV+ Update januari 2024 #1

KPN TV+ app 1.134.1

2024 start met vernieuwingen! Een gloednieuwe product update voor KPN TV+ komt er weer aan, mede dankzij jullie waardevolle feedback!

 

Wat zit er in?

 

Weergave en zappen door alleen favoriete zenders

Het was al mogelijk om favoriete kanalen aan te geven. Met de nieuwste update voor TV+ is het mogelijk om een zenderlijst met favoriete kanalen in te stellen!

Bij het gebruiken van een zenderlijst zap je exclusief door deze kanalen. Bovendien zal de Gids én de Nu op TV tegelrij op het hoofdscherm, ook alleen deze favoriete kanalen weergeven. Hierdoor wordt het vinden van je favoriete programma's nog eenvoudiger!

Deze instelling vind je via Instellingen > Menu Weergave > onderaan staat de optie Zenderlijsten:

 

In de Zenderlijsten-optie kun je selecteren of alle zenders of alleen de favoriete zenders getoond worden

 

Met de optie Favoriete kanalen beheren kun je snel je favoriete zenders selecteren of wijzigen:

Als je op dit scherm een eind naar beneden gescrolld hebt, kun je met de terug-knop weer naar de bovenkant van de lijst.

Jouw favorieten bekijken en beheren kan ook op andere manieren. 

  • Op het Startscherm naar beneden scrollen tot je bij de rij TV+ aanpassen komt. Kies daar Beheer welke TV-zenders je ziet. 
  • Tijdens het live kijken, of terwijl je door de gids bladert, op de blauwe knop drukken

Deze beide manieren openen het instellingenmenu.

Daarnaast kun je op veel plekken door langer op OK te drukken een klein menu met opties oproepen. In dit menu is op de relevante plekken ook een optie toevoegen aan/verwijderen uit favorieten toegevoegd. Bijvoorbeeld

  • op het startscherm in de Nu op TV rij
  • in de verschillende tabbladen binnen de Nu op TV menu-optie

 

Als je kiest voor de instelling Alleen favoriete zenders, zal de gids ook alleen deze zenders laten zien:

 

 

Makkelijker updaten

Vanuit Instellingen > Informatie > KPN TV+ firmware en Instellingen > Informatie > KPN TV+ app kun je nu met een druk op de OK knop gelijk door naar de opties om te controleren op nieuwe updates! 

Let op: Jouw TV+ box zorgt automatisch voor updates in standby modus, dus je hoeft hier in principe zelf geen actie op te ondernemen.

Op deze manier kun je makkelijker controleren of er updates beschikbaar zijn!

 

Verder in deze update

  • De ruimte voor ondertiteling is wat groter gemaakt bij Terugkijken en Opnames, daardoor worden de zinnen minder snel afgebroken
  • Bij live kijken zie je voor Multicast stream "LIVE" in zapbanner, bij Unicast stream "Live".
  • Amazon Prime Video is toegevoegd aan ons streamingsaanbod en bestel je direct via het tv menu: nu de eerste 3 maanden op onze kosten
  • Via feedback vanuit het forum is er naar voren gekomen dat het scherm bij de radiozenders niet meer volledig zwart was. In deze update is dat hersteld en is het scherm bij radiozenders weer helemaal zwart.
  • Ook naar aanleiding van feedback vanuit het forum: bugfix bij het gebruiken van kanaal met hoogste nummer in je lijst
  • Reeks kleine andere verbeteringen/bug fixes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 9 januari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 16 januari

Heb je hem na 16 januari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Mooie update, waar veel mensen blij van gaan worden.

Hier wordt inderdaad veel om gevraagd.


@Erik_  is ook bekend of het automatisch aanpassen van de framerate als losse optie wordt ingebouwd of moeten we hiervoor wachten op de update naar Android 12?

Durf ik niet te zeggen. Met wat we op dit moment weten verwacht ik het in samenhang met Android 12. Als we daar meer over horen laten we het weten.


Heb hier nog steeds het probleem zodra ik de ontvanger opstart het geluid 30 seconden stottert. Daarna wekt het goed. Dit zowel in de kamer als in de keuken. 
Maak ook nog wel eens mee dat het beeld in 1x zwart wordt, geluid weg en na 5 seconden alles weer terug komt. Irritant. Werk met de kpn box+ en de laatste software versie 


Ook de zoek functie lijkt keurig de resultaten te filteren op de favoriete zenders als de gids daar op ingesteld is.


Opnames van zenders die niet als favoriet gekenmerkt zijn worden  og wel getoond als de gids ingesteld staat op "favoriete zenders". Daarbij wordt het logo van de zender echter niet meer getoond.

Ik had gehoopt dat ook de opnames netjes gefilterd zouden worden als "favoriete zenders" actief is.


Wanneer wordt de bug opgelost dat je opgenomen programma's alleen maar kunt verwijderen en niet terugkijken.

Deze bug treedt niet altijd op, maar begin van de week was het weer zover. OranjeWinter opgenomen en alleen te verwijderen, bij een poging om terug te kijken. Via de gids lukt dit dan wel, maar is doorspoelen onmogelijk.

 

Irritant.


@tobo01 

Hiervoor kan je beter een eigen nieuw topic maken. 😉


Dit kun je zien door 3x op pijltje naar onderen te klikken 

Dit is totaal niet gebruiksvriendelijk. Bij Odido zie je vooraf en erna in 1 oog opslag als je een zender kiest. Bij Ziggo ook.


Heb hier nog steeds het probleem zodra ik de ontvanger opstart het geluid 30 seconden stottert. Daarna wekt het goed. Dit zowel in de kamer als in de keuken. 
Maak ook nog wel eens mee dat het beeld in 1x zwart wordt, geluid weg en na 5 seconden alles weer terug komt. Irritant. Werk met de kpn box+ en de laatste software versie 


Dat heb ik ook. @Erik_ wees me er bij de vorige update op dat het niet meer nodig is om het te melden omdat het al op de lijst met bekende bevindingen staat. Zie hier:

Dat zegt overigens niet dat het morgen wordt opgepakt of al opgelost is. Iets met prioriteiten of complexiteit van de materie. Ik heb er vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Voor nu maar even accepteren.


Update is binnen op de tv beneden.
Dat noem ik nog eens een goede start van 2024, na de mooie afsluiting van 2023 op tv+ gebied.

Ik ben met de favorieten optie erg blij en ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben. Er zijn zenders die ik nooit kijk en op deze manier is de navigatie een stuk prettiger en sneller voor mij. Gelijk mijn favorieten gemaakt.

De live melding in de zender info is ook prettig want dan zie je meteen of je live kijkt in plaats van terugkijkt.

 

 


Opnames van zenders die niet als favoriet gekenmerkt zijn worden  og wel getoond als de gids ingesteld staat op "favoriete zenders". Daarbij wordt het logo van de zender echter niet meer getoond.

Lijkt me niet wenselijk en daarmee een bug toch? Ik neem niet aan dat mensen een zender willen zien in de gids als dit geen favoriet is maar er wel een opname gepland is. M.a.w. het logo toevoegen is niet de oplossing maar de zender dient simpelweg niet te worden getoond.


Wanneer krijgen de oude klanten ook tv+?


@Tv-fans  je hoeft niet handmatig te switchen.. zet HDR op automatisch en het systeem herkent zelf wat je moet kiezen. Als je DV als voorkeur hebt kiest hij dat mits beschikbaar. Is er alleen hdr10+ beschikbaar dan kiest hij dat zoals bij deze film op prime

 

Je moet dus wel handmatig switchen. @Tv-fans heeft helemaal gelijk.Het probleem is precies zoals hij het omschrijft. En nee, het ligt niet aan mijn tv want de tv heeft met geen enkele andere bron dit probleem alleen met TV+ kastje.


Wanneer krijgen de oude klanten ook tv+?

Nieuw contract afsluiten en je ontvangt ook tv+. Ik deed dat vorig jaar ook om deze reden.


@Tv-fans  je hoeft niet handmatig te switchen.. zet HDR op automatisch en het systeem herkent zelf wat je moet kiezen. Als je DV als voorkeur hebt kiest hij dat mits beschikbaar. Is er alleen hdr10+ beschikbaar dan kiest hij dat zoals bij deze film op prime

 

Je moet dus wel handmatig switchen. @Tv-fans heeft helemaal gelijk.Het probleem is precies zoals hij het omschrijft. En nee, het ligt niet aan mijn tv want de tv heeft met geen enkele andere bron dit probleem alleen met TV+ kastje.

Volgens mij wordt de HDR auto instelling (werkt goed) soms verward met de HDR prioriteit instelling en die laatste werkt nog niet altijd goed. 
 

@Sebas14 maakte dat eind vorig jaar prachtig inzichtelijk. Zie onderstaande post.

KPN is er van op de hoogte dat dit speelt.


Ik heb al heel lang terug een eigen zenderlijst gemaakt. En zie dus alleen de zenders die ik echt wil zien.
Met deze nieuwe update, wat verbetert er in dit opzicht voor mij? 


Helaas lees ik nergens dat ik de volgorde van de zenders ook kan gaan wijzigen. Of kijk ik er misschien over heen? Dat zou namelijk voor mij een verbetering zijn. 


Ik heb al heel lang terug een eigen zenderlijst gemaakt. En zie dus alleen de zenders die ik echt wil zien.
Met deze nieuwe update, wat verbetert er in dit opzicht voor mij? 

 Hi @An-DH! Volgens jouw profiel heb je de Arris VIP2952. Deze update gaat over TV+, niet over iTV. Bij iTV kan je al heel lang zenderlijsten aanmaken inderdaad.

 

Helaas lees ik nergens dat ik de volgorde van de zenders ook kan gaan wijzigen. Of kijk ik er misschien over heen? Dat zou namelijk voor mij een verbetering zijn. 

Deze vraag is eerder gesteld, dus daarom quote ik Erik : 

Dit is een wens die we vaker zien. Het is allen iets wat niet gaat gebeuren. De plaats van zenders in de lijst wordt in overeenstemming met de zenders zelf bepaald. Dat kunnen we daarna dan niet verder door jullie zelf laten wijzigen.

🙂


Ik heb al heel lang terug een eigen zenderlijst gemaakt. En zie dus alleen de zenders die ik echt wil zien.
Met deze nieuwe update, wat verbetert er in dit opzicht voor mij? 

 Hi @An-DH! Volgens jouw profiel heb je de Arris VIP2952. Deze update gaat over TV+, niet over iTV. Bij iTV kan je al heel lang zenderlijsten aanmaken inderdaad.

 

Helaas lees ik nergens dat ik de volgorde van de zenders ook kan gaan wijzigen. Of kijk ik er misschien over heen? Dat zou namelijk voor mij een verbetering zijn. 

Deze vraag is eerder gesteld, dus daarom quote ik Erik : 

Dit is een wens die we vaker zien. Het is allen iets wat niet gaat gebeuren. De plaats van zenders in de lijst wordt in overeenstemming met de zenders zelf bepaald. Dat kunnen we daarna dan niet verder door jullie zelf laten wijzigen.

🙂

Bedankt. Dat had ik gemist 🤣 Mijn zus gaf me de info. En ik dacht, dan maar even vragen.  Een moderator mag mijn vraag (en antwoorden) verwijderen.   


Helemaal geweldig deze update. Favorite zenders instellen is “a piece a cake” en een zeer welkome toevoeging. Door de blauwe knop om te drukken tijdens live kijken kom je direct in het submenu om al dan niet tijdelijk over te schakelen naar de complete zenderlijst. Uiteraard blijven er nog wensen over zoals de geluidssterkte, maar dat komt hopelijk in een volgende. Deze update is top in elk geval. 


Wat betreft de framerate problemen is er een workaround als in een app https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.bytearray.refreshrate&hl=nl&gl=US die van oorsprong voor de NVIDIA Shield is gemaakt. Hierin kun je applicatie aangeven op welke framerate die moet draaien. Echter lijkt deze app het niet op de DIW7022 te doen. Ik krijg niet alle resoluties terug...

Het lijkt erop dat de KPN en Videoland app het beste werken op 50Hz, en de rest van je diensten zoals Netflix, Amazon prime en Disney+ op 59Hz.

Ik vraag me af of dit in de upgrade naar Android 12 “zomaar” gaat werken. Het is een functie die ze dan aanbieden, je app moet hier dan nog wel compatible mee gemaakt worden. Op een Chromecast met Android 12 en de Videoland app had ik de issues nog steeds...

 


Helemaal geweldig deze update. Favorite zenders instellen is “a piece a cake” en een zeer welkome toevoeging. Door de blauwe knop om te drukken tijdens live kijken kom je direct in het submenu om al dan niet tijdelijk over te schakelen naar de complete zenderlijst. Uiteraard blijven er nog wensen over zoals de geluidssterkte, maar dat komt hopelijk in een volgende. Deze update is top in elk geval. 

Fijn om te lezen, dat is inderdaad een bekend issue waar aan gewerkt wordt. 


Wat betreft de framerate problemen is er een workaround als in een app https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.bytearray.refreshrate&hl=nl&gl=US die van oorsprong voor de NVIDIA Shield is gemaakt.

Ik verwacht ook dat het daardoor komt, dat dit specifiek voor de Shield is gemaakt. Dit staat ook los van deze update, dus eventueel kun je een nieuw topic openen voor dit onderwerp. 


Na deze update haperen er meer dingen geluid en beeld.

Dit is op alle 3 mijn ontvangers.

Mijn ouders hebben de update nog niet en daar werkt het prima.

Heb mijn ontvanger bij me ouders aangesloten en dan hapert het beeld en geluid dus dat het aan me eigen verbinding zou liggen is dan uitgesloten bij deze.


Na deze update haperen er meer dingen geluid en beeld.

Dit is op alle 3 mijn ontvangers.

Ik ben benieuwd wat je dan ervaart. Ook hier draait de nieuwe versie maar ik ervaar daar geen problemen mee.


Na deze update haperen er meer dingen geluid en beeld.

Dit is op alle 3 mijn ontvangers.

Ik ben benieuwd wat je dan ervaart. Ook hier draait de nieuwe versie maar ik ervaar daar geen problemen mee.

Geluid gaat stotteren beeld soms stil.

heb mijn box nu bij me ouders staan en daar ook dit probleem zijn box bij mij niet.

zappen lost het probleem niet op